St, 16.07.2025
Úvod Blog Strana 1694

Apple A13 Bionic je podľa testov 2 krát výkonnejší ako najvýkonnejší čip v Andorid smartfóne.

Apple A13 Bionic je podľa testov 2 krát výkonnejší ako najvýkonnejší čip v Andorid smartfóne. - svetapple.sk
Apple A13 Bionic je podľa testov 2 krát výkonnejší ako najvýkonnejší čip v Andorid smartfóne. - svetapple.sk

To, že Apple sa ešte v septembri pochválilo tým, že jeho iPhone 11/11 Pro poháňa najvýkonnejší mobilný čip na svete už asi viete. Čo možno ale neviete (a nevedeli sme doteraz ani my) je to, že Apple A13 Bionic je podľa testov 2 krát výkonnejší ako najvýkonnejší čip v Andorid smartfóne. Pozrite sa na podrobnejšie informácie…

1Čo to všetko znamená pre používateľov

Apple A13 Bionic je podľa testov 2 krát výkonnejší ako najvýkonnejší čip v Andorid smartfóne.- svetapple.sk
Apple A13 Bionic je podľa testov 2 krát výkonnejší ako najvýkonnejší čip v Andorid smartfóne.- svetapple.sk

Pokiaľ ste technologický nadšenec, určite veľmi oceníte jednotlivé vlastnosti nového čipu. Veríme tomu, že si ich sami vyskúšate a budete testovať aké výsledky nameriate. Pokiaľ ste však len obyčajný laický používateľ, znamená to pre vás toľko, že nový čip je výkonnejší ako ten starý a váš smartfón je tým pádom pekelne rýchly.

Mobilné čipy od spoločnosti Apple už dosť dlho vedú v zmysle čistého výkonu. Dá sa teda povedať, že to čo produkuje Apple patrí medí to najrýchlejšie čo si aktuálne môžete kúpiť. Aj keď to tak možno niekedy na papieri nevyzerá, v praxi to tak je.

Čo hovoríte na nový procesor vy?

Ďalšie

iPhone 11 Pro Max zničil Samsung Galaxy Note 10+ v jednej z najdôležitejších disciplín!

iPhone 11 Pro Max zničil Samsung Galaxy Note 10+ v jednej z najdôležitejších disciplín! - svetapple.sk
iPhone 11 Pro Max zničil Samsung Galaxy Note 10+ v jednej z najdôležitejších disciplín! - svetapple.sk

Apple a Samsung. Odvekí rivali, ktorí na poli mobilných zariadení bojujú už roky. Aktuálne máme k dispozícii u každej značky špičkové zariadenie. Nedávno sme písali o víťazstve na strane výrobcu z Južnej Kórei. Teraz máme lepšiu správu pre fanúšikov Apple. iPhone 11 Pro Max zničil Samsung Galaxy Note 10+.

iPhone 11 Pro Max zničil Samsung Galaxy Note 10+

Apple síce pri vývoji iPhonu 11 Pro Max použilo najvýkonnejší mobilný procesor na svete. Ako sa ale ukázalo, akosi nedokázal poraziť ten, ktorý sa nachádzal v o čosi skôr predstavenom Samsungu Galaxy Note 10+. Juhokórejský gigant urobil jednoducho kus kvalitnej roboty a jeho zástupca vlajkovej lode zničil v teste rýchlosti najnovší iPhone z Cupertina. Ako sa ale ukazuje, teraz sa štafeta obracia a víťazí práve Apple. Jeho model 11 Pro Max má podľa papierových údajov až o 5 hodín dlhšiu výdrž batérie oproti predchodcovi.

Na následujúcom videu si budete môcť pozrieť jej porovnanie proti tej, ktorá sa nachádza v jeho najčastejšie spomínanom protivníkovi. Samsung Galaxy Note 10+ má kapacitu akumulátora až 4300 mAh. Na dnešné pomery ide o veľký nadštandard. Treba ale pripomenúť, že telefón má skutočne aj rozmerné telo. Naopak iPhone 11 Pro Max ponúka kapacitu „len“ 3969 mAh. Nie je to možno veľký rozdiel. Mohol by ale výrazne ovplyvniť výsledok testu. Ako sa ale ukázalo, v podstate tu rozdiel v kapacite nehral vôbec žiadnu úlohu. iPhone nemal problém vyhrať tak či tak.

Vydržal o 2 hodiny dlhšie. Keď sa Samsung vypol, mal ešte 24%.

Počas veľmi objektívneho testu sme mohli vidieť to ako s telefónmi pracuje robot a nie človek. To znamená, že bol maximálne presný. Okrem toho sa nám páčil aj spôsob testovania. Autori nechali na oboch zariadeniach vypnutú obrazovku po dobu 16 hodín. Omnoho lepšie tak pripravili podmienky, ktoré reprezentujú bežné používanie. Hoci máme naše smartfóny v rukách celé hodiny, reálne ich máme o čosi dlhšie zamknuté vo vreckách a to je dôležité.

Počas toho ako sa zariadenia následne skúšali a testovali došlo k vybitiu konkurenta od Samsungu. Jeho baterka ohlásila „koniec“ v štádiu, kedy mal iPhone 11 Pro Max ešte 24% rezervu. Vďaka tomu môžeme povedať, že je to neskutočný rozdiel a pokrok smerom dopredu. iPhone s testovaním pokračoval ďalej a vybil sa až tesne po prekročení hranice dvoch hodín. Celkovo teda jablkové zariadenie vydržalo 27 hodín a 5 minút (11 hodín a 5 minút predstavoval zapnutý displej), zatiaľ čo jeho konkurent vydržal tiež slušných 25 hodín a 3 minúty (9 hodín a 3 minúty predstavoval zapnutý displej).

O oboch sa teda dá povedať, že vydržia skutočne mnoho a sú pripravené na každodenné procesy spojené s výdržou batérie. Pokiaľ vezmeme v úvahu len to, že nový iPhone vydrží so spusteným displejom vyše 11 hodín po tom ako je 16 hodín displej vypnutý, môžeme bez problémov hovoriť aj o dvojdňovej či dokonca trojdňovej výdrži v prípade, že nie ste náročný používateľ. Podľa nás je to jedna z najlepších vecí ako v súčasnosti nový iPhone priniesol. Čo si myslíte vy? Aký máte názor na väčšie akumulátory?

Problém iOS 13 a CarPlay, ktorý nám zo dňa na deň akosi prestal na iPhone XS fungovať.

Moderné rádio SONY s CarPlay do vášho auta za dostupnú cenu.
Moderné rádio SONY s CarPlay do vášho auta za dostupnú cenu.

Tak ako každý fanúšik Applu, aj my využívame všetky funkcie, ktoré sa využívať dajú. Tento krát sme sa ale stretli s nepríjemným problémom, ktorý zatiaľ nevyriešil ani iOS 13.1.3. Je to ale problém výhradne len iPhonu XS 256GB s vozidlom Peugeot Rifter. Problém iOS 13 a CarPlay sa prejavuje skutočne zvláštne.

Problém iOS 13 a CarPlay na iPhone XS

V prvom rade by sme veľmi neradi rozširovali novinárske fámy. Tento problém sa zatiaľ vyskytol iba nám a týmto článkom chceme skôr zistiť, či sme sami. Nejedná sa teda o žiadnu nafúknutú mediálnu bublinu ale len o problém jednotlivca, ktorý môže byť ojedinelý. Poďme teda na to.

Tak ako väčšina majiteľov iPhonu a vozidla s CarPlay sa ráno rád posadím do auta a pripojím si svoj telefón pomocou kábla. Jedná sa konkrétne o nový Peugeot Rifter, ktorý využívam na pracovné účely. V podstate infotainment veľmi chválim. Rád si ale v meste púšťam Waze. Ten mi presne vyselektuje ulice, ktorým je lepšie sa vyhnúť. Na to využívam prakticky už od začiatku roka CarPlay. Na túto funkciu som nemal veľa negatívnych slov. Po vylepšení pomocou iOS 13 je navyše ešte prepracovanejšia.

Používam ju pravidelne už skoro rok. Zrazu sa však stalo niečo zvláštne. Po pripojení telefóny na infotainment auta ostala čierna obrazovka. Nepomohol ani reštart zariadenia a ani vypnutie/zapnutie vozidla. Stále je to skrátka rovnaké. Medzičasom som skúsil pripojiť aj iPhone 11 s rovnakou verziou systému (iOS 13.1.2). Ten nesklamal a fungoval tak ako mal. Niekde nastala evidentne chyba priamo v mojom zariadení.

Dnes som aktualizoval iPhone na verziu iOS 13.1.3 a stále problém pretrváva. Presne preto ma zaujíma či som jediný alebo sa medzi našími fanúšikmi nájde ešte niekto, kto zažíva podobné problémy. Nechcem týmto článkom tak ako to už bolo aj vyššie avizované vytvárať mediálne kauzy.

Prekvapuje ma ale, aká banálna chyba mi dokáže každé ráno pokaziť deň. Samozrejme, všetko má svoje nedostatky. Takéto chyby by sa ale Applu nemali stávať vôbec. Nehovoríme teraz navyše aj o tom, že samotný iOS 13 bol zo začiatku vyladený katastrofálne…Ak máte problémy s CarPlay, napíšte nám do komentárov aké.

Moderné rádio SONY s CarPlay do vášho auta za dostupnú cenu. - svetapple.sk
Moderné rádio SONY s CarPlay do vášho auta za dostupnú cenu. – svetapple.sk

iOS 13.1.3 je vonku. Pozrite sa na to čo všetko aktualizácia opravuje.

iOS 13.1.3 je vonku. Pozrite sa na to čo všetko aktualizácia opravuje. - svetapple.sk
iOS 13.1.3 je vonku. Pozrite sa na to čo všetko aktualizácia opravuje. - svetapple.sk

To, že Applu nevyšla aktualizácia iOS 13 všetci vieme. Firma sa však snažila problémy súvisiace s novým systémom urýchlene opraviť. Dočkali sme sa teda niekoľkých rýchlych updatov, ktoré systém dostali na súčasnú, pomerne stabilnú a bezproblémovú úroveň. Dnes však prišla ďalšia aktualizácia. iOS 13.1.3 je vonku.

Apple trochu spomalilo

Zo začiatku uvedenia iOS 13 sme mali pocit, že sa Apple s aktualizáciami utrhlo z reťaze. Malo na to pádny dôvod. Predsa len systém pripomínal viac beta verziu ako oficiálnu verziu a nefungoval tak ako by asi fungovať mal. Prakticky okamžite sme sa preto dočkali veľkého updatu iOS 13.1, ktorý sme považovali za trochu zvláštny. Ako sa ale ukázalo, ani ten zas tak moc nepomohol a museli sme čakať na ďalšie vylepšenia. Bleskovo potom prišla oprava na iOS 13.1.1 a o pár dní na to iOS 13.1.2.

Po tomto období sme už mohli sledovať, že sa Apple trochu „ukludnilo“. V prvom rade aj preto, lebo od poslednej aktualizácie prešli skoro dva týždne. Pri iOS 13.1.2 sme aj my napísali článok, že sa nám zdá systém už dostatočne stabilný a plnohodnotný. V podstate aj bol. Ako sa ale ukázalo, predsa len tu bolo čo opravovať. Presne preto dnes vychádza iOS 13.1.3, ktorý sa okrem opravy niekoľkých vecí postará aj o to, aby sa nám telefón nevybíjal tak rýchlo ako doteraz a tiež o to aby zariadenie nesekalo a nemalo žiadne problémy počas používania.

Práve to bol totiž kameň úrazu základnej iOS 13. Systém akoby nefungoval správne a nebol vyladený možno tak dobre ako by mohol byť. Presne preto sme sa obávali, že ho nepríjemné problémy budú sprevádzať až do konca jeho obdobia. Ako však čas ukázal, napokon to nebolo až také zlé a všetko sa dostalo na cestu so správnym smerom. Už dnes sa môžeme tešiť na iOS 13.2, ktorý firma momentálne testuje v beta verziách. Máte už iOS 13.1.3 nainštalovaný alebo váhate?

iOS 13.1.3 obsahuje tieto opravy chýb a vylepšenia pre iPhone:

