Ut, 15.07.2025
Úvod Blog Strana 1690

Apple testuje nové prototypy Face ID. Chce buď zmenšiť alebo odstrániť výrez.

Apple testuje nové prototypy Face ID. Chce buď zmenšiť alebo odstrániť výrez.
Apple testuje nové prototypy Face ID. Chce buď zmenšiť alebo odstrániť výrez.

V roku 2017 vyvolalo Apple vlnu kontroverzie so svojim výrezom pre Face ID. V roku 2018 má podobný výrez každý druhý konkurenčný smartfón. Trendy sa však menia. Podľa dôveryhodných informácii Apple testuje nové prototypy Face ID. Možno výrez zmizne raz a navždy!

Apple testuje nové prototypy Face ID.

Najnovšie informácie, ktoré sa objavili po prvý krát na webe macrumors pojednávajú o tom, že Apple má v pláne možno raz a navždy odstrániť alebo aspoň zmenšiť výrez v displeji. Pochádzajú od dôveryhodného zdroja. Za týmto únikom stojí renomovaný leaker Ben Geskin. Ten nám dokonca nedávno aj predstavil vzor v podobe konceptu tak ako vidí budúcnosť v prípade iPhonu 12.

Podľa Gskinových odhadov by mal byť výrez buď výrazne menší alebo potom žiadny. Pred mesiacom táto osoba dokonca uviedla, že firma vydá minimálne jeden iPhone, ktorý výrez definitívne mať nebude. Mal by ním byť minimálne 6,7″ iPhone 12 Pro Max. Senzory pre Face ID a tak isto aj predná kamera by mali byť skryté v rámiku nad displejom. Ten by mohol byť podľa všetkého o niečo hrubší.

Apple testuje nové prototypy Face ID. Chce buď zmenšiť alebo odstrániť výrez.
Apple testuje nové prototypy Face ID. Chce buď zmenšiť alebo odstrániť výrez.

Ak však dostane model 12 Pro Max podobné vylepšenie, my osobne ho očakávame aj od menšieho brata s označením 12 Pro. Ten by mal mať uhlopriečku 5,4″. iPhone 12, nástupca modelu 11 potom pravdepodobne s výrezom bude pokračovať aj na budúci rok. Naznačuje to už iba informácia, že sa jeho uhlopriečka nemení. Tá ostane na úrovni 6,1″. Zmeniť by sa ale mohla zobrazovacia technológia. Konkrétne z LCD na omnoho kvalitnejšiu OLED.

Nová optika v laboratóriách Applu

Ben Geskin uvádza aj to, že firma momentálne pracuje s niekoľkými prototypmi. Podľa jeho slov využívajú úplne novú optiku. Technológia bude tak pravdepodobne „prekopaná“ od svojich základov. Nové iPhony na budúci rok by mali tiež obsahovať aj inú anténu.

Mala by byť o niečo širšia. Rozdiel bude na úrovni 1 milimetra. Jej hlavnou úlohou bude podpora 5G. Poslednou zaujímavou správou je to, že Apple chce úplne zabudnúť na Lightning a ničím ho nenahrádzať. Telefón vraj budeme nabíjať už len bezdrôtovo. Toto je ale bod s ktorým nesúhlasíme a myslíme si, že ho treba brať s rezervou. Chceli by ste aby bol iPhone 12/12 Pro bez výrezu alebo vám tento prvok neprekáža? Svoje názory uveďte do komentára buď pod článkom alebo na Facebooku.

Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.

Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.
Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.

Hudobný priemysel sa neustále rozrastá. Pomáhajú tomu nové streamovacie platformy ako napríklad Apple Music či Amazon Music. Duchovným otcom tohto priemyslu je práve služba Spotify. Podľa všetkého ale nie je na tom najlepšie. „Spotify je zastaralý“, tvrdí hudobný priemysel.

Spotify je zastaralý. Marže by mali byť podľa všetkého vyššie…

Najnovšie informácie z hudobného sveta nás trochu prekvapujú. Ak by sme mali určiť priekopníka v streamovacích službách, určite by to bola spoločnosť Spotify. Tá ponúka počúvanie hudby za mesačný poplatok prakticky už od roku 2006. Bolo to len tak pre predstavu o rok skôr ako vznikol prvý iPhone. Navyše je aktuálne aj najpoužívanejšia naprieč všetkými platformami. Aktuálne má okolo 108 miliónov platiacich používateľov a vyše 230 miliónov aktívnych používateľov. Čísla navyše neustále rastú.

No a hoci to teda nevyzerá na to, že by bola Spotify akokoľvek zastaralá platforma analytici majú na to úplne iný názor. Podľa všetkého za všetko môžu nie príliš ideálne marže, ktoré firma vyberá. Napríklad podľa názoru Bena Thompsona z Fortune sú marže na milosrdenstve nahrávacích spoločností.

Straty spoločnosti vraj neustále rastú. Analytici na Wall Street potom tvrdia, že firma potrebuje nižšie licenčné sadzby, aby dokázala svoju trhovú hodnotu. Aj keď to teda navonok môže celé pôsobiť ako fantasticky prosperujúca spoločnosť, vo vnútri to už také rúžové asi nie je. Niektorí analytici dokonca tvrdia, že Spotify je blízko zlyhania

Malo obsadených trhov?

Ďalším problémom, prečo viacerými analytikmi označený za zastaralý je ten, že v súčasnosti má Spotify málo obsadených trhov. Vlastne nie je to až tak málo ale v porovnaní s konkurenciou by toto číslo mohlo byť aj lepšie. Kým také Apple so službou Apple Music funguje konkrétne na 110 trhoch, Spotify ich má obsadených „len“ 79.

Iste ide pravdepodobne o trhy, ktoré nemusia byť až tak zaujímavé ale aj z nich sa generujú peniaze. Rozdiel je v tomto prípade až 31 trhov a to môže predstavovať milióny dolárov. Spotify by mal teda okrem prerábky celého svojho obchodného modelu podľa všetkého zvážiť aj expanziu na iné trhy.

Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.
Spotify je zastaralý. Podľa analýzy je pozadu za svojou konkurenciou.

Selena Gomez má celý videoklip natočený na iPhone. Nezistíte to…

Selena Gomez má celý videoklip natočený na iPhone. Stoja za tím profesionáli.
Selena Gomez má celý videoklip natočený na iPhone. Stoja za tím profesionáli.

Selena Gomez je známa americká speváčka, ktorá sa v spolupráci so spoločnosťou Apple rozhodla urobiť veľmi dobrú reklamu novému iPhonu. Všetci vieme, že medzi jeho hlavné výsady patrí práve kamera. 3 objektívy a špičkový obraz sa dá využiť aj pri profesionálnej tvorbe. Selena Gomez má celý videoklip natočený na iPhone.

Selena Gomez má celý videoklip natočený na iPhone. Stoja za tím profesionáli.

Selena Gomez má celý videoklip natočený na iPhone. Stoja za tím profesionáli.

Samozrejme, jedna stránka mince hovorí o tom aký kvalitný má nový iPhone fotoaparát/kameru. Na druhej strane sa ale musíme pozrieť aj na to, ako s týmto fotoaparátom/kamerou vieme zaobchádzať.

Hoci vyzerá videoklip, ako by bol natočený pomocou profesionálneho príslušenstva, nie je to tak. Postačil na to iPhone 11 Pro. Ten síce vôbec nie je lacným zariadením avšak jeho kamera určite nie je určená na to aby si s ňou svetové hviezdy natáčali videoklipy. Kamera v telefóne sa jednoducho nemôže vyrovnávať profi-nástrojom, ktoré využívajú produkčné firmy.

Na druhej strane sa ale v tomto konkrétnom prípade ukazuje, že keď sa chce dá sa všetko. Selenu bolo v prvom rade potrebné kvalitne nasvietiť. Potom už len zobrať kvalitný statív, dať videu myšlienku a je to. Pokiaľ si klip pozriete a nebudete myslieť na to, že je natočený na iPhone, nemáte šancu zistiť to.

Je jednoducho prepracovaný do posledného detailu a produkčný tím tak ako aj nový iPhone 11 Pro si spoločne odviedli fantastickú robotu. Pre jablkovú spoločnosť potom už hádam ani nie je lepšej reklamy. Na firemnom YouTube kanáli dokonca pribudlo video s minútovou ukážkou klipu. Za jediný deň má až 833 000 pozretí a toto číslo neustále narastá.

https://www.youtube.com/watch?v=zgJMrgDABAY

Selena je na tom ešte lepšie. Za 2 dni získal videoklip neuveriteľných 24 miliónov pozretí a to je zaradené na prvom mieste v kategórii trendy. Suma sumárom, pre Apple asi nemôže byť ani lepšia reklama ako tá, ktorá ukazuje jeho produkty v praktickom využití odpromované svetovými hviezdami. Akým máte na video názor vy? Spoznali by ste, že bolo natočené na iPhone alebo nie?

Vydrží iPhone 11/11 Pro v 12 metrovej hĺbke pod vodou. Aké sú skutočne odolné?

Vydrží iPhone 11:11 Pro v 12 metrovej hĺbke pod vodou. Aké sú skutočne odolné? - svetapple.sk
Vydrží iPhone 11:11 Pro v 12 metrovej hĺbke pod vodou. Aké sú skutočne odolné? - svetapple.sk

Pokiaľ chcete vidieť skutočný test vodeodlnosti, ste na správnom mieste. V tomto článku si ukážeme, či vydrží iPhone 11/11 Pro v 12 metrovej hĺbke pod vodou. Je to skutočne náročný test so všetkým čo k tomu patrí. Preverí nové zariadenia v tých najextrémnejšich podmienkach.

Vydrží iPhone 11/11 Pro v 12 metrovej hĺbke pod vodou.

Ak chcete vidieť skutočný test vodeodolnosti následujúce video je pre vás. Pokiaľ sa váš iPhone namočil, skutočne sa zrejme nemáte čoho báť. Zariadenie by malo byť v poriadku. Čo však ak ho vystavíte o čosi nárčonejším podmienkam? Súčasné modely ponúkajú normu IP68. Podľa toho, ako Apple samotné zariadenia promuje, tak model 11 Pro by mal byť o čosi odolnejší ako model 11. Drahšia verzia by mala vydržať v hĺbke 4 metre po dobu 30 minút, zatiaľ čo lacnejšia varianta vydrží rovnakú dobu v hĺbke „len“ 2 metre.

Tu sa však dostávame na prekročenie hodnoty až trojnásobne v prípade drahšieho modelu. Autori testu ponorili zariadenia omnoho hlbšie ako by to mali zvládnuť. Dostali sa až do hĺbky 12 metrov. Dokážu to zvládnuť? Odpoveď na túto otázku nájdete už vo videu. My trochu prezradíme, že odolnosť nových iPhonov je naozaj na vysokej úrovni a z výsledku videa už iba vyplýva, že sa nemusíme báť ak aj v nejakej situácii prekročíme „hranice“, ktoré udáva Apple. iPhony sú jednoducho v tejto oblasti predimenzované.

Škoda len tej záruky

Jediná výčitka, ktorú voči tomuto všetkému máme je strata záruky v prípade, že váš telefón utopíte. Nedáva to moc zmysel, keď Apple deklaruje určité hodnoty, ktoré musí vydržať. Čo ak ich nevydrží? Aj v takomto prípade prechádza vina na vás a automaticky strácate záruku. Ceníme si to, že Apple zapracovalo na vodeodolnosti. Oba tohtoročné modely sú na tom lepšie ako akýkoľvek iPhone pred nimi. Na druhú stranu formulku v záručných podmienkach mohli pokojne odstrániť. Možno by sem tam bola nejaká reklamácia neobjektívna (povedzme, že telefón by bol pod vodou dlhšie ako by mal byť).

Jednak si ale myslíme, že by sa to teoreticky dalo nejakým spôsobom zistiť a potom si myslíme, že by bolo takýchto prípadov minimum. Tým, že ak iPhone bude poškodený vodou a vy strácate záruku, automaticky sa vyhýbate tomu aby sa do kontaktu s ňou vôbec dostal. Inými slovami váš telefón je síce vodeodolný avšak je vám to nanič, keďže s ním pod vodu nechcete ísť. Čo si myslíte o tejto politike vy? Tiež sa vám nepáči? Svoje názory nám napíšte do komentárov či už sem alebo na Facebook…

Vydrží iPhone 11:11 Pro v 12 metrovej hĺbke pod vodou. Aké sú skutočne odolné? - svetapple.sk
Vydrží iPhone 11:11 Pro v 12 metrovej hĺbke pod vodou. Aké sú skutočne odolné? – svetapple.sk

Prvý iPod prišiel pred 18 rokmi. Apple započalo revolúciu v hudobnom priemysle.

Prvý iPod prišiel pred 18 rokmi. Apple započalo revolúciu v hudobnom priemysle.
Prvý iPod prišiel pred 18 rokmi. Apple započalo revolúciu v hudobnom priemysle.

Apple spôsobilo revolúciu v hudobnom priemysle dávno pred Apple Music. Veď prvý iPod prišiel pred 18 rokmi. Firma dokázala do vášho vrecka zmestiť neskutočných 1000 skladieb. Išlo o jedno zo zariadení, vďaka ktorému sa firma vzkriesila zo zlej situácie.

Prvý iPod prišiel pred 18 rokmi.

Týmto dňom je to presne 18. rokov po tom, čo Steve Jobs vystúpil na pódium a celému svetu predstavil hudobný prehrávač, ktorý v tej dobe nemal obdoby. Všetko sa to odohralo na pôde areálu Apple Infinite Loop, čo bola vlastne predošlá centrála spoločnosti. Jednalo sa v podstate o druhý revolučný produkt, ktorý zachránil firmu. Tým prvým bol iMac predstavený o 3 roky skôr.

