Apple nie je iba o predaji tých najlepších produktov na svete a zarábaní miliónov dolárov. Je aj o niečom inom. Je o ľudskosti a prístupu k životu. Všetky produkty boli navrhnuté tak, aby niekomu pomohli, nie aby zarobili. To bola v podstate len taká „odmena“. Apple však pomáha aj iným spôsobom. Okrem toho, že prispieva rôznych charitám, tak globálne podporuje aj boj proti HIV/AIDS a to každý rok formou produktov (RED). 

(RED)

Apple je globálne jedna z najväčších spoločností na svete a tak je celkom logické, že akonáhle má človek nejaký produkt od tejto firmy, je veľmi ľahko ovplyvniteľný samotnou spoločnosťou. V Apple to samozrejme veľmi dobre vedia a čo je na tom pekné, je aj fakt, že to silou mocou nezneužívajú pre vlastné zisky, ale skôr preto aby pomohli s bojom proti zákernej chorobe HIV/AIDS. Tento boj sa opakuje každý rok a každý jeden rok sa rozsvietia načerveno logá na predajniach Apple Store po celom svete, aby firma upozornila na to, že ľudia môžu pomôcť.

Tento rok sa zo dňa na deň rozsvietilo logo do červenej farby na 400 predajniach po celom svete a to nie je ani zďaleka všetko čím sa Apple podpísalo pod podporu boja proti chorobe. Okrem upozornenia touto formou do predaja zaradilo celkovo 4 nové produkty s označením (RED). Tieto produkty majú samozrejme červenú farbu a pokiaľ si ich zakúpiš, svojmu okoliu dáš najavo, že si prispel aj ty. V prvom rade ide o slúchadlá, konkrétne Beats Solo 3 Wireless (ktoré len tak mimochodom obsahujú aj W1 čip, ktorý nájdeme aj v bezdrôtových AirPods), ktoré firma predáva za $299 a o prenosný reproduktor rovnako v červenej farbe Beats Pill+ Portable Speaker za $229.

snimka-obrazovky-2016-12-02-o-17-23-47 snimka-obrazovky-2016-12-02-o-17-24-50

Medzi produkty (RED)  pribudli aj dva kryty. Apple predáva kryty tejto farby s myšlienkou pomôcť po celý rok, no tentokrát pribudol kryt s externou batériou (ktorý sme už dávnejšie hejtovali) a tiež kryt pre iPhone SE. Cena krytu s batériou je $99 a cena krytu pre iPhone SE $39. Nechceme nič hovoriť, ale z nejakého dôvodu sa nám k Apple produktom tento odtieň červenej farby prirodzene hodí. Sami sme si v minulosti zakúpili kryt pre iPad mini (SmartCover) bez toho, aby sme vôbec vedeli, že sme prispeli v boji proti HIV/AIDS!

snimka-obrazovky-2016-12-02-o-17-26-41 snimka-obrazovky-2016-12-02-o-17-27-06

Ako sme vyššie uviedli, Apple predáva počas celého roka rôzne produkty s označením (RED). V roku 2014 sa podarilo získať slušných $20 000 000 s tým, že za celú dobu trvania tejto akcie firma vyzbierala pre fond až $100 000 000! Firma okrem krytov a remienkov pre Apple Watch predáva napríklad aj SmarCover pre iPad či iPody v červenej farbe. Tie rovnako nesú označenie (RED). Ak si si niekedy kúpil ktorýkoľvek produkt v červenej farbe, pravdepodobne si aj ty prispel a nemusíš o tom ani nevieš. Apple tento rok navyše pridá $1 do kampane za každý jeden nákup prevedený cez Apple Pay v originálnych pobočkách Apple Store či v transakciách, ktoré prešli cez Apple Online Store. Toto platí do výšky až $1 000 000. 

Prečítajte si tiež  iPhone 12 kúpite za rekordne nízku cenu. Vďaka tejto nadčasovej výbave sa stále oplatí

Tento rok sa okrem tohto všetkého ešte zmenil aj Apple Store, kde akciu (RED) podporujú následné hry: Angry Birds 2, Angry Birds POP!, Best Fiends, Best Fiends Forever, Boom Beach, Candy Crush Jelly Saga, Clash of Clans, Clash Royale, CSR2, Episode, Farm Heroes Saga, FarmVille: Tropic Escape, FIFA Mobile, Hay Day, MARVEL Contest of Champions, PewDiePie’s Tuber Simulator, Plants vs. Zombies Heroes, SimCity BuildIt, War Dragons a YAHTZEE With Buddies.

RED - svetapple.sk

Pokiaľ sme ťa zaskočili informáciou o tom, že v roku 2014 to bolo až $100 000 000, ktoré sa počas existencie projektu podarilo vyzbierať pre neziskovú organizáciu, teraz ťa zaskočíme ešte viac. K dnešnému dňu sa totižto Applu podarilo vyzbierať neuveriteľných $350 000 000, pokiaľ zrátame naozaj všetko, čo sa kedy predalo cez produkty (RED).  Je to teda neskutočné a neuveriteľne šľachetné.

Apple si uvedomuje problémy spoločnosti a snaží sa ich riešiť aj iným spôsobom ako predstavovaním nových produktov. Využíva svoju silu na to, aby upozornil na rôznu problematiku a tým pomáha. Uvidíme, ako sa to bude ďalej vyvíjať, no každý rok Apple vyzbiera viac a viac!

Apple Store - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.