Tohto ročná Keynote 2019 bola veľmi krátka. Apple predstavilo 2 služby, 4 produkty a to bolo prakticky všetko. Prečo? Očakávali sme predsa viac. Nebojte sa, všetko je to premyslené. Apple veľmi dobre vie, prečo si tento rok odložilo ešte jednu Keynote.

Apple veľmi dobre vie, prečo si tento rok odložilo ešte jednu Keynote.

Ak sa aj vám zdala tohtoročná konferencia, na ktorej sme mohli vidieť nové iPhone 11/11 Pro, Apple Watch Series 5, vynovený 10,2″ iPad a služby ako Apple Arcade či Apple TV+ krátka, nečudujte sa. Nebola úplne poslednou. Jablková spoločnosť sa už pravdepodobne teraz chystá na ďalšiu. Konať sa bude v októbri alebo v novembri. Predstaví sa tu skutočne široké portfólio produktov.

Ak by sme ich mali vymenovať, uvidíme úplne nový iPad Pro 2019, MacBook Pro 16″, AirPods 3, Apple TV 6. generácie, pravdepodobne aj sledovacie zariadenie (prívesok) či úplne nový headset alebo inteligentné okuliare od Apple na podporu VR/AR. Hmm, to znie ako slušná ponuka produktov nemyslíte? Určite je už veľa z nich hotová a čakajú len na svoje predstavenie. To je pravda. Na Keynote po boku iPhonov predstavené neboli úplne cielene. Všetko treba robiť s mierou. Firma im obetuje vlastnú konferenciu a ešte na tom poriadne získa. Mediálna pozornosť je niečo, čo sa kupuje ťažko.

Celý svet bude po druhý krát tesne pred Vianocami sledovať Keynote

Teraz sme si všetci pozreli Keynote s iPhonmi a čakáme kým si ich budeme môcť kúpiť. Už o mesiac či o dva ale príde ďalšia konferencia, ktorá prebehne tesne pred Vianocami a môže obsahovať produkty, ktoré budú chcieť ľudia nakúpiť okamžite pod stromček. Už teraz sa o nej vo veľkom píše, pretože je to pre nás „tajomná udalosť“. Tým ale vlastne všetkých technologické média robia aj malú reklamu Applu.

Zrazu prídu pozvánky a veľké haló okolo akcie. Samotná akcia prebehne týždeň potom a následne sa začnú jednotlivé produkty až do decembra dostávať na predajné pulty. O všetkom sa bude písať a Apple tým získa pozornosť ktorú potrebuje. Je to obrovský marketing vďaka ktorému ušetrí milióny dolárov. Navše tak môže teoreticky osloviť viacej zákazníkov, ktorí budú chcieť potešiť pod stromčekom svojich blízkych.

Ak sa nad tým zamyslíme, tak prvou veľkou udalosťou bola tento rok tá marcová. Druhou zase WWDC19, ktorá sa konala v júni. Treťou bola posledné septembrová Keynote a štvrtá prichádza zvyčajne v októbri. Vzhľadom, že nám už dnes chýba predstavenie niekoľkých kľúčových produktov, túto konferenciu očakávame v rovnaký mesiac (prípadne v novembri aj tento rok). Firma si jednoducho nesmie vystrieľať všetky náboje na jednej udalosti. Ak by bola navyše príliš dlhá mohla by byť nudná. Presne preto sa sústredí na viac eventov počas celého roka vďaka čomu získava aj priestor v médiach, ktorý skutočne veľmi potrebuje.

Prečítajte si tiež  Apple sa snaží pretlačiť iOS 15. Nainštalovalo si ho takmer 75% používateľov

Na záver teda hovoríme, že Apple tento rok ešte nepredstavilo všetko a ako sa pomaly ukazuje, 2019 môže byť pre firmu veľmi pokrokový rok. Stačí sa pozrieť na nové produkty ako Apple Card, služby, iOS 13 či samotné „recyklované“ iPhony.

Apple chystá na Keynote One more thing. Čo to bude? - svetapple.sk
Apple veľmi dobre vie, prečo si tento rok odložilo ešte jednu Keynote. Čo tým získa? – svetapple.sk
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.