Št, 11.09.2025
Úvod Blog Strana 2168

Apple: perfektné musia byť aj obaly konkurencie!

Apple Logo
Zdroj: Unsplash / Aditya Joshi

Chlapci v spoločnosti Apple sú tak trochu posadnutí dokonalosťou všetkého, čo sa v Apple Store či kdekoľvek inde objaví. Vlastne je úplne jedno, či daný produkt vyrába spoločnosť Apple alebo jej konkurencia.

Aj keď by si možno povedal, že v oblasti krytov možno Apple nie je až taká veľká ryba, opak je pravdou. Svoje doplnky predáva ako na bežiacom páse. To však neznamená, že si do Apple Store pustí čokoľvek.

Dokonalý dizajn musí byť všade a je jedno čo to je

Apple sa dostalo do bodu, kedy začalo upravovať už aj krabice konkurenčných výrobcov s príslušenstvom, ktorí viacmenej konkurujú samotnej spoločnosti.

Pokiaľ vojdeš do obchodu Apple Store, nenájdeš tam už ani jednu čiernu či farebnú krabicu. Všetky sú výhradne biele s veľkým obrázkom toho, čo v nich je. To aby bol zážitok pri kupovaní a následnom rozbaľovaní ešte väčší. To ale nie je všetko.

Business Insider sa vďaka svojmu anonymnému zdroju dostal k zaujímavým faktom, že biela farba nie je to jediné, čo musia balenia spĺňať na to, aby ich Apple predávalo v Apple Store.

V prvom rade musia byť všetky výrobky nafotené z rovnakého uhla, obaly ponúkať tenký a príťažlivý font a  jednotný dizajn. Vďaka tomu by mali byť potom steny Accessory Walls príťažlivejšie pre zákazníka.

Prečítaj si tiež: iPhone 6S sa už nebude ohýbať!

Len tak mimochodom, zdroj musel ostať anonymný a poprosil redakciu Business Insideru, aby ho necitovala.

Prečo? Apple sa rozhodol bojovať proti únikom informácií naozaj rafinovanými spôsobmi a jedným z nich je aj fakt, že každý mesiac posiela niekoľko stoviek e-mailov s rovnakým obsahom ale iným znením, čo znamená, že nie je až taký problém zistiť to, kto danú správu vypustil do sveta. Možno aj preto sa už nestretávame s toľkými únikmi ako minulý rok.

iPhone 6S možno prinesie jedno veľké sklamanie, ide o doslovný výsmech používateľom!

iPhone 6
Zdroj: Unsplash / OOI JIET

Spoločnosť Apple updatuje priebežne a väčšinou vybavuje najnovšími technologickými vychytávkami hneď po tom, ako sa osvedčia v inom produkte.

Spomeniem najmä 2 GB RAM, ktorú máme možnosť vidieť aj v iPade Air 2. generácie. Rovnako ako tento iPad,aj jablkový iPhone 6S by mal dostať navýšenú pamäť RAM. Ako však ukazuje najnovší GeekBench, vôbec to tak byť nemusí.

GeekBench

Na instagramovom profile istého používateľa, ktorý o sebe tvrdí, že pracuje v spoločnosti Apple, sa objavila fotografia, ktorá ukazuje údajný bench test iPhonu 6S a iPhonu 6S Plus. Aj keď sme už všetci brali prakticky ako samozrejmosť to, že novinka ponúkne 2 GB pamäte RAM, tento bench test ukazuje pravý opak.

Na fotografiách vidíme pravdepodobne iPhone 6S Plus, pretože nesie označenie 8.2. Operačný systém je iOS 9 a procesor Apple A9 s taktom na 2 GHz. To je jasné avšak zarazí iný údaj. iPhone 6S vraj ponúkne iba 1 GB RAM.

Podľa prvých informácií teda prichádza jedno obrovské sklamanie, ktoré určite nepoteší nikoho, kto si tento článok číta. V roku 2015, kedy je Apple najhodnotnejšou spoločnosťou na svete nedokáže svoj najnovší iPhone vybaviť väčšou operačnou pamäťou?

