Výrobcovia smartfónov vždy bojovali o prvé miesta v rebríčkoch predajov. Aj keď je pravda, že niektoré značky môžu byť úspešné na svojich trhoch (čínsky, indický, európsky či americký), v celosvetovom merítku sú pozície úplne iné. Hoci spoločnosť Apple dokáže predať ročne viac ako 200 miliónov kusov iPhonov, na svojich konkurentov, ktorí majú v ponuke oveľa viac dostupnejších zariadení, sa doťahovať nemôže. Aj napriek tomu si však zvláda v celkovom zozname udržať prekvapivé druhé miesto, čo jej slúži ku cti.
Podľa správy BanklessTimes, ktorej sa venoval portál Gizchina, je globálne najúspešnejším výrobcom smartfónov v roku 2022 juhokórejský Samsung. Tejto firme sa podarilo predať v priebehu prvého štvrťroka až 73,6 milióna kusov zariadení, čím sa dostala o 17 miliónov kusov vyššie, ako technologický gigant z Cupertina. S uvedenými hodnotami si spoločnosť Samsung drží pevný, 23,4 % podiel na trhu, vďaka čomu pôsobí až neohroziteľným dojmom. Netreba však zabúdať, že aj Samsung má svoje problémy a tým hlavným je 50 miliónov kusov nepredaných smartfónov, ktoré v súčasnosti čakajú na skladoch.
Spoločnosť Apple si ale z toho, že je na druhom mieste ťažkú hlavu nerobí, pretože aj z tejto pozície dokáže ovládať približne 18 % trhu s 56 miliónmi predanými iPhonmi. To predstavuje približne 2,2 % medziročný nárast. Navyše jej iPhone 13 zaznamenáva jeden úspech za druhým a predáva sa ako na bežiacom páse aj necelé dva mesiace pred predstavením iPhonu 14. Čísla za druhý kvartál teda môžu byť ešte „nafúknutejšie“.
Tretie miesto obsadilo „čínske Apple“ Xiaomi
Firma, ktorá sa v minulosti doslova chválila tým, že kopíruje spoločnosť Apple, sa v priebehu Q1 2022 dostala na tretie miesto v globálnych predajoch smartfónov, čo taktiež nie je zlý výsledok. Xiaomi predalo dokopy 39,9 milióna zariadení, vďaka čomu si z trhu odhryzlo slušný 12,7 % podiel. Zlou správou pre investorov je ale to, že medziročne zaznamenala približne 18 % pokles dodávok, čo sa môže negatívne odzrkadliť na jej obchodných výsledkoch.
TOP 5 najväčších výrobcov smartfónov potom zo štvrtého miesta uzatvára spoločnosť Oppo a z piateho Vivo. Zatiaľ čo prvý výrobca predal 27,4 milióna zariadení a drží si 8,7 % podiel na trhu, ten druhý predal 25,3 milióna zariadení a má 8,1 % podieľ. Podobne ako Xiaomi, aj tieto dve značky zaznamenali pokles o 27 %, respektíve 28 %.
Ide však o efekt, ktorý môžeme pozorovať už nejaký ten čas. Podľa IDC sa počas Q1 2022 predalo o 8,9 % smartfónov menej, než počas Q1 2021. Ide tak o štvrtý štvrťrok v poradí, v ktorom predaje smartfónov klesajú. Viac sme sa tejto téme venovali v tomto článku.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?