Apple CarPlay je inovatívny systém integrujúci funkcie smartfónu do infotainment systému vozidla, ktorý si za roky fungovania obľúbili milióny šoférov po celom svete. Nový prieskum od spoločnosti McKinsey & Company, ktorý zverejnil portál Automotive News odhalil, že CarPlay je pre mnohých ľudí pri nákupe nového auta absolútne nevyhnutnou súčasťou výbavy.

Hoci sa Apple stretáva s ťažkosťami v prípade dohadovania spolupráce s niektorými automobilkami, CarPlay stále naberá na sile. Podľa veľkého počtu šoférov ide o prvok, ktorý pouvažujú za súčasť povinnej výbavy nového auta.

Apple Carplay je pre šoférov nevyhnutnou súčasťou výbavy

Prieskum hodnotil pohľad šoférov elektromobilov aj nadšencov spaľovacích motorov na dôležitosť prítomnosti Apple CarPlay pri výbere vozidla. V prípade globálneho predaja až 30 % ľúdi, ktorí si kupujú elektromobil, považuje chýbajúcu podporu CarPlay za prekážku pri kúpe.

S týmto môže mať problém napríklad americká automobilka Tesla, ktorá vo svojich elektromobiloch CarPlay nikdy nepodporovala a zrejme ani podporovať nebude.

Existuje síce nadšenec, ktorý ho tu dokázal zložitým spôsobom spustiť, no v prípade zákazníkov Tesly sa väčšina môže spoľahnúť maximálne na podporu AirPlay, ktorá uľahčuje prehrávanie skladieb cez palubný systém vozidiel.

Pri vozidlách so spaľovákom je tento podiel ešte vyšší. Až 35 % kupujúcich by si auto nekúpilo, ak by nemalo CarPlay.

CarPlay 2.0
Zdroj: Apple

V USA je CarPlay kľúčovým faktorom pre 25 % kupujúcich elektrických vozidiel a 38 % kupujúcich vozidiel so spaľovacím pohonom. Podľa výsledkov je zrejmé, že niektorí zákazníci by boli ochotní zaplatiť za integráciu funkcie Apple Carplay do auta niekoľkonásobne viac.

CarPlay je dokonca u niektorých automobiliek za príplatok, alebo predplatné. Experimentovalo s tým napríklad aj nemecké BMW. Tam už systém roky funguje na bezdrôtovej báze, čo zásadne zvyšuje komfort pri používaní.

Tento výskum jasne ukazuje, že CarPlay sa stáva neoddeliteľnou súčasťou moderných áut a ovplyvňuje rozhodnutia kupujúcich. Jeho intuitívne rozhranie a pohodlná integrácia so smartfónom prispievajú k lepšiemu užívateľskému zážitku. Apple naviac už onedlho uvedie CarPlay 2.0, ktorý posunie zážitok ešte o úroveň vyššie.

Problémom však je, že integrácii CarPlay 2.0 sa vyhýba čoraz viac výrobcov automobilov, nakoľko nechcú technológiu od spoločnosti Apple vpustiť do svojich palubných systémov v tak rozsiahlej miere. Aj preto Apple začal konať a celý proces sa pokúša zjednodušiť. Uvidíme, či sa mu to podarí.

Prečítajte si tiež  Je to prepadák? Automobilky odmietajú CarPlay 2.0. Apple musel zmeniť prístup

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -