St, 09.07.2025
Úvod Blog Strana 1865

iPhone 8 ako super-rekordný trhák?

iPhone 8 bude zariadenie, na ktoré sa vyslovene tešíme. Jeho telo má byť poskladané zo skla z prednej strany, zo skla zo zadnej strany a z kovového rámčeka po boku zariadenia. Má to byť revolucionár v dizajne, ale aj v technológií. Ako prvý iPhone vôbec má prísť so zaobleným OLED displejom, bezdrôtovým nabíjaním, či pokrokovým výkonom. Podľa analytikov bude padať jeden rekord za druhým, čo sa predajov týka! 

Bude to skrátka „pecka“

Ako sme písali v predošlom článku, že iPhonu 7 sa tento rok už dariť nebude a predaje budú klesať a klesať, tak ti teraz hovoríme, že si to Apple celkom dobre vyrovná s iPhonom 8. Je celkom logické, že je o nový iPhone stále klesajúci záujem.

Je to dokonca normálne, pretože ako sa na internete objavujú nové informácie o iPhone 8, ľudia si rozmyslia, či si naň radšej nepočkajú. A počkajú!

Majú sa na čo tešiť. Lákať ich má hlavne displej. Ten by mal mať jasnejšiu bielu, tmavšiu čiernu, no a hlavne krajšie farby či lepšiu energetickú úspornosť.

Ďalej tu máme jeho zaoblenie po stranách. Malo by pripomínať konkurenta od Samsungu, ktorý mu len tak mimochodom dodá aj samotný zaoblený displej. Hlavná výhoda iPhonu 8 bude v tom, že displej bude na celej prednej strane. Apple by sa malo „na kompletku“ zbaviť hardvérového tlačidla Home Button a nahradiť ho len softvérovým.

iPhone 8 - svetpaple.sk

Telefón to bude teda revolučný v každom smere a my sa naň už teraz tešíme. Rovnako tak sa ale tešia aj milióny používateľov, ktorí nepresedlali na iPhone 7 a iPhone 7 Plus.

Apple tento rok nižšími predajmi teda nestratilo zákazníkov, len ich nedokázalo celkom presvedčiť na akýsi „medzistupeň“, medzi iPhonom 6S a iPhonom 8. Klesanie predajov bude pokračovať, iPhone 7 a iPhone 7 Plus by mal klesnúť ešte o 3%.

V realite to bude stále najpredávanejší smartfón na svete, len s menej úspešnými číslami, ako majú ostatné iPhony. Ak ale Apple splní to, čo nám sľubujú analytici, dočkáme sa pokrokového iPhonu plného technológií a ten si už proste budeme musieť kúpiť.

Predpoveď hovorí, že aj napriek nepriaznivým následujúcim 9 mesiacom, ktoré nás od „osmičky“ delia bude Apple zaznamenávať nárast v predajoch až o 20% do konca roku 2017, resp. začiatku 2018.

iPhone 8 by mal dokonca predbehnúť aj najvyššie rekordy v predajoch z historického hľadiska. Tie nastali v roku 2014 po predstavení iPhonu 6 a iPhonu 6 Plus. Apple teda na tom očividne nie je „až tak zle“. Máme sa teda na čo tešiť! Patríš aj ty medzi „čakateľov“?

iPhone - svetapple.sk

Steve Jobs nikdy nedával autogram, prečo?

Steve Jobs bol, ako iste vieš, bývalý riaditeľ a zakladateľ spoločnosti Apple. Založil ju spolu so Stevom Wozniakom ešte 1.4.1976. Dlhšie ju viedol, potom ho vyhodili a neskôr, keď bola v zlej finančnej situácií sa opäť vrátil späť a zachránil ju paletou revolučných produktov, ktoré zmenili svet. Jobs bol legenda, žiaľ navždy nás opustil v roku 2011, keď podľahol rakovine pankreasu. Je tu veľa vecí, ktoré Jobs nerobil a ostatní si ich užívali. Jobs napríklad nikomu nedával svoj autogram.

Steve Jobs a jeho podpis

Ak sa niekto niekedy dostal k podpisu Steva Jobsa inde ako na nejakej zmluve, pravdepodobne to bol jeden obrovský šťastlivec. Dôvod? Jednoduchý! Steve zo svojej vlastnej zásady nikdy nikomu nedával svoj autogram a malo to jeden dôvod, ktorý je logický a môžeme to označiť aj za také pokorné gesto. Jeho spoločnosť vždy vykazovala miliardové zisky, minimálne počas druhého obdobia, keď v nej znova pôsobil. Jobs bol poriadne bohatým mužom. Mal dom, staval jachtu a užíval si svoj strieborný Mercedes SL, na ktorom zo zásady nepoužíval registračné značky.

Na druhú stranu si ale užíval len plody svojej ťažkej práce, v skutočnosti sa necítil ako nejaká celebrita či známa osobnosť. Akonáhle sa ho niekto spýtal či mu nedá autogram, prípadne sa ho opýtal, prečo nedáva svoj podpis na pamiatku ľuďom, odpoveď znela poväčšine „Nie som mediálna osobnosť, nebudem vám dávať podpis, som len riaditeľ spoločnosti, ako každý iný“. Samozrejme tieto informácie sú čerpané z literatúry, konkrétne z biografie Steva Jobsa od Waltera Isaacssona. Tento fakt bol spomínaný aj inde.

Práve na tomto konkrétnom príklad je krásne vidieť, že Jobs bol proste nad vecou. Mohol byť miliardár a známy natoľko, že si ho ľudia bežne fotili na ulici. Na druhú stranu ale chcel žiť ako normálny bohatý človek. Bol to len úspešný podnikateľ a svoje produkty chcel posunúť ľuďom, preto sa stal slávnym. To je ale všetko, nič viac Steve Jobs nechcel. Necítil sa, že patrí do nejakej smotánky. Bol to v podstate taký skromný miliardár a to sa nám na jeho povahe páčilo. Odporúčame prečítať si už spomínanú biografiu prípadne pozrieť nejaký film. Osobnosť akú mal Steve nemá veľa ľudí a myslíme si, že je to aj trošku škoda!

Jobs - svetapple.sk

Steve mal rád Mercedes SL, na čom ale jazdí Tim Cook? Budeš prekvapený!

Steve Jobs bol podnikateľ, ktoríýsi užíval život. Hoci si žil na vysokej nohe, na pomery toho, koľko mal peňazí ho môžeme označiť skôr za „skromného“. Nikdy neukazoval svoj majetok, ale na aute si vždy potrpel. Dlhé roky jazdil na sivom Mercedes SL bez registračných značiek. Tak či onak, nebolo to nič až tak drahé, ako by mohol vlastniť. Bez problémov by si mohol kúpiť napríklad najnovší Rolls-Royce či Bugatti Chiron, peniaze mu nechýbali. Čo na to ale Tim Cook, nástupca Steva Jobsa? Je tiež taký skromný? Ver tomu, že áno.

Tim Cook a jeho vozidlo

Keby si každý rok zarábal niekoľko miliónov dolárov a viedol jednu z najvplyvnejších technologických spoločností sveta, je dosť možné, že by si si poriadne uletel a kúpil auto, ktoré by bolo poriadne drahé, poriadne luxusné a poriadne rýchle. Takto by zmýšľala väčšina z nás a niet sa čomu čudovať, keď má niekto sen, prípadne rád ukazuje seba a svoje peniaze v drahom aute, prečo nie, však?

Tim Cook to má ale očividne ináč, vo svojom výbere auta je ešte skromnejší ako bol sám Steve Jobs. Ten síce jazdil na drahších Mercedesoch ale stále to nebolo Ferrari však? Tim je úplne iný, nepotrpí si na rýchlych autách.

Prvým vozidlom Tima Cooka bolo vraj Porsche Boxter. Hoci ide o športiak, stále ide o jedno z najlacnejších automobilov tejto spoločnosti. Tim si ale očividne vždy dopraje len to, čo potrebuje, nič navyše. V súčasnosti by si ho totižto v športovom aute hľadal iba márne. Jeho zadok vozia prevažne nemecké vozidlá. V minulosti sme ho mohli vidieť najmä v autách Mercedes-Benz či BMW. Druhej menovanej značke ostal verný aj naďalej. Nejazdí na i8-mičke a ani na luxusnej 7-mičke.

Porsche Boxter - svetapple.sk

Vozí sa v úplne obyčajnom BMW radu 5, pravdepodobne s benzínovým motorom, nakoľko v USA nie je nafta až tak populárna. Tim má toľko peňazí, že by určite nemal problém zakúpiť si aj najluxusnejší Maybach, no očividne to nepotrebuje.

BMW 5 je síce v našich končinách považované za luxusné vozidlo, ale predsa len sú tu aj luxusnejšie a veľa menších či stredných podnikateľov sa môže voziť rovnako ako generálny riaditeľ najhodnotnejšej spoločnosti na svete.

Možno je to pokora, možno si na aute vôbec nepotrpí a je mu v podstate jedno v čom sa vozí, no na druhú stranu je to prístup, ktorý sa nám páči. Tim Cook je v tomto smere veľký macher, dúfajme, že rovnakým machrom bude aj v budúcnosti, keď sa bude starať o chod spoločnosti, ktorá tu pre neho ostala po bývalom šéfovi, Stevovi Jobsovi.

Cook - svetapple.sk

Pozor, ďalší nebezpečný text pre iOS 10!

Na internete sa opäť objavil problém, ktorý môže veľmi nepríjemne uškodiť každému používateľovi iPhonu. Stačí cez iMessage poslať len tri jednoduché znaky a telefón automaticky zamrzne tak, že sa s ním nedá absolútne nič robiť. Dokonca sa nemusí rozsvietiť ani displej. O čo ide?

Problém

Na YouTube kanále EverythingApplePro sa najnovšie objavilo video, ktoré poukazuje na problém, ktorý má najnovší iPhone s prijímaním určitých znakov cez iMessage. Stačí, ak do správy zašleš bielu vlajočku, číslicu 0 a dúhové Emoji v tomto poradí a človeku, ktorému správa príde, automaticky zamrzne jeho jablkový miláčik. Tento problém je ale veľmi nebezpečný preto, lebo aj po reštarte zariadenia je veľký problém dostať sa do aplikácie správy a konverzáciu či daný text vymazať. Ak sa ti teda niečo podobné stane, iPhone ti nemusí fungovať ani po reštarte.

Problém je vtom, že zadaním týchto troch znakov chce tvoj iPhone vytvoriť dúhu, no to sa mu akosi nedarí a tak sa stále prehrieva a padá. Je to možno trošku zvláštna chyba, ale ako sme uviedli, naozaj funguje. Sami sme ju v redakcií skúsili na jednom iPhone 7 Plus a mali sme čo robiť, aby sme ho opäť dostali do funkčného stavu. Nakoniec sa nám podarilo problém úspešne eliminovať vďaka tomuto návodu. Tak či onak, neodporúčame nikomu aby niečo podobné skúšal. Človek na druhej strane nemusí byť natoľko technicky zdatný, aby vedel problém vyriešiť a môžeš mu tak kvalitne pokaziť deň.

Je pomerne zaujímavé sledovať, aké chyby sa v iOS vyskytujú. Napríklad minuloročná chyba s dátumom 1.1.1970, ktorá „na totálku“ odstavila každý jeden iPhone a konať muselo samotné Apple, ktoré vydalo aktualizáciu pohotovo po tom, ako ľuďom globálne prestali fungovať iPhony po tom, čo to vyskúšali. Je celkom dobré vedieť to, že táto chyba sa už nevyskytuje v iOS 10.2.1, ktorá je v súčasnosti v štádiu beta testovania. Na druhú stranu je až šokujúce, aká maličkosť ti môže pokaziť deň a hlavne, že ti ju môže ktokoľvek poslať. Nemôžeš sa nijako brániť!

Blokátor v iPhone počas šoférovania? Niekto to vyslovene žiada!

Používanie mobilných zariadení za volantom nie je vôbec bezpečné a vo všetkých krajinách platí zákaz pre manipuláciu s takýmto zariadením počas toho, ako niekto vedie motorové vozidlo. Na druhú stranu tu ale vždy môže byť spolujazdec a podobne, kto s telefónom môže narábať, aj keď sa vozidlo pohybuje diaľničných 130 km/h. Istý Julio Ceja z Kalifornie si ale želá, aby Apple stoplo predaje iPhonu až kým doň nenahrá špeciálny softvér formou aktualizácie iOS, ktorý by nám mal brániť používaniu iPhonu za volantom.

Prvoradá je bezpečnosť

Samozrejme, prvoradá je naša bezpečnosť a rovnako tak aj bezpečnosť za volantom. Za väčšinou nehôd v USA a pravdepodobne aj v Kalifornii, za ktoré môže telefón „je na vine“ práve Apple, pretože podiel predajov v týchto krajinách má práve Jablková spoločnosť najvyššia a tak je logické, že najviac ľudia používajú iPhone (nielen za volantom). Presne to je problém. Nakoľko tu má Apple najväčšie zastúpenie a používateľskú základňu, má tu aj priestor pre zavedenie rôznych noviniek. Istý Julio Ceja si praje, aby takáto novinka prišla aj za volant. Mala by automaticky zapnúť režím, v ktorom sa iPhone nebude dať používať, ak človek šoféruje. Je tu ale jeden malý problém.

V prvom rade, iPhone môže ovládať aj spolujazdec a v podstate neexistuje spôsob, akým by sa dalo zistiť, či človek šoféruje alebo nie. Jediné na čo sa Apple môže v tomto prípade zmôcť je tak jednoduchá pripomienka, ktorá sa ťa počas zaznamenaného pohybu opýta či šoféruješ alebo nie. Ináč to ale nemá význam a niečo podobné by mohlo len vodiča ohroziť, ak by ho to otravovalo aj počas jazdy. Podobný softvér by sa možno hodil ale z globálneho hľadiska. V tomto prípade sa autor žaloby snaží niečoho podobného domôcť iba v domovskej Kalifornií a iPhone sa predáva všade vo svete. Navyše, čo ostatné značky? Samsung či LG nemusí do svojich smartfónov dávať podobné blokátory? Nie je to trošku nefér?

Žalobca je ozaj zvláštny človek, na druhú stranu mu ale zjavne ide len o dobrú vec, pretože za tento „súdny spor“ si nepýta žiadne odškodné, len náhrady za trovy konania. Na druhú stranu ale musíme uznať, že sa nebál upozorniť na problematiku. Žiaľ šanca, že Apple niečo podobné zavedie aj do reálnej praxe je skoro nulová, jedine pokiaľ by mu to prikazovala vyhláška daného štátu, ale o tom dosť silno pochybujeme. Apple teda určite nebude musieť stopnúť žiadne predaje v Kalifornii, nakoľko žalobca žiada absolútny nezmysel, minimálne v takej forme, v akej je podaný.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt iphone driving

 

Predaje iPhonov majú už iba klesať!

iPhone 8 je asi najočakávanejším zariadením tohto roka. Nejde ani tak o to, že ide o nový iPhone, ale skôr o to, že toto zariadenie bude v niečom špeciálne. V prvom rade má byť konečne revolučné. Prinesie úplne nový dizajn a technológie, ktoré určite privíta nejeden používateľ. Ďalej tu je fakt, že pôjde o model na 10. výročie od predstavenia iPhonu 2G, teda celkom prvej generácie jablkového smartfónu. Apple by malo potešiť všetkých a ako darček ponúknuť dokonalé zariadenie. Čo však iPhone 7? Tomu sa už dariť nemá!

Predaje iPhonov majú už iba klesať

Poprední analytici vždy presne vedia, čo hovoria a ak aj nevedia, minimálne sa približujú tomu, čo sa naozaj stane. Dnes sa investičná banka Morgan Stanley rozhodla vydať celkom nové informácie ohľadom toho, čo nás tento rok čaká na poli s iPhonmi. Súčasná generácia iPhone 7 a iPhone 7 Plus je vlastne len trošku pozmenený iPhone 6S a iPhone 6S Plus, ktorý je zase len pozmenený iPhone 6 a iPhone 6 Plus. Presne preto sa novinka nepredáva tak dobre, ako možno Apple očakávalo. Dôvodom je zastaralý dizajn a nedostatočný pokrok.

Ľudia nechcú tri roky po sebe vlastniť jeden iPhone. Ľudia chcú mať to najlepšie na trhu, a to skrátka Apple nedokázalo priniesť. Nebolo to možno ani tým, že by to nešlo, ale skrátka chcelo počkať na rok 2017, aby predstavilo vyslovenú revolúciu medzi smartfónmi rovnako, ako pred 10. rokmi. Na to, aby sa to ale mohlo stať, musí ešte dopredávať milióny kusov súčasného iPhonu 7 a iPhonu 7 Plus. Už teraz bola výroba znížená o 10% pre slabý záujem zo strany zákazníkov, aj keď s týmto úplne nesúhlasíme nakoľko sa nám len včera po troch mesiacoch čakania podarilo dostať k nášmu ďalšiemu iPhonu 7 Plus, 256GB.

Na druhú stranu je ale slovenský trh príliš maličký na to, aby mohol človek hodnotiť, že o nové iPhony majú ľudia stále vysoký záujem. Reálne má predaj do septembra tohto roku už len klesať. Investičná banka predpokladá nie až tak razantný pokles pohybujúci sa na hranici 3%. Apple to samozrejme určite nezruinuje, hlavne nie ak predstaví dokonalý iPhone 8, ten by mohol prepísať históriu predajov. Uvidíme!

iPhone 8 - svetapple.sk

Kedy príde ten Dark Mode?

Prednedávnom sme ti priniesli info o tom, že Apple prinesie Dark Mode do operačného systému iOS 10 v bete iOS 10.3, ktorá tu mala byť pred dvoma týždňami. Ako ale iste vieš, nestalo sa tak, Apple síce vydalo aktualizáciu bety iOS 10.2.1, ale na druhú verziu akosi ešte neprišiel čas. Kedy teda príde? Predpoveď hovorí o budúcom týždni.

Kedy príde ten Dark Mode?

Dark Mode alebo možno „Theatre Mode“, bude mód ktorý bude vedieť stmaviť displej natoľko, aby ho bolo možné používať aj v tmavých priestoroch. Nepôjde len o nižší jas, ale napríklad o použitie bielej v aplikáciach, ktorú by mala nahradiť čierna či tmavo sivá. Proste vec, ktorú ocení asi každý. Tento mód budeme spúštať automaticky priamo z kontrolného panelu (to je ten, čo sa vysúva zdola) a mal by mať ikonku pop-cornu. Otázneje ale to, kedy sa ho vlastne dočkáme. Možno poznáme odpoveď.

Minulý utorok/stredu mala prísť aktualizácia iOS 10.3 v prvej beta verzií. To sa ale nestalo. Ak niekto sleduje Apple, určite vie, že aktualizácie beta prichádzajú každé 2 týždne buď v utorok alebo v stredu. Namiesto 10.3, sme sa dočkali len beta verzie iOS 10.2.1. Tá okrem vylepšenia niektorých bugov a problémov nepriniesla dokopy vôbec nič nové. Otázne teda zostáva, kedy už príde nová aktualizácia? Nechceme zbytočne zavádzať, no vychádza nám to na budúci týždeň. Táto informácia síce nie je záväzná a vychádza len z nášho súkromného odhadu, ale všetko si pekne odôvodnime.

Dark Mode - svetapple.sk

V prvom rade aktualizácia neprišla tento týždeň a keď Apple prináša aktualizáciu beta každé 2 týždne, znamená to, že by sme sa jej mali dočkať niekedy počas budúceho utorka či stredy. To je fakt, ale pokojne môže prísť aj beta 2 verzie iOS 10.2.1. Ak sa ale nad tým logicky zamyslíme, iOS 10.2 bola už pomerne dávno vydaná aktualizácia a samotné beta testovanie bude nejaký ten mesiac trvať. Predstavenie beta verzie s Dark Mode je teda určite na spadnutie, pretože Apple nepustia ani samotné aktualizácie, ktoré by mali výjsť v určitom období, aby boli stále atraktívne a aby si ich stiahlo čo najviac ľudí.

Minulý rok sme sa dočkali aktualizácie 9.3, 21. marca 2016. Pred aktualizáciou prišlo niekoľko beta verzií. Znamená to teda, že ak chce Apple predstaviť verziu 10.3 počas tohto marca, musí prísť aj prvá beta. Samozrejme sa môže stať, že si Apple nechá dostatok času a predstaví ju až o 3 týždne, veď uvidíme, dúfajme ale, že nás poteší skôr! 🙂

DarkMode - svetapple.sk

AppStore v ziskoch potopil Google Play

Applu sa počas minulého roka síce nedarilo tak, ako to malo v pláne, no na druhú stranu, nebolo to vôbec také zlé. Minimálne nie čo sa týka divízie AppStore, ktorá priniesla rekordné čísla, nielen čo sa predajov týka, ale aj v čistom zisku. Vďaka tomuto sa Applu podarilo prekonať konkurenciu a svojim ziskom ukázať svoju dominancia na trhu.

Rekordný rok

Apple ukazuje, že aj keď nie je s predajmi iPhonov v tých najlepších číslach, stále dokáže ukázať, že predávať vie, napríklad v inom segmente ako to ukázal tu. Kým v roku 2015 bolo z obchodu AppStore stiahnutých 77 miliard aplikácií, minulý rok to bolo už 90 miliárd. Medziročný nárast je teda neuveriteľných 13 miliárd.

Pokiaľ si dobre pamätáme, tak Steve Jobs bol podľa oficiálnej biografie proti AppStoru. Museli ho naň presvedčiť a ako sa ukazuje dnes, bol to jeden z najlepších korkov tej doby!

Nové informácie ohľadom stiahnutí z AppStore a Google Play dodáva analytická spoločnosť App Annie, ktorá získala údaje a na ich základe vyhodnotila, že stiahnutia výrazne stúpli oproti roku 2015.

Rovnako tak stúpol aj čas, ktorý používatelia strávili pri používaní aplikácií. Najviac času ale používatelia stratili práve nad aplikáciami, ktoré umožňujú komunikáciu (Messenger, WhatsApp či Viber), no  potom samozrejme sociálnymi sieťami ako Facebook, Twitter, Instagram či Snapchat.

Hoci sme napísali, že tento rok bol na tom lepšie AppStore, musíme povedať aj to, že stiahnutí mal viac obchod Google Play. To ale neznamená, že sa tomuto internetovému obchodu aj viac darilo.  Nedarilo! Zisky z týchto dvoch internetových obchodov boli spolu 35 miliard Amerických dolárov.
Už samo o sebe je toto číslo neuveriteľné a žiaľ presnejšie údaje ohľadom toho, kto zarobil koľko nevieme. Vieme ale, že väčšinu ziskov z 35 miliárd patrila práve Applu (presnejšie údaje nám onedlho prezradí samotná spoločnosť pri ohlasovaní finančných výsledkov za rok 2016).
Minulý rok dosahovali tržby Google Play, napriek väčšiemu množstvu stiahnutých aplikácií, približne iba polovicu z toho, čo zarobil App Store. Pri takomto objeme peňazí by to teda znamenalo približne 24 miliárd pre Apple, no a 12 miliárd pre Google. Keď si ešte raz uvedomíme, že z Google Play bolo stiahnutých podstatne viac aplikácii ako z App Store, je to neuveriteľné.
Pre predstavu ale dodávame, že napríklad v takej číne bol tento rok zisk 3,7 miliardy Amerických dolárov. Nebolo by na tom nič extra zaujímavé, keby toto číslo nebolo počas minulého roka na úrovni len 1,7 miliardy dolárov! Medziročný nárast čo sa ziskov týka na úrovni 2 miliard nie je zlý, čo povieš?
AppStore - svetapple.sk

Bezdrôtový Apple CarPlay v novom BMW 5

Už dávnejšie sme ti priniesli informácie o tom, že nové BMW radu 5, generácie G30, prinesie ako prvé vozidlo na svete bezdrôtovú podporu Apple CarPlay. Je to softvér, ktorý uľahčuje ovládanie smartfónu aj počas šoférovania, nakoľko sa jeho funkcie objavujú na palubnom displeji vozidla. Ako to ale funguje?

Bezdrôtový Apple CarPlay v novom BMW 5

BMW radu 5 G30 ako prvé vozidlo na svete podporuje bezdrôtový CarPlay. Túto technológiu sme mali možnosť po prvý krát vidieť ešte v roku 2014, kedy bola predstavená a prezentovaná svetu na pokrokovom palubnom systéme od Volva, ktorý nájdeme napríklad v modeli XC90.

Po troch rokoch môžeme konečne povedať, že sa CarPlay stal súčasťou vozidiel BMW a ako to vyzerá? Musíme povedať, že ovládanie je rovnako jednoduché ako u vozidiel iných značiek. Hoci sme na podporu čakali o čosi dlhšie, nebolo to zas nič hrozné.

Informačné video, ktoré má majiteľom nových „pätiek“ ukázať, ako sa má používať CarPlay ti ukáže všetky jeho schopnosti. Video je samozrejme v angličtine, no ak človek ovláda túto reč aspoň priemerne, rozumieť by mal naozaj všetkému, nakoľko je to jednoduché.

Musíme uznať, že sa nám veľmi páči zakomponovanie CarPlay do systému iDrive, už čoskoro by sa nám možno mohlo podariť vyskúšať si ho aj na vlastnej koži práve v novej generácií BMW radu 5. Presne preto nás sleduj aj naďalej a čakaj na nové články či videá. Budeme stále čerství a aktuálni! 🙂

Apple začína reagovať na Brexit, Aplikácie sú drahšie až o 25%!

O tom, aký bol Brexit krok si už radšej urobme každý vlastnú mienku. My sa zastávame názoru, že to bola jedna veľká chyba, ale kto vie, možno to Veľkej Británii pomôže. Tak či onak, ak si niekto z kompetenntých myslel, že to bude len tak, mýlil sa. Krajina bude postihovaná veľkým množstvom problémov, aj keď pôjde o maličkosti, ktoré sú zapríčinené práve výstupom z Európskej únie. Súvisí to aj s Applom, spoločnosť zdražela aplikácie o 25%!

Brexit si vyžiadal 25% zvýšenie cien!

Áno, všetci vieme, že po minuloročnom referende už Spojené kráľovstvo nechce byť súčasťou Európskej únie a ako si to páni želali, tak sa teraz aj stalo. Avšak všetko má svoje pre aj proti, a tento krok súvisí aj so zmenami kurzu. Nakoľko Apple prispôsobuje ceny svojich aplikácií či obsahu v AppStore a iTunes Store, je celkom logické, že sa to dotkne aj Brexitu ako takého. Vyššie ceny potom konkrétne pocítia v Indii, Turecku, no a samozrejme v Spojenom kráľovstve.

Ak sleduješ Apple, tak určite vieš, že práve Spojené kráľovstvo je jedna z najväčších krajín, čo sa zákazníkov týka. Apple tu používajú vyslovene milióny používateľov.

Práve z týchto končín sveta Apple generuje jedny z najväčších ziskov na jedného obyvateľa a po Brexite muselo upraviť ceny o 25%. Zvýšenie to našťastie nie je až také razantné, ale určite nikoho nepoteší. Pozrime sa na to v praxi.

Ak nejaká aplikácia, ktorá je jednoduchá začína na cenovke $0,99, v Anglicku by si za ňu zaplatil 0,79 libry. Po novom bude ale táto aplikácia stáť 0,99 libry, čo nie je až také hrozné. Ďalej tu máme druhú skupinu aplikácií, ktoré sú trošku drahšie. Skupina je označovaná ako Tier 2 a tu stojí aplikácia 1,49, po novom 1,99 libry.

Nakoniec sú tu drahšie aplikácie, ak si napríklad zakúpiš appku, ktorá včera stála 7,99 libier, dnes za ňu zaplatíš 9,99 libry. Ako teda môžeš vidieť aj sám, zvyšovanie tu síce je, ale cenovky väčšiny aplikácii sa reálne ľudí vôbec nedotknú, nakoľko ide o mikro platby. Za všetko môže samozrejme slabý kurz libry.

Appky - svetapple.sk

Nie je to len kurz

Zdražovanie vo Veľkej Británii nie je len kvôli slabšiemu kurzu libry. Dôvod je ešte aj nová, 20% spotrebná daň. Zvyšovanie cien sa žiaľ dotklo všetkých aplikácií bez rozdielu, každá jedna je teda zhruba o tých 25% drahšia. Ak sa na to pozrieme v inom merítku, ceny sú vlastne rovnaké ako v USA, tu platí prepočet dolár=libra.

Zvyšovanie cien bude začínať od dnes a do 7 dní by mali byť kompletne všetky Appky drahšie. Najlacnejšia možná aplikácia v AppStore bude stáť 0,49 libry. Pokiaľ si môžeš pamätať, aj Slovensko bolo kedysi v AppStore lacnejšie, potom nás však navýšilo práve zdražovanie rovnako tak ako vo Veľkej Británii!

AppStore - svetapple.sk

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť