Pokiaľ patríš medzi sledovateľov YouTube komunity a medzi tvoje záujmy patrí aj spoločnosť Apple, určite ti neuniklo, že TechRax, čo je asi najkontroverznejší Apple kanál s najšialenejšími testmi odolnosti vydalo celkom nové video. Toto video sa týka konkrétne iPhonu X a jeho odolnosti pri páde z mosta.
Pozor na dovolenke
Pre mnohých síce tieto videá nemajú príliš veľkú výpovednú hodnotu, nakoľko poukazujú na situácie, ktoré by sa pri bežnom používaní iPhonu nemali stávať avšak sami dobre vieme, že počas letného cestovania narazíme na nádherné miesta, ktoré sú niekoľko stoviek metrov na zemou a fotíme si krásy prírody, miest a podobne. Naše telefóny v týchto chvíľach nemáme problém prestrčiť cez ochranný plot s cieľom dosiahnuť čo najlepší záber. Náhoda je ale blbec a kedykoľvek sa môže stať, že nám telefóny vypadnú z ruky.
V tomto prípade ich už nezachráni vôbec nič a vo vysokej rýchlosti pri náraze na tvrdú zem sa roztrieštia natoľko, že vlastne ani nemáme šancu poskladať ich dokopy. Navyše môžu niekoho aj vyslovene ohroziť na živote nakoľko pri vysokej rýchlosti nadobudnú takú silu, že pri páde na hlavu môžu spôsobiť bezprostrednú smrť. Poďme ale k nášmu iPhonu, ktorý prekvapil asi všetkých.
V tomto prípade totiž pri 304 metrovom páde iPhone X prežil. Dokonca ani následky neboli až také drastické ako by sa mohlo zdať. Je síce pravda, že sa sklá na oboch stranách rozbili avšak telefón fungoval tak ako pred tým. Určite za to môže aj mäkký podklad, do ktorého telefón narazil. Na druhú stranu pri pohľade záberu z mosta smerom dole človeku nabiehajú až zimomriavky. Bol to teda fantastický výkon.
Apple patrí medzi najšikovnejších predajcov čo sa jeho kamenných pobočiek týka. Žiaľ na Slovensku nemáme ani jeden originálny Apple Store a najbližšie za ním musíme cestovať do Viedne. Možno sa ale oplatí urobiť si výlet do Talianskeho Milána. Apple tu otvorí pobočku spojenú s námestím Apple Piazza Liberty a bude to stáť veru za to.
Nová koncepcia, nový dizajn
Taliansko je veľmi veľká krajina a Apple v nej vidí obrovský potenciál. Veď 26. júla tu otvorí už 17. kamennú predajňu svojich produktov. Navyše nepôjde len o obyčajnú pobočku jablkovej spoločnosti. Bude prvá na celom svete, ktorá bude zapadať svojim konceptom do myšlienky moderných metských námestí, ktoré sú prepojené s dizajnom a identitou spoločnosti Apple.
Hovoríme tu teda o hypermoderných riešeniach, či už architektonických alebo technických, ktorými chce Apple oslovovať svojich zákazníkov a získať viac tých, ktorí nechcú byť súčasťou konkurenčných firiem. Následujúce plány majú všetky predpoklady k tomu, aby sa to firme naozaj podarilo. Veď posúďte sami.
Samotná predajňa sa bude nachádzať v podzemí obchodu – svetpaple.sk
Apple Piazza Liberty
Nová kamenná pobočka spoločnosti Apple dostala názov po svojom umiestnení priamo v historickej štvrti mesta. Už len to, o akú štvrť ide je veľmi odvážne, nakoľko sa samotná architektúra kamennej pobočky musela všetkému značne prispôsobiť a mnohé prekážky využila vo svoj prospech. Apple Piazza Liberty začína obrovským vonkajším amfiteátrom, ktoré pokračuje k fontánam. Tieto fontány vytvárajú nádhernú vodnú stenu. V podzemí sa nachádza samotná prevádzka a to, že veru nie je najmenšia potvrdzuje fakt, že tu pracuje až 230 zamestnancov spoločnosti.