Veď to ani nemôže byť o toľko drahšie. Jediné, na čo sa teda dnes môžme spoliehať je fakt, že tento snímok nie je úplne pravý.

Je tu totiž šanca, že celá táto fraška je jednoducho podvrh. Prečo? Osoba, ktorá snímok zverejnila na instagrame tu vystupuje pod vlastným menom a ako všetci dobre vieme práve Apple si na podobné úniky vždy dobre posvieti. Ak by teda pracoval v Apple, nielen že by ho vyhodili ale hrozilo by mu aj trestné stíhanie a to určite nechce.

Čítaj tiež: Martin Hájek urobil z iPhone 6 vyklápačku.

Do toho, že Apple predsalen predstaví 2 GB pamäte RAM v iPhone 6S nahráva aj fakt, že známy analytik Ming-Chu Kuo doteraz tvrdil, že Apple nepredstaví iPhone s menej ako 2 GB RAM. Netreba už potom asi ani dodávať, že v súčasnosti ide o jedného z najlepšie platených analytikov na svete. Uvidíme, no pokiaľ však Apple pamäť RAM nenavýši, bude to veľké sklamanie!

Video: Automatická nabíjačka Tesly sa sama zasunie do nabíjacieho portu auta

Elon Musk Tesla
Zdroj: Wikipedia / Trevor cokley / Unsplash / Dmitry Novikov

Jed­né­ho dňa sa ma­ji­te­lia áut Tes­la zba­via sta­ros­tí s na­bí­ja­ním svo­jich vo­zi­diel. Pos­ta­rá sa oň to­tiž „ko­vo­vý had“, kto­rý sa auto­ma­tic­ky za­su­nie do au­ta a do­bi­je ba­té­riu.

Spo­loč­nosť Tes­la Mo­tors uká­za­la vi­deo de­monštru­jú­ce pro­to­typ auto­ma­tic­kej na­bí­jač­ky v ak­cii. „Ko­vo­vý had“ sa v ňom za­sú­va do na­bí­ja­cie­ho por­tu Mo­de­lu S.

Šéf Tes­ly Elon Musk avi­zo­val auto­ma­tic­kú na­bí­jač­ku už vla­ni v de­cem­bri, keď tweeto­val, že auto­mo­bil­ka pra­cu­je na na­bí­jač­ke v po­do­be „pev­né­ho ko­vo­vé­ho ha­da“.

Spo­loč­nosť za­tiaľ nein­for­mo­va­la o tom, ke­dy bu­de ta­ká­to na­bí­jač­ka k dis­po­zí­cii.

zdroj: itnews.sk

Apple pridal 20 nových Flyover lokalít!

Apple mapy na iPhone
Zroj: Unsplash / úprava redakcie

Sem tam sa stane, že Apple predstaví nejaký ten nový produkt či službu. V roku 2012, kedy vyšlo iOS 6 spoločnosť odstránila mapy od Google a nahradila ich vlastnými, a patrične ich aj nazvala – Apple Maps.

Tieto mapy boli zo začiatku kvôli nepresnostiam kritizované ale ako sa ukazuje, Apple ich vylepšuje dodnes. Dnes napríklad pribudlo 20 nových Flyover lokalít. Medzi nimi nájdeme napríklad aj takú Budapešť!

20 nových flyover lokalít

Pokiaľ si chceš na svojom Apple zariadení vychutnať nejaké to mesto či pamiatku v 3D vďaka Flyover máš jedinečnú možnosť. Spoločnosť Apple do takéhoto zobrazenia pridala ďalších 20 miest, medzi ktoré patrí napríklad Budapešť či rakúsky Graz.

Pokiaľ vezmeme v úvahu, že vo Flyover nachádzame aj české Brno, zostáva asi len otázkou času, kým sa do takéhoto zobrazenia pridá aj napríklad Bratislava či Košice (poprípade iné slovenské mesto).

Zatiaľ však môžme len polemizovať, keďže Apple nič dopredu čo sa týka takéhoto Flyover zobrazenia neavizuje. Pozri si teda aspoň 20 nových lokalít, ktoré nájdeš v následujúcom zozname.