  • Rieši problém, ktorý mohol pri prichádzajúcom hovore brániť zvoneniu alebo vibrovaniu zariadenia.
  • Opravuje problém, ktorý mohol brániť otvoreniu pozvánky na stretnutie v apke Mail.
  • Rieši problém, pri ktorom sa po sezónnej zmene času nemuseli správne zobrazovať dáta v apke Zdravie.
  • Opravuje problém, ktorý mohol po obnove zo zálohy v iCloude brániť stiahnutiu nahrávok z Diktafónu.
  • Rieši problém, ktorý mohol pri obnove zo zálohy v iCloude brániť stiahnutiu apiek.
  • Opravuje problém, ktorý mohol brániť úspešnému párovaniu Apple Watch.
  • Rieši problém, pri ktorom nemuseli byť doručované hlásenia na Apple Watch.
  • Rieši problém, ktorý mohol spôsobovať samovoľné odpájanie Bluetooth rozhrania po pripojení v niektorých vozidlách.
  • Vylepšuje spoľahlivosť pripojenia Bluetooth načúvacích prístrojov a náhlavných sád.
  • Zrýchľuje spúšťanie apiek, ktoré používajú Game Center.
iOS 13.1.3 je vonku. Pozrite sa na to čo všetko aktualizácia opravuje. - svetapple.sk
iOS 13.1.3 je vonku. Pozrite sa na to čo všetko aktualizácia opravuje. – svetapple.sk

iPhone 11 Pro Max vs Google Pixel 4 XL. Ktorý fotí lepšie?

iPhone 11 Pro Max vs. Google Pixel 4 XL. Ktorý fotí lepšie? - svetapple.sk

Apple predstavilo svoje jablkové novinky pred vyše mesiacom. Konkurencia na seba nenechala dlho čakať a prišla tiež so svojim riešením. Google predstavil nové zariadenia, ktoré nazýva ako Pixel 4 a Pixel 4 XL. My sa dnes pozrieme na to či dokáže po stránke fotoaparátu poraziť najnovšiu jablkovú novinku. Toto je test iPhone 11 Pro Max vs Google Pixel 4 XL.

iPhone 11 Pro Max vs Google Pixel 4 XL

Len pred pár dňami ste si mohli pozrieť zaujímavý test. iPhone 11 Pro Max v ňom profesionálny fotograf porovnáva so zrkadlovkou za 11 000€. Výsledky boli vskutku prekvapivé. Nebol to ale veľmi objektívny test nakoľko v mnohých iných prostrediach a situáciach by zrkadlovka nechala moderný smartfón kilometre za sebou. Dnes tu ale máme niečo, čo vás možno bude zaujímať oveľa viac.

Google už tradične predstavil 4. generáciu svojho zariadenia Pixel. Novinka má tak ako vždy špičkovú optiku. V podstate by sa malo dať povedať, že bude s iPhonom 11 Pro Max minimálne vyrovnaná. Je to ale pravda?

Dnes sme sa vďaka The Verge pomerne rýchlo dostali k zaujímavému testu, ktorý preveruje kamery oboch produktov. Obe zariadenia vytvorili fotografiu v rovnakom čase, na rovnakom mieste a v rovnakých podmienkach. Test je teda maximálne objektívny. Ešte dodáme, že fotenie sa udialo v Londýne.

iPhone 11 Pro Max vs. Google Pixel 4 XL. Ktorý fotí lepšie? - svetapple.sk
iPhone 11 Pro Max vs. Google Pixel 4 XL. Ktorý fotí lepšie? – svetapple.sk

Automatický režim a bez úpravy

Dôležité je tiež poznamenať to, že všetko bolo odfotené pomocou defaultného automatické režimu v oboch smartfónoch. Fotografie neboli nijako upravované. Ako môžeme vidieť aj na záberoch, rozdiely sú podľa nášho názoru skutočne minimálne a pokiaľ by sme mali vybrať zariadenie, ktoré fotí lepšie mali by sme asi veľký problém. Vývoj sa za posledné roky jednoducho posunul už tak ďaleko, že sa to pri týchto profi smartfónoch v podstate určiť ani len nedá.

V jednej fotografii sa nám možno viacej páčia zábery vytvorené na iPhone 11 Pro Max, v inej ale zase musíme pochváliť skôr konkurenciu od Googlu, kde si dali s ladením skutočne veľa roboty. Čo si myslíte vy? Svoje názory nám napíšte do komentárov…

iPhone 11 sa možno bude vyrábať v Indii. Pôjde v šlapajách modelu XR.

iPhone 11 a iPhone SE 2 sa postarajú o úspešný začiatok budúceho roka. - svetapple.sk
iPhone 11 a iPhone SE 2 sa postarajú o úspešný začiatok budúceho roka. - svetapple.sk

Apple už roky produkuje svoje zariadenia v Číne. V minulosti sme ale boli svedkami toho, ako firma začala s produkciou starších modelov v Indii. Dnes sa v tejto krajine vyrába napríklad iPhone XR. Apple ale uvažuje, že výrobu ešte o čosi zaťaží. iPhone 11 sa možno bude vyrábať v Indii.

iPhone 11 sa možno bude vyrábať v Indii

Jablková spoločnosť urobila tento rok dobrú robotu. Výsledkom sú veľmi slušné predajné výsledky za pomoci recyklovaného dizajnu modelov XR/11. Dôvodom je po novom už trojročný životný cyklus, počas ktorého by mal používateľ teoreticky zariadenia vymieňať. Dnes sa o nové informácie postarala spoločnosť ET Telecom. Tá svet informovala o tom, že Apple začalo s produkciou iPhonu XR v Indii. Nie je to ale všetko. Podľa najnovších informácii už dnes plánuje výrobu aj modelu 11 v najbližších mesiacoch v tejto krajine.

Podľa všetkého Apple počas posledných týždňov testuje kvalitu výroby. Platia tu veľmi prísne pravidlá a štandardy, ktoré musí výrobca dodržiavať. Malé odchýlky môžu spôsobiť nemalé problémy. Presne preto je testovanie výroby asi najdôležitejšia fáza. O produkciu by sa mala postarať spoločnosť Foxconn Chennai v Indii.

Nebudú to zariadenia iba pre Indiu

Pokiaľ ste si mysleli, že Apple v Indii bude produkovať zariadenia len pre túto krajinu, ste na omyle. Podľa dostupných informácii by sa mali dodávať aj do Európy. Apple tým podporí výrobu populárneho modelu 11, ktorý je podľa všetkého vďaka nižšej cenovke mimoriadne obľúbený. V súčasnosti má jablková spoločnosť na Indickom trhu len malé, 2% postavenie.

Postupne by však chcela predávať viac. Aj miestna výroba je jeden zo spôsobov ako to dosiahnuť. V krajine platia pomerne vysoké dovozné clá, takže už tak drahé iPhony sú tým pádom ešte drahšie. Na Indickom trhu patria medzi najväčších konkurentov spoločnosti Apple kórejský Samusng a OnePlus. Uvidíme ako sa bude Cupertinskému gigantu dariť. Držíme však palce nech sa presadí. Možno mu pomôže aj pripravovaný iPhone SE 2. generácie…

Prečo iPhone 11/11 Pro nemá 5G? Apple zrejme čaká na technológiu. - svetapple.sk

Vizualizácia ukazuje, ako by mohol vyzerať iPhone SE 2. Bude kombináciou iPhonu 8 a 11.

Vizualizácia ukazuje, ako by mohol vyzerať iPhone SE 2, keď Apple dodrží dizajnový jazyk z modelu 11. - svetapple.sk
Vizualizácia ukazuje, ako by mohol vyzerať iPhone SE 2, keď Apple dodrží dizajnový jazyk z modelu 11. - svetapple.sk

Na internete sa objavujú informácie o tom, že spoločnosť Apple pripravuje nástupcu modelu SE. Novinka by však mala vychádzať z iPhonu 8. Je teoreticky možné, že dizajn sa však mierne pozmení. Vizualizácia ukazuje, ako by mohol vyzerať iPhone SE 2.

Vizualizácia ukazuje, ako by mohol vyzerať iPhone SE 2.