Obrovské námestie bude Apple využívať ako priestor pre usporiadávanie vonkajčích akcií, rôznych eventov a konferencií. Rovnako tak sa tu vyskytne napríklad aj akcia s názvom „Today at Apple“. Jablková spoločnosť chce naučiť ľudí aby sem nechodili iba na akcie či nakupovať ale prišli si len oddýchnuť po náročnom dni v práci. Navyše sem budú môcť prísť kedykoľvek. Apple plánuje po vzore ikonickej predajne na 5th Avenue v New Yorku nechať pre všetkých otvorené počas 24 hodín denne. Súčasťou projektu bude dokonca aj ikonické kino!
Ohromný projekt, ktorý sa bude nachádzať v historickej časti Milána – svetapple.sk
Kino Apollo
V roku 2017 bolo pod týmto námestím zavreté bývalé kino Apollo. Postavené bolo však ešte v roku 1959, takže išlo o miesto, ktoré tu slúžilo ľuďom takmer 60 rokov. Apple sa teda rozhodlo kino zrekonštruovať a prinavrátiť mu druhý dych. Podľa vyjadrení zo strany samotného Applu tu budú púšťané večerné filmy pre všetkých. Vstupné by malo byť samozrejme zadarmo a stráviť tu pokojný večer bude môcť naozaj ktokoľvek.
Myšlienkou celého tohto projektu by mala byť pokojná a pohodová atmosféra. Akonáhle sa pozrieme na projekt, je viac ako jasné, že sa to podarí. Je to veľkolepí myšlienka a fantastický nápad. Dúfajme, že sa nám do Milána podarí prísť aby sme vám mohli natočiť naše dojmy z týchto na počutie zaujímavých priestorov.
Apple patrí medzi najväčšie spoločnosti sveta a rovnako tak aj medzi tie najbohatšie. Dôvodom je aj fakt, že vyrába milióny produktov, ktoré nakupujú zákazníci po celom svete každý jeden deň. Táto výroba má ale svoju daň na životnom prostredí. V Cupertine sa ale snažia robiť všetko preto aby dokázali svoje škody aspoň trochu zmierniť!
Je to dobré pre PR
Určite to samozrejme v Apple nerobia len preto. Svojim spôsobom pri počte vyrobených kusov produktov každý jeden deň dosť zaťažujú planétu. Nehovoríme len o rôznych škodlivých látkach, ktoré môžu touto výrobou unikať či vznikať. Vravíme napríklad aj o obrovskom množstve spotrebovanej energie, ktorá môže vznikať z neobnoviteľných zdrojov a taktiež jej výroba môže zaťažovať prírodu. Aj preto sa firma každý rok snaží a investuje stovky miliónov dolárov do obnoviteľných zdrojov, zachraňuje lesy a snaží sarecyklovať čo najviac zariadení, ktoré v minulosti vyrobila.
Tieto aktivity teda aspoň z časti navrátia životnému prostrediu to, čo mu spoločnosť Apple pred tým ukradla. Nie nadarmo je niekoľko rokov po sebe označovaná ako „najzelenšia spoločnosť sveta“. Na druhú stranu sú ale tieto aktivity dobré aj pre PR spoločnosti. Akonáhle sa totižto stane niečo veľké, kde sú v hre stovky miliónov dolárov, zbystrí celý svet a všade sa o tom píše. Jablková spoločnosť tým zlepšuje povedomie o svojej výrobe a pôsobí na svojich zákazníkov opäť o niečo priateľskejšie.
Posledným takýmto investičným krokom bolo 300 miliónov dolárov investovaných do Čínskych obnoviteľných zdrojov. Apple práve v tejto krajine vyrába väčšinu svojich produktov a tak je jasné, že obrovské množstvo energie samo spotrebuje.
Solárne panely sú zabudované po celej streche hlavného Apple Campusu – svetapple.sk
Investícia
Spolu s 10 dodávateľmi sa firma rozhodla, že investuje vyššie spomenutú čiastku do fondu pre čistú energiu v Číne behom následujúcich štyroch rokov. Tento fond by mal vyvinúť projekty, pomocou ktorých sa podarí vyrábať až 1 gigawatt čisto obnoviteľnej energie v krajine. Len tak pre predstavu, takéto množstvo vyrobenej elektriky zodpovedá približne 1 miliónu napojených domácností. V reále je to pre miliardovú krajinu teda len kvapka v mori, na druhú stranu práve z kvapiek sa more skladá a časom možno začnú prispievať, alebo riešiť ekologickú otázku aj iné spoločnosti a nie len v Číne. Apple môže v tomto prípade byť aj takým vzorom.
