Aplikácia Telegram je v poslednom období čoraz populárnejšia, pričom v súčasnosti dosiahla už viac ako 1 miliardu stiahnutí z internetových obchodov.

Len vďaka nedávnemu výpadku Facebooku (a ďalších služieb) si na svoju stranu získala približne 70 miliónov nových používateľov. No a hoci je to úspech, nemôže to fungovať úplne zadarmo.

Keďže platforma rastie, pochopiteľne to znamená, že má aj relatívne vysoké výdavky. Okrem toho musí tiež začať generovať zisk, aby si na seba vôbec zarobila. Možno, že ste o tom nevedeli, no doposiaľ bol Telegram „dotovaný“ z vrecka svojich zakladateľov a niekoľkých investorov. To sa však po novom zmení.

CEO Pavel Dorov už skôr oznámil, že sa táto sociálna sieť nevyhne reklamám. Teraz však spoločnosť spustila Telegram Ad Platform, ktorá umožní jednotlivcom alebo organizáciám vytvárať a posielať sponzorované správy medzi používateľov. Napriek tomu, že vás táto správa asi nepotešila, firma je so zavádzaním reklamy veľmi opatrná.

Prístup, ktorý na iných chatovacích apkách nenájdete 

Sponzorovaný obsah sa má totiž zobrazovať len na verejných kanáloch, ktoré obsahujú viac ako 1 000 odberateľov. To znamená, že do vašich verejných alebo súkromných skupín nebudú zasahovať žiadne reklamy.

Prečítajte si tiež  Aplikácia Telegram zaznamenala 1 miliardu stiahnutí!

Telegram tiež prisľúbil, že nebude robiť kompromisy v oblasti ochrany súkromných údajov svojich používateľov a presne preto sa v apke neobjavia „personalizované reklamy“. Namiesto toho sa budú propagačné správy zobrazovať na základe hlavnej témy verejných kanálov – takže všetci uvidia tie isté reklamy.

Aj keď nás teda reklamy budú po novom otravovať už aj na Telegrame, prevádzkovateľom tejto sociálnej siete treba poďakovať za veľmi opatrný a férový prístup. Uvidíme ak to bude vyzerať v budúcnosti!

Instagram Banner

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJandroidpolice
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.