App Store je jeden z najväčších obchodov na nákup mobilných aplikácii na svete. Pre spoločnosť Apple predstavuje navyše najlepšie vznášajúcu službu, ktorú ponúka. Počas vianočných prázdnin bude ale z istej časti neaktívny. Samozrejme, aplikácie si budete môcť sťahovať naďalej.
23-27. decembra bude mať App Store vianočný oddych.
Apple v dnešnej správe oznámilo vývojárom informáciu, ktorá však v Apple komunite nie je žiadnou novinkou. Počas obdobia medzi 23-27. decembrom 2019 nebudú môcť nijakým spôsobom aktualizovať alebo vylepšovať svoje aplikácie. Služba App Store Conncet bude v tomto čase nedostupná.
Pokiaľ teda patríte medzi ľudí, pracujúcich na akomkoľvek softvéri pre mobilné zariadenia s iOS alebo aj operačný systém macOS, mali by ste s touto odstávkou dopredu počítať. Apple odporúča, aby vývojári svoje aplikácie opravili a odoslali na schválenie ešte pred týmto dátumom. Všetko samozrejme v dobre iniciatíve aby sa stihli aj včas vybaviť.
Odstávka sa teda bude týkať v podstate len tých, ktorí App Store „tvoria“. Bežní používatelia si budú môcť naďalej bez problémov sťahovať alebo kupovať appky tak ako aj dnes. Jediné, čo si možno všimnete bude jav, kedy sa vám nebudú pár dní aplikácie aktualizovať. Navyše pokiaľ narazíte na nejakú chybu, budete vedieť, že musíte čakať najskôr do 28. decembra na to aby vám ju vývojár mohol opraviť.
Apple tieto odstávky niektorých služieb vrámci internetového obchodu App Store vykonáva každý rok. Presne preto nejde, ako už bolo avizované aj vyššie o žiadnu novinku. Tak či onak ide ale o dosť dôležitú informáciu a tak by o nej mali vedieť či už vývojári ako aj používatelia.
23-27. decembra bude mať App Store vianočný oddych. – svetapple.sk
Závislosť na mobilných zariadeniach je vraj psychickou poruchou!
Mobilné zariadenia sú skvelé produkty, ktoré nám zjednodušujú život. Čoraz častejšie sa ale sami stretávame s trednom, kedy sú na nich používatelia závislí. Nová štúdia hovorí o tom, že táto závislosť môže byť aj psychickou poruchou.
Závislosť na mobilných zariadeniach je vraj psychickou poruchou!
V dnešnej dobe trpí obrovské percento našej spoločnosti na takzvanej PSU. V podstate je to skratka pre závislosť na mobilných zariadeniach. Po novom je tento problém definovaný ako psychická porucha. Dopredu ale uvádzame, že aj keď sa týka možno nás všetkých (ktorí vlastníme smartfóny), nemusí sa vôbec akokoľvek vážne prejavovať.
Odborníci tvrdia, že v súčasnej dobe PSU trpí až 23% detí a dospievajúcich. To je dosť vysoké percento a existuje odôvodnené riziko, že bude ešte narastať (stále viac a viac inteligentných technológii všade kam sa pozrieme). Za výskumom stoja vedci z univerzity King’s College London.
Tí sa postarali o podrobnú analýzu viac ako 40 štúdii. Pri získavaní výsledkov prišli na niekoľko dôležitých faktov. Podľa zistení trpí diagnózou 10% ať 30% detí a dospievajúcich, ktorý majú menej ako 25 rokov.
Samotná psychická porucha sa prejavuje tak, že respondent začne panikáriť alebo vykazuje znaky rozrušenia v čase, kedy nemá pri sebe dostupný svoj mobilný telefón, musí vykonávať inú aktivitu, ktorá nie je spojená s prácou na mobilnou zariadení či napríklad má ku svojmu zariadeniu obmedzený prístup.
Samotná analýza, ktorá rozoberala 41 rôznych štúdii dokopy preskúmala až 41 871 respondentov vo veku do 25 rokov. Výsledky by mali byť teda dosť relevantné.
Časopis Psychiatrie British Medical Council (BMC) píše o psychickej poruche
Všetky tieto informácie si môžete prečítať aj v časopise Psychiatrie British Medical Council (BMC), ktorý sa zaoberá danou problematikou. Práve v jeho poslednom vydaní bolo PSU definované ako psychická porucha.
Podľa expertov môže mať tento psychický problém vážny vplyv na duševné zdravie jedinca a a každodenné fungovanie v spoločnosti. Ľudia trpiaci PSU sa často stretávajú s depresiami, vysokou mieru stresu či napríklad úzkosťami. S týmto psychickým ochorením súvisí napríklad aj horšia kvalita spánku.
Respondenti navyše vykazovali vyššie sklony k riskovaniu. Podľa štúdie tu u detí a dospievajúcich existovala nižšia sebakontrola, emočná nestabilita či otvorenosť a v neposlednom rade aj akási vyššia „impulzivita“. Taktiež sú tu skloňované aj termíny ako perfekcionizmus či svedomitosť.
Pociťujete určitý druh závislosti na vašom mobilnom zariadení aj vy alebo máte šťastie a vás práve obišiel? Napíšte nám do komentárov.
Závislosť na mobilných zariadeniach je vraj psychickou poruchou!
AirPods by mohli byť súčasťou balenia iPhonu 12 Pro! - svetapple.sk
AirPods patria medzi najdrahšie bezdrôtové slúchadlá vo svojej triede na trhu. Napriek tomu sú extrémne populárne a ľudia ich nakupujú ako na bežiacom páse. Najnovšie informácie z pozadia DigiTimes dokonca prezrádzajú, že v roku 2020 by sme ich mohli dostať ako súčasť balenia budúcich iPhonov.
Zaujímavá špekulácia o balení iPhonu 12 s AirPods vovnútri.
Apple ročne vyrobí a predá milióny kusov slúchadiel Apple AirPods. Keďže je ich cena pomerne vysoká, vytvára sa tu priestor na dosť zaujímavý príjem z tohto produktu. Predsa len je všetkým asi jasné, že výrobné náklady v porovnaní s predajnou cenou sú niekoľko násobne nižšie. Aj to je miesto, kde Applu vznikajú miliardové zisky.
Dnešné informácie od analytickej spoločnosti DigTimes teda dosť prekvapili. Samozrejme nie len nás ale aj iné technologické weby, ktoré sa tématikou Apple zaoberajú. Otázne ale ostáva, do akej miery ich môžeme považovať za „reálne“.
Apple na AirPods veľmi dobre profituje. Prečo by ich teda mal dávať zadarmo? Ľudia si ich aj tak kúpia. Podľa DigiTimes pôjde z časti aj o konkurenčný boj. Nasadenie kvalitných bezdrôtových slúchadiel do balenia zariadenia sa nebude týkať len spoločnosti Apple. Podobný krok analytici očakávajú aj od Samsungu či Xiaomi.
Ako ale všetci vieme, od Apple nikdy nič nedostaneme len tak „zadarmo“. K iPhonu napríklad dostávame automaticky originálne EarPods s Lightning koncovkou na svojom konci. Na budúci rok by ale v teoretickej rovine dávalo zmysel, keby sme v balení našli aj AirPods. Za telefón by sme si ale priplatili.
Vyššia cena iPhonu 12 Pro by mohla byť z časti vykompenzovaná AirPods!
Samozrejme na to aby sme teraz preberali cenu iPhonu 12 je trochu priskoro. Na strane druhej je ale možné, že s ňou Apple zase trochu porastie. Očakáva sa extrémny záujem. Vraj sa má predať 100 000 000 kusov zariadení. Práve AirPods by tomu mohli dopomôcť.
Pre používateľov by to bola navyše skvelá motivácia ísť do lepšieho a drahšieho modelu Pro ako do klasického iPhonu 12, ktorý nahradí model 11. Pri telefóne za sumu okolo 699$ logicky neočakávame aj prítomnosť bezdrôtových slúchadiel, ktorých cena je sama o sebe 149$.
Pre Apple to teda bude možno mierna strata na zisku po stránke menšieho počtu zákazníkov, ktorí si AirPods zakúpia. Na strane druhej si ale viac ľudí kúpi iPhone 12 Pro, na ktorom by mala byť podstatne lepšia marža (minimálne za predpokladu, že narastie jeho cena).
Možno by to bol teda v konečnom dôsledku fenomenálny krok, na ktorom by Apple ešte viac zarobilo. Pri rozhodovaní by šlo o neuveriteľnú prídavnú hodnotu. Navyše ak iPhone 12 Pro nebude sám o sebe dostatočne zaujímavý, toto by mu malo dopomôcť.
Dnes je rozdiel v cene medzi iPhonom 11 a 11 Pro približne 300$. Pokiaľ by bol na budúci rok pokojne aj 400$ ale s AirPods, ľudia by v obrovskej prevahe brali radšej drahšiu vlajkovú loď. Predstavte si potom aké zisky by vďaka tomu Apple na konci dňa získalo.
Niečo podobné sa udialo aj tento rok
Do pozornosti ešte dávame fakt, že Apple niečo podobné urobilo už aj tento rok. Síce to bolo v oveľa menšom merítku ale stalo sa. Konkrétne ide o nabíjačku. K iPhonu 11 Pro používatelia dostali automaticky aj 18W nabíjací adaptér s USB-C, ktorý vie doplniť „šťavu“ podstatne rýchlejšie ako klasický 5W adaptér z balenia obyčajného iPhonu 11 s koncovkou USB-A.
Samozrejme tento krok určite v očiach zákazníkov nevytvoril až takú veľkú motiváciu ako keby boli v balení AirPods. Mnoho ľudí to bralo ale ako obrovské plus, ktoré prirátali ostatným plusom iPhonu 11 Pro. Na základe toho urobili nákup drahšieho modelu. Pokiaľ by tu napríklad adaptér nebol, možno by sa veľa ľudí rozhodlo pre výrazne lacnejší model 11….
Všetko ale treba brať samozrejme s rezervou. Aj my by sme boli veľmi radi, keby sme si našli v balení iPhonu 12 Pro slúchadlá AirPods. Na druhú stranu treba ostať nohami na zemi a stále byť realistickí. Viac uvidíme až na budúci rok. Privítali by ste aj vy takúto novinku? Názory nám napíšte do komentárov.
AirPods by mohli byť súčasťou balenia iPhonu 12 Pro! – svetapple.sk
Fake AirPods Pro vs. originál Air Pods Pro. Aký je rozdiel?
Apple vydal AirPods Pro približne pred mesiacom. Okamžite sa stali predajným hitom. Dokonca takým silným, že nie je isté, či sa ku všetkým záujemcom stihnú dostať do Vianoc. Možno aj to chcú využiť výrobcovia falošného hardvéru. Dnes sa už dajú kúpiť dokonca aj „fejkové“ AirPods Pro. Aký je v nich rozdiel oproti tým originálnym?
Fake AirPods Pro vs. originál Air Pods Pro. Aký je rozdiel?
Je pozoruhodné, ako rýchlo sú schopní výrobcovia z Číny vytvoriť svoje „vlastné AirPods Pro“. Samotný, originálny produkt nie je na trhu ešte pomaly ani mesiac, no vy už zoženiete jeho hodnovernú repliku, ktorá je skoro na nerozoznanie od originálu. Minimálne na prvý pohľad. Ako ale v skutočnosti funguje?
Za poslednú dobu ide už o druhý test falošných AirPods. Ten prvý sme vám popisovali v tomto článku. Nejednalo sa ale o variantu Pro. Šlo o klasickú verziu slúchadiel. Ich kópie sa dokonca predávajú aj v niektorých slovenských e-shopoch. Recenzia navzdory všetkým výčitkám podľa nás nedopadla zas až tak zle. Minimálne nie ak je rozdiel v cene na úrovni 130€. Ako sú na tom ale fake AirPods Pro?
Vidíte medzi nimi rozdiel? – svetapple.sk
Za falošné AirPods Pro ušetríte. Možno ale nie toľko, koľko by ste čakali.
Keďže cena kópieklasických AirPods sa pohybuje na úrovni od 20$ vyššie, pravdepodobne očakávate, že variant Pro, bude na tom podobne. Originálne AirPods Pro zoženiete na americkom trhu za 249$. Cena za falošné, ktoré sú označované ako i500 Pro TWS Earbuds je ale až 95$. To nie je práve najmenej, pokiaľ si človek nikdy nemôže byť na 100% istý kvalitou.
Pri originále máte akúsi záruku špičkovej kvality. Keď Apple urobilo AirPods Pro, všetkým bolo jasné, že budú fantastické. Absolútne drvivá väčšina majiteľov, ktorí si ich kupujú budú s nimi veľmi spokojní. Samozrejme určite sa nájdu aj prípady, kde ľudia až tak spokojní nebudú. Bude ich ale len veľmi málo…
Čo sa týka fejku, nejde len o kvalitu prehrávania ale aj spracovania. Tá je o čosi nižšia ako továrenské spracovanie od Applu a opäť tu tak človek riskuje to, že mu slúchadlá vydržia menej. Na druhej strane musíme ale pochváliť dizajnérov i500 Pro TWS Earbuds, ktoré vyzerajú na nerozoznanie rovnako. Dokonca aj podporujú podobné funkcie ako originál. Nemajú v sebe ale zabudovaný čip H1 samozrejme. Nachádza sa tu jeho kópia.
S bezdrôtovo nabíjacím púzdrom ale bez potláčania šumu
No a teraz to hlavné. Keď už poznáte cenu za fejkové AirPods Pro, pravdepodobne očakávate, že poskytnú rovnaké funkcie. No a v podstate sa o to snažia. Keď ich chcete pripojiť k telefónu, všetko vrátane názvu a animácie vyzerá úplne rovnako. Je to možno tiež upozornenie pre vás ak sa ich plánujete kupovať z druhej ruky. Podvodníkovi viete naletieť skutočne veľmi rýchlo.
Nevieme ako to v Číne dokázali urobiť ale je to naozaj pôsobivé a človek má až chuť na originál za mastných 250$ zabudnúť. O to viac, keď zistí, že nabíjacie púzdro je možné napojiť aj na bezdrôtovú nabíjačku. Opäť jedna z funkcii, ktorú dokonca nemajú ani obyčajné AirPods a musí sa za ňu priplácať.
Fake AirPods Pro vs. originál Air Pods Pro. Aký je rozdiel?
Problém ale príde pri prehrávaní hudby, kedy si to určite väčšina ľudí rozmyslí. Rovno vám povieme, že sa vám viac oplatí zakúpiť si fejkové klasické AirPods ako verziu Pro. Rozdiel v cene je priepastný a kvalita prehrávania podobná. S fejkom nikdy nedosiahnete takých kvalít ako ponúka originál. Pri verzii Pro už tobôž nie.
Dôvodom je fakt, že tu absentuje jedna z najdôležitejších technológii, pre ktoré má ich kúpa vlastne zmysel. Áno, máte pravdu. Čínska napodobenina nemá redukciu šumu. Veď to je v podstate hlavný dôvod, prečo by si mal používateľ na miesto klasickej verzie zakúpiť model Pro.
Finálny verdikt je teda taký, že kupovať si fejkové AirPods je hlúposť. Ešte väčšia hlúposť je ale kupovať si fejkové AirPods Pro. Je to len zbytočná strata peňazí, za ktorú dostanete možno pochvalu v spoločnosti (pokiaľ niekto nepríde na to, že je to fake) ale prídavná hodnota pre vás bude v podstate nulová.
Pre niekoho možno banalita, pre iného zase celá veda. Nie každý má dlhé roky iPhone a pozná všetky jeho zákutia. Prinášame vám preto jednoduchý tip, vďaka ktorému sa naučíte používať filtre, ktoré máte defaultne vstavané vo vašom zariadení, poďme sa na to pozrieť.
Fotografické filtre priamo v iPhone
Fotenie na telefón je stále rozšírenejší trend. Ani sa tomu nečudujeme. Každé nové zariadenie má stále lepší a lepší fotoaparát. Samozrejme, profesionálnym zrkadlovkám sa nikdy nevyrovnajú, môžu sa ale celkom dobre priblížiť. Navyše ak fotograf miluje svoju profesiu, a svoje „náčinie“ nemá práve po ruke, iPhone mu môže veľmi šikovne poslúžiť.
Na zariadeniach, ktoré sú staršie ako model 11 či 11 Pro, zmeníte filter pri fotení veľmi jednoducho. Stačí ak počas fotenia kliknete na ikonku filtrov v pravom hornom rohu, kde sa vám zobrazia možnosti. Keďže ale Apple pri nových produktoch urobilo aj o čosi prepracovanejšiu aplikáciu fotoaparát, ikonka sa dostala na nové miesto.
V tomto prípade musíte kliknúť na šípku smerujúcu hore (v hornej časti obrazovky). Na spúšťou sa vám zrazu otvorí menu a na pravej strane tohto rozšíreného menu máte ikonku filtrov. Kliknite na ňu. Teraz sa vám otvorili filtre. Tie môžete meniť „v reálnom čase“. Fotografia sa vám s nimi uloží do galérie. Aj tu ich ale samozrejme môžete dodatočne meniť či upravovať.
Filter vo fotoaparáte iPhone – svetapple.sk
Ako meniť filtre v aplikácii Fotky na iPhone?
Za predpokladu, že ste si urobili pekný záber, teraz si ho chcete upraviť. Či už ste nejaký filter použili alebo nie, stále sa s tým dá pekne pracovať. Otvorte si aplikáciu Fotky a vyberte si obrázok, ktorý chcete upravovať. Keď ho máte v dolnej časti vyberte tlačidlo „Upraviť“. Dostali ste sa do prepracovanej aplikácie na úpravu fotiek. V dolnej časti v strete sa nachádza opäť ikonka filtrov. Kliknite na ňu.
Otvorili sa vám tu možnosti so všetkými filtrami. Ak bol na vašej fotografii nejaký použitý už pred tým, tu ho môžete v sekunde zmeniť. Okrem iného sa pod filtrami nachádza aj nastavovanie intenzity filtra. Pokiaľ po virtuálnom posuvníku prejdete prstom, budete vidieť, že filter je menej alebo viac výrazný. Pokiaľ ho chcete do fotky aplikovať len tak decentne, je to skvelá vec.
Návod: Ako zmeniť filter na obrázku v iPhone?
Video-návod priamo od Apple
No a na záver tu máme ešte jedno krátke, 30 sekundové video priamo od spoločnosti Apple, ktorá sa tiež svojim používateľom snaží čo najviac zjednodušiť život pri používaní iPhonu a zároveň im trochu otvoriť v zmysle kreativity oči.
Ako môžete vidieť, video je koncipované veľmi jednoducho a práve to sa nám na ňom páči. Pokiaľ teda chcete využívať na iPhone filtre, robte to podľa postupov, ktoré ste videli vyššie.
Na záver článku nás zaujíma váš názor. Pracujete s takýmito rozšírenými nastaveniami počas fotografovania na vašom zariadení alebo snímkam s filtrami nevenujete väčšiu pozornosť? Napíšte nám do komentára…
Jony Ive patril medzi najvýraznejšie osobnosti spoločnosti Apple. Nešlo len o jeho obrovský talent v oblasti dizajnu. Jeho tvár predávala. Pri predstavovaní produktu si vždy vo videu našiel svoje miesto a komunita jeho prejav milovala. Dnes tomu je ale oficiálne koniec. Jony už nie je súčasťou Apple. Bude s ním však naďalej spolupracovať vrámci svojej vlastnej dizajnérskej spoločnosti.
Jony Ive oficiálne opustil Apple.
Správa o tom, žeJony Ive opúšťa spoločnosť Apple prišla ešte v lete ako blesk z jasného neba. Práve on patril medzi jeho hlavných predstaviteľov a nebudeme popierať, že nám bude chýbať. Jeho práca bola pre spoločnosť obrovským prínosom.
Spolu so svojim tímom stál za tými najúspešnejšími produktami nie len vrámci Applu ale aj vrámci svojich kategórii či segmentov (napríklad iPhone vrámci smartfónov či iPad vrámci tabletov). Okrem tohto všetkého bol aj veľmi dobrým priateľom duchovného „otca“ Applu, Steva Jobsa.
Jony bol dobrým priateľom Steva Jobsa – svetapple.sk
Častokrát spolu telefonovali uprostred noci a diskutovali o tom, aké zmeny by mohli urobiť na niektorých produktoch, ktoré boli aktuálne vo vývoji. Boli to dve spriaznené duše, ktoré dokázali spoločnými silami vybudovať v technologickom svete revolúciu. Stačilo len dodržiavať určité zásady a dať ľuďom do čo potrebujú ešte skôr ako vedeli, že to potrebujú.
Jobs to poväčšine celé vymyslel, Ive nakreslil a všetci ostatní inžinieri z toho urobili funkčné a extrémne úspešné produkty, ktoré používame každý jeden deň. Popritom si ani neuvedomujeme, koľko práce a úsilia bolo na ne v pozadí vyvinuté na to aby sa zrealizovali.
Dnes sa však v pozadí Applu oficiálne stala zmena, ktorá už bola počas tohto roka avizovaná. Muž, ktorý dal po vizuálnej stránke dušu nie len Apple produktom ale aj napríklad Apple Parku odchádza, aby si mohol založiť vlastnú firmu. Tá sa bude volať LoveFrom Jony.
Apple odstránilo Jonyho Iva zo svojich webových stránok.
Pokiaľ ste si mysleli, že Jony Ive už v Apple nepracuje, mýlili ste sa. Teda aspoň do dnešného dňa. Jeho letná správa hovorila o tom, že skončí do konca roka, nie že skončí s okamžitou platnosťou. Tak či onak aj tento čas už nastal a prišla chvíľa, kedy si šéf dizajnu Appl pomaly balí veci prečo zo svojej kancelárie.
Ive viedol dizajnérsky tým už od roku 1996. Dá sa teda povedať, že zažil zo začiatku horšie časy avšak neskôr bol pri všetkých úspechoch, ktoré vytiahli spoločnosť časom na vrchol. Hovoríme napríklad o prvom iMacu, iPode, iPhone, iPade či rôznych MacBookoch.
V roku 2015 dokonca dostal povýšenie na pozíciu šéfa dizajnu. Vo svojej práce sa sústredil predovšetkým na to, aby v Applu vytvoril schopný dizajnérsky tím a kolektív. Ku dnešnému dňu mu už ale obdobie v tejto firme evidentne skončilo. Podľa neoficiálnych informácii stoja za odchodom aj stále nezhody s vedením spoločnosti.
Každopádne, netreba byť sklamaný. Hoci Ive nebude pracovať priamo pre Apple, stále s ním bude spolupracovať vrámci svojej vlastnej firmy, LoveFrom Jony.
Ku dnešnému dňu ale Apple vymazal aj dizajnérov profil s fotkami, z oficiálnych webových stránok. Ako prvý o tom informoval francúzsky portál macgeneration.
Uvidíme akým smerom sa bude celá jablková spoločnosť v následujúcich mesiacoch alebo skôr rokoch uberať. My si nemyslíme, že Applu klesne úroveň kvality produktov po stránke dizajnu. U nás mu ale klesne určitá charizma, ktorú jeho produktom dával práve Ive. Nechajme sa radšej prekvapiť. Možno práve započala nová dizajnová éra, ktorá bude ešte lepšia doteraz. Bude Jony chýbať aj tebe alebo si myslíš, že sa bez neho Apple bez problémov zaobíde?
Konkurenciu si treba sledovať a strážiť. To vie hádam úplne každý. Presne preto vám dnes prinášame fotografie, na ktorých je pravdepodobne budúca podoba Samsungu Galaxy S11+. Koľko je to „platnička“? Toto už by mohol internet nazvať aj indukčnou doskou.
Samsung Galaxy S11+
Samozrejme následujúce riadky neberte akokoľvek vážne. Je to len recesia a možno trochu reakcia na ten výsmech, ktorý dostal na účet Apple ešte pred tým ako bol predstavený nový iPhone 11 a 11 Pro s jeho „kontroverzným“ dizajnom.
Ľudia už vedeli ako bude približne vyzerať niekoľko mesiacov pred tým, ako prišiel na trh a značne kritizovali jeho zadné šošovky fotoaparátu. Dostal prezývky ako „dvojplatnička“ či „trojplatnička“. Dnes sa ale môžeme pozrieť na niečo, čo sa evidentne tak trochu inšpirovalo a čo pripomína skôr „indukčnú dosku“.
Na internet sa dostali vizualizácie, ktoré zachytávajú pravdepodobne nový Samsung Galaxy S11+. Ten by mal prísť na trh niekedy v priebehu budúceho roka. Presný dátum ale momentálne nepoznáme.
Samsung Galaxy S11+ ? – svetapple.sk
Výrazné fotoaparáty na zadnom kryte budúcoročnej novinky.
Na zadnej strane môžeme vidieť skutočne rozmerné sklíčko chrániace zadné fotoaparáty. Tých by malo byť dokonca ešte trochu viac ako fotoaparátov na iPhone 11 Pro. Niektoré zdroje uvádzajú, že budú „len“ 4, iné zase, že ich bude až 5!
Vďaka tomu by malo zariadenie dostať pomerne slušnú „nádielku“ v oblasti kvality samotných záberov. Možno to bude ďalší, najlepší foto-mobil sveta. Uvidíme. Každopádne Samsung na to určite má ambície…
Až na budúci rok budeme ale môcť oficiálne hovoriť o tom, ako to napokon po stránke kvality záberov dopadlo. Nás teraz zaujíma hlavne to, ako sa k tomuto dizajnu staviate vy a ako sa k nemu postaví celý internet a komunita.
Keď prišiel na trh model 11/11 Pro, skoro všetci sa jeho kontroverzným črtám smiali. Dnes už to tak samozrejme nie je. Ľudia si na dizajn zvykli a po čase ho uznali.
Za nás môžeme povedať, že nám dizajn nového Samsungu Galaxy S11 nepríde akokoľvek zvláštny a vôbec nám prvok na zadnej strane nevadí. Práve naopak. Ak má sklíčko prekrývať 5 šošoviek, je to vyriešené veľmi elegantne.
Rovnako tak nám ale nevadil ani dizajn tohtoročných iPhonov. Sme teda zvedaví na reakcie publika. Predsa len nemôžeme hovoriť za všetkých. Skúste nám zanechať svoj názor na dizajn zadnej strany tohto zariadenia v komentároch.
The Morning Show je jeden zo seriálov, ktorý je dostupný vrámci platformy Apple TV+. Najväčším problémom je to, že trpí na negatívne internetové recenzie, najmä komentáre. Dnes sa na ne rozhodli reagovať aj režiséri snímky.
The Morning Show má negatívne recenzie – Vraj od hejterov.
„The Morning Show“ patrí medzi najlepšie seriály, ktoré sú momentálne dostupné vrámci platformy Apple TV+. V TOP 3 stojí zatiaľ po boku „See“ a „All For Mankind“. Netvrdíme, že sa seriál musí páčiť každému ale podľa nás je po stránke spracovania a hviezdneho obsadenia na veľmi vysokej úrovni.
To si však evidentne nemyslia mnohí internetoví „hejteri“. Tí tvrdia, že seriál nie je vydarený a označujú ho doť nízkym hodnotením. O tomto trende sa rozhodli hovoriť aj režiséri samotnej snímky, Mimi Leder a Kerry Ehrin. Podľa ich názoru za to nemôže „The Morning Show“ ale jednoducho fakt, že títo ľudia nenávidia spoločnosť Apple.
Obe režisérky sa rozhodli vystúpiť počas konferencie Recode Code Media, ktorá sa konala v Lose Angeles. Podľa ich názoru sú všetky „hejty“ absolútne cielené.Vraj sú komentujúci predovšetkým ľudia, ktorí nenávidia spoločnosť Apple a všetkými silami sa snažia o to, aby v budúcnosti zlyhala. Jedným z nástrojov ako sa to snažia urobiť je udeľovanie negatívnych komentárov, čím môžu teoreticky odradiť niektorých divákov od pozerania.
Percentuálne hodnotenie od divákov je veľmi dobre, od kritikov trochu horšie
Na strane druhej ale treba uviesť, že The Morning Show má v dlhodobom hodnotení divákov veľký úspech. Podľa štatistík má ku dnešnému dňu až 95%, čo jednoznačne nepoukazuje na to, že by bola snímka slabá. Trochu tvrdšie hodnotenie potom udelili kritici. 63% nie je veru najviac ale stále to nemôžeme považovať za tragédiu.
Do komentárov nám napíšte či sa vám tento nový seriál z dielne spoločnosti Apple páči alebo nie. Taktiež nám nezabudnite uviesť to, čo vás vrámci platformy Apple TV+ momentálne baví najviac. Za nás je to asi práve „The Morning Show a seriál All For Mankind. Vo všeobecnosti je to ale veľmi ťažké zhodnotiť. Všetko má niečo do seba…
The Morning Show má negatívne recenzie – svetapple.sk
Červené logá na Apple Store po celom svete. Prečo?
Tak ako to už tradične býva, na prelome mesiacov november a december začala spoločnosť Apple meniť farbu loga na predajniach po celom svete. Červené logá na Apple Store sú tradícia a majú za ciel upozorniť na boj proti zákernému vírusovému ochoreniu.
Červené logá na Apple Store po celom svete. Prečo?
Možno práve cestujete a vrámci návštevy kamennej pobočky spoločnosti Apple ste si všimli výrazného červeného loga. Nie, nie je to chyba žiarovky. Spoločnosť takto každým rokom upozorňuje na svetový deň boja proti vírusovému ochoreniu HIV/AIDS. Ten sa koná už 1. decembra.
Zmena farby loga na predajniach je pri tom pomerne výnimočný stav. Niečo podobné robí Apple iba zriedka. Svetový deň boja proti AIDS je jedna z takýchto príležitostí. Potom sa napríklad so zelenými logami môžeme stretnúť na deň zeme.
Pokiaľ vás zaujíma ako to celé vlastne funguje, tak samozrejme svietiace logá majú v sebe zakomponovanú ešte jednu, červenú žiarovku. Tá svieti iba počas tejto príležitosti. Takýchto lôg bolo minulý rok až 125. Okrem toho má však Apple po celom svete aj také predajne, ktorých logá nie sú svietiace. Na týchto vyše 400 logách sa potom nachádza výrazná červená nálepka.
Tak ako už býva zvykom v prípade Applu, neostáva iba pri rozsvietených logách na svojich obchodoch. Týmto krokom chce zvýšiť povedomie o danej problematike. Na to aby ale spoločnosť reálne pomohla organizácii, každým rokom usporiada nejakú zaujímavú akciu. O tej tohtoročnej si môžete viac prečítať tu.
Dokopy sa takto jablkovej spoločnosti podarilo vyzbierať od roku 2006, kedy s programom (RED) začala, viac ako 220 000 000$. To je skutočne nezanedbateľná suma peňazí.
Možno o tom ani neviete, no pokiaľ máte doma nejaké (RED) produkty, teda všetky v červenej farbe, aj vy patríte k jedným z prispievateľom. Práve výťažok z týchto zariadení alebo príslušenstva putuje na účet organizácie.
Do komentára napíšte čo „červené“ od Applu doma vlastníte
Nový Microsoft Office pre iOS a Android je tu. Nájdeme tu Word, Excel a PowerPoint.
Pokiaľ patríte medzi používateľov balíku Microsoft Office aj na Macu, máme pre vás dobrú správu. Po novom si môžete Otulook nainštalovať aj ako webovú aplikáciu priamo do vášho macOS zariadenia.
Microsoft ponúka webovú aplikáciu Outlook pre Mac!
Microsoft sa snaží svoje programy a služby priniesť čo najbližšie ku svojim zákazníkom. Dôkazom je aj novinka, vďaka ktorej je jeho e-mailový klient dostupný aj vrámci webovej aplikácie. Jedná sa konkrétne o súčasť sady balíka služieb Microsoft Office.
Používatelia si môžu aplikáciu nainštalovať na platformy ako Windows, Chrome OS a samozrejme MacOS či ďalšie. Operačné systémy ale musia podporovať progresívne webové aplikácie, ktoré označujeme aj skratkou PWA. Oproti bežným webovým aplikáciam sú trochu rozdielne. Reálne na vás ale pôsobí ako by bola natívna a vstavaná priamo v systéme. To je jej obrovská výhoda.
V prvom rade za to môžu moderné webové technológie, ktoré tieto aplikácie podporujú. Hovoríme napríklad o HTML 5 a JavaScripte. PWA vedia pracovať na pozadí, lepšie ukladať dáta do medzipamäte a vyzerajú ako tradičné aplikácie. Ich princíp fungovania je ale ako už bolo spomínané vyššie, na webovýh prehliadačoch. To je veľký rozdiel.
Veľkou výhodou je tiež fakt, že aplikácie môžete s rovnakým rozhraním používať na rôznych platformách. Nehovoríme teraz len o tých počítačových. Bavíme sa napríklad aj o iPhone či iPade.
Pokiaľ teda využívate Microsoft Office a tiež Outlook vrámci svojej e-mailovej komunikácie, neváhajte túto novinku vyskúšať. Momentálne vraj podľa informácii ale túto PWA aplikáciu nainštalujete len na prehliadači Safari. Do komentárov nám napíšte, či používate Microsoft Otulook alebo iného e-mailového klienta. Samozrejme nám nezabudnite uviesť o akú aplikáciu sa jedná a či ste s ňou spokojní.