V najnovšom podcaste Apollo Effect diskutovala analytička Morgan Stanley Katy Huberty o budúcnosti a možnostiach projektu Apple Car. Ten by podľa jej vlastných slov zásadne ovplyvnil automobilový priemysel skrz vertikálnu integráciu hardvéru, softvéru a služieb.
Aj keď niektoré správy zo zahraničia v posledných rokoch naznačujú, že automobilové ambície spoločnosti Apple môžu byť obmedzené na predstavení vlastnej služby alebo softvéru, Huberty je presvedčená o tom, že Apple je najúspešnejšie pri využití stratégie vertikálne integrácie. Dôkazom sú produkty ako iPhone, iPad alebo Apple Watch.
Jablková spoločnosť má jedinečnú možnosť navrhnúť svoj vlastný dizajn vozidla, pričom však vymyslí aj spôsob komunikácie softvéru s hardvérom. Bude mať pod kontrolou všetko, s čím sa v Apple Car stretnete.
Jednotlivé komponenty si od rôznych dodávateľov bude vyberať sama podľa potreby a pokiaľ to bude nutné, niektoré technológie si dokonca aj navrhne (napríklad procesor). Veď v Cupertine na tom pracuje už dnes zhruba 1000 ľudí.
„Keď sa zamyslíte nad tým, čo bude medzi sebou odlišovať autá budúcnosti, určite pôjde o kreatívne súvislosti s novými dodávateľskými reťazcami. Ide o vertikálnu integráciu rôznych komponentov, hardvérového dizajnu, softvéru a v konečnom dôsledku aj o služby, ktoré bude možné v týchto automobiloch získať. Ide o dôveru spotrebiteľa v značku, pokiaľ ide o spotrebný produkt. V týchto kategóriách je spoločnosť Apple dlhé roky lídrom“ – uviedla Huberty
Najprv Apple Car, potom služby
Analytička tiež tvrdí, že postup spoločnosti Apple v oblasti automobilizmu môže byť nasledovný. V prvom rade sa musí postarať o predstavenie svojho vlastného vozidla. Následne k nemu začne pridružovať rôzne služby.
Ako príklad môžeme uviesť integráciu Apple Music, Apple TV+ alebo Apple Arcade pre multimediálne systémy na zadných sedadlách.
Zabudnúť však nemôžeme ani na služby využívania Apple Car. Hovorí sa, že budúcnosť vozidiel je v ich zdieľaní, nie vlastnení. Je preto možné, že toto auto si zákazníci vôbec nebudú musieť kupovať ale skrátka si ho budú iba predplácať.
Známy analytik Ming-Chi Kuo vo svojej výskumnej správe z decembra 2020 uviedol, že auto od spoločnosti Apple sa dostane na trh najskôr v roku 2025 až 2027. Dajte nám vedieť do komentára, čo si o tom myslíte vy.