Porovnávanie dvojice Apple a Tesla nie je v technologickom svete žiadnou novinkou. Obe firmy sa už mnohokrát dostali aj do rôznych konfrontácií, z ktorých sa nepodarilo nájsť jedno pravdivé tvrdenie. Inak tomu nebude ani pri vyjadrení, šéfa dizajnu spoločnosti Tesla Franza von Holzhausena, ktorý si zobral na paškál dizajnové zásady jablkovej firmy.
Franz sa tvrdo obul hlavne do uvádzania nových produktov na trh a vyjadril ľútosť nad tým, že Apple už dávno neprináša žiadne inovácie a v podstate nič, na čo by sa dalo tešiť. Tento výrok zaznel počas podcastového rozhovoru so Spikom Ferestenom s názvom Spike’s Car Radio. Holzhausen naviac povedal, že zariadenia Apple vníma ako pokračovanie rovnakých produktov s miernym vylepšením.
Ako príklad Franz uviedol Apple Watch, ktoré aj on sám nosí. Smutné však podľa neho jeho, že ich využíva iba na trackovanie tréningov a fitness plánov. Inak podľa neho nemajú veľké využitie.
Holzhausen je zodpovedný za návrh modelov Tesla Model S, Model 3, Model X a Model Y spolu s nevydaným vozidlom Cybertruck. V spoločnosti Tesla pracuje od roku 2008, pričom predtým bol šéfom dizajnu v spoločnosti Mazda a viedol dizajn koncepčného vozidla Mazda Kabura.
Spoločnosti Apple a Tesla majú dlhú históriu vzájomného preberania zamestnancov. Určite si všetci spomeniete na slávny výrok Elona Muska, ktorý Apple označil za „cintorín Tesly“, keď povedal, že ak sa niekomu nedarí v Tesle, nech ide pracovať do spoločnosti Apple.
Čo si o tejto skutočnosti myslíte vy? Je aj podľa vás firma Apple v posledných rokoch málo inovatívna alebo vnímate toto obdobie len ako medzikrok v posune k väčšiemu technologickému posunu? Podeľte sa s nami o vaše názory a myšlienky v komentároch pod článkom.