Logo spoločnosti Apple má obrovský vplyv po celom svete. Pozná ho skoro každý. Nahryznuté jablko má znamenať viac ako len produkt. Nesie hodnoty spoločnosti spolu so sloganom „Myslieť inak“. Toto je 6 vecí, ktoré ste nevedeli o ikonickom logu Apple.
6 vecí, ktoré ste nevedeli o ikonickom logu Apple.
Logo toho symbolizuje omnoho viac ako si myslíme. Skĺbilo kreativitu, dizajn a inovácie. Jedná sa síce o malý prvok ale skrýva v sebe veľa sily. Vytvoril ho grafik, Rob Janogg. Ten sa počas tohto roka objavil na festivale D&AD. Okrem globálnej kreatívnej reklamy poodhalil niekoľko faktov, ktoré ste zrejme o ikonickom logu spoločnosti Apple ešte nikdy nepočuli. Toto je 6 vecí, ktoré ste nevedeli o ikonickom logu Apple.
1Po prvý krát na počítači Apple II
Apple sa rozhodlo po prvý krát predstaviť svoje logo spolu so svojim novým osobným počítačom vďaka prenajatému stánku na West Coast Computer Faire, bola to výstava vtedajšieho počítačového priemyslu, ktorá obsahovala aj rôzne konferencie či expozície. Ideálne miesto, odkiaľ by mohla spoločnosť vytvoriť rozruch. Podarilo sa. Inovácia v podobe Apple II a profesionálne logo okamžite prilákali davy ľudí.
Rob Janoff dnes tvrdí, že aj keď bol zodpovedný za branding spoločnosti, logo v tej dobe nebolo navrhnuté na použitie v počítači. Vybavený ním bol iba jeden prototyp, vyrobený zo sklených vlákien o ktorý sa postaral Steve Jobs.
No a hoci to v tej dobe samozrejme nikto nevedel, šikovný grafický dizajnér vytvoril niečo, čo navždy zmenilo imidž spoločnosti. Autor loga sa aj dnes usmieva, keď ho vidí na zariadeniach ako iPhone, MacBook či iPad. Stále je presvedčený, že kľúčom k efektívnemu e nezabudnuteľnému dizajnu je udržať si ho veľmi jednoduchý aby si na vás mohol niekto kedykoľvek spomenúť.
zdroj: idropnews