Elektromobily čelili v posledných rokoch mnohým kritikám, najmä pokiaľ ide o výdrž a životnosť ich drahých akumulátorov. Odporcovia elektrických vozidiel často tvrdia, že batérie v elektromobiloch po niekoľkých desiatkach tisícoch kilometroch výrazne degradujú a ich výmena stojí obrovské množstvo peňazí.

Nedávny prípad Tesly Model S však tieto mýty jednoznačne vyvrátil a ukázal, že aj elektromobily majú v dnešnej dobe zmysel. Na jednu batériu najazdila oveľa viac, ako mnohé vozidlá so spaľovacím motorom a po výmene akumulátora môže pokračovať vo svojej ceste ďalej. Téme sa venoval portál Cleantechnica.

Tesla Model S, o ktorej je dnes reč prešla za dobu svojej existencie neuveriteľných 430 000 míľ – čo je v prepočte 692 000 kilometrov. To je jednoznačným dôkazom toho, že batérie v moderných elektromobiloch majú oveľa dlhšiu životnosť, než sa bežne predpokladá.

Tento konkrétny model stále používa pôvodnú batériu, čo je nepochybne výnimočný výkon. Zatiaľ čo niektorí kritici tvrdia, že batérie začínajú zlyhávať po 80 000 až 110 000 kilometroch, Tesla svojím výkonom dokázala, že tieto tvrdenia sú neopodstatnené. Potvrdila to koniec koncov aj nedávna štúdia, o ktorej sme vás informovali v tomto článku.

Nie je to jediná Tesla Model S s extrémnym nájazdom na pôvodnej batérii

Zaujímavé je, že majiteľ tejto Tesly Model S, ktorý prevádzkuje taxislužbu, vlastní aj ďalšie vozidlo rovnakého modelu, ktoré prešlo za dobu svojej existencie približne 375 000 míľ (cca 603 000 kilometrov) – takisto na pôvodnej batérii.

Napriek poriadnej porcii kilometrov sa batérie v oboch vozidlách stále držia v dobrom stave, aj keď došlo k miernemu poklesu dojazdu. V prípade modelu s 430 000 míľami sa kapacita batérie znížila o približne 100 kilometrov, čo je však vzhľadom na počet prejdených kilometrov relatívne malé opotrebovanie.

Čo je však ešte zaujímavejšie, táto Tesla si uchováva aj pôvodný motor, čo len pridáva na hodnote jej dlhovekosti. Majitelia týchto vozidiel v komentároch pod videom na YouTube tiež zdôrazňujú nízke náklady na údržbu, nabíjanie a výhody pravidelných softvérových aktualizácií, ktoré neustále zlepšujú používateľský zážitok z už relatívne starého vozidla.

Tento príklad jasne ukazuje, že obavy z krátkej životnosti batérií v elektromobiloch sú prehnané. Tesla Model S s 430 000 míľami je existujúcim dôkazom toho, že správne navrhnuté a udržiavané elektromobily môžu ponúknuť dlhovekosť, o ktorej sa ich kritikom ani nesnívalo a lusknutím prsta prekonajú aj mnohé moderné vozidlá so spaľovacími motormi, ktoré častokrát nevydržia bez väčších servisov ani polovičný nájazd.

Prečítajte si tiež  Môže mi nabíjanie iPhonu s krytom zničiť batériu?

Táto Tesla Model S prešla už skoro 2 000 000 kilometrov 

Tesla Model S 2 milióny kilometrov
Zdroj: X / Hansjörg von Gemmingen – Hornberg (úprava redakcie)

Pekným dôkazom toho, čo všetko taká Tesla vydrží je aj tento Model S P85 z roku 2014, ktorého majiteľ najazdil už viac, ako 1 900 000 kilometrov a stále pokračuje ďalej. Je síce pravda, že za dobu svojej existencie vymenil 14 elektromotorov, no v tomto prípade bol na vine pravdepodobne ich nevhodný servis, nakoľko pôvodný motor od výroby prešiel bez poruchy približne 800 000 kilometrov.

Majiteľ tejto Tesly tiež musel riešiť batériu a to už niekoľkokrát. Na pôvodný akumulátor sa mu ale podarilo prejsť približne 500 000 kilometrov, čo je veľmi podobná hodnota, ako pri Teslách z taxislužby, o ktorých sme písali vyššie.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -