Spoločnosť Meta (Facebook) sa pod vedením Marka Zuckerberga začala vyhrážať, že ak bude musieť spĺňať prísne európske pravidlá súvisiace s ochranou osobných údajov, zo starého kontinentu stiahne Instagram aj Facebook. Ako teraz uviedol portál PhoneArena, úradníci s tým nemajú problém. Dvaja z nich si dokonca myslia, že by to bol dobrý nápad.
Je jasné, že Meta sa týmto spôsobom len snažila vyjednať lepšie podmienky. Konkrétne sa jej nepáči, že všetky dáta o Európanoch musia byť spracovávané na území EÚ. V súčasnosti sa to deje iba s istou časťou dát, pričom zvyšok putuje do USA. Sociálne siete dokážu vďaka tomuto systému lepšie personalizovať reklamu a to znamená logicky vyššie zisky.
Na odvážne vyhlásenie Mety reagovali Nemecký minister hospodárstva Robert Habeck a francúzsky minister financií Bruno Le Maire. Obaja podľa agentúry Bloomberg vyhlásili, že Európa sa bez týchto dvoch veľkých platforiem sociálnych médií zaobíde a ak chce Meta odísť, tak nech to jednoducho urobí.
Život bez Facebooku je lepší…
Habeck údajne uviedol, že po hackerskom útoku žil štyri roky bez Facebooku a Twitteru a „život bol fantastický“ – toto vyhlásenie odznelo počas posledného podujatia v Paríži.
Okrem toho aj Le Maire potvrdil, že život bez Facebooku bol „veľmi dobrý“ a zároveň dodal, že technologickí giganti musia pochopiť, že Európa sa bude „brániť a potvrdí svoju suverenitu“. Mark Zuckerberg má teda zrejme smolu.
Habeck takisto naznačil, že Európska Únia sa nenechá zastrašovať technologickou firmou a sama je dostatočne veľkým vnútorným trhom, aby si v takejto situácii vedela poradiť.
Hovorca Meta však taktiež vyjadril oficiálne stanovisko spoločnosti, ktoré po novom znie, že neplánuje stiahnuť svoje služby z Európy. Tento pokus teda zrejme nevyšiel.
Meta zažíva ťažké obdobie
Táto informácia prichádza len krátko po tom, ako sa akcie spoločnosti Meta po správe za predchádzajúci štvrťrok dramaticky prepadli o približne 25 %. Bohužiaľ, spoločnosť zažíva ťažké časy, ku ktorým patrí aj odchod aktívnych používateľov.
Navyše jej celú situáciu komplikuje aj spoločnosť Apple so svojimi proti-sledovacími opatreniami, ktoré sa oficiálne začali používať v priebehu minulého roka. Táto funkcia umožňuje používateľom iPhonov a iPadov odmietnuť sledovanie na webových stránkach či v apkách, ktoré sa vykonáva s cieľom zhromažďovať údaje pre personalizované reklamy.
A áno, toto je veľká časť obchodného modelu spoločnosti Facebook, ktorá má na giganta sociálnych médií vážny vplyv. Spoločnosť Meta nedávno uviedla, že bude pracovať na zmene svojej reklamnej infraštruktúry, aby sa pokúsila poskytovať používateľom relevantnejšie reklamy napriek funkcii transparentnosti sledovania aplikácií od spoločnosti Apple. Nechajme sa teda prekvapiť, ako to dopadne.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?