Prečítaj si tiež: Prvé mesto vo Flyover z Česka a Slovenska je Brno!

– Graz, Rakúsko
– Aarhus, Dánsko
– Rotterdam, Holandsko
– Bobbio, Taliansko
– Turín, Taliansko 
– Budapešť, Maďarsko
– Cádiz, Španielsko
– Chenonxeaux, Francúzsko
– Dijon,Francúzsko
– Millau,Francúzsko
– Nice,Francúzsko
– Strasbourg,Francúzsko
– Omaha Beach
– Ensenada,Mexiko
– Loreto, Mexiko
– Gothenburg, Švédsko
– Malmö, Švédsko
– Mayagüez, Portoriko
– Sapporo, Japonsko
– Rapid City, Spojené štáty

iPhone 6S sa už nebude ohýbať!

Unbox Therapy ukázal nové video, vďaka ktorému už dnes vieme, že iPhone 6S sa asi len tak ohýbať nebude. Spoločnosť Apple zosilnila boky šasi ale pritom všetkom znížila aj jeho hmotnosť.

V praxi to teda bude znamenať, že iPhone 6S už len tak ľahko ako iPhone 6 neohneš.

Samozrejme to neznamená, že sa ohnúť nebude dať vôbec. To nie je pravda. Pravda ale je, že to pôjde podstatne ťažšie ako to bolo pri súčasnej generácii iPhonu.

iPod Nano 7. generácie dostal update!

iPod - svetapple.sk
iPod - svetapple.sk

Spoločnosť Apple predstavila 7. generáciu iPodu Nano približne mesiac dozadu a vzhľadom na to, že tu prakticky nič nové okrem zmeny farieb nepribudlo je jasné, že Apple už s iPodmi pomaly ale isto končí.

Dokonca sa nezmenilo ani používateľské rozhranie, ktoré stále pripomína iOS 6. Dnes sa nový iPod Nano dočkal updatu 1.0.4. Nič zásadné sa však nezmenilo.

Update

Už už to vyzeralo, že by Apple predsalen mohol poupraviť dizajn používateľského rozhrania v iPode Nano, ktorý pripomína iOS 6 po tom, ako sa objavil nový update pre toto zariadenie.

Avšak, ako sa ukázalo, ide len o opravenie niekoľkých drobných cýb, ktoré s úpravou dizajnu ani ničím podobným nesúvisia. Rovnako sme sa nedočkali ani podpory Apple Music.

Táto služba na iPode kvôli absencií pripojenia na internet nefunguje a asi ani fungovať nebude.

Každopádne, pokiaľ daný iPod vlastníš, určite software aktualizuj. Spravíš tak cez iTunes vo svojom počítači ale pozor. Pokiaľ používaš betu OS X El Capitan, pravdepodobne sa ti nepodari aktualizovať. Na to, aby si to mohol urobiť ti Apple odporúča OS X Yosemite. Pri bete najnovšieho El Capitana sa vraj vypne celý iTunes!

iPod - svetapple.sk
iPod – svetapple.sk

Apple, si síce biznismen ale takto by si to robiť nemuselo!

Apple Logo
Zdroj: Unsplash / Sumudu Mohottige

Spoločnosť Apple patrí medzi ťahúňov vo svete moderných technológií a jeho smartfóny či iné mobilné zariadenia potrebujú tie najvýkonnejšie a najlepšie čipy, ktoré kto dokáže vyrobiť.

Apple svoje čipy už dlhodobo necháva vyrábať v spoločnosti TSMC a Samsung. Niekedy však potrebuje znížiť náklady na výrobu svojich zariadení a tak na dané spoločnosti tlačí.

Tento raz to urobilo opäť po svojom a aj keď TSMC nesúhlasí, Apple s nimi vybabralo!

Samsung vs. TSMC

Práve toto sú dve spoločnosti, ktoré pre spoločnosť Apple v súčasnosti dodávajú čipy. Väčšinu výroby má samozrejme väčší a technologicky aj modernejší Samsung, ktorý už s výrobou čipov má nejaké tie skúsenosti.

Niečo málo však vyrába aj TSMC, ktoré je naopak v tomto obore nováčikom. V súčasnosti by mal dodávať okolo 30 000 waferov mesačne avšak to sa už čoskoro zmení, kvôli nesúhlasu spoločnosti so znížením výrobnej ceny na jeden wafer.

Spoločnosť Apple potrebovala znížiť výrobné náklady na jeden čip a tak začala rokovať s TSMC a Samsungom o tom, či by sa cena nedala nejako znížiť.

Juhokórejský gigant si povedal, že práve vďaka takémuto rozhodnutiu môže byť hlavným výrobcom čipov a tak sa rozhodol, že zníženie príjme s tým, že práve on bude hlavným dodávateľom Apple A9.

TSMC si povedalo, že na novú dohodu nepristúpi a čipy bude dodávať aj naďalej za dopredu stanovenú cenu. To sa však už nepáči spoločnosti Apple, ktorá sa teda rozhodla, že produkciu waferov v TSMC jednoducho zníži na 20 000 mesačne čo je oproti predošlým 30 000 tretinová strata.

Prečítaj si tiež: Njanovší update Tesly S dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy

Ako sa tu teda ukazuje, Apple sa voči svojim výrobcom správa tak trochu monopolne. Na jednej strane je to ukážkové riešenie ako znížiť náklady na výrobu jedného iPhonu, avšak na stranu druhú, pri takej obrovskej marži, ako v Apple z jedného kusu iPhonu majú je to tak trošku svinstvo. Uvidíme, ako bude spolupráca s TSMC naďalej pokračovať ale držíme malému Tchajwanskému výrobcovi všetky palce!

Michiganská škola predáva staršie Apple zariadenia za úplne smiešne peniaze!

Macbook - svetapple.sk
Macbook - svetapple.sk

Spoločnosť Apple sa vyznačuje naozaj veľkým množstvom produktov z technologického sveta, ktorých proces starnutia trvá o niekoľko rokov dlhšie, ako napríklad proces starnutia konkurenčných zariadení.

Pokiaľ by si žil v USA a ešte lepšie niekde v štáte Michigan, asi by si teraz nebol doma ale nakupoval produkty Apple, ktoré škola vyradila a predáva ich za smiešne sumy.

Michiganská škola a aukcia

Aj keď ide o zariadenia z rokov 2006 až 2011 a teda nie sú úplne moderné, stále by určite potešili jednak tých, ktorí si to nemôžu dovoliť a tiež tých, ktorí nie sú až takí nároční. Apple vždy vedelo urobiť nádherné počítače či tablety, ktoré aj niečo vydržali.

Tie, ktoré škola predáva v rozmedzí od 50$ do 110$ vydržali dokonca aj nájazd študentov, ktorý ich pravdepodobne príliš nešetrili.

Predsalen sú to študenti a všetci čo sme chodili do školy a pritom používali počítače vieme, ako sme sa k nim správali.

Škola však zakúpila nové Macy a tie staré teraz musí nejako predať. K dispozícií je naozaj pekné množstvo produktov a čo je najlepšie, ponúkané sú za smiešne ceny. Okrem iného sa škola postarala aj o to, aby boli tieto zariadenia starostlivo vyčistené a obnovené do továrenských nastavení, takže po zapnutí budú vo vnútri ako nové.

Tabuľka

200 iPadov 2, 16 GB – 80$ (71€)

90 iMacov (ročník 2006) – 50$ (44€)

500 MacBookov (Ročník 2009 – 2010) – 110$ (98€)

Prečítaj si tiež: Máš doma 36 krabíc od iMacu? Máme pre teba tip, čo s nimi!

Ako môžeš vidieť, ceny sú naozaj smiešne a posledné spomínané MacBooky zas až tak strašne staré nie sú. Rovnako ani iPady 2, ktoré stoja 80$ alebo v prepočte 71€ sú oproti terajším tabletom za rovnakú cenu stále neuveriteľne dobrá kúpa.

Uber je už aj u nás!

Uber na telefóne a vodič uberu v aute
Zdroj: Unsplash / Tingey Injury Law Firm / Tom Morbey

Spoločnosť Uber začínala pred 6 rokmi ako celkom nádejný startup. Nikto nevedel, či sa chlapcom podarí presadiť myšlienku lacného vozenia po meste (svojim spôsobom niečo ako taxi).

Uber ale potvrdil, že ide o skvelý nápad a v súčasnosti jeho popularita v svetových metropolách stále rastie.

Na Slovensku sme doposiaľ Uber používať nemohli a to predovšetkým preto, pretože tu služba jednoducho nefungovala. To sa však zmení. Od dnešného dňa môžeš jazdiť vďaka Uberu po Bratislave.

Do nedele zadarmo!

Lokman Kuris, manažér pre medzinárodné expandovanie dnes potvrdil, že Uber prichádza do Bratislavy predovšetkým preto, že mnohí obyvatelia tohto mesta si už aplikáciu stiahlo avšak bola im tak trochu na nič, keďže služba v týchto končinách doposiaľ nefungovala. Celá služba pritom funguje veľmi jednoducho a intuitívne.

Stačí ak zadáš do svojho iPhonu číslo svojej kreditnej karty a služba zaplatí šoférovi automaticky cez internet. Okrem iného tu samozrejme zostáva aj možnosť pridať nejaký ten tringelt.

Táto služba však na Slovensku nebude úplne klasický Uber ale UberX. Ten sa od toho normálneho vlastne až tak nelíši ale ponúka viacmenej oboznámenie sa so službou aj v menších krajinách.

Pokiaľ sa bojíš použiť službu pre to, že nevieš, do akého auta nasadneš tak ti dopredu hovoríme, že nemusíš mať žiadne obavy.

Uber si totiž dopredu preťukne každého šoféra, ktorý chce pre firmu jazdiť a to ako vodičskú, tak aj trestnú históriu. V súčasnosti by malo byť takýchto vodičov na Slovensku okolo 100 a Uber sa začne miešať do kapusty konkurenčným službám ako napríklad HOPIN či Českému Liftagu (ktoré tu práve tiež expanduje).

Čítaj tiež: Jediný tweet spravil muža miliardárom, stal sa spolumajiteľom Uberu

A čo z toho bude mať Uber? Je to vlastne veľmi jednoduché. Z každej jazdy dostanú od taxikára 20% províziu za sprostredkovanie služby. Najlepšie na tom celom azda je, že celá služba bude v našom hlavnom meste až do nedele zadarmo. Ak teda chceš aj ty vyskúšať Uber, máš na to jedinečnú možnosť!

Zariadením za 32 USD možno otvoriť autá mnohých značiek od Nissanu až po Jaguár

Od­bor­ník na ky­ber­ne­tic­kú bez­peč­nosť Sa­my Kam­kar má oba­vy, či auto­mo­bil­ky ve­nu­jú dos­ta­toč­nú po­zor­nosť bez­peč­nos­ti vo­zi­diel pri­po­je­ných k inter­ne­tu. Ne­dáv­no pred­vie­dol hac­ker­ský útok na vo­zid­lo Che­vy Volt svoj­ho pria­te­ľa, kon­krét­ne na služ­bu On­Star pa­tria­cu ame­ric­ké­mu vý­rob­co­vi Ge­ne­ral Mo­tors.

Kon­com mi­nu­lé­ho týž­dňa za­sa na kon­fe­ren­cii „whi­te hat“ hac­ke­rov Def Con uká­zal až prek­va­pi­vo jed­no­du­ché za­ria­de­nie RollJam, kto­ré si v autách hra­vo po­ra­dí s tým, čo sa do­te­raz po­va­žo­va­lo za pl­ne ove­re­ný bez­peč­nost­ný sys­tém.,

Ho­ci nák­la­dy na zho­to­ve­nie za­ria­de­nia vo veľ­kos­ti pe­ňa­žen­ky nep­re­sa­hu­jú 32 do­lá­rov, RollJam je schop­ný za­chy­tá­vať kó­dy, kto­ré sa pou­ží­va­jú na od­om­knu­tie väč­ši­ny vo­zi­diel a ot­vá­ra­nie ga­rá­žo­vých brán.

Pod­ľa Kam­ka­rov­ho vy­jad­re­nia RollJam fun­gu­je na vo­zid­lá Nis­san, Ca­dillac, Ford, Toyo­ta, Lo­tus, Volkswagen a Chrys­ler, ako aj za­bez­pe­čo­va­cie sys­té­my Cob­ra a Vi­per a ot­vá­ra­če ga­rá­žo­vých brán Ge­nie a Lif­tmas­ter. Mož­no ho pou­žiť pro­ti množ­stvu špič­ko­vých či­pov vrá­ta­ne sys­té­mu kon­tro­ly prís­tu­pu Kee­loq od Mic­ro­chip Tech­no­lo­gy Inc. Ako uvá­dza server Ars Tech­ni­ca, zra­ni­teľ­né sú aj auto­mo­bi­ly Daewoo, Fiat, GM, Hon­da, Vol­vo, Clif­ford, Shurlok a Ja­guar.

Za­ria­de­nie je za­me­ra­né na tzv. plá­va­jú­ce kó­dy, kto­ré vý­rob­co­via pou­ží­va­jú na zvý­še­nie bez­peč­nos­ti. Ta­ké­to kó­dy sú po­dob­né pseu­do­ná­hod­ným čís­lam pou­ží­va­ným pri RSA Se­cu­rID ale­bo dvoj­fak­to­ro­vej auten­ti­fi­ká­cii za­ria­de­ní.

Al­go­rit­mus vnút­ri ov­lá­da­ča a zá­mku udr­žia­va tie­to za­ria­de­nia syn­chro­ni­zo­va­né, tak­že zá­mok mô­že ur­čiť, či dos­tal le­gi­tím­ny plá­va­jú­ci kód, za­sla­ný auto­ri­zo­va­ným kľú­čom. Le­gi­tím­ny plá­va­jú­ci kód je však plat­ný len dov­te­dy, kým sa dos­ta­ne do zá­mku. Pri ďal­šom stla­če­ní už ov­lá­dač vy­šle iný kód. Vo­zid­lo kaž­dý vy­sla­ný kód ak­cep­tu­je iba raz.

RollJam, kto­rý sa pri­pev­ní zvon­ka na auto, vy­uží­va ši­kov­ný hack na ok­la­ma­nie toh­to sys­té­mu. Za­chy­tí a ulo­ží plá­va­jú­ci kód vy­sla­ný z ov­lá­da­ča a za­brá­ni zá­mku v je­ho pri­ja­tí.

Dve­re sa tak ne­da­jú ot­vo­riť a vo­dič zvy­čaj­ne auto­ma­tic­ky stla­čí ov­lá­dač eš­te raz. RollJam za­chy­tí aj dru­hý kód a vzá­pä­tí vy­šle do zá­mku pr­vý za­chy­te­ný kód, čím sa dve­re ot­vo­ria. Keď­že dru­hý vy­sla­ný kód sa k zá­mku ne­dos­tal, zos­tá­va v plat­nos­ti. Keď po­tom ma­ji­teľ auto nes­kôr za­sa za­mkne, RollJam ho mô­že po­mo­cou ne­ho ot­vo­riť.

Dô­vo­dom, pre­čo sú elek­tro­nic­ké zá­mky zra­ni­teľ­né za­ria­de­ním RollJam, je to, že vy­sla­ný plá­va­jú­ci kód je zru­še­ný až po tom, čo je pri­ja­tý ďal­ší plá­va­jú­ci kód. Nap­ro­ti to­mu v sys­té­me RSA Se­cu­rID plá­va­jú­ci kód strá­ca plat­nosť po vy­pr­ša­ní ur­či­té­ho ča­su.

„Plá­va­jú­ce kó­dy by ma­li byť plat­né iba po ob­me­dze­nú do­bu,“ ho­vo­rí Kam­kar. „Kód by mal byť spo­je­ný s is­tým ča­so­vým li­mi­tom.“

Dnes sú už ta­ké­to sys­té­my k dis­po­zí­cii, pou­ží­va­jú sa nap­rík­lad na niek­to­rých toh­to­roč­ných mo­de­loch Ca­dillac.

zdroj: itnews.sk

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť