Ne, 17.08.2025
Úvod Blog Strana 2249

Cortana sa pomaly, ale isto blíži na iOS a Android!

Cortana - svetapple.sk
Cortana - svetapple.sk

Určite ste už počuli o hlasovej asistentke Cortana, ktorú vydala spoločnosť Microsoft pre svoj Windows mobile. Jej sláva sa v podstate zakladá najmä na tom, že spoločnosť vložila do Cortany funkciu tipovania výsledkov zápasov a tak dokáže s neuveriteľnou presnosťou trafiť to, kto vyhrá, kto naopak prehrá a kedy bude remíza! Cortana sa blíži aj na iOS či Android!

Cortana na iných operačných systémoch

Vzhľadom na to, že Cortana sa v súčasnosti nachádza logicky len vo Windows mobile, množstvo z nás očakávalo, kedy príde správa o tom, že príde aj na iOS či Android. Nie, že by sme chceli asistentku aj reálne využívať, no určite by bolo zaujímavé tipovanie aj cez iOS, keď Siri od Apple túto funkciu neponúka. Microsoft dnes ohlásil, že Cortana príde aj na naše iPhony či Samsungy (a iné Androidy). Máme sa teda na čo tešiť!

Spoločnosť na svojej hlasovej asistentke neustále vo veľkom pracuje a pridáva, poprípade vylepšuje súčasné funkcie. Posledne sme mali možnosť vidieť to, čo dokáže, keď sa predstavoval Windows 10. Microsoft pracuje aj na projekte umelej inteligencie s názvom Einstein, ktorá pridá Cortane prídanú hodnotu vo forme „rozumu“. Tak napríklad hlasová asistentka bude vedieť na základe e-mailu a časového údaju v ňom o odlete lietadla vypočítať to, kedy máte opustiť váš domov, aby ste let stihli včas. Ide však len o zlomok funkcií a vraj sa máme tešiť na omnoho väčšie množstvo podobných noviniek.

Nový Microsoft

Aj keď je to možno predčasné tvrdenie, podľa nášho názoru ide Microsoft veľmi dobrým smerom. Spoločnosť po výmene generálneho riaditeľa ešte minulý rok, kedy sa na čelo dostal Satya Nadela predstavila niekoľko skvelých noviniek a buduje si cesty v množstve odvetví. Veď aj Windows 10 vyzerá omnoho lepšie ako napríklad Windows 8 a Cortana s jej tipovaním je jednoducho geniálny nápad. Každý si predsa chce stiahnuť a nainštalovať asistentku, ktorá vie predpovedať zápasy. Ide o jednu z vecí, ktorou mohol Microsoft navnadiť mnohých používateľov iných platforiem, aby prešli na Windows mobile. Uvidíme teda, ako to pôjde ďalej ale súčasne odkazujeme spoločnosti len tak ďalej!

zdroj: macrumors.com

Paperspace: nekupujte už ani desktop. Za 10 dolárov máte celý počítač v cloude

iMac 24" v žltej farbe s kompletným príslušenstvom za vynikajúcu cenu
Zdroj: Unsplash / Jay Wennington

My­šlien­ka pre­po­je­nia zá­klad­né­ho po­čí­ta­ča s vý­kon­nej­ším cez sieť nie je no­vá. Pr­vé mo­der­né po­čí­ta­čo­vé sie­te vzni­ka­li ako spo­je­nie „hlú­pych“ klient­skych ter­mi­ná­lov s in­te­li­gen­tným main­fra­mom. Nap­re­do­va­nie v ob­las­ti tech­no­ló­gií a har­dvé­ru, zvy­šo­va­nie rých­los­ti inter­ne­to­vé­ho pri­po­je­nia a on-li­ne sof­tvér te­raz po­sú­va­jú ten­to kon­cept ďa­lej.

Čo ke­by sme po­čí­tač spúš­ťa­li z clou­du?

S tým­to ná­pa­dom pri­šiel star­tup Pa­per­spa­ce. Z váš­ho do­má­ce­ho po­čí­ta­ča by ste sa prih­lá­si­li na server­y Pa­per­spa­ce a váš vir­tuál­ny des­ktop, ap­li­ká­cie a webo­vé strán­ky by vám bo­li strea­mo­va­né z clou­du. Prih­lá­siť sa dá cez pre­hlia­dač v po­čí­ta­či ale­bo po­mo­cou ma­lé­ho prís­tro­ja Pa­perweight v tva­re pu­ku, kto­rý do­dá­va Pa­per­spa­ce.

Mož­no vám ten­to spô­sob bu­de pri­pa­dať zby­toč­ne kom­pli­ko­va­ný, no má to svo­je vý­ho­dy. V prí­pa­de pot­re­by tak­to mô­že zís­kať vy­šší vý­poč­to­vý vý­kon, nap­rík­lad na beh si­mu­lá­cie, vi­zua­li­zá­cie, 3D CAD ale­bo edi­tá­ciu fo­tog­ra­fií a vi­dea. Na­vy­še mô­že­te k svoj­mu „po­čí­ta­ču“ pris­tu­po­vať kde­koľ­vek, kde je k dis­po­zí­cii pri­po­je­nie k inter­ne­tu. Ak vám har­dvér vy­po­vie služ­bu ale­bo ho zni­čí ne­ja­ká ži­vel­ná poh­ro­ma, všet­ko má­te bez­peč­ne ulo­že­né on-li­ne.

Ná­pad tak tro­chu pri­po­mí­na chro­me­boo­ky, iba­že na roz­diel od nich, Pa­per­spa­ce umož­ní spúš­ťať aj des­kto­po­vé ap­li­ká­cie. Spo­loč­nosť sľu­bu­je hlad­ké a sta­bil­né fun­go­va­nie za pred­pok­la­du, že va­še inter­ne­to­vé pri­po­je­nie má rých­losť mi­ni­mál­ne 15 Mb/s na downloa­de a la­ten­cia je me­nej ako 60 ms.

Vý­hod­né je, že váš po­čí­tač ne­bu­de mať la­gy a nes­po­ma­lí sa v prie­be­hu ča­su. O všet­ky up­gra­dy a op­ti­ma­li­zá­cie sa pos­ta­rá Pa­per­spa­ce. Za me­sač­né pred­plat­né by bol váš po­čí­tač stá­le ako no­vý a prís­tup­ný od­kiaľ­koľ­vek. Vý­vo­já­ri sľu­bu­jú, že všet­ky dá­to­vé pre­no­sy bu­dú bez­peč­ne za­šif­ro­va­né.

Prav­da, ne­mu­sí to byť ideál­ne rie­še­nie – ak Pa­per­spa­ce skon­čí, váš po­čí­tač skon­čí s ním. No kaž­do­pád­ne je to za­ují­ma­vá al­ter­na­tí­va, ako by do­má­ce po­čí­ta­če moh­li fun­go­vať v nas­le­du­jú­cich de­sať­ro­čiach.

Pa­per­spa­ce te­raz pri­jí­ma pre­dob­jed­náv­ky na za­ria­de­nie Pa­perweight, kto­ré sto­jí 50 do­lá­rov. Zá­klad­ná ce­na clou­do­vej služ­by sa bu­de po­hy­bo­vať oko­lo 10 do­lá­rov me­sač­ne. K dis­po­zí­cii bu­de aj pre pod­ni­ko­vých pou­ží­va­te­ľov a spus­tiť by sa ma­la v sep­tem­bri.

zdroj:itnews.sk

Apple Pay sa v USA rozrastá už aj na úrady

Apple Pay
Zdroj: Unsplash / CardMapr.nl (úprava redakcie)

Apple Pay je služba umožňujúca platbu pomocou smartfónu iPhone 6 a 6+. Využíva technológiu NFC (near field communication) a v spojení s Touch-ID, teda rozpoznaním odtlačku prsta, ide o bezpečnejšiu formu platenia, než je bezkontaktná platba klasickou kartou. V súčasnosti je dostupná len pre americký trh, no jej spustenie je plánované na apríl tohto roku, za čo môžeme ďakovať spoločnosti Visa.

Od New Yorku po San Francisco už bez problémov zaplatíte iPhone-om. Apple na svojej stránke informuje, že klasickú kartu či peňaženku nemusíte vyťahovať v obchodoch ako McDonald’s, Sephora, Nike, Subway a ďalších. Významnou správou je fakt, že v septembri 2015 bude možné platiť kartou doknca aj úradné platby, samozrejme, zatiaľ len v USA. Ako informoval portál TechCrunch, ide o významný krok pre spoločnosť s jablkom v logu, nakoľko ide o postup vpred zo súkromnej sféry do verejného sektoru. Pre začiatok pôjde napríklad o platbu vstupného do národných parkov, no CEO Apple-u sa vyslovil, že ich ciele sú ešte vyššie. Radi by službou Apple Pay pokrývali aj výdavky štátnych zamestnancov či neskôr úplne nahradili cestovné pasy alebo vodičské preukazy.

Apple Pay-svetapple.sk
Apple Pay-svetapple.sk

„Zavádzanie inovácií do verejného sektoru je dôležitou úlohou pre štát. Ide o dôkaz starostlivosti krajiny ako inštitúcie, ktorá má ponúkať svojim občanom isté služby. Hoci niekto môže namietať prílišnou „informatizáciou“ spoločnosti, no z môjho pohľadu to prináša viac výhod ako nevýhod. V neposlednom rade to umožňuje štátu podrobnú kontrolu peňažných tokov,“ okomentoval pre nás situáciu Michal Suchoba, angel investor a expert na inovácie s viac než 20-ročnými skúsenosťami v IT.

zdroj: itspecial.sk

Prečo uprednostniť reklamu na internete?

MacBook
Zdroj: Unsplash / Glenn Carstens-Peters

Je tu doba, kedy sme permanentne obklopovanými rôznymi druhmi reklamných materiálov, televíznych spotov, internetových banerov, alebo zvukových rádio reklám. Je to už raz tak, bez reklamy sa dnes ani lístok nepohne. Spomedzi všetkých druhov reklamy je však reklama na internete tou najlepšou. Prečo je to tak?

Reklamné materiály

Určite Vám do schránky chodia pravidelne letáky z Kauflandu, Lidlu, Baumaxu, Nay Elektrodomu, alebo z iných obchodov. Sem-tam sa nájde nejaký papierik s názvom a ponukou novovzniknutej firmy, alebo vizitka realitného makléra. Keď som v roku 2011 brigádoval na pošte, boli veľké problémy s tým, že sa do schránky nedali vkladať listy, pretože boli preplnené letákmi a reklamnými materiálmi. Takýchto kolportérov som vtedy výstižne označoval pojmom „spameri“. Schránka však nie je jediným miestom, kde prichádzame do styku s reklamnými materiálmi. Poslednú dobu je veľký problém prejsť centrom Košíc bez toho, aby Vás niekto neotravoval, nedal Vám leták, alebo Vás nepozýval do ankety.

Problém tohto typu reklamy je v tom, že je nepresne mierená a pomerne nákladná, teda málo účinná. 500ks letákov vo formáte A5 stojí nejakých 40-70€. Navyše, ak dávate letáky do schránok, veľké percento z nich výjde navnivoč. Neviete, či v danom príbytku býva starena na dôchodku, ktorú nezaujímajú záhradné altánky, ani akumulatorové vŕtačky, alebo či tam býva stavbár, ktorého tieto veci zaujímajú. Ak robíte reklamu pre potraviny, dobre, tie potrebuje každý. Nie každý si však rád prezerá potravinové letáky. A nie každý bude pre pár ušetrených centov podnikať ďaleké cesty do Vášho obchodu. Ďalším problémom je to, že pri tomto type reklamy sa špecializujete výlučne na lokálnych zákazníkov. To znamená, že nebudete chodiť z Košíc do Bratislavy rozdávať letáky. Nie, porozdávate ich len po Košiciach. Ak však bývate v menšom meste, počet Vašich zákazníkov rapídne klesá. O to viac, ak ponúkate exotický typ tovaru, ktorý je zaujímavý len pre veľmi malú skupinu ľudí. V takom prípade ste takmer všetky financie vyhodili zbytočne.

Čo myslíte, koľko zákazníkov prinesie reklama v meste s 8 000 obyvateľmi, ak ponúkate vankúšiky naplnené liečivými bylinami, ktoré sa dajú zohrievať v mikrovlnke a pomáhajú pri bolestiach chrbta, končatín a kĺbov? Našli sa traja zákazníci, z toho jeden napokon nekúpil. Cena jedného vankúšika bola 30€, z toho čistý zisk je 10€. Na  1500 letákov sa vynaložilo 130€ a predali sa dva vankúšiky. Zisk bol teda 20€. Táto kampaň teda bola stratová (-110€). Z 8000 oslovených ľudí bola úspešnosť 3, resp. dvoch ľudí, čo znamená, že účinnosť takejto reklamy bola v tomto prípade 0,25 promile. Vyhodené peniaze *

Televízna reklama

Televíziu sleduje veľký počet ľudí a preto umiestnením reklamy v TV môžete osloviť desiatky tisíc budúcich zákazníkov. Ďalšou výhodou v porovnaní s letákovou kampaňou je to, že Vašu reklamu sleduje celé Slovensko. Kým k Vášmu letáku sa nedostal človek, ktorý býva 150km od Vás, pri TV tento problém odpadá. Stačí, aby sledoval TV a uvidel Vašu reklamu. Čo na tom, že ste od seba vzdialení? Podnikať sa dá aj na diaľku.

Nevýhoda televíznych spotov je však iná. Táto reklama nie je presne mierená a jej efektivita sa pohybuje medzi 10% až 70%. Opäť ide o to, čo ponúkate. Pri vyššie uvedených vankúšikoch by ste neoslovili 8 000 ľudí, ale možno 800 000 ľudí. Opäť by ste však oslovovali dôchodcov, dospelých, deti a mládež. Deti a mládež sú zdravé, nebolia ich chrbty ani kĺby a teda vankúšiky nepotrebujú. Ani väčšina dospelých nepotrebuje vankúšik. Dôchodcovia to zas budú pokladať za oblb podobný kosmodisku. Ďalšou vecou je cena za TV reklamu. Tá sa pohybuje v tisíckach € za niekoľko sekundový spot. Stojí za to vyhodiť stotisíce eur, aby sme nalákali možno 5 000 zákazníkov? Asi ani nie…

Reklama na nete

Napokon sa dostávame k reklame na internete. Tu existuje niekoľko spôsobov. Buď použijeme štandardné služby „strejdu Googla“ – adWords/adSense, alebo potom rôzne formy možnej reklamy u súkromných poskytovateľov priestoru. Poskytovatelia priestoru sú väčšinou veľké portály s návštevnosťou niekoľko tisíc ľudí denne (topky, zoznam, centrum, atlas, a pod.). Tí poskytujú priestor pre Vašu reklamu, za ktorú musíte mastne zacvakať. Dovolím si tvrdiť, že tento typ reklamy je zrovnateľný s reklamou v TV, alebo s bilboardmi. Tie vidia síce tisícky ľudí, avšak reálnych zákazníkov je málo.

To, čomu sa chcem podrobnejšie venovať je však služba „strejdu Googla“. Ich systém na správu reklamných kampaní je naozaj najlepším spôsobom, ako zviditeľniť svoju novu firmu. Ako sa líši adWords od ostatných foriem internetových reklám? Nuž, je tu niekoľko vecí, ktoré by som mal opomenúť:

– Relatívne lacná. Najlacnejšia reklamná kampaň sa dá zohnať za 25€, pričom vám navýšia kredit automaticky na 100€ (75€ teda máte zadara). To je suma, za ktorú je problematické umiestniť týždenný inzerát do obecných novín (pre porovnanie – Katolícke noviny pýtajú za slovo 20 centov+DPH na jedno vydanie. Teda 100 slovný inzerát a už máme dvacku+DPH fuč).

– Ekonomicky hospodárna. Google peniaze pýta len vtedy, ak daný užívateľ klikne na reklamu a dostane sa na Vaše stránky. Inak sa reklama zobrazuje ZADARMO! Vašu reklamu teda vidia milióny ľudí po celom svete, ale platíte len za skutočného zákazníka. To je základný rozdiel oproti ostatným formám reklamy. Vašich trápnych 25€, ktoré ste na reklamu vložili Vám môže vyniesť niekoľkonásobne viac.

– Najvyššia efektivita.  S rozvojom internetu sa efektívnosť takejto reklamy blíži k hodnote 100%. Prečo je to tak? Google totiž zobrazuje len reklamy relevantné pre daného užívateľa. Google roboti, google chrome, google účty, Android, cez toto všetko Vás zlý, zlý Google sleduje. Indexuje si, čo na nete robíte, o čo sa zaujímate a na základe toho vyhodnocuje, akú reklamu Vám zobrazí. Tak sa napríklad nestane, že by mužom zobrazovalo reklamu na očkovanie proti rakovine krčka maternice, ženám zase nebude zobrazovať reklamy na Hugo Boss. Manažérom nebude zobrazovať inzeráty na pokladníkov do Kauflandu a nezamestnaným nebude zobrazovať cenovú ponuku nového Porsche. Ale každému zobrazí len to, o čo by človek mohol mať relatívny záujem. Zobrazí mu to zadarmo a peniaze pýta len vtedy, ak Váš budúci zákazník klikne na reklamu a tým sa dostane na Vašu stránku. Táto reklama stojí drobne a je najviac efektívna. Tak, na čo ešte čakáte?

PS: Na tejto adrese si môžete nastaviť Vaše záujmy a základné info o Vás, na základe čoho Vám bude google vyberať len relevantné reklamy

* Príklad na základe skutočne vykonanej reklamnej kampane v meste Svit (okres PP), rok 2014

Autorom článku je „Mego“ z partnerského webu itspecial.sk!

Apple zverejnil podrobné informácie o výdrži Apple Watch

Apple Watch
Zdroj: Unsplash / Sid Ramirez (úprava redakcie)

CEO App­lu Tim Cook sa na tla­čo­vej kon­fe­ren­cii, kde spo­loč­nosť pre­zen­to­va­la svo­je in­te­li­gen­tné ho­din­ky, vy­jad­ril, že App­le Watch má vý­drž na 18 ho­dín bež­né­ho pou­ží­va­nia. Ne­bo­lo však cel­kom jas­né, čo sa chá­pe ako „bež­né pou­ží­va­nie“. Pre­to App­le po skon­če­ní ak­cie pub­li­ko­val pod­rob­nej­šie špe­ci­fi­ká­cie, akú vý­drž mož­no oča­ká­vať pri rôz­nom pou­ži­tí App­le Watch. Fir­ma uvá­dza, že všet­ky tes­ty bo­li vy­ko­na­né na 38 mm mo­de­li, vzhľa­dom na väč­šiu veľ­kosť 42 mm mo­de­lu tu mô­žu pou­ží­va­te­lia oča­ká­vať aj o nie­čo dlh­šiu vý­drž ba­té­rie.

Tes­to­va­nie sa us­ku­toč­ni­lo v šies­tich ka­te­gó­riách: ce­lo­den­ná vý­drž ba­té­rie, do­ba ho­vo­ru, preh­rá­va­nie hud­by, cvi­če­nie, kon­tro­la ča­su a ús­por­ný re­žim. Spo­mí­na­ná 18-ho­di­no­vá vý­drž vraj za­hŕňa „90 kon­trol ča­su, 90 no­ti­fi­ká­cií, 45 mi­nút pou­ží­va­nia ap­li­ká­cií, 30-mi­nú­to­vé cvi­če­nie s preh­rá­va­ním hud­by cez Blue­tooth“.

Tes­ty preu­ká­za­li 3-ho­di­no­vú vý­drž ba­té­rie pre us­ku­toč­ňo­va­ní ho­vo­rov a 6,5 ho­di­ny pri preh­rá­va­ní hud­by z iP­ho­nu po­mo­cou tech­no­ló­gie Blue­tooth. Hud­bu mož­no preh­rá­vať aj pria­mo z App­le Watch, App­le však neu­vá­dza, aká je vý­drž v tom­to prí­pa­de. Pri pou­ži­tí pri cvi­če­ní je vý­drž 7 ho­dín so za­pnu­tím mo­ni­to­ra te­po­vej frek­ven­cie.

