Pokiaľ sledujete spoločnosť Apple už dlhšiu dobu, určite ste si všimli, ako sa tento technologický gigant čoraz viac zameriava na vývoj a predaj luxusných verzií svojich „bežných“ produktov, za ktoré si pýta častokrát šialene sumy peňazí.
Akoby nestačilo, že spoločnosť Apple sa vo svete preslávila najmä výrobou produktov vysokej kvality, ktoré sú už samé osebe výrazne drahšie, ako obdobné riešenia konkurencie. Napriek tomu si značka s nahryznutým jablkom v logu dokáže udržiavať obrovský úspech a zdá sa, že ho už čoskoro posunie na ešte vyšší level.
Vstupujeme totiž do novej éry „Ultra“ produktov, s ktorými sa budeme stretávať pri takmer každom zariadení. Naznačujú nám to nové trendy, v rámci ktorých si spoločnosť Apple akoby testuje vernosť svojich zákazníkov zavedením ešte drahších verzií takmer celej svojej produktové rady.
Apple s tým začal už pred pár rokmi
Aby sme boli presnejší, „Ultra“ produkty nemusia niesť toto slovo vo svojom názve. Zaraďujeme sem napríklad náhlavnú súpravu Apple Vision Pro, ktorá svojou cenou aj schopnosťami prekonáva takmer všetko, čo sme doposiaľ mohli vidieť na trh.
Rovnako sa profiluje aj nový tablet iPad Pro s procesorom M4, ktorý naopak svojim výkonom dokáže zahanbiť nejeden laptop, alebo dokonca stolný počítač. Má pri tom len 5,1 mm konštrukciu a dotykový Tandem OLED displej so špičkovým zobrazením.
Kedysi bol za prémiovú verziu iPadu považovaný model Air. Dnes však predstavuje akýsi pomyselný stred v ponuke, ktorý je určený pre masových používateľov.
Naopak iPad Pro by mal byť niečím špeciálnym. Mal by byť tým tabletom, ktorý ľuďom ponúkne maximálny technologický strop a tí čo si ho kúpia budú mať pocit, že vlastnia niečo „špeciálne“.
Apple chce zájsť v rámci luxusnej elektroniky ešte ďalej
A keď sme v úvode napísali, že vstupujeme do novej éry, vôbec sme týmto slovami nepreháňali. Predpokladá sa totiž, že spoločnosť Apple ešte nie je s týmito inováciami na konci, ale naopak iba na začiatku.
Správy napríklad uvádzajú, že v roku 2025 sa objaví iPhone 17 Ultra – môže niesť aj označenie 17 Slim a v roku 2026 by mal prísť úplne nový MacBook s ohybným OLED panelom pokrývajúcim celú jeho plochu vrátane klávesnice a trackpadu.
Očakáva sa, že oba produkty budú mať rekordne vysoké vstupné ceny v rámci svojich línií, no aj tak si nájdu zákazníkov, ktorí za ne ochotne zaplatia.
Ak sa tieto správy potvrdia, v najbližších rokoch môžeme očakávať celú líniu ultra-prémiových Apple produktov s novými, extrémne vysokými cenami. Výhodou bude, že to môže posunúť inovácie na nový level. Len budú drahšie.
Ak bude Apple systematický, môže to byť dobrá stratégia
Spoločnosti Apple by však mohla táto stratégia vyjsť, pokiaľ bude naďalej pokračovať v ponúkaní širokej škály produktov v rámci jednej produktovej línie a za príplatok zákazníkom umožní vlastniť tú najšpičkovejšiu a najmodernejšiu technológiu súčasnosti. Nechajme sa prekvapiť, ako to dopadne.
Do komentára na Facebooku alebo Instagrame nám napíšte, ako vnímate túto stratégiu spoločnosti Apple vy.
Je podľa vás správne, aby sa ešte viac venovala luxusným produktom, alebo by ste radšej prijali cenovo dostupnejšie zariadenia daňou za to, že nebudú tak inovatívne? Tešíme sa na všetky vaše postrehy a názory.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 900 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.