Fond
Spomínaný fond bude spravovať spoločnsoť DWS Group. Práve táto firma patrí medzi najlepšie v obore, pretože sa špecializuje na udržateľné investície:
„V Apple sme hrdí na to, že sme sa spojili so spoločnosťami, ktoré sa snažia riešiť klimatické problémy. Sme nadšení, že sa tohto fondu zúčastnilo množstvo našich dodávateľov a dúfame, že pomôžeme aj podnikom, ktoré sú menšie priniesť pozitívny dopad na planétu Zem“
Apple teda evidentne chce byť vzorom pre ostatných a vymýšľa mnohé aktivity, aby sa mu to aj naozaj podarilo. Ako sme spomenuli vyššie, je to len kvapka v mori ale práve z kvapiek sa more skladá. Pokiaľ sa naučia aj iné firmy aspoň z časti vracať to, čo si od prírody „ukradli“ alebo čím prírode uškodili, všetkým sa nám bude žiť lepšie.
Nový fond napojí až 1 milión domácností – svetapple.sk
Pre rok 2018 si Apple prichystal ako všetci dobre vieme hardvérovú aktualizáciu svojich MacBookov. Novinka dostala názov podľa modelového roku a jedna z najdôležitejších vecí, ktorá tu pribudla sú celkom nové SSD disky. Testy teraz preukazujú, že MacBook Pro má najrýchlejšie SSD spomedzi všetkých laptopov na celom svete!
Nový MacBook je veru poriadna mašina
Zdá sa, že Apple sa opäť snaží dostať s MacBookom tam kde bol kedysi. Posledné upgrady ukazujú, že na výkone naozaj záleží a jablkové počítače dostávajú to najlepšie z najlepších. Server Laptop Mag dostal do vienka úplne nový MacBook Pro 2018 s 13″ Retina displejom aby ho podrobil najdôležitejšiemu testu, benchmark testu. Ako sa ukazuje Apple vďaka novému SSD vyhralo na plnej čiare v porovnaní so svojou konkurenciou. Je pekelne rýchly.
Aby sme si upresnili, čo všetko mal „pod kapotou“ spomínaný testovaný model s OLED Touch Barom. V prvom rade ide o štvor-jadrový procesor Intel Core i7, ktorý dokáže byť naladený až na frekvenciu 4.5GHz (Turbo Boost), 16GB operačnej pamäte RAM, Intel Iris Plus 655, no a napokon 512GB SSD disk.
Výsledok benchmark testu
Testovalo sa naozaj všetko. Tak napríklad test v kopírovaní ukázal, že SSD disk od Apple podporuje sekvenčnú rýchlosť čítania až 3,2GB/s! Sekvenčný zápis sa pohybuje na úrovni 2,2GB/s. Nezabudlo sa ani na testovanie BlackMagic disku. Priemerná rýchlosť zápisu bola v tomto prípade 2,682 MB/s. Ako teda môžete vidieť aj na grafe nižšie, MacBook Pro 13″ je ďaleko najrýchlejší počítač spomedzi všetkých svojich konkurentov. Otázne ale zostáva, či mu je to vôbec na niečo platné. Cenovka takejto konfigurácie sa totižto pohybuje na úrovni 3 699€. To už si človek rozmyslí, či nezainvestuje radšej do poriadneho desktopu.
Je rozhodnuté. Po nádhernom a zdrvujúcom finále sú majstrami sveta Francúzi. Chorvátom chýbalo do konca možno trošku šťastia ale dnes už na tom nič nezmeníme. Nie je to ale len Francúzsko, ktoré zvíťazilo. Vyhrala aj spoločnosť Apple svojim dokonalým marketingom!
Zákaz FIFA
Pokiaľ sa zaoberáš futbalom, možno aj vieš o zákaze, ktorý už pred časom udelila FIFA pre značky, ktoré by sa chceli zviesť na mene majstrovstiev sveta. Aj preto bol vo všeobecnosti zakázaný „ambushed marketing“, ktorý zahŕňa aj napríklad „product placement“. Inými slovami hráči nemohli nosiť produkty, na ktorých boli vidieť logá značiek a keď aj niečo také na ušiach mali, poväčšine to skončilo prelepené páskou. Napriek tomu sa ale spoločnosti Apple podarilo tento zákaz prekonať a aj keď nebolo vidieť jej logo, všetkým bolo jasné, o aké produkty vlastne ide.
Aj takto vyzerali hráči, ktorý museli mať pred fotoaparátmi prelepené logá na slúchadlách značky Beats – svetapple.sk
Výhoda AirPods
AirPods sú bezdrôtové slúchadlá po prvý krát predstavené popri iPhone 7, ktorý nemal koncovku na Jack. Po vizuálnej stránke sú veľmi špecifické a nabité dokážu byť dlhé hodiny. Po vybití alebo skončení používania sa jednoducho položia do nabíjacieho boxu, ktorý ich opäť nabije doplna a takto sa to opakuje až do kým netreba nabiť samotné púzdro. Medzi ľuďmi sú čoraz viac obľúbené a patrí to aj pre športovcov, ktorých neobmedzujú žiadne káble a pri svojej aktivite majú absolútnu voľnosť.
Apple evidentne niektorých hráčov slúchadlami obdarilo a reklama sa stala sama. Počas presunov alebo výstupov z lietadla sme mali možnosť neraz zahliadnuť na ušiach veľkého množstva akési tyčinky, ktorými boli slúchadlá AirPods. Aj keď teda nebolo vidieť logo, každý si už zhruba vedel domyslieť o čo ide. Niekomu možno pomohla symbolická biela farba inému zase ikonický tvar. Nech už to bolo čokoľvek, išlo o dokonalo využitú reklamu bez porušenia pravidiel. Dobrá práca.
Nenápadné ale dokonalé – svetapple.sk
Originálny produkt
V tomto prípade bolo nádherne vidieť, ako dokáže dobrý produkt, na ktorého dizajne si dali pracovníci v Apple záležať ovplyvniť aj reklamné prostredie. Omnoho lepšie sa totižto propaguje a ľudia ho automaticky spoznávajú a priraďujú k spoločnosti Apple. Veľmi podobne funguje aj napríklad iPhone, iPad či MacBook. Niekedy sa stretneme s tým, že tieto zariadenia majú „prelepené“ jabĺčko na zadnej strane. Napriek tomu takmer vždy vieme o akého výrobcu ide…
AirPods si vlastne robia reklamu sami! – svetapple.sk
Na svete poznáme rôzne druhy fotografov. Sú takí, ktorí sa napríklad zaoberajú fotením svadieb, sú takí, ktorí fotia profesionálne portréty či akty, no a potom sú taký ktorý fotia mestá. Do poslednej skupiny patrí aj fotografi Jason Hawkes, ktorý to robí možno trošku netradičným spôsobom. Nakláňa sa z helikoptéry aby získal tie najlepšie zábery!
Letecký fotograf
V dnešnej dobe dronov je možno pre niekoho prekvapením, že podobné povolanie stále existuje. Malá helikoptéra totižto dokáže urobiť nádherné fotky, ktoré môžu mať pri troche snahy aj profesionálne využitie. Stačí aby sa dostala do správnych rúk. Ten, kto ale držal fotoaparát v ruke a videl výsledok dronov určite vie, že tento „špecializovaný robot“ nedokáže dosiahnuť taký výsledok ako ľudské oko spolu so správnou technikou. Pre takýchto ľudí existuje povolanie známe ako letecký fotograf a jedným z takých ľudí je aj Jason Hawkes, ktorý sa konkrétne zameriava na metropolu Londýn.
Akonáhle narazíte na jehoblogurčite vám bude hneď jasné, že sa nejedná o žiadneho amatéra ale naozaj profesionála, ktorý svoju prácu berie vážne a zodpovedne. Na to ale potrebuje správnu techniku a tá v prípade fotografov nie je len o správnej zrkadlovke či objektíve. Mnohé fotky totižto ani po odfotení nevyhovujú kvalitám či kritériám samotného autora Pokračuje sa teda následnou editáciou fotiek v počítači. Jason používa najnovší MacBook Pro a nevie si ho vynachváliť (Twitter).
Profesionálna fotografia z dielne tohto fotografa – svetapple.sk
Nie len tak hocijaký MacBook
Keď sme napísali, že profesionálny fotograf potrebuje aj profesionálnu techniku mysleli sme to naozaj vážne. Jason totižto nepoužíva len tak hocijaký MacBook Pro. V jeho rukách sa nachádza mašinka v Top vyhotovení obsahujúca procesor 6 jadorvý procesor Intel i9 s frekvenciou 2.9GHz (režim Turbo až 4.8GHz), 32GB RAM a 4TB SSD s kapacitou 3,2 GB/s. Podobný stroj stojí v USA okolo 6,699$. U nás by ste zaň v prepočte zaplatili asi 5,700€. Ide samozrejme o modelový rad 2018 (teda najnovšiu možnú konfiguráciu). Ako sám napísal:
„Zažil som dnes fantastickú chvíľu počas editácie fotografií na novom 2018 #MacBookuPro. Je rýchlejší ako môj stolný Mac, má 4TB SSD pamäte. Môžem fotiť a dokončiť moje editovanie fotografií ešte skôr ako Ive pristane s helikoptérou na zemi. Neuveriteľné“
Takto sa vyjadril sám fotograf o svojom novom počítači a my s ním súhlasíme. Pre mnohé povolania je práve Mac jasná voľba pretože sa s ním pracuje jednoducho a rýchlo. Netvrdíme, že aj iné počítače nie sú rýchle. Sú ale MacBook má pre nás skrátka svoje čaro. Keď to potvrdí aj niekto, kto ho využíva pri svojom profesionálnom remesle, asi to hovorí naozaj za všetko. Nižšie na fotke môžte vidieť záber (na obrazovke Macu) kde Jason zachytáva Tower Bridge upravený v Lightroome.
Jasonová fotografia, ktorú zverejnil aj na Twitter účte – svetapple.sk
Apple je inovatívna spoločnosť a taktiež verí v to, že budúcnosť nie je iba v predajoch produktov ale aj v službách. Už dnes prináša rôzne z nich, ktoré sú veľmi užitočné v praktickom živote. Jednou z nich je aj Apple Pay Cash a tá si teraz získala ukážkovú kampaň!
Služba
Je nám jasné, že už ste asi o tejto službe čítali. Apple priniesol jednoduchú vec, pomocou ktorej sa dá vyriešiť naozaj veľa problémov. Pre používateľov sa rozhodol vytvoriť aj sériu krátkych videí, v ktorých ukazuje možné prípady, kedy sa dá Apple Pay Cash použiť aj v praktickom živote. V tomto prípade ide konkrétne o použitie samotnej služby a aplikácie Messenger, cez ktorú komunikuje s okolitým svetom väčšina z nás. Stačí len niekoľko rýchlych klikov na displeji a peniaze sú na účte. Je to tak rýchle ako služba Viamo, vlastne je táto služba aj pomerne dosť podobná.
Reklamná kampaň
Nová reklamná kampaň zachytáva to celé hravo zvládneme. Všetky spoty majú dĺžku len 16 sekúnd a dokonalo vystihujú všetky možné prípady, v ktorých sa dennodenne vidíme aj my sami. Nájdeme tu vtipné prípady, kedy dcéra mame pošle vo fotke prázdnu chladničku a mama jej následne pošle peniaze na nákup či pýtanie peňazí za prenájom. Je to asi zbytočné opisovať, veď si to pozrite sami.
Môžeme sa ale učiť od Applu, ako sa robí jednoduchá a efektívna reklama. Všetko v elektronickej forme s tým, že to zaručene všetkých pobaví. Marketingové oddelenie Applu má v našich očiach jedno veľké plus!
Kamenné prevádzky spoločnosti Apple, sú vo svete veľmi populárne. Dokonca až tak populárne, že patria medzi najnavštevovanejšie predajne na svete a obchodné centrá sa doslova bijú aby Cupertinsky gigant otvoril jednu zo svojich prevádzok práve u nich. Niekedy to ale môže priniesť svoje nepríjemnosti. Pozrite sa na túto lúpež, počas ktorej sa podarilo za 30 sekúnd ukradnúť produkty v hodnote 23 tisíc eur.
Polícia má plne ruky práce
Zaujímavý prípad sa odohral v kalifornskom meste Fresno. Počas bežného dňa do prevádzky vtrhli 4 muži v kapucniach, ktorý behom 30 sekúnd dokázali ukradnúť tovar v hodnote 23 tisícov eur. Nevadilo im dokonca ani to, že obchod je plný návštevníkov (teda svedkov). Predajňu vykradli tak rýchlo, že sa mnohí ani len nestihli spamätať z toho, čo sa vlastne deje. Našťastie neohrozili nikoho zdravie, len majetok samotného Applu. Podľa polície pri sebe nemali žiadne zbrane, nešlo teda o ozbrojený útok.
Polícia momentálne po týchto mužoch pátra. Nehľadá ich 4 ale rovno piatich, nakoľko jeden zo zlodejov údajne čakal v aute. Produkty z prevádzky budú zlodeji pravdepodobne predávať na diely. Pokiaľ by ich predávali v celku, pravdepodobne by ich polícia vypátrala veľmi rýchlo.
Našiel sa aj hrdina
Celý tento incident ukázal aj jednu dobrú hoci možno trocha diskutabilnú stránku. Počas lúpeže sa totižto jeden muž pokúsil páchateľov zastaviť. Postavil sa do dverí a čakal, kým budú so svojim lupom utekať. Naneštastie 4 páchatelia dokázali muža hravo premôcť a ten následne spadol na zem. Aj keď sa mu teda nepodarilo nič vyriešiť, pokúsil sa pomôcť a riskoval vlastný život. Čo ak by mal nejaký páchateľ ruke zbraň alebo nôž?
Na internete momentálne prebieha diskusia o tom, či tento krok bol vlastne správny. Firmy majú totižto svoje prevádzky poistené a tak by im mala poisťovňa celú túto škodu preplatiť. Ak by však zastavil jedného z páchateľov, mohol by tak pomôcť polícii. Tá by muža zobrala a veľmi pravdepodobne by dolapila aj ostatných, ktorý sa v tejto lúpeži viezli spolu s ním.
Lúpež nebola až taká úspešná
Nakoniec už iba dodáme, že táto lúpež vlastne nebola až tak úspešná. Hoci zlodeji pripravili spoločnosť Apple až o 23 tisíc eur, treba myslieť na to, že boli štyria či možno piati. Pokiaľ všetko náročne predajú (či už v celku alebo na náhradné diely), hodnota produktov už aj tak bude nižšia. V Kalifornií sa navyše zarába podstatne lepšie ako u nás. Riskovať teda vezenie kvôli niekoľkým tisícom dolárov, ktoré si mohli dotyčný zarobiť aj iným spôsobom za mesiac (možno dva) slušnej roboty sa naozaj neoplatilo.
Budeme tento pozoruhodný prípad sledovať a uvidíme, koľko bude polícií trvať, kým páchateľov dolapia!
Pokiaľ sa pozrieme na 90-té roky a na spoločnosť Apple, nie je to práve obdobie, na ktoré sa spomína dobre. Firma práve v tejto dobe (bez Steva Jobsa) začala pociťovať nejednu krízu a predstavovala jeden nezmyselnejší produkt za druhým, len aby akýmkoľvek spôsobom zaujala zákazníka. Takto sa to ale samozrejme nerobí. Jedným z takýchto produktov bol aj prehrávač PowerCD. S úspechom sa nikdy nestretol. Prinášame ti 3 dôvody, prečo…
Apple PowerCD
Ako by sme ho len charakterizovali? No jeho dizajn nebol veľmi pekný. Začal sa predávať v marci roku 1993 a bol veľmi veľký, ťažkopádny a esteticky zvláštny. Tento gadget firma nazvala ako PowerCD. Inými slovami išlo o prenosný prehrávač CD diskov. Produkt bol po technologickej stránke veľmi podobný ako iné CD prehrávače tej doby. Na rozdiel od nich bol ale aj omnoho vyspelejší. Predsa len to bolo Apple.
Produkt mal samozrejme aj svoje presnejšie určenie, konkrétne boli 3. To prvé bolo, že fungoval ako taká externá jednotka CD-ROM pre počítače Mac, ktoré ňou neboli ešte v tej dobe vybavené. Firma chcela ale ponúknuť viac. Chcela dať zákazníkovi niečo, čo v tej dobe nemal nikto iný. Druhé využitie bolo teda určené na prezeranie fotiek priamo na televízii. Dnes sa to zdá možno trošku zábavné avšak v roku 1993 nebolo niečo takéto ani zďaleka bežné. Tretie využitie slúžilo na prehrávanie hudby. Na tento produkt si si mohol napojiť napríklad reproduktory (alebo slúchadlá) a púšťať si hudby z CD-čiek tvojich obľúbených interpretov.
Tatko vyzeralo balenie PowerCD z prednej strane – svetapple.sk
Zaujímavé na tom celom bolo, že tento produkt vedel fungovať aj nezávislé na tom, aby musel byť pripojený k počítaču Mac. Dokonca sa tu nachádzal slot na 6 – AA batérií, vďaka ktorým sa dala táto čítačka CD používať aj prenosne bez nutnosti napojenia na elektrickú sieť. Hoci to teda bolo veľmi zaujímavé zariadenie, predsa len tu vznikol jeden nemalý problém a tým bola ako to už býva pri Apple celkom bežné, cena. PowerCD stál $499 čo bolo na tú dobu v podstate až neprípustne veľa. Nebolo to ale všetko. Po kratšej dobe skúmania človek zistil, že podobné zariadenie, skoro s rovnakým dizajnom už na trhu jestvuje. Predávalo sa ako Philips CDF-100 a neskôr ako Kodak PCD-880. Apple ho vlastne len „prebrandovalo“ a odkúpilo licenciu aby ho mohlo vyrábať pod svojou značkou.
Presnú cenu Philips CDF-100 nepoznáme ale určite nebola taká vysoká, ako si Apple pýtalo za PowerCD. Hoci práve jablkový produkt ponúkal navyše špeciálny ovládač a tiež možnosť prepojenia s počítačom Mac, nestačilo to na to, aby naň trh zareagoval kladne. Na miesto toho išlo o totálny prepadák a navždy sa zapísal do negatívneho prepadliska „jablkových dejín“.
Na zadnej strane boxu sme našli informácie o použití – svetapple.sk
3 dôvody neúspechu
Už vyššie sme naznačili, čo sa asi stalo a prečo sa vlastne PowerCD nikdy nestretlo s úspechom aj napriek tomu, že šlo na tú dobu o pomerne veľkú revolúciu. Rozpísali sme to teda do troch bodov, v ktorých sme sa to snažili stručne zhrnúť.
1) Cena
Pri cene sme už síce boli, ale ešte sa k nej vrátime. Vyššie sme uviedli, že za produkt pýtalo Apple $499. Dnes by to možno nebolo nič závratné ale netreba zabúdať ani na to, že začiatok predaja bol 25 rokov dozadu a v tej dobe táto suma predstavovala asi $868 (keď vezmeme do úvahy infláciu).
Ako mohlo teda Apple predávať tak drahý produkt popri nie o príliš drahších Macoch, ktoré toho dokázali podstatne viac? PowerCD si určite našiel niekoľko zákazníkov ale pre väčšinu spotrebiteľov bol jednoducho tak neuveriteľne drahý, že si ho za žiadnych okolností nemohli dovoliť. Boli by to zlé investované peniaze.
Cena, ktorú zaň spoločnosť Apple pýtala bola na tú dobu doslova neprípustná. Zariadeniu nepomohol ani špeciálny ovládač a tiež kompatibilita s počítačmi Mac – svetapple.sk
2) Obmedzenosť
Hoci vedel zaujímavé veci, pokiaľ používateľ nemal Mac, v podstate nevedel nič, za čo by bol niekto ochotný zaplatiť $499 ($868) dolárov. Navyše ak sa aj takýto používatelia našli, siahli po lacnejšej alternatíve od spoločnosti Philips, ktorá vedela prakticky to isté. Je samozrejme jasné, že išlo o revolučné zariadenie. Spájalo to, čo vtedy na trhu chýbalo ale vzhľadom na vysokú cenu bola jeho kúpa neprijateľná.
Apple si navyše nemohlo dovoliť cenu znížiť a ani z produktu vytiahnuť viac technologických možností pre koncových zákazníkov. Bol takpovediac v pasci neúspešných 90-tých rokov, kedy skoro skrachovalo. Toto boli ale aj tak dosť preinvestované peniaze.
Hoci bol moderný, bol aj značne obmedzený, ľudia mohli siahnuť po lacnejšom produkte, ktorý im dal to, čo očakávali od PowerCD – svetapple.sk
3) Vzhľad
Človek asi nemusí byť dizajnér aby vedel povedať, že toto zariadenie akoby nepatrilo do rodiny Applu. Dokonca nie ani v 90-tých rokoch, kedy teda tie produkty vyzerali skutočne všelijako. Ťažkopádny dizajn navyše ani len nebol navrhnutý firmou Apple. Bol to produkt značky Philips, na ktoré si Cupertinsky gigant nalepil svoje logá a jemne mu vo vnútri upravil funkcionalitu. Je to asi niečo také ako keby sa teraz Mercedes pokúsil so svojim logom predávať Dáciu (pre autičkárov) za niekoľko násobne vyššiu cenu.
Ak už teda PowerCD nikoho neoslovil funkciami, určite ho neoslovil ani vzhľadom. Bolo to skrátka nepodarok, na ktorý sa ale nemôže zabudnúť. Mohol by slúžiť ako ideálny odstrašujúci prípad nie len pre Apple ale aj pre ostatné firmy, ktoré by v budúcnosti zvažovali takéto technologické riešenia.
Apple Watch boli po prvý krát predstavené ešte v roku 2014 po boku iPhonu 6 a iPhonu 6 Plus. Je to síce skoro neuveriteľné, ako rýchlo ten čas letí ale je to aj skutočne tak, že produkt poznáme už skoro 4 roky. Navyše stále je v jednej a tej istej forme s dizajnom, ktorý sa za celú túto dobu prakticky nezmenil. To by sa ale mohlo stať práve teraz!
O 15% väčší displej a lepšia baterka
Predpovede na tento rok hlásia, že by sa dizajn hodiniek mohol po prvý krát trošku zmeniť. Netvrdíme, že pôjde o zásadnú zmenu ale Mign-Chi Kuo (jeden z najlepších analytikov) z KGI tvrdí, že skrátka Apple dizajn mierne vylepší. Malo by sa to týkať napríklad displeja, ktorý bude mať o 15% väčšiu uhlopriečku ako aktuálne modely. Displej na súčasných Apple Watch Series 3 som ocenil len včera. Tiež som ale spomenul, že niekedy sa skrátka pri používaní veľkým prstom na malom displeji netrafím. Jemné zväčšenie teda určite privíta úplne každý.
Dizajn by as ale nemusel meniť až tak zásadne. Predpokladáme, že kompatibilita s náramkami ostane naďalej rovnaká tak ako doteraz. Hodinky by ale mohli byť o čosi tenšie, čím by sa teoreticky lepšie nosili na ruke. Vylepšenie však nepríde len v dizajne samotného produktu. Dočkať by sa ho mala aj baterka, ktorú som len tak mimochodom tiež stihol vychváliť. Ak bude ešte lepšia, určite nemám nič proti. Je to zásadná vec a posunúť výdrž hodiniek na 3 dni bez nutnosti nabíjania by bol perfektný krok a tiež ťahák na budúcich majiteľov.
Posledná vec, ktorá by sa mala vylepšiť je sledovanie nášho zdravia. Pribudnúť by mohli napríklad nové senzory. Už dlhšie sa špekuluje o tom, že budúce Apple Watch budú schopné merať hladinu cukru v krvi. Ak by sa to podarilo a Apple získalo aj patričné certifikáty, mohlo by sa zariadenie používať ako zdravotná pomôcka. Hodinky budú samozrejme aj v budúcnosti ladené na zveľaďovanie nášho pohybu a budú nás vyzývať do rôznych aktivít a športov, čo samozrejme vítame.
Nové hodinky prinesú väčší displej, lepšiu výdrž batérie a tiež aj rozšírené funkcie senzorov – svetapple.sk
Lepšie predaje
Správa od Ming-Chi Kua nehovorí len o samotnom dizajne a zmenách hodiniek. Podľa jeho vlastných slov bude jablková spoločnosť s predajom tohto produktu práve tento rok mimoriadne úspešná. Sám odhaduje, že sa jej podarí predať až 24 miliónov kusov Apple Watch. To veru nie je málo. Ide o 30% viac ako minulý rok. Predaje stále rastú a hodinky sú čoraz populárnejšie. Čo sa týka dlhodobého odhadu, Kuo je presvedčený o tom, že firma dokáže predávať zhruba 50 miliónov hodiniek ročne. No a tu je krásne vidno, ako sa tento produkt Applu vyplatil, aj keď to zo začiatku vyzeralo ako totálny prepadák.
Prvý rok sa predalo len zopár miliónov hodiniek a to firme príliš veľký zisk neurobilo. Vlastne to bol len nepatrný zlomok a Apple Watch vyzerali ako „hobby“ produkt. Dnes už je ale všetko ináč a zariadenie sa začína dostávať medzi dôležité činiteľe predaja v Cupertinskej firme. Perfektná práca.
Tim Cook zdá sa trafil do čierneho. Apple Watch zažívajú čoraz väčší úspech – svetapple.sk