Čínska technologická spoločnosť Xiaomi, známa predovšetkým výrobou smartfónov či iných praktických zariadení spadajúcich do kategórie spotrebnej elektroniky ukázala, že prechod do automobilového priemyslu nemusí byť taký náročný, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Ako informuje Insideevs, elektromobil Xiaomi SU7 dosiahol 100 000 vyrobených kusov za rekordných 230 dní, čím prekonalo doterajšieho lídra, americkú spoločnosť Tesla.
Pre porovnanie, Tesla potrebovala na výrobu rovnakého množstva Modelu 3 až 464 dní, teda takmer dvojnásobnú dobu. Táto rýchlosť je o to pôsobivejšia, keďže Xiaomi je na poli výroby automobilov úplným nováčikom bez predošlých skúseností. Na rozdiel od Tesly však dokázalo Xiaomi preskočiť niekoľko krokov a využiť svoje technologické know-how na optimalizáciu výrobných procesov.
Model | Doba na 100 000 kusov |
---|---|
Xiaomi SU7 | 230 dní |
Tesla Model 3 | 464 dní |
Rivian | 919 dní |
Čo stojí za úspechom SU7?
Xiaomi SU7 ponúka futuristický dizajn, bohatú technologickú výbavu a pôsobivý dojazd takmer 800 km na jedno nabitie. Začínajúca cena 29 990 dolárov robí z tohto elektromobilu dostupnú možnosť pre široké spektrum zákazníkov. Okrem toho je každý vyrobený kus okamžite predaný, čo svedčí o mimoriadnom záujme zo strany verejnosti.
Za celým týmto úspechom stojí dôkladné plánovanie a investície. Xiaomi pôvodne plánoval dosiahnuť výrobný cieľ 100 000 kusov do konca roka 2024, avšak podarilo sa jej to oveľa skôr. Spoločnosť dokonca upravila svoj cieľ na 120 000 kusov do konca tohto roka, čo je ambícia, ktorá vyzerá viac než reálna na úspešné splnenie.
Čo to znamená pre Teslu a ostatných?
Xiaomi otvoril novú kapitolu v automobilovom priemysle a nastavilo vysokú latku pre ostatných výrobcov, ktorá sa bude veľmi ťažko prekonávať. Úspech tejto značky naznačuje, že čoraz viac technologických spoločností môže vstúpiť do sveta elektromobilov, nakoľko je to vzhľadom na postupnú elektrifikáciu dopravy oveľa jednoduchšie, ako v minulosti.
Tesla a ostatní výrobcovia sa naopak musia pripraviť na oveľa tvrdší konkurenčný boj, ktorý budú zvádzať prevažne s čínskymi elektrickými vozidlami, ktoré majú podľa mnohých odborníkom v technologickom svete obrovský náskok. Koniec koncov, aj to je jeden z dôvodov, prečo EÚ uvalila vyššie dovozné clo na cenovo dostupné čínske elektromobily.
Budúcnosť elektromobilov od Xiaomi
Je úplne jasné, že čínska spoločnosť Xiaomi sa po takto veľkom úspechu ďalšej práce na vlastných elektrických vozidlách nevzdá. Koniec koncov, už teraz pripravuje ďalšie dva elektromobily, ktorým sme sa venovali v samostatnom článku. Jeden z nich bude stáť len 20 000 € a druhý by mal byť prémiovým SUV modelom, ktorý môže dizajnom pripomínať Ferrari!
A čo Apple? Táto firma medzičasom skutočne ukončila vývoj Apple Car, na ktorom pracovala 10 rokov a ktorý ju stál viac, ako 10 miliárd amerických dolárov. Nie je vylúčené, že technológie a poznatky z vývoja ešte niekedy použije no v najbližších rokoch jej vlastný autonómny elektromobil určite neuvidíme. A to je z nášho pohľadu obrovská škoda.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.