Spoločnosť Netflix zverejnila výsledky svojho hospodárenia, pričom sa ukázalo, že v druhom štvrťroku 2022 stratila až 1,3 milióna predplatiteľov v USA a Kanade. Streamovacia služba si v uplynulom štvrťroku udržala 73,28 milióna predplatiteľov, čo je o niečo menej, ako 74,58 milióna v prvom štvrťroku 2022. Napriek tomu ale nejde o tak zlý výsledok, ako sa pôvodne predpokladalo.
Vďaka tomu, že sa platforme v iných častiach sveta darilo, celková strata predplatiteľov sa pohybovala „len“ na úrovni 970 000. V skutočnosti je to síce o 200 000 ľudí viac, ako počas Q1 2022, no Netflix to príliš netrápi, nakoľko firma sama očakávala, že v nasledujúcom období môže prísť až o 2 milióny zákazníkov. To sa ale našťastie nestalo.
Menej ľudí, viac peňazí
Dôvodom zníženia počtu odberateľov mohlo byť napríklad zdražovanie, čo malo za následok, že niektorí ľudia si už za platformu nechceli platiť. Aj vďaka tomu dokázal Netflix v USA medziročne zarobiť až o 9 % viac, hoci stratil skoro jeden milión ľudí. V treťom štvrťroku firma predpokladá, že sa jej používateľská základňa navýši aspoň o 1 milión platiacich používateľov. To by boli konečne dobré správy.
Netflix viní zo straty predplatiteľov prijatie online televízie, zdieľanie účtov a konkurenciu. Napriek tomu sa firma nevzdáva a hľadá nové cesty, ako monetizovať svoj obsah. Už čoskoro by malo do hry vstúpiť predplatné s reklamami, na ktorom Netflix pracuje spolu so spoločnosťou Microsoft. Šepká sa tiež, že by ho tento technologický gigant mohol neskôr kúpiť. To by však Netflix musel byť pravdepodobne v existenčných problémoch.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?