Od predstavenia a následného uvedenia nových produktov z radov jablkovej spoločnosti prešlo už niekoľko mesiacov a napriek tomu, že sme sa dočkali updatu modelov hneď v niekoľkých kategóriách, fanúšikovia Applu majú k spokojnosti ďaleko. Reč je hlavne o nových iPhonoch modelovej rady 13.
Portál SellCell prišiel so zaujímavou štatistikou, ktorá poukazuje na spokojnosť používateľov Apple zariadení v jednotlivých kategóriách. Prieskumu sa v rozmedzí od 23. do 30. septembra zúčastnilo až do 5000 užívateľov Apple zariadení vo veku 18 a viac rokov.
Až 64% opýtaných označilo lineup nových iPhonov ako „nie veľmi uspokojivý“ alebo „vôbec neuspokojivý„. Pozitívne hlasovanie vo forme „mierne uspokojivý“ označilo 21,5% účastníkov a statusu „veľmi“ a „extrémne uspokojivý“ sa dočkal len 14,4%.
Sklamanie novej generácie?
Čo sa týka záujmu o upgrade, na nový iPhone 13 chce prejsť len 23,3% respondentov. Ak si to porovnáme s prieskumom, ktorý sa konal ešte pred predstavením nových modelov, jedná sa až o 20,5% pokles. Mnoho potenciálnych majiteľov iPhonu 13 sa nedočkalo dostatočných zmien zo strany Apple, ktoré by užívateľov presvedčili o kúpe nového smartfónu. Dopomohli k tomu aj minimálne zmeny v porovnaní s predchádzajúcou generáciou v podobe iPhonu 12.
Ak by si však účastníci prieskumu mali vybrať, ktorý telefón by si zaobstarali, bol by to iPhone 13 Pro. Ten si vo výsledkoch vyslúžil priazeň 42,5% respondentov. Hneď za ním sa umiestnil jeho väčší kolega iPhone 13 Pro Max a treticu uzatvára štandardný iPhone 13. Na chvoste rebríčka sa podobne ako minulý rok, aj teraz nachádza iPhone 13 mini, o ktorý by malo záujem iba 9,2% užívateľov. Posledný z menovaných modelov sa v ďalšej generácii upgradu nedočká.
Dôvodov na upgrade je málo
Z 23,3% účastníkov prieskumu, ktorý by radi prešli na jeden z nových iPhonov predstavuje hlavné lákadlo najmä ProMotion displej a dlhšia výdrž batérie. V prípade 26,2% opýtaných neexistoval žiadny konkrétny dôvod. Jedná sa o užívateľov so staršími telefónmi, ktorí si chcú dopriať novšie zariadenie, alebo účastníkov trade-in programov.
Update v podobe vylepšených objektívov, väčších senzorov a nový Cinematic mód si vyslúžil prvú priečku pozornosti iba u 5,4% respondentov. Paradoxom je, že práve tieto novinky mali byť podľa spoločnosti Apple devízou nových telefónov, na čo patrične poukázala na nedávnej konferencii California Streaming. Podobne obstála aj možnosť 1TB úložiska, ktorá zaujala iba 3,2% užívateľov.