V dnešnej dobe samozrejme nevieme, ako bude budúci iPhone SE 2. generácie vyzerať. V podstate teda môžeme len tipovať, pre čo sa Apple rozhodne. V prípade prvej generácie iPhonu SE, Apple príliš dizajn nemenilo. Môžeme to teda očakávať aj v prípade iPhonu SE 2. Malých zmien by sme sa ale mohli dočkať. Očakávame, že na to aby sa zariadenie odlíšilo od klasického iPhonu 8, Apple by mohlo urobiť malé zmeny, ktorými sa priblíži k súčasnej generácii iPhonu 11/11 Pro.

Na internete sa objavil vydarený koncept, ktorý však mám momentálne len v jednej vizualizácii. Stojí za nim YouTube kanál EverithingApplePro. V jednej veci sa síce mýli ale zvyšok vyzerá pomerne realisticky.

Bude novinka kombináciou iPhonu 8 a 11?

Ak by malo Apple upraviť dizajn, tak len v zmysle aktuálnych modelov. Prvá malá zmena by mohla byť polohou loga na zadnej strane. Na novinkách sa nachádza v strede krycieho skla. Aby bolo všetko jednotné, tejto zmeny sa veľmi pravdepodobne dočkáme. Krycie sklo bude samozrejme lesklé tak ako v prípade iPhonu 11. Matné/mliečne sklo je výsadou len luxusných modelov 11 Pro/11 Pro Max.

Ďalšia zmena, ktorú by Apple mohlo urobiť a bola by vľmi efektná (a pravdepodobne by príliš nenavýšila výrobné náklady) je krycie sklo, ktoré by zvýraznilo fotoaparát, mikrofón a blesk. Toto sklo by už mohlo byť rovnaké ako krycie sklo fotoaparátu na iPhone 11. Pomocou týchto jednoduchých korekcii by Apple veľmi dobre prispôsobilo zastaralý dizajn iPhonu 8 (z roku 2017) súčasným generáciám a o smartfón by mohol byť o niečo väčší záujem.

Ako sme už avizovali, autor jednu vec pravdepodobne neodhadol správne. Hovoríme o farbe. iPhone SE 2 by nemal byť dostupný v promovanej zlatej. Dočkať by sme sa mali vesmírnej šedej, striebornej a červenej Product (RED). Tak či onak na vizualizácii nižšie sa nám koncept veľmi páči. Čo si myslíte vy? Svoje názory nám napíšte do komentárov prípadne do správ…

Vizualizácia ukazuje, ako by mohol vyzerať iPhone SE 2, keď Apple dodrží dizajnový jazyk z modelu 11. - svetapple.sk
Vizualizácia ukazuje, ako by mohol vyzerať iPhone SE 2 – svetapple.sk

Fio Banka a UniCredit Bank spúšťajú oficiálne Apple Pay na Slovensku.

Apple Pay

Na službu Apple Pay sme si už tak nejako zvykli. Hoci ešte pred pár mesiacmi bola pre nás nedostupná, dnes ju väčšina jabĺčkarov používa na dennej báze. Musí ich však v tom podporovať banka. Fio Banka a UniCredit Bank spúšťajú oficiálne Apple Pay na Slovensku.

Fio Banka a UniCredit Bank spúšťajú oficiálne Apple Pay na Slovensku.

Niekedy veci jednoducho trvajú o čosi dlhšie ako sa predpokladá. Pôvodné správy hovorili o tom, že Fio Banka a UniCredit Bank by mohli spustiť Apple Pay tesne po ostatných bankách. To však bolo ešte na začiatku leta. Dnes je polovica októbra a dve spomínané banky spúšťajú podporu platobnej služby na našom území. Fio Banka navyše bude dostupná s Apple Pay aj v Česku. Okrem iného sa u našich susedov spúšťa podpora služby aj pre Raiffeisenbank. Používatelia Applu a zároveň zákazníci týchto bánk môžu teda oslavovať.

Fio Banka má so spúšťaním problémy

Od rána nás zasiahlo niekoľko dotazov ohľadom aktivácie Apple Pay pri tejto konkrétne banke. Overili sme to sami s našou kartou a ani nám sa ju nepodarilo pridať. Všetky dáta sme samozrejme skontrolovali a vyskúšali to znova. Ťažko povedať, čo je za týmto problémom. Nakoľko je ale služba spustená iba od rána, môžu ju sprevádzať rôzne problémy. Stačí len, že je preťažená a banka nezvláda vybavovať napríklad overovanie.

Používatelia ale vo veľkej miere hlásia aj to, že im Apple Pay funguje. Presne preto odporúčame ešte niekoľko hodín počkať. Čo sa týka druhej banky, UniCredit Bank, tu sme žiadne problémy nezaznamenali a v podstate nám do redakcie v čase písania tohto článku neprišiel ani jeden dotaz.

Dúfajme teda, že spustenie bude pokračovať pokojne a všetky problémy, ktoré vznikajú sa rýchlo vyriešia. Apple Pay je návyková vec, ktorú keď raz vyskúšate, nebudete chcieť prestať. Ak ste ho teda doteraz kvôli „nepodpore“ od týchto bánk nemali k dispozícii vyskúšať, určite neváhajte.

Apple Pay na Slovensku: Máme presnejšie informácie

Vtipné video, ktoré vám prezradí, prečo Steve Jobs nemal na vozidle ŠPZ.

Vtipné video, ktoré vám prezradí, prečo Steve Jobs nemal na vozidle ŠPZ. - svsetapple.sk
Vtipné video, ktoré vám prezradí, prečo Steve Jobs nemal na vozidle ŠPZ. - svsetapple.sk

Steve Jobs bol vizionár, ktorí patrím medzi tých nenahraditeľných. Bol to na jednej strane úžasný človek avšak na strane druhej tak trochu čudák. Na svojom Mercedese nemal nikdy registračnú značku. Ako je to ale možné? Pozrite si vtipné video, ktoré vám prezradí, prečo Steve Jobs nemal na vozidle ŠPZ.

Vtipné video, ktoré vám prezradí, prečo Steve Jobs nemal na vozidle ŠPZ.

Steve v podstate nikdy verejne nepovedal, prečo nepoužíval registrašnú značku. Jedna z teórii, o ktorých sa hovorilo bola napríklad taká, že sa mu nepáčil font, ktorý bol na nej použitý. Ďalej ľudia často krát spomínali fanúšikov. Práve oni mu mali značku neustále z vozidla kradnúť.

Taktiež sa spomínalo to, že sa mu nepáčila na jeho nádhernom Mercedese. Jobs sa nepotreboval chvastať svojim majetkom.Vedel ale oceniť pekný dizajn. Jeho špeciálne obľúbeným vozidlom bol práve Mercedes-Benz SL 55 AMG. Na ňom chodil denne do práce. Používal ho celé roky.

Keďže na ňom ale nemal nikdy značku, muselo to mať určitý právny postih. Jedna teória hovorí napríklad o tom, že Steve Jobs zaplatil vždy, keď ho zastavili dopravní policajti pokutu 250$. Ako sa ale neskôr ukázalo, ani to nebola pravda. Steve v podstate len našiel dieru v zákonoch. V tých sa písalo, že pokiaľ si niekto zakúpi nové vozidlo, nemusí na ňom používať registrašnú značku až po dobu 6. mesiacov.

Omnoho reálnejšia teória je teda taká, že Steve Jobs vlastnil svoj Mercedes SL 55 AMG po dobu 6 mesiacov. Akonáhle táto doba uplynula, jednoducho auto predal alebo vymenil s doplatkom za nový kus. Mal tak stále nové auto a stále na ňom nemusel používať registračnú značku. Držal sa pri tom striktne toho istého modelu, farby, verzie a tiež kolies. Nikto by rozdiel ani nespoznal. Pozrite si video nižšie, ktoré je síce v angličtine ale vysvetlí vám ako to presne Jobs robil a ukáže vám o ňom oveľa viac. Bol to fascinujúci človek, plný zvláštnych návykov. Práve to ho ale robilo výnimočným. Predstavil svetu najúžasnejšie produkty a za to mu ďakujeme…

Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max. Je skutočne nízka.

Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max. Je skutočne nízka.
Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max. Je skutočne nízka.

Na Slovensku štartuje toto zariadenie zhruba na hranici 1249€. To veru nie je málo peňazí za 64GB verziu. Apple zaň ale samozrejme takúto čiastku pri výrobe nezaplatí. Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max a skutočne vás prekvapí.

Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max. Je skutočne nízka.

Pokiaľ by sme vzali do ruky všetky komponenty, ktoré využíva spoločnosť Apple pri výrobe nového iPhonu 11 Pro Max, pravdepodobne by sme sa dostali na čiastku 490,5$. Minimálne tak to uvádzajú analytici z TechInsights. Tí sa podrobnejšie pozreli nie len na finálnu cenu. Rozobrali podrobne aj jednotlivé komponenty. Najdrahším paradoxne nie je v tomto prípade displej. Tak tomu bolo po minulé roky. Po novom štafetu prebrala práve trojica fotoaparátov na zadnej strane. Len na ne Apple musí zaplatiť 73,5$ za kus.

Naopak spomínaný displej zlacnel oproti minulému roku dosť výrazne. Úspora 14$ pri výrobe zariadenia nie je vôbec zanedbateľná. Môže za to pravdepodobne odstránenie obľúbeného 3D Touch. Už dávnejšie bolo avizované, že táto funkcia je dosť „drahá“. Vďaka tomu stojí špičkový, 6,5″ Retina XDR displej „len“ 66,5$. Nemali by sme pri tom zabúdať ani na samotný procesor Apple A13 Bionic. Podľa všetkého ide o špičkovú technológiu. Jablková spoločnosť sa hrdila tým, že sa jedná o najrýchlejší mobilný čip na svete. Tomu je ale prispôsobená aj jeho výrobná cena. Za každý jeden procesor musí firma zaplatiť asi 64$. To vôbec nie je malá čiastka.

Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max. Je skutočne nízka. - svetapple.sk

Akumulátor, respektíve väčšia Li-ion batéria tento rok nebola nejako extra drahá. Hoci jej kapacita narástla, cena sa stále pohybuje na optimálnych 10,5$ za kus. Ak by sme mali zrátať všetky náklady spojené s tým, že firma musí toto zariadenie zmontovať dokopy a otestovať ho, vyšli by na 21$. Nabíjací manažment a audio (ktoré sú v jednej položke) vychádzajú na 10,5$. Všetky diely, ktoré nie sú elektronické potom 61$. Je tu však ešte omnoho väčšie množstvo komponentov, ktoré sme nezahrnuli. Ak ich chcete vidieť podrobnejšie, navštívte túto stránku. No a hoci je výrobná cena „len“ 490,5$, nie je ani zďaleka objektívna.

Nezarátali sa sem tie najdôležitejšie veci

Apple má na novom iPhone nepochybne obrovskú maržu. To je jasné, veď vždy to tak bolo a vždy to tak bude. Aj napriek tomu ale model 11 Pro Max stojí približne o 50$ viac ako minuloročný model XS Max. To je dosť veľký rozdiel. Najmä ak vezmeme v úvahu, že finálna cena zariadenia sa nijakým spôsobom nezmenila. Do výrobných nákladov sme ale nezarátali tie najväčšie položky.

Sú nimi náklady, kapacity a čas vynaložené na vývoj produktu, ktorú určite nebudú najnižšie. Predsa len sa jedná o najznámejší smartfón na svete. Kompetentní si tu nemôžu dovoliť urobiť prešľap. Všetko je teda vždy dopredu veľmi dobre pripravené. To však stojí peniaze. Veľa peňazí…

Ďalšia vec sú náklady spojené napríklad s reklamou či propagáciou. Nie je to len niekoľko videí na YouTube. Apple vrámci roka využíva aj dosť často offline kampane. Na záver tu máme ešte zvýšené náklady na dopravu, nakoľko iPhony sú prepravované letecky aby sa dostali po uvedení na trh k zákazníkom včas. Ak by sme to všetko rozrátali na jednotlivé zariadenia, určite by finálna čiastka nebola 490,5$ ale niekde úplne inde. O tom už ale môžeme iba polemizovať…

Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max. Je skutočne nízka. - svetapple.sk
Poznáme výrobnú cenu iPhonu 11 Pro Max. Je skutočne nízka. – svetapple.sk

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť