Ne, 13.07.2025
Úvod Blog Strana 1355

Návod: Zbavte sa vírusov v aplikácií Kalendár na iOS a iPadOS

Zbavte sa vírusov v aplikácií Kalendár na iOS a iPadOS

Vírus v kalendári v iPhone či iPade

Pokiaľ sa vo vašom kalendári objavil vírus, neprepadajte panike. Hoci táto situácia nie je príjemná, v zásade vás nijako neohrozuje. Do aplikácie sa zvyčajne dostane po návšteve podozrivej internetovej stránky, kde omylom kliknete na tlačidlo odoberať. Následne sa do vášho kalendára pridá udalosť, na ktorú ste často upozorňovaní formou automatickej notifikácie.

Pokiaľ ju ignorujete, prejavovať sa bude len ako klasický a neškodný spam. Chybu však môžete spraviť vtedy, keď kliknete na odkaz (smerujúci na pochybnú internetovú stránku) alebo na reklamu, ktorá je súčasťou upozornenia. Ak ste to už náhodou urobili, za žiadnych okolností na týchto stránkach nepoužívajte osobné alebo prihlasovacie údaje ku vašom účtom (napríklad Facebook, Google, iCloud a podobne). Môžete si narobiť problémy.

V najbližších riadkoch si ukážeme, ako tento nechcený „malware“ odstrániť z kalendára. Postup je našťastie veľmi jednoduchý a potrvá vám to len niekoľko sekúnd. Poďme na to.

Návod: Zbavte sa vírusov v aplikácii Kalendár na iOS

  • Zoberte „nakazené“ iOS alebo iPadOS zariadenia a otvorte aplikáciu Nastavenia.
  • Teraz vyberte položku Kalendár a v nej otvorte Účty.
  • Pokračujte tlačidlom Odoberané kalendáre.
  • Vyberte kalendár s podozrivým menom (ktorý vám robí problémy).
  • Po jeho otvorení pokračujte tlačidlom Vymazať účet.
  • Vo vyskakovacom okne opäť zvoľte Vymazať účet.
  • Hotovo.

Pokiaľ ste postupovali správne, otravných spamov by ste sa mali raz a navždy zbaviť. Pri najbližšom prezeraní internetových stránok dávajte pozor na čo klikáte, aby ste tento postup nemuseli opakovať. Hackeri sa vás poväčšine snažia dotiahnuť ku určitej forme pishingu. S tým môžu mať problémy predovšetkým starší a neskúsení používatelia.

Čistenie monitora, displeja alebo TV. Toto je 6 zásad, ktoré treba dodržiavať

Čistenie monitora, displeja alebo TV

1. Monitor alebo TV odpojte z elektriky

Čistenie monitora, displeja alebo TV

Bezpečnosť je prvoradá a pokiaľ robíte s elektronikou, platí to dvojnásobne. Aj keď ste presvedčení, že čistenie monitora alebo TV je bezpečná činnosť, radšej ho odpojte zo zástrčky. Vždy vám to zaberie sotva niekoľko sekúnd a zabránite tak možnému elektrickému šoku.

Treba si uvedomiť, že obrazovku budete čistiť vlhkou handričkou a tá môže spôsobiť nečakaný skrat. V lepšom prípade poškodí len elektroniku zariadenia a v horšom prípade ohrozí vaše zdravie. S tým sa nehazarduje.

2. Prach utierajte suchou handrou

Čistenie monitora, displeja alebo TV

Ak je váš televízor alebo monitor zaprášený, použite najskôr suchú handru, s ktorou ho do veľkej miery vyčistíte. Vyhýbajte sa akýmkoľvek papierovým utierkam, navlhčeným obrúskom, toaletnému papieru, starým handrám a podobne.

Na displejoch sa nachádza jemná antireflexná alebo iná ochranná vrstva, ktorú by ste takýmto spôsobom mohli poškriabať.

Zožeňte si radšej jemnú látkovú handru, ideálne vyrobenú z mikrovlákien, ktorá nie je žiadnou hroznou. Takisto sa predávajú aj špeciálne papierové utierky, určené na čistenie obrazoviek.

3. Opatrne so silou

Čistenie monitora, displeja alebo TV

Tento bod si netreba príliš vysvetľovať, no musíme ho pripomenúť. Pri akomkoľvek kontakte s monitorom alebo TV vyvíjajte iba takú silu, aká je potrebná na povrchové odstránenie prachu.

Pokiaľ sa tu nachádza škvrna od kávy alebo iná usadenina, za žiadnych okolnosti netlačte. Mohli by ste poškodiť nielen ochrannú vrstvu ale aj samotnú zobrazovaciu jednotku.

4. Žiadna agresívna chémia

Čistenie monitora, displeja alebo TV

Nech už sú vaše displeje a obrazovky akokoľvek znečistené, nespoliehate sa na agresívnu chémiu určenú pre domácnosť. Bavíme sa predovšetkým o prípravkoch, ktoré obsahujú amoniak, acetón, etylalkohol či etylacetát (vyhýbajte sa aj Okene a ďalším čističom).

Ak s nimi pretriete napríklad dotykovú obrazovku vášho smartfónu, ľahko sa môže stať, že so špinou odstránite aj antireflexnú vrstvu. To nechcete.

Tak ako pri handričkách, aj v tomto prípade platí, že existujú špeciálne čističe určené na displeje, monitory a televízne obrazovky. Hoci môžu byť drahšie, vo finále sú účinnejšie a hlavne neškodné. Zaujímavou alternatívou je napríklad Whoosh!, ktorý používa aj spoločnosť Apple. Z domácich receptov sa odporúča kombinácia bieleho octu a destilovanej vody.

5. Čistiaci prostriedok nanášajte na handričku

Čistenie monitora, displeja alebo TV

Jednoduchý tip, ktorý často porušujeme. Povedzme si na rovinu, že azda každý z nás už nanášal čistiaci prostriedok priamo na predmet (alebo na displej) a nie na handričku. Je to obrovská chyba.

Pokiaľ zariadenie nie je vodotesné, čistič ľahko zatečie dovnútra a hrozí poškodenie elektroniky. Televízor alebo monitor následne zoskratuje, vyhodí vám poistky a pravdepodobne ho budete musieť vymeniť. Vždy teda navlhčite handričku a nie plochu.

6. Znova pretrite suchou handrou (ak je to potrebné)

Čistenie monitora, displeja alebo TV

Je pravdepodobné, že ste dosiahli vytúžený výsledok už v bode číslo päť. Ak sa však na displeji stále nachádza niečo, čo tu byť nemá (napríklad šmuhy z čistiaceho prostriedku), vezmite si jemnú a suchú handričku na finálne dočistenie. Potom by to malo byť už dokonalé.

Napíšte nám do komentára, aké čistiace prostriedky na displej, monitor alebo TV používate vy. Budeme radi za všetky vaše postrehy a tipy.

Facebook Prieskumník – Odvážny experiment, ktorý skončil fiaskom

Facebook Prieskumník

Márny pokus o zmenu Facebooku

Najväčšia sociálna sieť musí experimentovať, aby mohla ponúkať inovatívne produkty. Prieskumník mal byť alternatívou, ktorá sa vôbec neuchytila. Na Slovensku fungoval od októbra 2017 do marca 2018 a okrem toho, že niektorým stránkam poškodil, väčšina ľudí si naň nezvykla.

V princípe sa tomu nečudujeme, nakoľko práve v našej krajine fungoval mimoriadne agresívnym spôsobom. V zahraničí boli jeho verzie miernejšie a prívetivejšie k používateľom, no ani tam sa nestretol s pozitívnymi ohlasmi.

Facebook vyhodnotil jeho prítomnosť po šiestich mesiacoch ako kontraproduktívnu a následne ho navždy odstránil.

Ako fungoval Facebook Prieskumník na Slovensku a v zahraničí?

Ako sme už načrtli vyššie, Prieskumník nebol rovnaký v každej krajine. Na Slovensku táto funkcia rozdeľovala príspevky zo stránok do samostatného feedu a na hlavnej nástenke (kde ste mali priateľov) sa organickým spôsobom vôbec nezobrazovali. Výnimku tvorili príspevky zdieľané vašimi priateľmi alebo propagované inzerentmi.

V teoretickej rovine mali byť používatelia v bližšom kontakte so svojimi priateľmi a rodinou, no v praxi boli iba zmätení, nakoľko na sociálnej sieti nevedeli nájsť očakávaný obsah. Rozdelenie bolo skrátka príliš komplikované a chaotické.

Facebook Prieskumník

Trpeli aj veľké stránky, ktorým zo dňa na deň klesol organický reach o desiatky percent a ani zďaleka nedosahovali také čísla ako predtým. Sociálna sieť ich navyše pred zavedením funkcie nevarovala a tak sa nedokázali včas pripraviť.

Zahraničie

Ak by sme sa pozreli na Facebook Prieskumník v zahraničí, zistili by sme, že tu pracoval celkom iným spôsobom.

Vývojári sa snažili jednotlivým používateľom priniesť unikátny obsah ako napríklad videá, fotografie či správy zo stránok, ktoré nesledujú no mohli by ich zaujímať. To čo ste mali označené ako „páči sa mi to“, sa naďalej zobrazovalo na hlavnej nástenke medzi príspevkami od priateľov.

Táto forma Prieskumníka teda Facebookovým stránkam neškodila, no naopak im pomáhala. Dalo by sa povedať, že šlo o dva protichodné extrémy a ani jeden nebol úplne ideálny.

Klesla interakcia a ľudia chceli naspäť starý Facebook

Ako sme už naznačili vyššie, Prieskumník narobil viac problémov ako osohu. Mnohých stránkam klesol organický dosah o viac ako 40-50% a ich prevádzkovatelia, spoliehajúci sa na inzerciu, nevedeli ako ďalej. Facebook s touto funkciou pochopiteľne strácal popularitu a aj preto sa ju rozhodol po niekoľkomesačnom teste navždy ukončiť.

Na oficiálnom blogu sociálnej siete sa objavilo toto vyjadrenie: „Ľudia nechcú dva samostatné kanály. V prieskumoch nám hovorili, že nie sú spokojní s príspevkami, ktoré vidia, a mať dva samostatné kanály im nepomohlo vo väčšom spojení s priateľmi a rodinou.“

Na záver sa hodí doplniť, že aj keď Prieskumník nebol úspešný, stále to neznamená, že sa nemôžeme stretnúť s podobným pokusom aj v budúcnosti. Ak náhodou prevádzkujete internetovú stránku, blog, YouTube alebo čokoľvek iné, nikdy sa nespoliehajte len na jeden kanál, kde zdieľate svoj obsah. Mohli by ste na to tvrdo doplatiť.

6 tajných kódov v iPhone, o ktorých ste nikdy nepočuli

6 tajných kódov v iPhone, o ktorých ste nikdy nepočuli

Skryté kódy v iOS

Spoločnosť Apple pridala do operačného systému iOS tajné kódy, pomocou ktorých môžete zistiť dôležité informácie o zariadení, sieti alebo operátorovi. Všetky kódy v tomto článku boli vyskúšané na Slovensku (Telekom) a fungujú. Zadávajte ich vždy do klávesnice v aplikácií Telefón.

1. Informácie o sieti

Kód: *3001#12345#*

Prvý kód spúšťa režim testovania siete. Po cca 30 sekundách ponúka detailné informácie o pripojení. Aby toho nebolo málo, tajné menu prináša aj možnosť zobrazenia sily signálu v decibeloch. Tá sa líši v závislosti od pripojenia na Edge, 3G, 4G alebo 5G.

Pokiaľ sa číslo pohybuje od -80 vyššie (-70, -60), sila signálu je výborná. Pokiaľ sa číslo pohybuje od -110 nižšie (-120, -130), pripojenie je slabé.

2. Skryť ID (číslo) volajúceho

Kód: *31#

Pokiaľ chcete skryť ID volajúceho štandardným spôsobom, otvorte si Nastavenia > Telefón > Zobraziť moje číslo > Deaktivujte posuvník.

Pokiaľ to chcete urobiť v rýchlosti, vytočte kód *31# a následne už nebude možné vidieť vaše tel. číslo. Po vykonaní hovoru nezabudnite prejsť naspäť do nastavení (podľa postupu vyššie) a aktivujte posuvník (ten sa zadaním kódu deaktivoval).

3. Zobraziť IMEI

Kód: *#06#

Pravdepodobne viete, že každý telefón má svoje identifikačné číslo IMEI, cez ktoré si viete overiť jeho históriu a ďalšie podrobnosti. Dostanete sa ku nemu cez Nastavenia > Všeobecné > Informácie > Sériové číslo alebo pohľadom na rámček SIM karty a zadnej strany krabice.

Vedeli ste ale o tom, že cesta k nemu môže viesť aj cez kód *#06#? Stačí ho len napísať do klávesnice a do sekundy získate všetko, čo potrebujete vedieť.

4. Čakanie hovorov

Kód: *#43# (Skontrolovať stav), *43# (Povoliť čakanie hovorov), #43# (Zakázať čakanie hovorov)

Pokiaľ sa vo vašom iPhone nedokážete dopátrať ku nastaveniu čakania hovorov, poslúži vám tento jednoduchý kód.

Keď do vytáčania zadáte *#43#, zobrazí sa informácia o aktuálnom stave. Ak chcete zakázať čakanie hovorov, zadajte kód #43# a ak ho chcete naopak povoliť, zadajte kód *43#.

5. Presmerovanie hovorov

Kód: *#21# (Skontrolovať stav), *#67# (Povoliť presmerovanie hovorov), *#62# (Zakázať presmerovanie hovorov)

Presmerovanie hovorov je štandardná funkcia, ktorú ľudia využívajú v najrôznejších situáciach. Ak niekto napríklad cestuje na dovolenku, všetky pracovné hovory môže presmerovať na tel. číslo svojho kolegu.

To si musíte najskôr aktivovať cez Nastavenia > Telefón > Presmerovanie > Aktivujte posuvník > Presmerovať na > Zadajte číslo. Ak to máte nastavené, využitie vyššie uvedené kódy pre jednoduchšiu manipuláciu.

6. Blokovanie odchádzajúcich hovorov

Kód: *#31# (Skontrolovať stav), *33*pin# (Povoliť blokovanie hovorov), *33*pin# (Zakázať blokovanie hovorov)

Možno ste o tom ani nevedeli, no na iPhone dokážete blokovať odchádzajúce hovory. Hodí sa to v situácii, kedy sa chcete vyhnúť nechcenému vytáčaniu čísel (napríklad vo vreckách).

Kód pre skontrolovanie stavu je *#31# a na zapnutie a vypnutie funkcie použite *33*pin# (na miesto „pin“, zadajte pin kód svojej karty).

Pokiaľ poznáte ďalšie šikovné kódy, podeľte sa o ne spolu s nami v komentároch. Budeme radi za všetky vaše tipy a postrehy.

Apple ala Mapple a Steve Mobbs v seriáli Simpsonovci

Apple ala Mapple a Steve Mobbs v seriáli Simpsonovci

Apple ala Mapple

Urobiť si srandu z technologickej spoločnosti nebolo náročné. Stačilo len jemne pozmeniť logo, názov a produkty a vo finále každý vedel o čo sa jedná.

Sídlo Mapple sa v seriáli nachádza hlboko pod morom a dostať sa doň dá len ponorkou v tvare USB kľúča. Dizajn objektu pripomína ikonický Apple Store na 5th Avenue v New Yorku a vo vnútri môžete vidieť vizionára Steva Mobbsa, ako riadi svoju firmu.

Logo Mapple je v princípe rovnaké ako logo Apple, no niekto sa doň zahryzol aj z druhej strany. V Simpsonovcoch bola použitá šedá a biela farba.

S logom súvisí aj slogan, ktorý znie „Think Differently“ (odkazuje na „Think Different„). Keď však Lisa navštívila Steva Mobbsa v sídle pod morom aby jej odpustil platby v MyBill (účet za platby v MyTunes), Mobbs jej oznámil, že skutočný sloganom je „No Refunds“ – v preklade „Bez Refundácie“.

Maloobchodné predajne Mapple Stores ponúkajú širokú plejádu zariadení ako MyPods, MyPhones, MyPhonies a ďalšie. V Simpsonovcoch sa nachádzajú na rôznych miestach, vrátane nákupného centra Springfield Mall.

Produktová rada Mapple

  • MyPods
  • MyPhones
  • MyPhonies
  • MyPads
  • MyCubes
  • Brainiac Bar ( echnická podpora v obchode)
  • MyTunes (používateľom sa účtuje poplatok za zasielanie účtov MyBill)
  • Notebooky 
  • Počítače 

Steve Mobbs

Apple ala Mapple a Steve Mobbs v seriáli Simpsonovci

Steve Mobbs je vykreslený ako výstredný samotár, ktorý trávi väčšinu svojho času v podmorskom sídle Mapple. Vždy nosí čierny rolák a jeho obľúbená fráza je „insanely great“ – v preklade „šialene skvelá“.

V skutočnosti to bol práve on, kto v roku 1976 založil spoločnosť Mapple, no napriek tomu z nej bol neskôr prepustený. Následne sa v roku 1998 vrátil späť.

Mobbs sa v Simpsonovcoch vyskytuje pri príležitostných oznámeniach, ktoré sa streamujú priamo do kamenných pobočiek Mapple Store.

https://youtu.be/G2GfKUi9ghM

Takisto sa z času na čas objaví aj pri niektorej scéne, ako napríklad pri stretnutí s Lisou, ktorej dovolil odpracovať 1 200$ MyBill účet postávaním na rohu ulice v kostýme MyPod a rozdávaním letákov za prítomnosti frázy „Think Differently“.

Fantastická paródia

Simpsonovci ma vždy vedeli pobaviť a pokiaľ sa v nich objavil nejaký odkaz na spoločnosť Apple, potešil som sa. Tvorcovia si robia srandu najmä z toho, čo všetci na tejto spoločnosti kritizujeme, no zároveň to vďaka výborným produktom dokážeme rešpektovať.

V zozname nižšie si môžete pozrieť niektoré epizódy, kde sa nachádzajú Mapple produkty alebo Steve Mobbs. Ktorá je vaša obľúbená?

  • Mypods and Boomsticks (Séria 20, epizóda 7) – 2008
  • Lisa the Drama Queen (Séria 20, epizóda 9) – 2009
  • The Good, the Sad and the Drugly (Séria 20, epizóda 17) – 2009
  • Father Knows Worst (Séria 20, epizóda 18) – 2009
  • Thursdays with Abie (Séria 21, epizóda 9) – 2010
  • Elementary School Musical (Séria 22, epizóda 1) – 2010
  • The Fool Monty (Séria 22, epizóda 6) – 2010
  • Flaming Moe (Séria 22, epizóda 11) – 2011
  • A Tree Grows in Springfield (Séria 24, epizóda 6) – 2012
  • Peeping mom (Séria 26, epizóda 18) – 2015

Komentár: Apple sa drží lighnitngu viac, ako treba. USB-C chceme skoro všetci

Komentár: Apple sa drží lighnitngu viac, ako treba. USB-C chceme skoro všetci

Spomeňme si na rok 2015

Možno sa čudujete, prečo sa na začiatku vraciam do minulosti, no má to svoje logické odôvodnenie. Práve v roku 2015 urobilo Apple odvážny krok, s ktorým demonštrovalo potrebu štandardizácie univerzálneho konektora. Spomeňte si na obľúbený MacBook 12″, ktorý poskytoval jeden USB-C port určený na všetko.

Malý počítač ste cez túto koncovku nabíjali, pripíjali k príslušenstvu alebo k Thunderbolt káblom. Hoci to nebolo ideálne, Apple obetovalo MagSafe, čo bol veľmi prekvapivý čin.

Práve v tomto období bol do sveta vyslaný jasný signál, že potrebujeme zmenu a USB-C sa javila ako vhodná cesta na jej dosiahnutie. Postupne sa port dostal aj do ďalších Macov a dokonca aj do iPadov.

Človek by si skoro naivne povedal, že Apple to zjednotí všade, a teda aj pri iPhone a príslušenstve (AirPods, ovládač na Apple TV atď). To sa žiaľ nestalo.

Lightning nie je zlý, no prečo ho nenahradiť lepším USB-C?

Na túto otázku hľadám odpoveď už niekoľko rokov. USB-C používam na Macu, na iPade a mnohých iných zariadeniach, ktoré nepochádzajú od Apple. Je síce pravda, že jeho koncovka je o niečo širšia ako Lightning, no povedzme si na rovinu, že rozdiel je to zanedbateľný.

Modernejší konektor má navyše niekoľko výhod ako vyššiu prenosovú rýchlosť dát, rýchlejšiu schopnosť dobíjania zariadenia, mimoriadnu univerzálnosť a ďalšie. Jeho používanie je skrátka vo všetkých smeroch lepšie a nech mám Apple akokoľvek rád, tento argument sa objektívne vyvrátiť nedá.

Komentár: Apple sa drží lighnitngu viac, ako treba. USB-C chceme skoro všetci

Stačí sa už iba zamyslieť nad tým, že niekam cestujete s Macom, iPadom, iPhonom a AirPods. Za normálnych okolností by vám stačila len jedna USB-C nabíjačka. Takto ich však so sebou vláčite dve a pokiaľ máte ešte iné zariadenie, ako napríklad Apple Watch, v batohu vám zavadzajú tri.

Apple v roku 2016 odstránilo z iPhonu 7 3,5mm jack, lebo nás chcelo zbaviť káblov a zároveň naučiť používať bezdrôtové slúchadlá. V skutočnosti nás však v roku 2021 káblami zbytočne zahlcuje a to je nie iba nepohodlné, ale aj neekologické.

Osobne si myslím, že by sa prechodom z Lightningu na USB-C vôbec nič nestalo a ohlasy by boli iba pozitívne. Pozrite sa len na iPad Pro, pri ktorom prítomnosť USB-C azda nikto nikdy nekritizoval.

Možno nám pomôže Euróspka Únia

Verejnosť často vníma Európsky parlament ako orgán, ktorý prichádza so zbytočnými a nepotrebnými nariadeniami. Jeho posledné rozhodnutie ma však popravde potešilo, pretože môže ukončiť dlhoročnú „ságu“ Lightning konektora.

Ak sa podarí pripraviť a odsúhlasiť nový zákon, môže sa stať, že Apple už nebude môcť predávať na území EU žiadne zariadenia, ktoré by nemali USB-C. Znamenalo by to prispôsobenie celej plejády produktov od najlacnejších iPadov, až po najdrahšie iPhony.

Technologický gigant sa prostredníctvom svojich vyhlásení bráni, že EU týmto spôsobom potláča inováciu. Ako som však napísal vyššie, USB-C nie v ničom horšie ako Lighnting, a naopak má výhody, z ktorých môžu ťažiť používatelia. Potláčanie inovácie považujem za veľmi zlý a nešťastný argument.

Apple môže presedlať na MagSafe

Na záver ešte posledná myšlienka, ktorá je žiaľ v tejto situácí veľmi reálna. Aj keď sme ku zjednoteniu nabíjacieho konektora bližšie, než kedykoľvek predtým, ľahko sa môže stať, že Apple namieša karty celkom iným spôsobom. Dlhé mesiace sa špekuluje, že budúci iPhone nedostane žiaden konektor a budeme ho nabíjať cez MagSafe (predstavený v iPhone 12).

Toto riešenie by na jednej strane dávalo zmysel, no na strane druhej ho azda nikto nechce vidieť v praxi. Práve MagSafe nebol navrhnutý vôbec dobre a okrem otáznej rýchlosti nabíjania sa používatelia stretávajú aj s nepríjemnými škrabancami na obaloch (ktoré musia systém podporovať) a sklenenom tele iPhonov.

Vážne si teda v tejto chvíli neprajem nič iné pri iPhone 12S viac, než dostal USB-C konektor, ktorý je univerzálny, funkčný, otestovaný a hlavne jednotný pre všetky ostatné produkty.

Napíšte mi do komentára, či s mojim názorom súhlasíte alebo nie a pokojne doplňte akékoľvek informácie, ktoré sa podľa vás ku tejto téme hodia. Budem rád za všetky vaše postrehy, ktoré mi poskytnete.

Bývalý generálny riaditeľ Netflixu kritizuje Apple TV+

Bývalý generálny riaditeľ Netflixu kritizuje Apple TV+

Bývalý generálny riaditeľ Netflixu kritizuje Apple TV+

Spoločnosť Apple spustila Apple TV+ koncom roka 2019 a do dnešného dňa nie je medzi používateľmi príliš populárna. Aj keď ju majú aktivovanú desiatky miliónov ľudí po celom svete, v skutočnosti využívajú len ročnú bezplatnú verziu. Presne toto Marc Randolph, spoluzakladateľ Netflixu, vo svojom poslednom rozhovore kritizoval.

Podľa jeho názoru je taktika nesprávna a vo finále nefunguje tak dobre, ako Apple očakávalo. Pokiaľ by to nebola pravda, technologický gigant by nepotreboval samotnú bezplatnú akciu už druhýkrát predlžovať. Ak ste si kúpili nejaké zariadenie (napríklad iPhone alebo Mac) koncom roka 2019 a aktivovali Apple TV+, za službu nemusíte platiť ani dnes a pokračovať to bude až do júla 2021.

Randolph tvrdí, že pokiaľ by Apple strávilo viacej času nad obsahom v platforme, pravdepodobne by bola dnes už konkurencieschopná. Technologický gigant nestojí oboma nohami na zemi a Apple TV+ zatiaľ nie je skutočná podnikateľská záležitosť. Celá služba je dotovaná. „Apple malo urobiť jasný biznis plán, vyjsť na okraj útesu a skočiť“. Tohto sme sa zatiaľ nedočkali.

Tak isto má projekt vysokú mieru výmeny zamestnancov. „Nemôžete dookola nahrádzať ľudí, ale musíte im dať dôvod, aby u vás zostali„. Ten v prípade Apple TV+ evidentne neexistuje.

Netflix počas minulého mesiaca vyhlásil, že každý týždeň plánuje uvádzať nový originálny film počas celého roka 2021. Streamovacia služba od Apple bude v tomto smere 4-5x pomalšia.

Aby sme ale boli fér, Apple vybudovalo Apple TV+ od úplných základov len pred necelými dvoma rokmi a aj keď sa v službe nachádza len málo filmov a seriálov, vo všetkých prípadoch sú originálne a pre väčšinu zadarmo. Uvidíme, ako sa bude dariť platforme aj naďalej, snáď sa to časom zlepší.

Intel spúšťa anti-kampaň proti Macom s čipom M1

Intel spúšťa anti-kampaň proti Macom s čipom M1

Intel spúšťa anti-kampaň proti Macom s čipom M1

Je nad svetlo jasné, že sa z príchodu ARM procesora M1 v spoločnosti Intel práve netešia. Jeho schopnosti sú prekvapivé a okamžite po uvedení na trh vzbudil obrovský záujem u verejnosti a profesionálov.

Výrobca procesorov sa na túto nepriaznivú situáciu rozhodol reagovať a zverejnil niekoľko reklám, ktoré majú za cieľ zdiskreditovať Mac. Firma v nich nevyčíta iba prítomnosť ARM platformy ale aj neschopnosť ovládania displeja cez dotyk alebo zlú konektivitu v rámci portov. To nám príde trochu od veci.

Reklamy tvoria videá, inforgrafiky a takisto početné tweety. Firma sa snaží demonštrovať, že čipy od Intelu sú vo všetkom lepšie, než tie od Applu. To pochopiteľne nie je pravda.

Aj keď vstúpil Intel do tohto boja pomerne tvrdo, je veľmi pravdepodobné, že najsilnejšia anti-Appple-kampaň ešte len príde. Bude trvať celé mesiace.

Technologický gigant z Cupertina plánuje byť v priebehu najbližších dvoch rokov úplne samostatný (čo sa týka výroby čipov pre počítače Mac). Potom to už nebude pre Intel partner ale konkurent.

V najbližších mesiacoch sa dočkáme platformy Apple Sillicon aj v iMacu a MacBooku Pro 16″. Takisto už v Cupertine pripravujú menšiu verziu Macu Pro a výkonnejšie verzie M1 sa môžu ukázať aj v MacBoku Pro 13″/14″ a MacBooku Air. Nechajme sa prekvapiť.

Napíšte nám do komentára, či ste si už vyskúšali Mac s čipom M1 a pokiaľ áno, ako ste s touto novou platformou spokojní. Budeme radi za všetky vaše poznámky a názory.

Predplatné vládne svetu. Pozrite sa, koľko na ňom zarobili v App Store

Najlepšie aplikácie v App Store - ocenenie

Predplatné vládne svetu

Koncept predplatného mnohí nenávidia ešte viac, ako klasické in-app nákupy. Pre vývojárov so správnym softvérom však môže byť zlatou baňou. Podľa dát nameraných analytickou spoločnosťou Sensor Tower vzrástli spotrebiteľské výdavky za 100 najlepších aplikácií s predplatným medziročne o 34%.

Ak sa na to pozrieme v číslach, zatiaľ čo v roku 2019 tvorili tržby zhruba 9,7 miliardy dolárov, v roku 2020 to bolo pri tom istom až 13 miliárd dolárov. Z tohto všetkého samozrejme profitovalo aj Apple, ktoré si ukrojilo približne 30%.

Zaujímavé je pozrieť sa aj na konkurenčný Google Play, ktorý za App Store v oblasti zárobkov značne zaostáva. Aj keď si v oblasti ziskov v rámci TOP 100 predplatných aplikácií polepšil o 42%, v skutočnosti sa bavíme o raste z 1,9 miliardy dolárov na 2,7 miliardy dolárov. Nie je to málo, no Apple je niekde inde…

V roku 2020 sa v App Store a Google Play minulo dokopy cez 111 miliárd dolárov, pričom predplatné predstavovalo približne 11,7% podiel. Toto číslo je z nášho pohľadu prekvapivé, nakoľko sa takýto koncept predaja vyskytuje čoraz častejšie a povedali by sme, že má omnoho väčší dosah.

Na záver sa hodí doplniť, že v roku 2020 ponúkalo určitú formu predplatného 86 zo 100 najlepších neherných aplikácií po celom svete. V skutočnosti sa jedná o mierny pokles oproti roku 2019, kedy to bolo až 89 apiek. Napíšte nám do komentára, čo si predplácate vy.

Apple Watch má 100 miliónov používateľov po celom svete

Apple Watch SE

Apple Watch a ich stále narastajúci podiel na trhu

Apple v roku 2014 ukázalo produkt, ktorého predajné čísla neboli zo začiatku príliš povzbudivé. Ako však plynul čas, všetko sa začalo meniť k lepšiemu. Ľudia si ku Apple Watch našli cestu a určite tomu pomohla aj lepšia dostupnosť a nižšia cena starších či základných modelov.

Výsledkom niekoľkoročnej snahy sú dáta od spoločnosti Avalon, o ktoré sa postaral analytik Neil Cybart. Podľa jeho odhadov má technologický gigant vo svete cez 100 miliónov aktívnych Apple Watch, čo je na doplnkové príslušenstvo za 200-500€ krásne číslo.

Na týchto informáciach je zaujímavé, že trajektória rastu predajov Apple Watch nebola ani konštantná a ani stabilná. 30 miliónov nových ľudí, ktorí začali nosiť tento výrobok v roku 2020 takmer prekročilo mieru adopcie používateľov medzi rokmi 2015-2017.


Cybart tiež upozorňuje, že Apple Watch sú veľmi atraktívne pre majiteľov iPhonov. Ako iste viete, vo väčšine prípadov by mal byť tento smartfón prítomný, nakoľko z neho hodinky čerpajú množstvo dát.

Ak by boli vyššie uvedené čísla pravdivé, čo je vzhľadom na úspech Apple Watch veľmi pravdepodobné, približne 10% majiteľov všetkých iPhonovo nosilo v roku 2020 aj toto wearable príslušenstvo od Apple. Patrili ste medzi nich?

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť