Pred pár dňami Slovensko obleteli tlačové správy od TV Markíza a operátora UPC, ktorí navzájom komentovali otvorený spor, kvôli ktorému mohlo prísť viac ako 130 tisíc zákazníkov UPC o programy zo skupiny televízie Markíza. Ako informuje portál Živé, obe spoločnosti sa napokon dohodli.
Obrovský mediálny spor, ktorý zachytil takmer každý jeden Slovák zrejme dopomohol k tomu, aby UPC ustúpilo po silnom tlaku. Operátor sa v oficiálnom vyjadrení sťažoval na zvýšené poplatky zo strany Markízy, na ktoré nedávno reagoval aj košický Antik výrazným zdražovaním.
Konkurenčnej spoločnosti sa však podarilo dohodnúť, že zákazníci si môžu kúpiť balíky služieb aj bez Markízy či Jojky, vďaka čomu ušetria 7 € / mesačne. Podobné podmienky sa snažilo nastoliť aj UPC, no v tejto chvíli nie je celkom jasné, či bolo vo svojich snahách úspešné.
Podľa Živé sa približne 134 tisíc zákazníkov UPC nemusí obávať, že by prišlo o svoje obľúbené televízne kanály zo skupiny Markíza. Vysielateľ sa mal s operátorom dohodnúť, pričom po novom od 1. júla 2023 do ponuky zaradí ešte jednu stanicu. Okrem Markízy, Doma, Dajto si budete môcť pozrieť v rámci balíka aj kanál Markíza Krimi, ktorý bude spustený na budúci mesiac.
UPC vraj akceptovalo vyššie ceny Markízy, no presné čiastky zatiaľ nepoznáme. To či sa bude zdražovať aj u zákazníkov sa ukáže už v priebehu týždňov, nanajvýš mesiacov. Vzhľadom na okolnosti ale predpokladáme, že áno.