Pi, 11.07.2025
Úvod Blog Strana 2322

Microsoft má problém s prehrievaním svojho Surface pro 3

Zdroj: Google

Len prednedávnom predstavil Microsoft svoje tablety Surface Pro 3, ktoré, akouviedol na základe veľmi podobnej konfigurácie, môžu konkurovať Macbooku Air. Dnes sa však objavil jeden problém, s ktorým pravdepodobne Microsoft nepočítal!

Výkonný hardware, výkonné chladenie

Aj napriek tomu, že moderné procesory, určené pre tablety sa navrhujú tak, aby ich nebolo potrebné chladiť, predsa len platí staré dobré, výkonný hardware, výkonné chladenie. Toto totiž platí minimálne pri počítačoch, ktoré neraz ponúkajú viacero ventilátorov. Azda najväčším konkurentom Microsoftu Surface Pro 3, je jednoznačne MacBook Air, ktorý musel mať taktiež veľmi upravený HW na úkor dizajnu, používatelia sa však na nadmernú teplotu zariadenia či prípadne vypadávanie systému nesťažujú. Zdá sa, že Microsoft to až tak dokonale nezvládol a teraz má problémy.

Nekupujte i7

Aj napriek tomu, že sa Microsoft chváli skvelými parametram, jeho tabletu práve  najsilnejšia konfigurácia, v ktorej nájdeme Intel Core i7, je kameňom úrazu. Používatelia sa totiž sťažujú, že im ich Surface Pro neustále zamŕza, či sa vypína na úkor zlého chladenia. Pri vysokých teplotách, kedy už jeho procesor doslova „hučí“ sa totiž tablet automaticky vypne a na jeho 13″ displeji sa zobrazí ikonka prehriatia. Potom musia počkať, kým zmizne a až následne ho môžu používať. Najväčším problémom je hádam to, že sa tak nestáva pri náročných renderoch videí či úprave obrázkov s veľkými parametrami vo Photoshope. K prehriatu dochádza pri absolútne banálnych procesoch ako písaní, či spúšťaní niektorých aplikácií, alebo hier, ktoré boli optimalizované tak, aby ich zvládli aj jednoduchšie mobilné ARM procesory.

m
Problém sa vyskytuje pri verziách s najvýkonnejším procesorom, Intel Core i7 – iFixit.sk

Reklamácie

Na tieto problémy upozornili jeho používatelia, ktorí jednoducho tvrdia, že tablet sa absolútne nedá používať. Pri týchto problémoch ho posielali na reklamácie, no vraj ani to nepomohlo. Jeden z nich dokonca tvrdil, že momentálne má už štvrtý kus, no ani ten nefunguje. Zaujímavosťou je hádam to, že všetky jeho Surface Pro pochádzali zo sérií 1428 a 1429, čo len potvrdzuje to, že problém je pri všetkých rovnaký. Niektorí používatelia sa tiež sťažujú na extrémne rýchle vybíjanie tabletu s touto konfiguráciou, či dokonca zdeformovaný zadný kryt, ktorý malo spôsobiť údajne chybné chladenie. Uvidíme teda, ako Microsoft na problém zareaguje a hlavne to, ako ho bude riešiť. O všetkom vás samozrejme budeme  informovať.

Jaguar XE bude môcť byť ovládaný iPhonom!

Vzhľadom na to, že patrím medzi milovníkov automobilov a zároveň aj súčasných moderných technológií, ich prepojenie ma doslova teší. Apple s tým už začalo, napríklad formou rozhrania CarPlay, po ktorom nasledovala aj konkurencia. Zdá sa, že výrobcovia áut našli svoju inšpiráciu zasa pri Tesle.

Jaguar XE a In Control

Jaguar sa rozhodol, že vytvorí nový model strednej triedy XE, ktorý bude útočiť na modely nemeckých prémiových vozidiel ako napríklad BMW 3, Audi A4, Mercedes C či z japonskej scény na nový Lexus IS. Pri tej príležitosti sa Briti rozhodli vyvinúť úplne nový informačno-zábavný systém In Control, ktorého základom je veľký 8″ dotykový displej s vysokým rozlíšením.

Ďalšou skvelou technologickou novinkou, vďaka ktorej bude systém komunikovať z vodičom je špeciálny head – up displej s laserovou projekciou.

Ovládanie cez iPhone

Ako sme už naznačili, spomínaný systém má zaujať najmä mladých používateľov, ktorých už unavujú konkurenčné, väčšinou nudné systémy. Práve preto sa rozhodli, že do neho zakomponujú okrem pokročilého hlasového ovládania, vďaka ktorému bude systém rozumieť hovorenej reči a nielen predurčeným hlasovým povelom, aj plnú kompatibilitu so smartfónmi, či dokonca tabletmi s operačným systémom iOS alebo Android OS.

Vďaka In Control systému bude totiž možné ovládať množstvo aplikácií priamo zo smartfónu na veľkom, 8″ displeji, vyhľadať najbližšie parkovisko, hotel či dokonca nadviazať konferenčný hovor. Túto funkciu však bude možné použiť aj opačne, keď budete za pomoci smartfónu vedieť ovládať auto.

Tak napríklad klimatizáciu či rádio si nastavíte priamo z telefónu a čo je ešte lepšie, auto budete môcť aj naštartovať.

jaguar-xe_06-nestandard2
Cez In Control budete môcť ovládať váš smartfón a samozrejme naopak. Ovládaný bude cez veľký 8″ dotykový displej – svetapple.sk

Inšpirácia od Tesly?

Zdá sa teda, že množstvo automobiliek si čím ďalej tým viac berie príklad od Tesly, ktorá na mladých používateľov zapôsobila doslova všetkými desiatimi, vďaka obrovskej dotykovej ploche, ktorá slúži namiesto palubnej dosky a dá sa na nej robiť prakticky hocičo.

Dokonca spoločnosť vizionára Elona Muska ponúka aj neobmedzený prístup na internet vo vašom vozidle zdarma, tým pádom nepotrebujete v podstate žiadne sim-karty s predplatením tejto služby.

TSMC začína pracovať na výrobe Apple A9!

ZDROJ: UNSPLASH / AltumCode

Zdá sa, že Jablková spoločnosť sa rozhodla, že svoje procesory nezverí len do rúk Samsungu, a tak sa „poistila“ tým, že druhú časť bude vyrábať spoločnosť TSMC. Tá však nechce na nič čakať aby Jablkovej spoločnosti dodala všetky procesory včas! 

Pomalý rozpad partnerstva?

Zdá sa, že Apple sa akosi nedokáže odtrhnúť od juhokórejskej spoločnosti, ktorá aj naďalej bude vyrábať procesory pre iPhone. Teraz však Apple rozhodlo, že veľkú časť týchto procesorov zverí do rúk aj inej výrobnej spoločnosti, TSMC, ktorá však nemá takú dokonalú technológiu ako Samsung. Ten bude totiž okrem procesorov vyrábať aj pamäte RAM pre nový iPhone 6. Či ide len o určité obmedzenie ziskov Samsungu alebo jednoducho poistku, zatiaľ známe nie je. Apple však už dávnejšie avizovalo, že sa chce od Juhokórejskej konkurencie čo najskôr odtrhnúť, no zatiaľ sa mu to nedarí!

samsung
Apple sa chce už dlhšie oddeliť od Samsungu – svetapple.sk

Nič na poslednú chvíľu

Zdá sa teda, že Apple dalo šancu na výrobu opäť aj spoločnosti TSMC, ktorá sa rozhodla, že nič nebude robiť na poslednú chvíľu, a tak už zahájila prvé práce, súvisiace s výrobou Apple A9. Spoločnosť totiž zatiaľ vyrába všetky procesory pre iPhone 6 (Apple A8), tým pádom výrobu len pripravujú. TSMC by chcelo počas prvého štvrťroka 2015 vyrobiť presne 150 000 waferov, pričom mesačne by išlo o 50 000 waferov. Aj napriek tomu, že by výroba waferov mohla kľudne počkať až do druhého štvrťroka 2015, spoločnosť nechce nechávať nič na poslednú chvíľu a vyrobiť ich chce ešte v tom prvom. Následne z nich vyrobí procesory Apple A9. Vo výrobe má však momentálne veľkú výhodu Samsung, ktorý už používa 14-nm proces, čo môže znamenať dokonca o zlomok lepšiu výdrž batérie pri procesoroch, vyrobených práve touto spoločnosťou.

LG predstavilo inteligentné hodinky

Už aj spoločnosť LG predstavila svoju verziu inteligentných hodiniek. Tie majú guľatý displej a namierené priamo k svojmu konkurentovi, Motorole 360. Majú na trhu nejakú šancu?

LG G Watch R

To je predpokladaný názov nových hodiniek od LG. Spoločnosť zatiaľ ešte nepredstavila hodinky úplne, no do sveta vypustila svoj oficiálny teaser, vďaka ktorému si vieme o nich vytvoriť aspoň akú takú predstavu. Oficiálne predstavenie bude prebiehať už za týždeň na veľtrhu IFA, ktorý bude v Berlíne. Aj napriek tomu, že ide o relatívne nečakaný krok od tejto spoločnosti, Motorola svoje hodinky stihne predstaviť tesne pred LG, a tak si budú tieto dva produkty na trhu veľmi pekne konkurovať!

lgwatch2a
Nové hodinky od LG ponúknu zrejme množstvo nových funkcií – svetapple.sk

Výbava

Aj napriek tomu, že ide len o hodinky, v dnešnej dobe dokážu výrobcovia naozaj „zázraky“ a tak sa predpokladá, že nové hodinky ponúknu okrúhly Amoled displej, OS Android Wear, výškomer, krokomer a kompas. Hodinky budú môcť zobrazovať pravdepodobne notifikácie zo smartfónu, či upozorňovať na prichádzajúci hovor. Aj keď sa momentálne predpokladá, že Apple neponúkne svoje iWatch tento rok, ale až ten budúci, hodinky by sme mali vidieť od Asusu či HTC, zdá sa teda, že je na čo sa tešiť a trh z inteligentnými hodinkami sa začína pomaly ale isto formovať a rozširovať!

Fotoporovnanie iPhone 6 a iPhone 5!

Zdroj: Unsplash / Alvaro Reyes

Fotografií, renderov či obrázkov pripravovaného iPhonu 6 tu je na každodennom poriadku naozaj dosť. My sme sa na to rozhodli pozrieť inak a exkluzívne vám ako prvý prinášame porovnanie iPhonu 6 so súčasnou 5-kou! 

Tenkosť

Nový iPhone bude v porovnaní zo súčasnou generáciou 5/5S približne 0,6 mm tenší. Pokiaľ ste teda niekedy počuli alebo sa vám aj nebodaj stalo to, že iPhone 5, prípadne 5S sa vám ohol vo vrecku, na 6-tku vám odporúčame kúpiť rovno kryt. No späť k jeho tenkosti. Na tú v podstate aj zariadenie doplatilo, keďže bolo potrebné niekoľko technologických riešení upraviť na úkor dizajnu, s čím nastalo aj niekoľko údajných problémov pri výrobe. Ďalšou príčinou ultra tenkého tela zariadenia je napríklad aj vykukujúca šošovka fotoaparátu, ktorá má mierne kaziť čistý dizajn zariadenia. Netreba sa však ničoho obávať, pravdepodobne sa bude podobať na tú, ktorú poznáme napríklad z iPodu Touch piatej generácie, ten totiž tiež ponúkol extrémne tenké telo!

6 proti 5

V priamom porovnávacom teste oboch zariadení si môžme všimnúť najmä to, že aj keď bude mať iPhone 6 väčšie telo, stále bude dostatočne malé na to aby sa dalo jednoducho a ergonomicky držať a ovládať jednou rukou. Ďalej si samozrejme môžme všimnúť rozdiel v hrúbke zariadenia či v jeho farbe, ktorá by mala byť označená pravdepodobne ako „space – gray“, teda sivá. Nakoniec si autori fotografií dovolili aj jeden malý žartík, ktorý súvisí priamo z vytŕčajúcou šošovkou fotoaparátu 🙂

Apple prinesie nový nabíjací adaptér!

Apple pravdepodobne predstaví nový nabíjací adaptér pre USB. Aj napriek tomu, že má jemne pozmenený dizajn, nepôjde o žiadnu novinku. Podobný adaptér sa už totiž predáva v Austrálii.