Apple Watch -svetapple.sk
Apple Watch -svetapple.sk

Ak bu­de­te na ho­din­kách iba kon­tro­lo­vať čas (5-krát za ho­di­nu s roz­svie­te­ním dis­ple­ja na 4 se­kun­dy ako v tes­toch App­lu), App­le Watch vám na jed­no na­bi­tie vy­dr­ží na 48 ho­dín. A ak bu­de mať ba­té­ria už má­lo „šťa­vy“, ho­din­ky sa auto­ma­tic­ky prep­nú do ús­por­né­ho re­ži­mu. V ňom by vám pod­ľa vy­jad­re­nia App­lu ma­li vy­dr­žať ďal­ších 72 ho­dín.

zdroj itnews.sk

Apple si diktuje, koľko bude platiť za nájomné!

Apple Store na piatej avenue v New Yorku
Zdroj: Unsplash / Phil Aicken (úprava redakcie)

Každý, kto už mal tu možnosť navštíviť pravý Apple Store (samozrejme v zahraničí, pretože napríklad m:zone nie je Apple Store ale len Apple premium reseler, čo znamená, že predáva produkty spoločnosti, ale v skutočnosti ide o normálny obchod), určite vie, aká je v takomto obchode atmosféra. Je to jednoducho zážitok a mnohí by v Apple Store ostali aj niekoľko hodín. Apple si vraj môže dovoliť také nájomné, ako si povie!

Toľkoto budeme platiť za nájomné, alebo pôjdeme inde!

Spoločnosť Apple má vo svete také meno, že si môže dovoliť takmer všetko. Jeho obchody Apple Store, ktoré sú rozsypané takmer po celom svete (áno, u nás ani v našom susedstve zatiaľ žiaden nejestvuje), sú pre obchodné domy, v ktorých sa nachádzajú veľmi príťažlivé a môžu zvýšiť tržby daného odchodného domu až o 10%. Práve preto si Apple môže dovoliť povedať si, koľko bude platiť za nájomné.

Omnoho menej ako ostatní!

Väčšina obchodov v USA platí za nájomné asi 15% zo svojich celkových tržieb. Nie je to ani veľa a ani málo, no Apple má v tomto prípade jednoducho výnimku. Vďaka atraktivite obchodu Apple Store dokáže do samotného obchodu privolať ďalších potencionálnych zákazníkov a tak si sám diktuje, koľko bude platiť za nájom. Podľa toho, čo sa podarilo zistiť redakcii The Wall Street Journal, platí asi 2% z celkových tržieb. Áno, len asi 2%, no určite sa nenechajte pomýliť tým, že je to nejako málo peňazí. Apple Store sú známe predovšetkým preto, lebo dokážu zarobiť najviac na meter štvorcový na svete!

Dnes vypadli Apple Online služby, spoločnosť sa ospravedlňuje!

Apple Logo
Zdroj: Unsplash / Sumudu Mohottige

Spoločnosť Apple je známa aj vďaka svojim službám, ktoré dennodenne používajú milióny používateľov. Hovoríme napríklad o AppStore, z ktorého sa denne stiahnu tisíce aplikácií, iTunes Music Store, kde sa nachádza neuveriteľne veľa hudby či len iBooks Store, ktorý uľahčuje prácu tým, čo chodia do knižnice. Všetky menované služby vypadli a niekde pretrváva výpadok až doteraz. Apple sa ospravedlňuje!

Výpadok

Apple počas dnešného rána zaznamenalo veľký výpadok svojich služieb, ktorý na niektorých miestach vraj pretrváva až doteraz. Tam kde už služby fungujú vraj vypadli aj na niekoľko hodín a práve preto sa rozhodla Jablková spoločnosť verejne ospravedlniť za dočasnú nedostupnosť svojich služieb. Áno, Apple sa ospravedlnilo kvôli výpadku! Ide o pomerne nezvyčajnú vec, Apple sa totiž vždy tvári akoby sa nič nestalo, no v tomto prípade trval výpadok príliš dlho a tak muselo reagovať. Vraj sa na problémoch vo veľkom pracuje!

Chyba so servermi

Aj keď zatiaľ nikto presne nevie čo sa stalo a čo vyplo niekoľko služieb na pár hodín. Podľa zatiaľ zistených informácií však ide o chybu s DNS servermi. Tieto servery bývajú často aj cieľmi hackerskych útokov. Preto je otázne či Apple nebolo napadnuté nejakou hackerskou skupinou. Ide však len o domnienku a výpadok mohlo spôsobiť úplne niečo iné. Apple odkazuje, aby používatelia ostali trpezliví, že na náprave už tvrdo pracuje, tak teda uvidíme!

Chlpaté Apple Watch?

Apple Watch
Zdroj: Unsplash / Sid Ramirez (úprava redakcie)

Spoločnosť Apple len pred pár dňami odhalila bližšie informácie k svojim najnovším inteligentným hodinkám Apple Watch, ktoré sú vo svojej triede jednoducho bezkonkurenčné. Ich dizajn a spracovanie je jednoducho na úplne inej úrovni, ako pri ostatných výrobcoch. Kúpili by ste si ich, keby boli chlpaté?

Chlpaté Apple Watch

Áno, ide len o vtip a žiadne „chlpaté“ Apple Watch samozrejme neexistujú. Niekto sa však činil a hodinky si doslova ušil ešte predtým, ako sa dajú zakúpiť v obchodoch Apple Store. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako obyčajná hlúposť, no pokiaľ sa nad tým zamyslíme, podobný tvar by mohlo mať aj nejaké „potítko“, ktoré používajú športovci na svojich rukách počas zápasov či tréningov. Pokiaľ by ho niekto začal seriózne vyrábať, mohlo by byť veľmi štýlové! 🙂

Navyše podobné „chlpaté“ Apple Watch by si mohli zakúpiť aj používatelia, ktorým sa jednoducho nechce zaplatiť 349$ za základnú verziu. Len sa tu tak „trošku“ stráca celá podstata hodiniek 🙂

MacBook a jeho konektor opäť menia budúcnosť!

macbook 12 M2 procesor
Unsplash / Marcin Nowak

Spoločnosť Apple je naozaj nadčasová a už sme sa s tým mohli stretnúť pri niekoľkých produktoch, akými boli napríklad iPhone či iPad, na ktoré mnohí používatelia zo začiatku nadávali, no dnes si ich nevedia vynachváliť. Trhu jednoducho chvíľu trvá, kým niečo nové príjme. Prečítajte si, prečo je USB type c naša budúcnosť!

Apple udáva trend

Či sa nám to páči alebo nie, spoločnosť Apple udáva trend a to nielen v zmysle dizajnu počítačov ale aj ich použiteľnosti. Pokiaľ sa vrátime trošku do histórie, konkrétne do roku 1998, zistíme, že Apple zožalo veľkú kritiku za to, že jeho vtedy nový, iMac G3 neponúkal disketovú mechaniku. Išlo už o pomerne zastaralú technológiu a aj keď sa to v tej dobe nemuselo  zdať, Steve Jobs videl, že musí vzniknúť niečo nové a tak sa aj stalo. Časom disketové mechaniky zanikli úplne!

iMac G3 - svetapple.sk
iMac G3 – svetapple.sk

Pokračujeme rokom 2008, kedy Steve Jobs vytiahol z obálky MacBook Air. Áno prešlo už 7 rokov odo dňa, kedy sme videli notebook, ktorý nemá CD/DVD mechaniku. Zo začiatku opäť veľká kritika, no priznajte sa, kedy ste naposledy pozerali film cez CD/DVD?

Začal teda veľký trend prenosných flash úložísk a teda USB kľúčov. Pokiaľ si postupne všímate, trh sa opäť mení a USB sa používajú omnoho menej ako pred pár rokmi. Počítače postupne začínajú fungovať na sieti a to je jednoducho budúcnosť. Treba sa pripraviť na to, že USB porty a aj všetky ostatné vstupy jednoducho zmiznú a nahradí ich jeden rovnaký alebo minimálne podobný tomu, ktorý môžme nájsť aj v novom MacBooku!

Samozrejme, Apple tento trend len predstavilo a tak bude ešte pár rokov trvať, kým si naň všetci zvykneme. Každopádne, keď vznikne niečo nové, budeme aj o USB type-c písať ako o veľkom pokroku. Alebo nie?

BMW má problém. Hackeri sa dokážu dostať do ich áut.

Aj majster tesár sa utne. Tak by sa dala výstižne pomenovať chyba, ktorú zistil ne­mec­ký vý­rob­ca luxus­ných auto­mo­bi­lov BMW. Vo vozidlách tejto prestížnej značky sa objavila bezpečnostná chyba, kto­rá umož­ňu­je hac­ke­rom od­om­knúť dve­re. Chy­ba sa tý­ka až 2,2 mi­lió­na vo­zi­diel Rolls-Roy­ce, Mi­ni a BMW, vy­ro­be­ných od mar­ca 2010 do 8. de­cem­bra 2014. Na túto chybu upozornila Ne­mec­ká aso­ciá­cia mo­to­ris­tov (ADAC). Chyba je obsiahnutá v softvérovej výbave ConnectedDrive po­mo­cou pa­lub­nej SIM kar­ty, či­pu, ur­če­né­ho na iden­ti­fi­ká­ciu op­ráv­ne­ných pou­ží­va­te­ľov mo­bil­ných za­ria­de­ní.

Majitelia takto vybavených automobilov mô­žu pou­žiť sof­tvér a SIM kar­tu na ak­ti­vo­va­nie me­cha­niz­mu na za­my­ka­nie, ako aj na spus­te­nie ďal­ších slu­žieb, ako sú napr. dop­rav­né in­for­má­cie v reál­nom ča­se, on-li­ne zá­ba­va či kli­ma­ti­zá­cia. Bez­peč­nos­tné ri­zi­ko sa ob­ja­vu­je pri pre­no­se dát. Naštastie však chyba nijako neohrozuje bezpečnosť vozidla a ani jeho posádku.

Odborníci čo raz častejšie upozorňujú, že automobilky zabúdajú na bezpečnosť vnútornej komunikácie vozidiel a je vraj iba otázkou času kedy hackeri získajú voľnú ruku na prístup k pa­lub­ným po­čí­ta­čo­vým sys­té­mom vo­zid­la, kto­ré ria­dia všet­ko od mo­to­ra a bŕzd až po kli­ma­ti­zá­ciu.

Bez­peč­nos­tní vý­skum­ní­ci z ADAC bo­li schop­ní si­mu­lo­vať exis­ten­ciu fa­loš­nej te­le­fón­nej sie­te, ku kto­rej sa vo­zid­lo BMW po­kú­si­lo prih­lá­siť, čím by sa hac­ke­rom umož­ni­la ma­ni­pu­lá­cia s fun­kcia­mi ak­ti­vo­va­ný­mi SIM kar­tou.

Fir­ma BMW uvied­la, že pod­nik­la kro­ky na od­strá­ne­nie mož­nos­ti na­ru­še­nia ko­mu­ni­ká­cie pou­ži­tím rov­na­ké­ho šif­ro­va­né­ho p­ro­to­ko­lu HTTPS (Hyper­text Tran­sfer Pro­to­col Se­cu­re), aký sa štan­dar­dne pou­ží­va vo webo­vých pre­hlia­da­čoch na za­bez­pe­če­nie tran­sak­cií pri elek­tro­nic­kom ob­cho­de a ban­kov­níc­tve.

bmw i3 -svetapple.sk
bmw i3 -svetapple.sk

Plusom nepochybne je, že BMW je schop­né auto­ma­tic­ky ak­tua­li­zo­vať svoj sof­tvér Con­nec­ted­Dri­ve, keď sa vo­zid­lo pri­po­jí na server BMW Group, prí­pad­ne vo­dič mô­že vy­vo­lať kon­fi­gu­rá­ciu služ­by ma­nuál­ne. Bez­peč­nos­tnú me­dze­ru te­da mož­no pod­ľa vy­jad­re­nia zá­stup­cov auto­mo­bil­ky opraviť na všet­kých vo­zid­lách bez to­ho, aby bo­lo tre­ba nav­ští­viť servis.

zdroj: itspecial

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť