Slovenský televízny trh zažíva v poslednom roku veľmi turbulentné obdobie. Potom, čo sa najväčšie TV stanice pokúsili zakázať operátorom vysielanie českých TV staníc prišla ďalšia tvrdá rana. Ešte v auguste sme vás informovali o tom, že TV Markíza plánuje zákaz pretáčania reklám v archíve, v rámci čoho sa bližšie informácie podarilo zistiť v polovici septembra.
Ako, ale teraz informuje Živé, zdá sa, že pri tejto TV stanici to neskončí. Podľa najnovších informácií totiž TV JOJ ešte koncom minulého týždňa začala rozposielať listy telekomunikačným operátorom, aby sa pripravili na úplne rovnaké obmedzenie. Televízia JOJ by ku tomuto kroku mala pristúpiť v rovnakom období a čase, ako konkurenčná TV Markíza. Malo by sa tak stať už o pár mesiacov, presnejšie 1. februára 2024.
Ide o pomerne zásadnú nepríjemnosť, ktorá môže nahnevať divákov a uškodiť operátorom. Mnohí ľudia si totiž predplácajú možnosť archívu práve preto, aby si vedeli niektoré programy, filmy alebo seriály pozrieť bez reklám. Špeciálne sa to týka dvoch najväčších slovenských komerčných TV staníc.
Pokiaľ sa teraz pýtate, aký to má dôvod, odpoveď je úplne jednoduchá. Televízie žijú práve z reklamy a pre dosiahnutie čo možno najväčšieho zisku potrebujú zaistiť, aby si každý divák pozrel komerčné pauzy a nemal ich možnosť jednoducho preskočiť. Svojim inzerentom tak vedia garantovať väčší počet zobrazení a tým dosiahnuť vyššie zárobky.
Rovnako môže byť ich cieľom zvýšiť atraktivitu streamovacích služieb, ktoré sami prevádzkujú. Pri Markíze je to napríklad Voyo, kde si diváci môžu pozrieť za malý mesačný poplatok obsah bez reklám a pri TV JOJ služba JOJ Play. Uvidíme, ako to napokon dopadne.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.