Apple Music je hudobná streamovacia služba, pomocou ktorej spoločnosť Apple dokázala ukázať svoju skutočnú silu na poli týchto technológií. Odštartovala 17 mesiacov dozadu, teda zhruba pred rokom a pol a dnes má neuveriteľných 20 000 000 používateľov. Ľudia ale stále prichádzajú a Applu z toho tečú stále väčšie a väčšie peniaze. Prečítaj si viac.
Apple Music používa 20 miliónov ľudí, to je biznis!
Keď Apple zakúpilo Beats, bolo nám v podstate jasné, že nejde len o predaj sluchátok a príslušenstva spojeného s touto spoločnosťou. Akvizícia mala oveľa rozsiahlejší charakter a so všetkým jablková spoločnosť získala aj hudobnú streamovaciu službu. Už v tej dobe nám bolo jasné, že ďalší krok bude pravdepodobne niečo na štýl dnešnej Apple Music. Ako sme predpokladali, tak sa aj stalo a po dlhšom období môže firma otvárať šampanské a oslavovať úspechy. Prečo?
Je to jednoduché, ak máš zariadenie, na ktorom 95% ľudí počúva hudbu a kupujú si ju v tvojom obchode iTunes Store, prečo im ju nesprostredkuješ iným spôsobom? Bola by to asi hlúposť tento potenciál nevyužiť, hoci na poli týchto služieb Apple nestojí samo. Ešte pred tým tu bol napríklad Spotify. Ten je tu aj dnes a v súčasnosti zaznamenáva zhruba 40 000 000 aktívnych používateľov, čo nám hovorí, že je približne raz taký veľký ako Apple Music. Spotify tu ale je od roku 2008, Apple music sotva dva roky.
Navyše, Spotify bol vždy dostupný na Android aj iOS. Apple Music chvíľu trvalo, kým sa dostalo aj na Android a hlavne na tejto platforme príliš nezarába, pretože väčšina majiteľov zeleného panáčika firmu s nakúsnutým jablkom v logu doslova neznáša a odmieta používať akúkoľvek jeho službu. Na tomto trhu to teda má Apple ťažšie, omnoho ťažšie. Spotify ale aj napriek silnej konkurencií, ktorá mu od Apple stojí za pätami, dokázal za posledný rok získať na svoju stranu viac používateľov.
Konkrétne čísla hovoria presne o 12 000 000, zatiaľ čo Apple Music získalo zhruba o dva milióny menej. Spôsobené to môže byť aj tým, že Spotify používalo veľa majiteľov iPhonov ešte dávno pred tým, ako prišla na trh služba Apple Music a boli s ňou spokojní, čo malo za následok, že už jednoducho nechceli prechádzať na inú službu a komplikovane si prenášať všetky súbory. Navyše, cenovo sú v podstate na tom rovnako. Apple sa ale snaží nabrať nových záujemcov napríklad špeciálnym študentským účtom, na ktorý je 50% zľava.
Okrem iného tu má Apple aj dlhú 3 mesačnú skúšobnú dobu, je dosť možné, že určité percento používateľov nie sú platiaci zákazníci, ale práve používatelia, ktorí sú v tejto skúšobnej dobe. Po predstavení iPhonu 7 si doteraz predplatilo službu 3 000 000 ľudí. Je zaujímavé sledovať niečo takéto od priameho zrodu. Sme zvedaví, akým smerom sa bude pohybovať, dnes už úplne prepracovaná aplikácia Apple Music aj naďalej a či niekedy dobehne zabehnutého giganta, ktorý na trhu pôsobí omnoho dlhšiu dobu. Sranda, že dávnejšie predpovede na koniec roka 2016 úplne presne vyšli. My to samozrejme budeme sledovať a o všetkom ťa aj včas informovať!