Dnes sa už na iPod nepozeráme s úžasom. Okrem verzie Touch v podstate zanikol. Na druhú stranu to má ale logické odôvodnenie. Môže za to práve iPhone, ktorý prišiel v roku 2007 a iPod bol jednou z jeho funkcii…Každopádne v roku 2001 to bola skutočne veľká revolúcia. Steve Jobs mal myslienku, že svetu neukáže hudobný prehrávač. Koniec koncov, tých už v tej dobe bolo na trhu dosť. Chcel svetu ukázať niečo, vďaka čomu budete môcť nosiť až 1000 pesničiek vo vrecku.

Týto myšlienka sa stala realitou. Zariadenie skutočne obsahovalo kapacitu na to aby ste si sem majitelia mohli uložiť takéto množstvo hudby. Zariadenie nemalo žiaden SSD disk. V tej dobe sme mohli o takej technológii snáď iba snívať. Nachádzal sa tu pevný disk, ktorého kapacita bola až 5 GB a hrúbka len 0,75″. Nezabúdajme pri tom na to, že sa tu bavíme o roku 2001. Okrem iného prvý iPod obsahoval napríklad aj malý displej s uhlopriečkou 2″. Obsah na nej ste ovládali pomocou otočného ovládača. Ten sa stal časom pre produkt akýmsi „ikonickým prvkom“.

Zariadenie, ktoré zmenilo spôsob počúvania hudby

To, že ste tu mohli mať až 1000 skladieb nebol jediný benefit. iPod obsahoval aj port na FireWire a hlavne výdrž batérie až 10 hodín. To bol impozantný údaj. Ľudom pri tom neprekážala ani cenovka 500$. Hoci to najprv vyzeralo tak, iPod práve kvôli nej nebude nikto kupovať, opak sa stal pravdou. Išlo o extrémne populárne a žiadané zariadenie. Dodávali sa k nemu ikonické biele slúchadlá.

Ak ste ich mali, mali ste aj Apple. V tých časoch to bol asi najlepší marketingový ťah, aký mohla firma zvoliť. Ako sme už uviedli vyššie, následujúcich 6. rokov bolo pre tento produkt zlaté obdobie. iPod sa predával v mnohých verziách, farbách či kapacitách. Problémom bol až rok 2007 (iPhone), kedy prišiel začiatok konca tohto prehrávača. Dnes, po 18. rokoch je produkt v podstate mŕtvy. Apple ale nakopol a aj vďaka nemu hovoríme o najhodnotnejšej spoločnosti na svete. Mali ste svoj iPod aj vy?

Prvý iPod prišiel pred 18 rokmi. Apple započalo revolúciu v hudobnom priemysle.
Prvý iPod prišiel pred 18 rokmi. Apple započalo revolúciu v hudobnom priemysle.

Bude Apple TV+ lokalizovaná aj v slovenčine? Koľko bude služba u nás stáť?

Bude Apple TV+ lokalizovaná aj v slovenčine? Koľko bude služba u nás stáť?
Bude Apple TV+ lokalizovaná aj v slovenčine? Koľko bude služba u nás stáť?

Už onedlho, 1. novembra, Apple celosvetovo spustí svoju streamovaciu službu. Na tejto platforme si budete môcť prehrať filmy, seriály či iné relácie z réžie Applu ale aj mnohých iných. Bude to stáť za to. Mnohí sa nás ale pýtajú jednu zásadnú otázku, bude Apple TV+ lokalizovaná aj v slovenčine?

Bude Apple TV+ lokalizovaná aj v slovenčine?

Na túto otázku zatiaľ nepoznáme oficiálnu odpoveď. Apple sa ešte nevyjadrilo k tomu, či bude podporovať aj našu krajinu. Na druhú stranu všetko nasvedčuje tomu, že sa tak naozaj stane už od spustenia, 1. novembra. Samotná služba má na oficiálnej stránke Apple.com/sk svoje miesto. Láka tu návštevníkov na to aby si pozreli ukážky z toho, čo ich tu čaká. Pokiaľ by sme sa služby u nás nedočkali, je veľmi pravdepodobné, že by zatiaľ nemala ani len miesto na našom slovenskom webe.

Ďalšia vec sú potom titulky. Na tejto podstránke si môžete pozrieť jednotlivé ukážky k seriálom či reláciám. Medzičasom tu pribudla aj možnosť prehrávať video so slovenskými titulkami, čo znamená len jednu vec. Apple snami ráta už na začiatku. Samozrejme na dabing, či už slovenský alebo český môžeme takto skoro určite zabudnúť. Nie je ale vylúčené, že sa časom dočkáme aj toho. Sledovanie Apple TV+ bude mať na Slovensku zmysel.

Cena by mala byť rovnaká ako v USA, len v eurách…

No a to čo mnohých zaujíma je určite aj cena. Tá je v USA stanovená na hranici 4,99$. Keďže už ale dávno neplatí kurz $=€ a Apple na našej stránke cenu neuvádza použili sme klasický trik. Otvorili sme si stránku Apple TV+ pre nemecký trh, ktorá je predsa len trochu obsiahlejšia ako tá pre ten náš. Tu sa dočítame aj cenu, ktorá je stanovená na 4,99€. Čo sa týka tejto služby je skoro isté, že si udrží túto cenovú hranicu celosvetovo.

V prvom rade je stále nižšia ako konkurencia a v druhom rade Apple na kurze aj tak nič nestratí, iba získa. Pôjdete do tejto služby aj vy? My sa už na 1. november nevieme dočkať. Navyše keďže máme nové produkty, službu máme automaticky na celý jeden rok zadarmo, čo je super ponuka..

Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch. O iPhone 11 sa to ale povedať nedá.

Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.
Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.

Na dizajn nových iPhonov vo všeobecnosti nemáme jedného zlého slova. Oba vyzerajú fantasticky a sme radi, že Apple urobilo všetky tieto kroky. Na jednom zariadení nájdeme mliečne/ matné sklo a na druhom lesklé sklo. Má to ale aj jeden nedostatok. Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.

Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.

Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.
iPhone 11 Pro zvýrazní otlačky len na lesklom logu a lesklom sklíčku kamery – svetapple.sk

Zadná strana iPhonu 11 Pro a iPhonu 11 nie je rovnaká. Rozdiel je najmä v samotnom krycom skle. V jednom prípade je lesklé a v opačnom matné. To už ale určite viete. V prvom rade si vezmeme do mušky iPhone 11 Pro vo verzii Midnight Green. To na čo sa pozeráte vyššie je kompletne „obchytaný“ telefón bez toho aby ho bolo potrebné čistiť. Matná úprava skla veľmi dobre tieto otlačky maskuje a aj keď je pravda, že tu čosi vidieť, dá sa povedať, že je to absolútne minimum.

Najvýraznejšie miesta sú v podstate len tie lesklé. Otlačky svietia najmä na logu spoločnosti Apple a tiež na kamere s troma šošovkami. Nehovoríme len o samotných (zafírových) sklíčkach konkrétnych šošoviek. Hovoríme aj o lesklom krycom skle pod nimi.

Ak by sme mali toto matné sklo k niečomu prirovnať, asi to bude hliník, ktorý poznáme aj z iPhonu 5/5S/6/6S/7. V podstate aj pri používaní budete mať pocit, že ide o hliník a nie o sklo. Treba však robiť opatrne, telefón sa šmýka oveľa ľahšie ako v prípade modelu 11…

Lesklé sklo iPhonu 11 otlačky prstov priťahuje, možno až moc…

Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.
Na iPhone 11 vdino šmuhy možno viac ako by bolo treba – svetapple.sk

Na opačnej strane máme potom lacnejší iPhone 11. Jeho dizajn zo zadnej strany vôbec lacno nevyzerá. Práve naopak. Vyhotovenie z lesklého skla mu dodáva na hodnote. Vyzerá to fantasticky. Navyše detail z matného skla pod šošovkami vyzerá tiež dobre. Samotný materiál, ktorý pokrýva celú zadnú časť sa oveľa lepšie drží v ruke. Ako sme spomínali vyššie, sklo iPhonu 11 Pro pripomína skôr hliník. Občas sa vám bude chcieť telefón šmyknúť, zatiaľ čo v prípade iPhonu 11 toto nehrozí a držať ho budete v ruke omnoho istejšie.

Na druhú stranu sa ale jeho sklenený kryt zašpiní od otlačkov skôr ako by sme možno čakali či akoby sme chceli. Naozaj stačí telefón využívať aktívne 3 minúty bez krytu a výsledok môžete vidieť na fotografii vyššie. Nevieme či by sa tomuto dalo zabrániť nejakou nano povrchovou úpravou. Ťažko povedať, predsa len ide o lesklé a hladké sklo. Na druhú stranu ale pociťujeme, že je od prstov „docapkané“ skôr ako by mohlo byť.

Kryt to samozrejme zachráni

Netreba sa ale určite ničoho báť. Máme na to hneď dva dôvody. Toto sa však týka skôr modelu 11 ako modeli 11 Pro. Pokiaľ ste odvážlivec a iPhone budete používať bez krytu, budete musieť rátať aj s tým, že jeho zadná strana bude občas plná nie pekných šmúch. Na druhú stranu ale treba myslieť na to, že akonáhle dáte telefón do vrecka, vaše gate tieto šmuhy efektne zotrú a tak na skle nebude pri ďalšom vytiahnuťí príliš veľa stôp. Ak však telefón nosíte v kabelke, nič sa samozrejme nemení.

Ďalšia vec je potom tá, že aj tak budete asi nosiť kryt. V dnešnej dobe je to bez ochranného púzdra veľké riziko. Najmä pri zariadení, ktoré prekračuje hranicu 800€. V takomto prípade vás už „zadok“ vášho telefónu vôbec trápiť nemusí, nakoľko sa k nemu vaše prsty nedostanú. Aké máte skúsenosti so šmuhami vy? Svoje názory nám napíšte do komentárov…

Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.
Pokiaľ máte telefón často vo vrecku, šmuhy sa po vkladaní/ vytiahnutí zotrú – svetapple.sk
Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.
Na mliečnom tele iPhonu 11 Pro nenájdete žiadne stopy po prstoch.

Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu. Vyskúšajte ju aj vy!

Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu. Vyskúšajte ju aj vy!
Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu. Vyskúšajte ju aj vy!

Tatra Banku považujme za jednu z najlepších inštitúcii vo svojej brandži po stránke technológii. Dnes prichádza spolu s novou beta verziu aplikácie TB Viamo aj úplná novinka. Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu.

Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu.

Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu. Vyskúšajte ju aj vy!

Tatra Banka dnes spustila pilotné testovanie novej funkcie aplikácie Viamo. Tá vám po novom umožní nastaviť si bankovú klávesnicu v nastaveniach vášho zariadenia. Jednoduchým spôsobom budete môcť vďaka Appke poslať peniaze, zobraziť aktuálny zostatok na účte a v neposlednom rade aj rýchlo skopírovať IBAN do správy.

Pre poslanie peňazí budete musieť v poslednom bode samozrejme zadať aj váš pin kód. Je to pre bezpečnosť a je to úplne pochopiteľné. Pokiaľ však budete chcieť zobraziť váš aktuálny zostatok na účte či skopírovať IBAN, nebude potrebná žiadna autorizácia.

Klávesnica funguje pomerne rýchlo a jednoducho, čo kvitujeme. Ide zatiaľ iba o beta testovanie, takže sa môžete stretnúť s niekoľkými chybami a nedostatkami. Na druhú stranu, sami sme skúsili všetky funkcie, vrátane procesu odoslania peňazí a skutočne s tým nebol ani v jednom bode vôbec žiaden problém.

Ak teda budete chcieť niekomu poslať peniaze počas chatu a nebude sa vám chcieť otvárať aplikácie, toto je ideálny spôsob. Viac o samotnej appke sa dočítate tu na oficiálnych stránkach. Rovnako tak sú tu aj informácie o tom, ako stiahnuť aplikáciu v prípade, že máte Andorid. Nejde síce o nič prevratné ale zjednoduší vám to život.

Ako ju môžem aktivovať?

Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu. Vyskúšajte ju aj vy!

Aktivácia klávesnice je pomerne jednoduchá avšak tým pádom, že ide o beta verziu, musíte si najskôr nainštalovať aplikáciu Testflight, ktorá na toto slúži a ktorá je v AppStore dostupná úplne zadarmo. Po tomto kroku odinštalujte aplikáciu TB Viamo (ak ju máte nainštalovanú) a nainštalujte ju z tohto linku. Viac už v návode:

  • Stiahnite si aplikáciu Testflight do vášho mobilného zariadenia
  • Kliknite na TB VIAMO. Pokračujte v kroku 2 a nainštalujte si aplikáciu TB VIAMO. Ak aplikáciu TB VIAMO nemáte aktivovanú, aktivujete si ju najjednoduchšie cez aplikáciu Tatra banka.
  • Otvorte Nastavenia vo vašom mobilnom zariadení
  • Vyberte Klávesnice a pridajte si novú klávesnicu MiniBankaTB
  • Povoľte jej plný prístup
  • Na otvorenej klávesnici (napr v iMessage) stlačte a podržte ikonu zemegule. Zo zoznamu klávesníc vyberte MiniBankaTB

PS: Pokiaľ bude pýtať klávesnica stále aktiváciu TB Viamo (aj keď bude táto appka aktivovaná), otvorte spomínanú appku TB Viamo, v ľavom hornom rohu kliknite na 3 paličky a v spodnej časti deaktivujte aplikáciu. Potom ju vypnite, zapnite a aktivujte ju. Klávesnica by mala po tomto postupe fungovať bez problémov.

Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu. Vyskúšajte ju aj vy!
Tatra Banka umožňuje testovať prvú mobilnú bankovú klávesnicu. Vyskúšajte ju aj vy!

Prečo sa nám iPhone 11 Pro v novej farbe „Midnight Green“ páči najviac?

Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe "Midnight Green" páči najviac?

Nové iPhony priniesli nový dizajn. Ten je čiastočne recyklovaný z minuloročnej generácie. Na druhú stranu ale zadná strana dostala v prípade TOP modelov nový materiál, tvar šošoviek fotoaparátov a hlavne farebnú variantu. Prečo sa nám iPhone 11 Pro v novej farbe „Midnight Green“ páči najviac? To sa dočítate v článku nižšie.

Apple sa odviazalo a prinieslo variantu, aká tu ešte nebola…

Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe "Midnight Green" páči najviac?
Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe „Midnight Green“ páči najviac?

Najprv úplne nezávisle okomentujeme krok, ktorý firma urobila. Prémiový iPhone 11 Pro, prišiel v 4 farebných prevedeniach. Ešte pred jeho predstavením sa špekulovalo, či neprinesie podobnú zadnú časť ako Samsung Galaxy Note 10+. Ten sa v odraze leskne a zadná strana mení farby. Apple sa však nerozhodlo ísť v šľapajách už predstaveného. Koniec koncov, bolo by to možno aj trochu trápne. Ponúklo používateľom 3 známe prevedenia a jeden bonus.

V prvom rade je to samozrejme úplne najklasickejšia verzia Space Gray. Tá prišla po prvý krát ešte v iPhone 5S v roku 2013. Pokračujeme verziou Silver, ktorú mnohí prezývajú na Slovensku aj jednoduchšie (strieborno-biela). Posledné známe prevedenie je Gold. To popisovať asi ani moc nemusíme. Eso v rukáve je však verzia Midnigt Green. Tú sme akosi neočakávali a až keď sme ju videli naživo, povedali sme si, že to je to prevedenie, do ktorého určite ideme.

Prečo sa nám iPhone 11 Pro v novej farbe „Midnight Green“ páči najviac?

Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe "Midnight Green" páči najviac?
iPhone 11 Pro nám v tejto verzii robí radosť aj po mesiaci – svetapple.sk

Odpoveď je asi jednoduchá a skrýva sa aj v „motte“ spoločnosti Apple. To nás nabáda k tomu aby sme mysleli inak. Doteraz sme boli fanúšikmi najme verzii Space Gray, Black či Silver. Všetky sú veľmi elegantné a prakticky s nimi nemáte čo pokaziť. Na druhú stranu po tých rokoch vznikne v človeku určitý stereotyp. Je to trochu nuda každý rok vlastniť iPhone v rovnakej farbe.

Napríklad taký iPhone X bol pre nás jasná voľba v nádhernej bielej. O rok neskôr síce bola možnosť zakúpiť si aj zlatú verziu (pri iPhone XS), tú sme však s dovolením odmietli a opäť sme pokračovali v spomínanej bielej.

Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe "Midnight Green" páči najviac?
Zadná strana dosť pripomína hliník – svetapple.sk

Problém bol však v tom, že medzi modelom X a XS nebol prakticky vôbec žiaden rozdiel (okrem iného rozloženia antén na ráme z nerezovej ocele). Inými slovami, ani sme nevedeli, že používame iný telefón. Teraz sme však presedlali na model 11 Pro a po mesiaci sa zo zariadenia stále tešíme. Farba, je tak trochu „vojenská“, no zároveň aj veľmi elegantná. Dokonca máme pocit, že sa v závislosti od svetelných podmienok mierne mení. Pokiaľ je šero, telefón pôsobí viac ako keby bol vo verzii Space-Gray. Zelená vám jednoducho neťahá oči a je jej tu tak akurát…

Nádherné prevedenie zadnej strany a rámika z nerezovej ocele.

Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe "Midnight Green" páči najviac?
Logo Apple pri určitých svetelných podmienkach zaniká – svetapple.sk

Na záver by sme ešte určite pochválili aj celkové nádherne prevedenie zadnej strany v tejto farbe. Kontrast medzi lesklou a matnou, ktorá sa tu vyskutje vytvára silný efekt. Výrazné sú najmä 3 šošovky fotoaparátu, ktoré prekrýva lesklé sklo. To na matnom (mliečnom) skle vyzerá veľmi výrazne. No a keďže práve 3 šošovky sú asi najdôležitejším atribútom modelu 11 Pro, hodnotíme to veľmi kladne.

Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe "Midnight Green" páči najviac?
Všimnite si aký elegantný kontrast vzniká medzi lesklým a matným sklom – svetapple.sk

Tak isto sa nám páči aj umiestnenie loga na stred. Je to estetické riešenie. Apple tým okrem iného vyriešilo aj fakt, že iPhone je od dnes zozadu prakticky rovnaký s umiestnením loga ako iPad, MacBook či iMac. Všetky ho majú centrované na stred. Malá výčitka sa tu ale predsa len nájde. Logo je v niektorých svetelných situáciach na zadnej zelenej a matnej strane málo výrazné. Netvrdíme, že je to veľký problém. Ale skôr taký detail, ktorý žiaľ musíme skritizovať.

Rámik z nerezovej ocele vyzerá tiež veľmi dobre. Uvidíme však ako bude vyzerať po niekoľkých mesiacoch používania. Ako dobre vieme, práve táto časť trpí na škrabance pri iPhone X/XS. Čo napokon hovoríte na nový dizajn telefónu vo farebnom prevedení „Midnight Green“ vy? Páči sa vám, alebo ste zvolili inú verziu? Svoje názory nám napíšte do komentárov.

Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe "Midnight Green" páči najviac?
Prečo sa nám iPhone 11 Pro vo novej farbe „Midnight Green“ páči najviac?

HBO GO bude zdražovať. Vyššiu cenu ale skoro ani nespozorujete…

HBO GO bude zdražovať. Vyššiu cenu ale skoro ani nespozorujete...
HBO GO bude zdražovať. Vyššiu cenu ale skoro ani nespozorujete...

Trh so streamovacími službami sa pomaly mení. Na pole medzi tých najväčších hráčov ako HBO GO či Netflix onedlho dorazí aj Apple TV+. Konkurencia teda rastie a jednotlivé streamy sa musia prispôsobiť. HBO GO bude zdražovať. Nebude to však nič zásadné.

HBO GO bude zdražovať.

Pokiaľ patríte medzi fanúšikov HBO GO, ani sa vám nečudujeme. Momentálne na ňom fungujeme aj my v redakcii a sme veľmi spokojný. Služba obsahuje veľké množstvo filmov, seriálov či relácii so slovenským alebo českým dabingom/titulkami. V podstate tu je vždy čo pozerať. Navyše celková cena služby je veľmi prívetivá. Každý mesiac nám z nášho účtu odíde len 4,99€. HBO GO by sme teda mohli považovať aj za veľmi lacné. S podobnou cenou príde aj služba Apple TV+.

Kompetentní sa však teraz rozhodli, že o čosi zvýšia ceny. Presne preto zverejnili nový oficiálny cenník o čom už informoval aj portál zive.sk. Ten zároveň poukazuje aj na to, ako HBO zvláštne hýbe za posledný rok s cenou. Kým minulý rok stála služba 6,99€, v roku 2019 to bolo „len“ 4,99€. Opäť sa ale bude cena meniť a to smerom vyššie. Za mesačné predplatné po novom zaplatíme 5,99€. Nejde samozrejme o nič dramatické. Väčšina používateľov si možno ani nevšimne, že im z účtu uniká o 1€ viac. Na druhú stranu to ale pre samotný stremovací portál znamená veľa. Suma predstavuje zhruba 20% z pôvodnej čiastky.

Služba je u nás veľmi populárna – svetapple.sk

Skúšobná doba sa výrazne skráti

To o čom tiež informuje portál zive.sk je fakt, že skúšobná doba bude kratšia. Noví používatelia mali na vyskúšanie doteraz limit 30 dní. Po tom sa mohli rozhodnúť či budú za službu platiť alebo predplatné jednoducho zrušia. Po novom to však bude už iba 7 dní. Ťažko povedať, prečo prešli vo vedení HBO k tomuto kroku. Môžeme ale predpokladať, že 30 dňové predplatné sa často zneužívalo a tak mali používatelia filmy a seriály zadarmo. Samotná zmena by potom mala prísť už počas 21. novembra.

Momentálne nájdeme na samotnej platforme až 284 seriálov a 800 filmov. Pokiaľ teda hľadáte ideálnu streamovaciu službu, práve ste ju možno našli. Poplatok 5,99€ je určite stále veľmi výhodný…

HBO GO bude zdražovať. Vyššiu cenu ale skoro ani nespozorujete...
HBO GO bude zdražovať. Vyššiu cenu ale skoro ani nespozorujete…

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť