Ako iste viete, spoločnosť Apple predstavila inteligentné hodinky Apple Watch Series 7 ešte v septembri 2021, pričom ich predaj začal až v októbri. Zariadenie ako také však zďaleka nesplnilo očakávania komunity a mnohých používateľov skôr sklamalo.
Dôvod bol vcelku prostý. Apple Watch Series 7 nepriniesli nový dizajn no hlavne nepriniesli ani žiadne nové technológie. Ide len o modernizáciu špičkových Apple Watch Series 6 z minulého roka, ktorá ponúka o trochu väčší displej.
Zákazníci očakávali od Apple viac. Firma sa mohla posnažiť aspoň v oblasti hardvéru a do svojich nových inteligentných hodiniek zakomponovať napríklad ďalšie zdravotné funkcie prípadne výkonnejší procesor. To preto aby mali lepší potenciál fungovania aj v ďalekej budúcnosti.
Nakoľko ale firma všetky tieto veci odignorovala, v súčasnosti predáva produkt, ktorý zaujme niektorých majiteľov starších Apple Watch a samozrejme ľudí, ktorí tieto hodinky ešte nemajú.
Určite ale nie sú Apple Watch Series 7 zaujímavé pre nikoho, kto vlastní Series 4 a novšie. No a kto z tejto situácie ťaží najviac? Predsa konkurencia.
Samsung sa doťahuje na Apple
Napriek tomu, že sa dodávky všetkých inteligentných hodiniek zvýšili medziročne o 16 %, Apple počas Q3 2021 kleslo až o 10 %.
Aby toho nebolo málo, jeho najväčší konkurent Samsung zažíva v predaji nositeľného príslušenstva azda najlepšie časy a dramatickou rýchlosťou sťahuje trhový podiel operačného systému watchOS, ktorý sa aktuálne pohybuje na úrovni 22 % (Samsung má už 17 % so svojim Wear OS).
Uvidíme teda, ako to bude pokračovať ďalej a ako sa predaje zmenia po vianočnom období. Čísla mohlo totižto ovplyvniť aj to, že sa Apple Watch Series 7 začali predávať podstatne neskôr ako minulý rok.
Technologický gigant z Cupertina by si ale zároveň mal uvedomiť, že do budúcnosti nesmie zaváhať, pretože konkurencia v tomto smere rastie a zákazníci s ňou začínajú byť čoraz spokojnejší.