Takmer totožné

Na porovnávacej fotografií dole môžme vidieť, že adaptéry sú takmer totožné, jediná vec čo ich rozlišuje sú iné konektory na koncoch, ktoré sa odlišujú tým, v akej krajine budú predávané. Celkovo však ide o veľmi ľahkú zmenu. „Nový“ adaptér sa dočkal jemného zaoblenia rohov, či dvoch malých „preliačiniek“ na bokoch, vďaka ktorým by sa mal vyťahovať zo zásuvky omnoho jednoduchšie ako jeho predchodca. Podľa všetkého však neponúka špeciálny konektor pre reverzné USB.

comapre
Na ľavej strane nájdeme austrálsky adaptér, na strane pravej zasa údajný americký  

„Designed by Apple in California“

Stojí na štítku, ktorý nájdeme nalepený priamo na adaptéri. Je teda veľmi pravdepodobné, že ho Američania nájdu v krabici s príslušenstvom už 19. septembra, kedy má oficiálne vstúpiť do predaja nový iPhone 6. Zdroj taktiež uviedol, že Apple pravdepodobne ešte nepredstaví reverzné USB a budeme si naň musiť počkať minimálne do budúceho roka!

GTA San Andreas PC vs. iOS + recenzia!

Pokiaľ aj vy patríte k milovníkom série GTA, určite vám neuniklo to, že koncom minulého roka do iTunes AppStore pribudla asi najlegendárnejšie GTA San Andreas. My sme sa rozhodli, že pre vás pripravíme porovnávací test, kde vedľa seba postavíme mobilnú a počítačovú verziu hry!

[appbox appstore 763692274 ]

GTA San Andreas vyšlo po prvýkrát ešte v roku 2004. Postupom času sa dostala do povedomia množstva jej priaznivcov, a tak si do dnešných dní vybojovala titul jednej z najúspešnejších hier tejto série. Chlapci z Rockstars Games sa však rozhodli, že legendárnu sériu rozšíria aj na iOS, a tak si hru môžme vychutnať na našich smartfónoch, či tabletoch prakticky kedykoľvek chceme. Vzhľadom na to, že autori hru údajne graficky vylepšili, rozhodli sme sa to porovnať s počítačovou verziou.

12.12.13-21-29-40-630x354
GTA San Andreas na iPhone 5/5S 

Farby

Ako prvými by sme asi začali farbami. Tie sú totiž na mobilných zariadeniach omnoho živšie ako v prípade počítačovej verzie. Dokonca by sme si dovolil tvrdiť, že pokiaľ hráte hru na iPhone alebo iPade a spätne sa pozriete na tú počítačovú, doslova sa vám bude zdať, že pôsobí chabo alebo dokonca nudne. Je to zapríčinené najmä tým, že moderné OLED či LCD displeje dokážu zobraziť omnoho širšiu škálu farieb ako televízie či monitory, ktoré sa predávali v časoch vydania originálnej verzie hry.

gtasa
Hra disponuje omnoho živšími farbami ako originál na PC či PS2 

Textúry

V hre sa vyskytuje naozaj veľké množstvo textúr. Práve tie stoja za pozornosť v počítačovej verzii, v ktorej sú vykreslené naozaj o niečo lepšie ako na iOS. Aj napriek tomu sa však netreba ničoho obávať. Pokiaľ hru hráte na iPhone či iPade, celkovo sa obraz prenáša na omnoho menší displej ako v prípade PC a tak sú rozdiely naozaj minimálne a dajú sa len veľmi ťažko rozoznať!

maxresdefault
na ľavej strane iOS, na pravej PC. Na fotografií je pekne vidieť, že textúry sú lepšie v počítačovej verzií 

Odlesky

GTA San Andreas je hra, ktorá je už staršieho dáta a preto nedisponuje nijakými „extra“ odleskmi. Aj napriek tomu v nej predsa len nejaké nájdeme a tak aj to vytvára tému samo o sebe. Čo sa týka počítačovej verzie tak odlesky sú jasne menej kvalitné ako v prípade tej na iOS. Neviem síce či je to spôsobené tým, že hra má lepšie farby alebo tým, že autori naozaj na kvalite odleskov zapracovali, no musíme ich jednoznačne pochváliť, že niečo spravili a docielili tým naozaj lepšiu kvalitu zobrazenia odleskov v hre.

Grand_Theft_Auto__San_Andreas_-_Aplikácie_pre_Android_v_aplikácii_Google_Play4
Odlesky sú kvalitnejšie na iOS 

Vykresľovanie

Hra ponúka naozaj rozsiahlu krajinu až s tromi mestami, ktoré si zaslúžia  pozornosť. Práve tú mierne kazí vykresľovanie, ktoré je v prípade iOS verzie omnoho slabšie (na iPade mini, iPhone 4S či iPade 2.generácie ani nehovorím). V tomto jasne vyhráva verzia pre počítač.

Ovládanie

Čo sa týka ovládania, aj v tomto smere vyhráva počítačová verzia, čo je celkom logické, aj napriek tomu, že autori sa naozaj snažili a do hry pridali aj automatické mierenie, no ani to nepomohlo tomu, aby sme ho mohli označiť za lepšie či dokonca rovnocenné tomu z počítačovej verzie. Najhoršie sa hra ovláda asi na malom 4″ displeji, na ktorom, pokiaľ máte hrubšie prsty, je to priamo sebatýranie. Netreba sa však obávať, hra sa dá ovládať, len podľa nášho názoru mohli na tom autori zapracovať o niečo viac.

RSG_GTASAiPAD_Screenshot_016-580x435
Autori do hry zakomponovali aj ovládanie „tancovania“ autom, či samotným panáčikom 

Hra

Samotná hra však na iOS pôsobí veľmi dobre a neprišla prakticky o nič oproti tej počítačovej. K tomuto faktu prispieva aj to, že si ju môžte zahrať v podstate kdekoľvek a kedykoľvek. Najlepšie na tom celom je asi to, že pokiaľ si hru plánujete stiahnuť, nebude potrebovať 4,7 Gb ale približne len 2,5 Gb. Autorom sa totiž podarilo optimalizovať ju bez toho, aby z nej niečo ubudlo.

Konečný verdikt

Náš konečný verdikt k tejto, v podstate už hernej klasike znie, že ju rozhodne odporúčame zakúpiť či stiahnuť. Podľa nášho názoru totiž ide o veľmi vydarený  port počítačovej hry na iOS. Aj napriek mierne problematickému ovládaniu na iPhone, ponúka veľa dôvodov prečo si ju zakúpiť. Na stupnici od 0 do 10 ju bodujeme 8 bodmi. Hra sa dá zakúpiť v iTunes AppStore za 6,99 $ v USA a u nás za 5,99 €.

GTA San Andreas si môžte zakúpiť priamo tu!

grand-theft-auto-san-andreas-mac-product-19b60406ed39708586eb594e0600afc4
GTA San Andreas – svetapple.sk

Takto vyzerala miestnosť, v ktorej vznikol iPhone!

Apple logo night apple store
Zdroj: Unsplash (Laurenz Heymann)

Ako asi správne tušíte, každý Apple produkt vzniká v utajenej miestnosti, do ktorej nevedú absolútne žiadne okná a prístup do nej majú len osoby, ktoré pracujú na danom produkte!

Najskôr iPad

V tejto miestnosti sa povolané osoby, vrátane vtedajšieho výkonného riaditeľa Jablkovej spoločnosti Steva Jobsa, zišli ešte v roku 2003. Vtedy povedal Steve, že chce vytvoriť ploché zariadenie s dotykovým displejom. Najskôr Apple pracovalo na zariadení, ktoré dnes poznáme ako iPad a fungoval na operačnom systéme Mac OS X. Steve Jobs však vývoj stopol a povedal, že na iPad ešte neprišiel ten správny čas.

Vývoj iPhonu

Potom prehlásil, že sa treba sústrediť hlavne na mobilný trh a jeho spoločnosť začala pracovať na svojom prvom smartfóne, ktorý dnes poznáme pod názvom „iPhone“. A tak začali v Coupertine pracovať na novom projekte. Ako to už pri návrhoch býva, musel vzniknúť aj prototyp. Aj napriek tomu, že jeho rozmery prevyšovali veľkosť bežného konferenčného stolíka, ponúkal všetko to, čo finálny produkt.

Prototyp

Tak ako sme naznačili vyššie, každý produkt musí mať svoj prototyp. Práve jeden z prvých, ktorým sme v podstate mohli hovoriť iPhone pozostával z vtedajšieho počítača PowerMac G3, dotykovej obrazovky, klávesnice, reproduktorov, myši či telefónu. Práve spomínaný počítač sa staral o to aby dokázal emulovať rýchlosť smartfónu. Prístroj, ktorý môžte vidieť na fotografii, pochádza z roku 2006 a Apple ho nazývalo „Wallaby“.

Tak, ktorý sa vám páči viac?

Dizajnér Martin Hájek, ktorý je známy najmä svojimi realistickými rendermi Jablkových zariadení ešte pred ich uvedením, sa dnes rozhodol, že nám pripraví dve rôzne varianty iPhonu 6, ktoré vychádzajú podľa špekulácií.

Pásiky či sklíčka?

Martin Hájek zdá sa, reagoval na posledné úniky, ktoré naznačujú skôr to, že nový iPhone neponúkne sklíčka na zadnej strane zariadenia, ale skôr veľmi kontroverzné biele pásiky, ktoré nie sú všetkým príliš po chuti. Alebo aspoň na fotografiách makiet, ktoré unikli, alebo boli vytlačené na 3D tlačiarni. Ako je to pri tomto dizajnérovi už známe, obom zariadeniam dodal istý nádych, vďaka ktorému aj verzia s pásikmi vyzerá celkom pekne. Nezabudol ani na fakt, že novému iPhonu ma na zdanej strane vytŕčať šošovka fotoaparátu nad hliníkový rám zariadenia.

15010902172_12ac2d7f8c_o
Ponúkne iPhone 6/6L pásiky alebo sklíčka na zadnej hliníkovej strane zariadenia? 

Osobný názor

Aj napriek tomu, že som nepatril k tým, ktorý vyznávali biele pásiky na zadnej strane zariadenia, po úniku fotografií som si na ne už akosi zvykol. Každopádne by som bol radšej keby tam neboli a Jablková spoločnosť by nám za 14 dní predstavila sklíčka podobné tým, ktoré môžme vidieť na iPhone 5 či 5S. Uvidíme teda, čo nám nakoniec Apple ukáže, no netreba sa ničoho báť, určite sa nám to bude páčiť!

15010903402_3e872450ae_o 15008184891_e3bf054dea_o 15008184571_3f90c7de7a_o 14988282756_cbe3042364_o 14988281406_5a555fdf2a_o 14824722897_cfef6a825a_o 14824660920_be3d594a31_o 14824655288_85d6e5f3b6_o

Apple aktualizoval iWork!

Apple sa rozhodol, že aktualizuje niektoré aplikácie z balíčka iWork pre iOS a OS X. Nové aktualizácie majú napomáhať v stabilizácii a opraviť niekoľko drobných chýb!

Aktualizácia

V najnovšej aktualizácií sa Apple rozhodol zvýšiť stabilitu niektorých svojich aplikácií. Okrem toho opravil aj niekoľko menších bugov, či chýb, ktoré v aplikácií nespôsobovali nijaké výrazné problémy. Celková aktualizácia sa dotkla konkrétne aplikácie Pages 2.2.2 pre iOS, Keynote 6.2.2 pre OS X, Numbers 3.2.2 pre OS X, Numbers 2.2.2 pre iOS. Všetky tieto aktualizácie sú samozrejme dostupné bezplatne a aktualizovať ich bude v prípade OS X možné cez Software Updates v Mac AppStore a cez aktualizácie v iTunes AppStore .

iWork-app-icons
Nie všetky aplikácie boli aktualizované – svetapple.sk

Ďalšie aplikácie

Je dosť možné, že Apple v nasledujúcich hodinách spustí aktualizáciu aj pre zvyšné aplikácie balíčka iWork. Ako tomu však bolo aj v tomto prípade, pôjde len o veľmi minimálne zmeny a aktualizácie budú zamerané skôr na stabilitu ako na opravu výraznejších chýb

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť