Apple Watch Series 3 vlastním skoro 2 roky. Bol som s nimi až do konca leta 2019 veľmi spokojný. Z ničoho nič som si na nich ale všimol prasklinu. Prechádzala cez celý displej. Skúsil som ich reklamovať. No a hoci na prvýkrát nevyšla, na druhýkrát moje rozbité Apple Watch prešli. Je to trochu zázrak.
Rozbité Apple Watch prešli reklamáciou
Príbeh začnem od chvíle, keď som si všimol tenkú vlasovú prasklinu, ktorá sa tiahla naprieč celým displejom z jednej strany na druhú. Bolo to veľmi nepríjemné prekvapenie. Nepamätal som si, že by som s hodinkami niekde tvrdo narazil. Napriek tomu tu bolo viditeľné „poškodenie“. Samozrejme, že som okamžite po tomto zistení začal pátrať na internete po tom, či sa tento problém stal aj niekomu inému.
K podobnému poškodeniu a výmene vrámci záruky som sa ale nikde nič nedočítal. Jediné, čo sa v tej chvíli práve dostalo na internet bol výmenný program pre tieto hodinky. Apple bezplatne vymení zariadenie, ktoré má trhlinu na displeji. Musí byť však veľmi špecifická a nachádzať sa na okraji. Výrobná vada spôsobuje, že sa baterka nafukuje a tak vytláča displej smerom von pričom sa poškodí. Moja puklina sa však nachádzala priamo v strede. Znamenalo to teda, že sa na moje hodinky výmenný program nevzťahoval.
Zvláštne však bolo, že sa na displeji nenachádzali prakticky žiadne stopy po náraze. Iste, na svojich Apple Watch som nenosil ochranné sklíčko. Výsledkom toho boli škrabance na 42mm ION-X sklíčku. Prasklina bola ale súvislá a nerozširovala sa (do viacerých „vlasov“). Tak isto nikde zo sklíčka nechýbalo. Neboli tu úlomky. Skrátka nič, čo by nasvedčovalo tomu, že by hodinky poškodil tvrdý náraz alebo napríklad pád na zem.
Naštudoval som si teda reklamačné podmienky Apple (ktoré určujú, čo sa ešte dá uznať vrámci záruky) a veľmi neisto zamieril do autorizovaného servisu SWISS Service. Hodinky som dal na reklamáciu a niekoľko dní čakal. (Musím pochváliť servis za veľmi promptné a rýchle jednanie). Zo samotného dokumentu som vychádzal z toho, že Apple nemá jasne definované, či podobné praskliny (ako mám ja) uznáva na reklamáciu alebo nie. Ako sa však ukázalo, servisný technik vyhodnotil poškodenie ako také, na ktoré sa nevzťahovala záruka.
Medzičasom som si ale naštudoval aj podmienky, ktoré má Apple pri uznávaní reklamácii vrámci iPhonu. Tu som sa presne dočítal, že pokiaľ sa na tele zariadenia nachádza jedna prasklina bez žiadneho bodu, kde by bolo vidno náraz alebo kde by sa rozširovala, reklamácia sa uznáva. Do servisu som teda prišiel osobne a opýtal sa na to, či niečo podobné neplatí aj pri hodinkách. Pani v predajni mi automaticky ponúkla možnosť, kedy som mohol hodinky nechať poslať ešte priamo do Apple, kde posúdia dané poškodenie podľa ich kritérií a na základe toho sa rozhodne.
Nemal som čo stratiť a tak som to samozrejme vyskúšal. No a čuduj sa svete, dnes mám „nové“ (repasované) hodinky na ruke a nie je na nich žiadne poškodenie. Jablková spoločnosť túto chybu uznala a približne počas desiatich dní som obdržal e-mail o tom, že ma moje nové hodinky už čakajú na pobočke servisu.
To, že moja reklamácia nebola uznaná na prvý krát je samozrejme trochu problém. Pokiaľ ju schválila samotná firma Apple, mal ju schváliť aj autorizovaný servis. Na druhú stranu ale aj servisný technik mohol mať pri určovaní závady neistotu a tak mu vôbec nemám za zlé, že mi závadu automaticky neposlal na reklamáciu.
Možno to mohol servis skúsiť poslať do Applu automaticky, možno nie. Toto tu už rozoberať nechcem. S týmto autorizovaným servisom som doposiaľ nemal žiaden problém a aj napriek malému zaváhaniu ho budem odporúčať aj naďalej.
Dostal som repasované zariadenie
Tak ako som očakával, Apple mi samozrejme neposkytlo úplne nový produkt. Na druhú stranu mi ale ani neopravilo moje staré, skoro 2 roky používané hodinky. Dostal som „náhradnú servisnú jednotku Apple“, inými slovami repasované zariadenie.
No a som za to rád. Na hodinkách v podstate nie je možné zistiť, či boli používané alebo nie. Majú nový displej, baterku a aj hliníkové telo. Na týchto komponentoch sa teda nenachádza ani jeden škrabanec. Na spodnej časti, kde sa nachádza sklo so senzormi som si však všimol mikroškrabance. To či ale boli spôsobené používaním niekoho iného alebo jednoducho prevozom zistiť neviem. Každopádne po vizuálnej stránke som s produktom veľmi spokojný.
Čo ma možno trochu sklamalo a čo si v poslednej dobe všímam je digitálna korunka. Tá sa mi zdá akási pomalá, respektíve ako by sa zasekávala. Na mojich pôvodných hodinkách fungovala omnoho plynulejšie. Stláčanie tiež nie je úplne ideálne. Hoci prebehne, tlačidlo sa veľmi nepohne a tak nedostávam fyzickú spätnú väzbu. Skúsim tieto repasované hodinky preto niekoľko dni používať a zistím, či sa korunka „rozbehala“ alebo nie.
To je k tomuto článku asi všetko. Pokiaľ sa chcete niečo opýtať alebo máte k tomu nejaké poznámky, pripomienky a podobne, nezabudnite nám ich napísať do komentára buď pod článok alebo na Facebook. Budeme radi za všetko feedback!