Jablkové zariadenia sú bezpochyby obľúbené v každej vekovej skupine používateľov. Najviac ich však milujú hlavne mladí používatelia, u ktorých si iPhone a Apple Watch získal ohromnú podporu. Nová štúdia spoločnosti Piper Sandler ukazuje, ako si udržiavajú jablkové produkty naprieč vekovými kategóriami.
Nový prieskum priamo potvrdzuje, že iPhone si aj naďalej udržiava medzi tínedžermi svoju popularitu. Až 85 % z respondentov uviedlo, že vlastní iPhone a 86 % má v úmysle zaobstarať si iPhone ako svoj ďalší smartfón. Tieto čísla sú síce blízko historických maxím, no predstavujú mierny pokles o 1% oproti predchádzajúcemu prieskumu z októbra 2023.
Zariadenia od Apple sú jasnou voľbou mladých ľudí
Značka Apple si zachováva silnú pozíciu na trhu s prémiovými smartfónmi, čo je podporené aj pokračujúcim záujmom o nákup nových modelov. Tento trend je dôležitý v kontexte súčasného trhu, kde sa kladie dôraz práve na high-endové zariadenia.
Spoločnosť Apple tiež zaznamenáva pozitívne výsledky v oblasti služieb, keďže počet inštalácií jej softvéru rastie.
Čo sa týka nositeľnej elektroniky, až 34 % tínedžerov uviedlo, že používajú hodinky Apple Watch. Ide o rovnaké percento ako v predchádzajúcom roku. Záujem o kúpu Apple Watch v najbližších šiestich mesiacoch však vzrástol o 3 %.
Vlastníctvo inteligentných hodiniek je medzi tínedžermi o niečo menej rozšírené, ale tí, ktorí ich majú preferujú Apple Watch pred inými značkami.
Služby od Apple zaostávajú za konkurenciou
Je tu však aj opačná strana mince. V oblasti hudobných služieb dominuje Spotify, ktoré je preferovanou voľbou pre takmer dve tretiny opýtaných. Jablkovú službu Apple Music používa len niečo vyše 30 %.
Podobne je na tom aj filmová a seriálová služba Apple TV+, ktorá medzi mladými nie je až tak populárna. Z prieskumu vyplýva, že ju používa denne iba 5 % respondentov. V porovnaní s viac ako 30 % pre Netflix a takmer rovnakým percentom pre YouTube je to obrovský rozdiel.
V prípade platobných platforiem si Apple môže pripísať prehľadné prvenstvo. Služba Apple Pay sa ukázala ako najobľúbenejšia platforma a pripísala si 44 %. Aplikácie ako Cash či Venmo sa držia v ďalekom závese.
Je nutné podotknúť, že tento prieskum bol vykonávaný na základe odpovedí od amerických tínedžerov spomedzi 47 štátov. Spojené štáty patria k najväčšej používateľskej základni spoločnosti Apple a preto je jasné, že v globálnom meradle sú tieto úspechy o niečo menšie. Ako ste na tom s Apple službami a zariadeniami vy?
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 900 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.