Smartfón je neuveriteľne univerzálne a osobné zariadenie, ktoré nám slúži na vykonanie celého radu užitočných činností. Môžeme s ním komunikovať, fotiť, pracovať a tiež sa pomocou rôznych aplikácií zabávať. Aj to je možno dôvod, prečo sme ochotní za smartfóny platiť čoraz viac peňazí. Najnovšia analýza od Canalys uvádza, koľko to zhruba je.

Výskum, ktorý sa uskutočnil v severnej Amerike odhaľuje, ako výrazne stúpla priemerná cena smartfónu, predaného na tamojšom trhu v priebehu uplynulých 12 mesiacov. My ešte doplníme, že tento jav sa prejavuje prekvapivo aj v krízovom období, počas ktorého predaje nových mobilných zariadení klesajú. Ľuďom za ne ale evidentne nevadí zaplatiť výrazne viac.

Aby sme vás uviedli do obrazu, zatiaľ čo v prvom štvrťroku sa na americkom trhu predával smartfón za priemernú cenu 621 $ (táto cena nepočíta s DPH), začiatkom roka 2023 to bolo až 790 $! Podľa analytikov z Canalys ide o rekordný údaj, pričom priemerná výška ceny zariadenia sa v priebehu 12 mesiacov vyšplhala až o 11,2 %.

V hrubých číslach to znamená, že zákazníci zaplatili za svoj nový smartfón v priemere až o 119 $ viac. A to Apple v USA ani nezdražovalo. Napriek tomu v tom má cupertinský gigant tak trochu prsty.

Spoločnosti Apple nevadí ani kríza. Samsung zažil tvrdý pád 

Samsung Galaxy S23 vs iPhone 14
Zdroj: YouTube / George Lock

Zatiaľ čo podieľlna trhu mnohých bežných výrobcov zariadení s operačným systémom Android klesá, Apple je stále na jeho tróne a v USA dosahuje až 59 % zastúpenie. Medziročne si táto firma dokonca mierne polepšila – konkrétne o 2 %.

Naopak, iné spoločnosti, ako napríklad konkurenčný Samsung, zažívajú oveľa ťažšie časy. Tento výrobca je síce druhým najväčším predajcom smartfónov v Amerike, no jeho podiel na trhu činí iba 23 % a navyše sa medziročne prepadol až o 25 %! Prekvapivo tretím najväčším výrobcom je spoločnosť Motorola, ktorá dosiahla 7 % podiel na trhu a až 40 % medziročný pokles.

Google a TCL na chvoste 

iPhone 14 Pro Max vs Google Pixel 7 Pro
Zdroj: YouTube / zollotech (úprava redakcie)

Na štvrtom mieste sa potom nachádza spoločnosť Google, ktorej sa stále nedarí presadiť sa so svojimi zariadeniami zo série Pixel. Hoci sú to vo všeobecnosti dobré zariadenia, vzhľadom na ich minimálny, iba 4 % podiel na trhu evidentne nevedia presvedčiť dostatočné množstvo zákazníkov. Pozitívne ale je, že firma medziročne zvýšila svoj podiel o slušných 20 %, čo naznačuje, že by sa to v budúcnosti mohlo zmeniť. Uvidíme.

Na konci rebríčka máme potom spoločnosť TCL, ktorá je ešte o trochu menej úspešná, ako Google. Jej 3 % podiel na trhu zaznamenal 13 % medziročný pokles, čo však mohol spôsobiť práve nižší záujem o nákup nových smartfónov zo strany zákazníkov.

Prečítajte si tiež  Apple Vision Pro bude čoskoro globálny produkt. Apple chystá expanziu na celosvetové trhy
predaje smartfónov USA
Zdroj: Canalys

Dajte nám vedieť do komentára, koľko ste najviac ochotní zaplatiť za nový smartfón vy. Sme zvedaví na všetky vaše postrehy a názory.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJSvetApple
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.