Pi, 20.06.2025
Úvod Blog Strana 1682

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena!

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk

Apple si dáva veľmi záležať na svojich baleniach. V útrobách spoločnosti pracuje špeciálny dizajnérsky tím, ktorý celý rok pracuje nie len na farbách či dizajne krabíc ale aj na tom aby boli pevné, odolné a funkčné. V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena!

(Aktualizované: O dizajn balenia základného iPhonu 11 a tiež tmavozelenej farby iPhonu 11 Pro.)

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena!

Dnes sme sa vďaka Benovi Geskinovi dozvedeli to ako budú vyzerať balenia od tohtoročných vrcholných modelov, iPhonov 11 Pro Max. Na svojom Twitter účte zdieľal ich fotky. Ako môžeme vidieť na samotných záberoch konečne nastala zmena. Apple chce navyše pravdepodobne odlíšiť dizajn iPhonu 11 a iPhonu 11 Pro aj v tomto smere. Práve drahšie a lepšie verzie by mali ponúkať čiernu farbu na samotnom balení zatiaľ čo tie lacnejšie potom klasickú bielu (ktorá sa aj viacej hodí k „veselým“ farbám.

Informácia o balení modelu 11 zatiaľ však potvrdená nie je. To čo ale potvrdené je vďaka známemu leakerovi je čierny dizajn krabíc „Pro“ variant nových modelov. Konkrétne môžeme vidieť to ako to vyzerá pri modeloch so zlatou farebnou variantou. A je to naozaj luxusné balenie. Apple chce pravdepodobne zdôrazniť lepšiu variantu čiernou farbou. Hoci sa nám nové balenie veľmi páči stále si celkom nevieme predstaviť ako bude vyzerať v prirovnaní s novou tmavozelenou zadnou stranou nového modelu 11 Pro prípadne s verziou Space-Gray. V Apple ale určite vedia čo robia a tak to bude vyzerať dobre.

Jedná sa po dlhšej dobe o dosť veľkú zmenu. Hoci balenia niektorých modelov (napríklad iPhonu 7 a starých modelov (2G,3G,3GS,5) boli čierne, u Apple v posledných rokoch prevládala „čistejšia“ biela. Pri iPhone 6 bolo Apple dokonca tak minimalistické, že na balení ani len nezobrazilo potlač s iPhonom a na miesto toho tu bolo zariadenie „otlačené“ v bielej lesklej farbe (šlo o špeciálnu povrchovú úpravu).

Ako ale môžeme vidieť aj na mnohých prezentačných záberoch a videách, telefón sa snažilo Apple ukázať predovšetkým v tmavších odtieňoch zatiaľ čo model základný 11 preferoval bielu. Už o 4 dni sa ale presvedčíme na vlastné oči a moc sa na túto chvíľu tešíme.

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
iPhone XS Max mal minulý rok bielu farbu balenia – svetapple.sk

Aktualizácia: Medzičasom sa objavil aj dizajn balenia iPhonu 11 a tmavozelenej verzie modelu 11 Pro.

Vyššie v článku sme uviedli, že farba balenia iPhonu 11 je zatiaľ nepotvrdená. Trochu sme hľadali a dostali sme sa k fotografiám priamo od Apple, ktoré pravdepodobne používa na svojich internetových stránkach. Model 11 teda skutočne ponúkne biele balenie, tak ako sme predpokladali a tak ako to asi každému príde logické. Nápis iPhone na bočnej strane by mal byť v rovnakej farbe ako zadná strana zariadenia.

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
Nápis „iPhone“ bude vo farbe zariadenia – svetapple.sk

Model 11 Pro v tmavozelenej farbe ostáva pri čiernom balení. To bude naozaj výrazne „čierne“ vďaka čomu pekne vynikne nové zariadenie aj v exkluzívnej farbe.

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! – svetapple.sk

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple.

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. - svetapple.sk

Hoci už minuloročné modely mali špičkové fotoaparáty, tie tohtoročné sú ešte o niečo lepšie. Hlavne sú tri a ponúkajú nové možnosti. Pozrite si iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple.

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple.

Marketingové oddelenie spoločnosti Apple vždy veľmi dobre vedelo ako zaujať používateľa jednoduchou a vtipnou cestou. V novej reklame skĺbili prakticky všetko čo k novému iPhonu 11 Pro patrí. Fotenie sa pritom neuskutočnilo na rozsiahlych scenériách ale vo vzduchovom tuneli, v ktorom sa natáčala aj reklama na model 11 Pro, ktorá bola zameraná na jeho odolnosť.

Pokiaľ ste na prezentácii sledovali podrobne, určite vám neunikli dva nové režimy, ktorými sa navyše nemusí chváliť len model 11 Pro ale aj základná verzia 11 s dvojitým fotoaparátom na zadnej stránke. Jedným z nich je vylepšený portrétny režim, ktorý sa po novom zameriava predovšetkým na domácich miláčikov a druhým je potom nočný režim, vďaka ktorému odfotíte kvalitné zábery aj v zhoršených svetelných podmienkach bez toho aby ste museli použiť blesk. Nie vždy sa to hodí a často krát „prisvietenie“ pokazí celkový dojem a atmosféru z fotografie.

Druhá vec, ktorú si potom v reklame môžeme všimnúť je už propagácia samotných troch šošoviek fotoaparátu, ktoré sú však výsadou len lepšieho iPhonu 11 Pro. Základná je označená ako „wide“ a odfotíte s ňou klasický záber. Druhou je potom „telephoto“, ktorá dokáže oprický priblížiť váš obraz dvojnásobne (na tomto by len tak mimochodom mohlo Apple ešte zapracovať), no a poslednou, ktorá je zároveň aj novinkou je „ultra-wide“, vďaka ktorej je záber širokouhlý (120 stupňov).

https://www.youtube.com/watch?v=Gb2xJ-GMKmo

Samotná reklama pôsobí veľmi príjemným a vtipným dojmom. Použiť naozaj „vlasatého“ psa bol vhodný krok. Uvidíme ako bude nový model fotiť v realite. Ak si ale všimnete samotné výsledné fotky, vôbec nevyzerajú byť „prikrášlené“ čo je pozitívne. Zábery sú naozaj nádherné.

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. – svetapple.sk

Záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo. Nepôjde o prepadák.

Pred predstavením nových iPhonov, keď bol zverejnený ich dizajn boli ľudia skeptickí. Vyzeralo to s budúcnosťou predajov veľmi zle. Po predstavení nových modelov už bolo veľa používateľov otvorenejších ale stále nie nadšených. Ako sa ale ukazuje, záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo!

Záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo

K najnovším informáciám sa dostávame vďaka prestížnemu analytikovi, Ming-Chi Kuovi, ten vo svojej dôležitej správe pre investorov prezradil, že o nový iPhone je skutočne veľký záujem. Podľa jeho dobrých informácii boli predobjednávky naozaj veľké a očakáva sa väčší predaj ako by sme boli povedali možno ešte pred niekoľkými týždňami.

Pozrite si záznam zo včerajšej Keynote na YouTube. - svetappl.sk

Podľa všetkého nový iPhone 11 a iPhone 11 Pro priniesli viacej inovácii ako samotní používatelia čakali a aj mnohými diskutovaný dizajn nie je napokon až taký zlý. Navyše stále ho takmer nikto nedržal reálne v ruke a nezažil ten pocit „aké to je“. Väčšinu zariadení si jednoducho najprv treba vyskúšať a až potom hodnotiť. Novinky prídu do predaja už o 4 dni, teda 20. septembra a podľa všetkého sa môžeme dočkať aj na nedostatok kusov.

Kuo tvrdí, že jablková spoločnosť mala problémy s výrobou zadného matného skla pri drahšom modeli Pro. To môže mať vplyv na dostupnosť niektorých verzii. Používatelia ale veľmi ocenili nové farebné varianty, medzi ktoré patrí Space Gray či Mindight Green. Práve tie by mali byť zo všetkých najžiadanejšie a presne preto sa môžu zo začiatku predaja objaviť problémy s ich dodaním. Predovšetkým pri naozaj luxusnej, tmavozelenej. Na druhú stranu ale v prípade, že omeškanie nastane, bude trvať len niekoľko dní. Nepôjde teda o trvalo „nezohnatelné“ zariadenia.

Tak isto používateľov oslovil aj iPhone 11. Ten za to vďačí predovšetkým vydarenej fialovej variante, mnohým zaujímavým inováciám a hlavne o čosi nižšej cene, vďaka ktorej je ešte dostupnejší ako iPhone XR. Tu sme však o žiadnych problémoch s výrobou nepočuli. Predpokladáme teda, že zakúpiť ho nebude vôbec žiaden problém.

Záujem o iPhone 11 mali hlavne v Číne

Pre koho je určený iPhone 11? Oplatí sa jeho kúpa? - svetapple.sk
Záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo. – svetapple.sk

Z globálneho hľadiska nám Ming-Chi Kuo prezradil zaujímavé informácie, ktoré sa týkajú číny. Práve pre tento trh je model 11 ako stvorený. Ponúka obrovskú uhlopriečku, čo je v tejto krajine veľmi populárne, obstojný výkon, s ktorým sa nemôže rovnať nič iné a hlavne dobrú cenu. Predobjednávky teda podľa analytika predčili očakávania. Naopak v USA si tiež síce idú základný iPhone 11 avšak záujem tu prekvapivo vzrástol o drahší model 11 Pro, ktorý je tým najlepším iPhonom aký kedy Apple predstavilo. O Európe však žiaľ zatiaľ reč nebola.

Podľa Kua model 11 oslovil hlavne používateľov iPhonu 6,6S a 7. Majitelia novších modelov (pokojne aj s edge-to-edge) displejom zase budú radšej siahať po jeho drahšej variante. Dobrou podporou by mal byť aj výhodný trade-in program, pri ktorom firma vykúpi váš starý model a na miesto neho dostanete zľavu na nákup nového. Vyhnete sa tak komplikácia s predajom a budete mať svoje zariadenie omnoho jednoduchšie. Čo na to poviete?

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS.

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. - svetapple.sk

Jablková spoločnosť predstavila svoju vlajkovú loď minulý týždeň. Dnes po niekoľkých dňoch zisťujeme ďalšie zásadné informácie. Hoci má zariadenie o 4 hodiny lepšiu výdrž batérie, odnieslo si to jeho telo. iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS.

Doba „tenkého dizajnu“ končí

Treba tu ale podotknúť, že toto zariadenie malo okrem slabej výdrže aj veľký problém. Pri trochu väčšom tlaku sa jeho hliníková konštrukcia ohla. Už v tomto období používatelia volali po zmene. Firma sa však tvárila, že prosby nepočuje. Na miesto tenkého dizajnu už roky žiadame lepšiu výdrž batérie. V roku 2015 vyšiel iPhone 6S.

Hoci je nový iPhone 11 Pro o čosi hrubší ako jeho predchodca, iPhone XS Max stále to zase nie je také zlé. Môžeme tu ale pozorovať zaujímavý trend, ktorý sa po rokoch mení. Kým ešte prednedávnom sa výrobcovia predbiehali v tom, koho zariadenie poskytne tenší dizajn, dnes môžeme sledovať to, že na tomto atribúte už až tak moc nezáleží. Napríklad v takom roku 2014 to ale bol závod, kvôli ktorému trpel aj samotný iPhone 6. Apple ho síce dokázal urobiť len v hrúbke 6,9 mm.

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. - svetapple.sk
Staršie modely sa kvôli „dizajnu“ ohýbali – svetapple.sk

Možno ste si ani nevšimli, no ten už mal hrúbku 7,1 mm. Nie je to veľký rozdiel ale stále to nie je moc. iPhone 7 bol prakticky totožný a model 8 opäť pribral na 7,3 mm. Napokon tu môžeme spomenúť ešte iPhone X, ktorý mal v roku 2017 „až“ 7,7 mm a jeho brat, ktorý pšiel o rok neskôr a bol označený ako XR až 8,3 mm! To už je oproti 6,9 mm veru citeľný rozdiel (aj viditeľný ale pravdepodobne nikomu neprekážal). Každé nové zariadenie malo lepšiu výdrž batérie. Minuloročný model XS mal tiež 7,7 mm (tak ako model X). Jeho nástupca je ale zase hrubší.

iPhone 11 Pro dobieha model 11

iPhone 11 Pro naživo. Zariadenie pre skutočných profesionálov. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. – svetapple.sk

Nová vlajková loď spoločnosti Apple sa evidentne nesústredila na svoju „štíhlu“ linku a namiesto toho uprednostnila odolnosť a výdrž batérie. Tento krok oceňujeme. Rozdiel nebudete ani vnímať, iPhone 11 Pro má len o 0,4 mm viac ako iPhone XS.

Dostal sa teda na hodnotu 8,1 mm čo síce nie je také strašné ale ukazuje sa, že jablkovej spoločnosti už na tomto atribúte príliš nezáleží. Na miesto toho tu máme vylepšený, podľa Applu aj odolnejší dizajn, vďaka ktorému by sa zariadenie nemalo rozbiť hneď pri prvom nešťastnom páde a tiež vylepšenú výdrž batérie. Tá vzrástla razantne až o 4 hodiny (v prípade 5,8″ modelu). Dá sa teda povedať, že telefón bude stáť oveľa viac za to.

Navyše v hrúbke dobieha aj model 11 či XR. Tie sú úplne totožné. Ak si ale zakúpite iPhone 11 Pro Max dostanete totožnú hrúbku s modelom 11 Pro. Výdrž batérie tohto zariadenia vzrástla až o 5 hodín…

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. – svetapple.sk

Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné.

Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné. - svetapple.sk
Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné. - svetapple.sk

Spoločnosť Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné. netreba sa tomu čudovať. Na Keynote spomenula, že zariadenia sú vyrobené z extrémne tvrdého skla, ktoré bude asi veľmi náročné poškodiť. Následujúce zábery by vás o tom mali presvedčiť.

Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné.

Jedným z kameňov úrazu smartfónov je práve ich odolnosť. Dizajn môže byť aký chce pekný, čo z toho má používateľ, keď mu telefón omylom spadne na zem a kompletne celý sa rozbije? Takéto nehody sa žiaľ stávajú a miesto toho aby výrobcovia zapracovali na materiáloch, spracovaní a odolnosti, snažia sa navrhnúť len nový elegantný dizajn, ktorý však s týmito nehodami príliš dobre nefunguje. Ako to však vyzerá, Apple to tento rok urobilo presne naopak.

Recyklovalo síce starší dizajn ale použilo materiály, vďaka ktorým sú oba nové iPhony mimoriadne odolné a rozbiť ich nebude také jednoduché (aj keď niekomu šikovnému sa to určite podariť môže). Okrem prezentačných videí dnes Apple zverejnilo aj úplne novú reklamu na iPhone 11 Pro, ktorá tieto veci zdôrazňuje.

iPhone 11

Nový iPhone 11 propaguje Apple už na prezentačnom videu ako veľmi odolný. Okrem údaju o vodeodolnosti do 2 metrov na dobu 30 minút sa tu síce nič viac nedozvieme, môžeme tu ale vidieť obrovské množstvo a nehôd, ktoré by iPhone za normálnych okolnosti veľmi rýchlo poškodili. Nové technológie, ktoré firma pri výrobe týchto zariadení zaviedla by mali rozbitiu zamedziť. To ako to bude vyzerať v praxi ešte len uvidíme. Na videu ale telefón pôsobí akoby sa ani rozbiť nedal…

https://youtu.be/H4p6njjPV_o

iPhone 11 Pro

V podstate to isté platí aj pre model 11 Pro. Jeho predstavenie síce funguje na inom princípe ako prezentačné video na iPhone 11 (v tom sa Apple viac sústredilo na používateľský zážitok a tu na výrobu) avšak aj v tomto videu môžeme vidieť ako Apple testovalo odolnosť nového zariadenia v tých najnáročnejších podmienkach. To naznačuje, že jeho rozbitie bud taktiež veľmi náročné. Vodeodolnosť je tu navyše ešte o čosi väčšia. Telefón môžete na 30 minút ponoriť do hĺbky až 4m. Nevieme síce kto to reálne využije ale prečo nie…

https://www.youtube.com/watch?v=cVEemOmHw9Y

Druhé video je úplne nové a ukazuje špeciálny test odolnosti modelu 11 Pro, ktorý je vystavený tým najnáročnejším podmienkam. Reklama sa podľa nás veľmi podarila a dokonalo ukazuje to, čo sa ňou jablková spoločnosť snažila znázorniť.

Nové zariadenia síce nie sú nezničiteľné ale pravdepodobne sa budú rozbíjať len veľmi ťažko a to je veľmi dobrá a dôležitá správa. Sme zvedaví na prvé testy, ktoré ukážu ich slabiny. Pokiaľ by ale telefóny prežili tie najnáročnejšie pády, pravdepodobne by si tým nový iPhone získal fantastickú reputáciu, ktorú by mu bezpochyby závidela aj konkurencia. Uvidíme.

https://www.youtube.com/watch?v=K0VWwY6MR0k

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. - svetapple.sk
Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. - svetapple.sk

To, že spoločnosť Samsung často využíva relatívne agresívne reklamy na propagáciu svoju propagáciu. Tento krát by sme možno nepovedali, že je reklama až taká agresívna, no útok na iPhone to určite je. Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.

Nový Samsung Galaxy Note 10 je vlajkovou loďou Juhokórejského výrobcu a tak celkom logicky obsahuje množstvo funkcii, ktoré sú výnimočné a ktoré momentálne nemáme ani v iPhone. Jednou z takýchto funkcii je určite aj možnosť rozmazať pozadie v reálnom čase počas toho ako natáčate videá. Jedná sa v podstate o rovnaký režim, aký má aj iPhone avšak tu funguje len pre fotenie. Aby ste boli v obraze, hovoríme samozrejme o režime portrét.

Nový režim od Samsungu umožňuje používateľom vytvárať ešte profesionálnejšie zábery a musíme uznať, že to vyzerá fakt dobre. Objektívne si ale dovolíme podotknúť, že aj táto technológia má stále svoje muchy a ešte potrebuje doladiť. Objavujú sa tu podobné chyby ako pri fotografiách na režim portrét v čase, kedy ho Apple spustilo v beta verzii pre iPhone 7 Plus. Samozrejme v tomto prípade sa jedná pravdepodobne čisto o softvérovú záležitosť (aj keď viacero objektívov na zadnej strane nového Samsungu Galaxy Note 10 môže pomôcť k lepšiemu výsledku).

U Apple by sme túto funkciu hľadali len veľmi ťažko. Hoci nový iPhone 11 a iPhone 11 Pro má absolútne špičkový fotoaparát a možnosti natáčania videa, niečo podobné Apple do jeho aplikácie ešte nezakomponovala. Netreba ale zúfať. Podobné rozmazanie pozadia dokáže možno aj vaše zariadenie, treba na to ale použiť tu správnu aplikáciu. Jednou z nich je profesionálna FilmicPro. Treba však za ňu zaplatiť 14,99€ zatiaľ čo v Samusngu máte túto technológiu už v cene.

Nová reklama

Nový, len veľmi krátky 15 sekundový spot od Samsungu prezentuje túto funkciu v reálnom čase, pričom ju porovnáva so svojim najväčším konkurentom a asi aj úhlavným nepriateľom, iPhonom. Na videu môžeme vidieť žiadosť o ruku, pričom ju natáčajú dvaja ľudia súčasne. Jeden drží v ruke nový Note 10 s funkciu Bokeh Up, druhý zase iPhone bez tejto funkcie. Po pár sekundách môžeme vidieť ako majiteľ iPhonu schováva zariadenie do vrecka a natáča sa už len na Note 10.

https://youtu.be/WbWk9lWrZqc

Takáto reklama je podľa nášho názoru celkom vtipná a vôbec nie taká agresívna ako to zvykne Samsung robiť. Firma by mala určite pokračovať skôr v takomto marketingu, v ktorom vyslovene neuráža jednu spoločnosť ale len jednoducho naznačí, že má tu a tam o čosi naviac. Uvidíme ako bude natáčať iPhone 11 a iPhone 11 Pro v reálnom čase. Hoci funkciu Bokeh Up nemá, určite bude mať veľmi kvalitné zábery a vytvárať naň videá či filmy bude zábava…

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. - svetapple.sk
Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. – svetapple.sk

Spotify si posvieti na tých, ktorí zneužívajú rodinne zdieľanie služby.

Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!
Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!

Najpopulárnejšia hudobní stramovacia služba na svete ponúka rôzne balíčky predplatného. Patrí medzi ne samozrejme aj rodinné zdieľanie. Nie každý, kto ho ale využíva vytvára rodinu. Spotify si posvieti na tých, ktorí zneužívajú rodinne zdieľanie služby.

Spotify si posvieti na tých, ktorí zneužívajú rodinne zdieľanie služby.

Spoločnosť chce nastoliť aj v tomto smere poriadok. Je síce pravda, že pokiaľ ponúkne takúto možnosť, mala samotná stramovacia služba rátať s tým, že ju môže využívať prakticky ktokoľvek. Na druhú stranu al chápeme, prečo chce proti „podvodom“ bojovať. Prichádza o cenný zisk. Predsa len rodinné zdieľanie môže využívať až 6 ľudí. Táto služba stojí 8,99€.

Ak si službu ale zakúpite ako jednotlivec, zaplatíte 5,99€. Je to teda značný rozdiel. Ak sa povedzme dohodne partia kamarátov na tom, že bude využívať rodinné zdieľanie každý po svojom, mesačne to na osobu vychádza 1,49€. To je oproti 5,99€ značný rozdiel. No a hoci si možno poviete, že tých „šesť euro“ nikoho nemôže zodrať z kože, pravdepodobne by ste sa čudovali koľko používateľov reálne využíva rodinné predplatné aj keď vôbec nie sú rodina a nežijú spolu.

No a presne preto kompetentní zakročili a upravili svoje podmienky pre používanie služby. Súhlasiť s nimi musí automaticky každý, kto službu naďalej používa. Služba tu uvádza, že tí, ktorí využívajú rodinné zdieľanie budú musieť občas spoločnosti Spotify poskytnúť dáta o polohe (samozrejme všetko sa bude diať automaticky). Podľa toho špeciálny systém vyhodnotí či sa vyskytuje blízko jedného bydliska alebo ste úplne inde a nie ste členom rodiny. Zaujímavý spôsob ale nepríde nám celkom fér.

Spotify-svetapple.sk

To či ste rodina alebo nie sa nedá určiť len podľa vašej polohy

Určite so mnou budete súhlasiť, že to či ste členom rodiny sa nedá určiť na základe vašej dlhodobej polohy. Povedzme, že celý život život žijete v Košiciach a používate službu Spotify. Tento rok ste ale ako študent vyrazili do Bratislavy a práve odtiaľ budete nevedomky odosielať dáta o polohe. Samozrejme, že systém okamžite vyhodnotí, že nie ste členom rodiny a vaše členstvo nemusí uznať. Presne preto nás celkom zaujíma akým spôsobom bude Spotify pristupovať k takýmto prípadom.

Dôležité je tiež dodať to, že tieto nové pravidla platia už od 5. septembra ale zatiaľ nie vrámci Európy ale len USA. Systém sa tu pravdepodobne ešte len začína testovať a ak bude úspešný môžeme ho očakávať aj u nás. Ak teda používate rodinné predplatné, pripravte sa na to, že občas budete musieť prenocovať u kamaráta alebo potom jednoducho zaplatiť 6 euro za individuálne Spotify.

Na záver už len dodáme, že všetky vaše údaje, ktoré odošlete do Spotify budú uschované na jednom uzamknutom mieste a nebude k ním mať prístup nikto iný ako spoločnosť sama. Nebudete sa teda musieť obávať o to, že sa niekto dostane ku vášmu súkromiu. Akonáhle vaše zdieľanie navyše systém skontroluje a vyhodnotí, automaticky tieto dáta vymaže a už ich nikto nikdy neuvidí.

Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!
Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!

Apple tento rok potvrdilo 3-ročný životný cyklus pre každý nový iPhone.

iPhone 11 hands-on. Takto vyzerá fantastická novinka naživo. - svetapple.sk
iPhone 11 hands-on. Takto vyzerá fantastická novinka naživo. - svetapple.sk

Jablková spoločnosť predstavila značne vylepšený model XS a XS Max, ktoré vylepšil do dokonalosti. Týmto svojim krokom ukázala jednu dôležitú vec. Apple tento rok potvrdilo 3-ročný životný cyklus svojich nových modelov.

Apple tento rok potvrdil 3 ročný životný cyklus

Apple obmieňal svoje zariadenia každé dva roky. Vždy predstavil revolučnú novinku a následne jej vylepšenú verziu „S“. Pekným príkladom bol prechod z modelu iPhone 3GS -> iPhone 4 -> iPhone 4S -> iPhone 5. Behom 4 rokov sme videli 3 rozdielne generácie nového iPhonu. Ak sa na to pozrieme z dnešného pohľadu, vyzeralo by to asi takto iPhone 7 -> iPhone X -> iPhone XS -> iPhone 11 Pro.

Za toto obdobie 4 rokov sme mali možnosť vidieť len 2 generácie iPhonu. To isté aj medzi iPhonom 5S -> iPhonom 6 -> iPhonom 6S a iPhonom 7 (dokonca aj iPhonom 8, ale vzhľadom na to, že prišiel spolu s modelom X, tak sme ho nepoužili ako primárnu inováciu). Ak sa vám to doteraz zdalo trochu chaotické, skúsime to zjednodušiť. V roku 2017 prišiel iPhone X, minulý rok sme mali možnosť vidieť iPhone XS a tento rok by (po starom) mal prísť úplne nový iPhone. To sa ale nestalo a prišla zase vylepšená generácia, iPhone 11 a 11 Pro.

iPhone 11 Pro naživo. Zariadenie pre skutočných profesionálov. - svetapple.sk

Revolučný model teda príde až na budúci rok, v 2020-tom. Mal by sa zásadnejšie zmeniť dizajn, prísť nové, revolučné technológie, ktoré iPhone ešte nemá a tiež úplne nové uhlopriečky.

Dôvod prečo sa to deje?

Ako ste sa teda mohli dočítať vyššie, tento trend troj-ročného životného cyklu tu vôbec nie je krátko a deje sa už prakticky od predstavenia iPhonu 6 v roku 2014. Má svoje logické dôvody a vysvetlenia, pre ktoré vzniká. V prvom rade za to nemôže až tak Apple ale na druhú stranu túto situáciu efektívne využíva. Za týmto trendom stoja práve používatelia, ktorí už s jedným smartfónom nevydržia 2 roky ale pokojne aj 3-4 roky bez toho aby ho mali nutnosť inovovať.

Firmy svoje zariadenia už dostali tak ďaleko, že sa v nich niečo vylepšuje len veľmi ťažko. Napriek tomu sa to stále dá a predĺžením životného cyklu môžu odkladať zaujímavejšie inovácie na neskôr, na Ďalšie generácie zariadení. Apple by teda mohol prísť s pokrokovými prvkami ale vzhľadom na to, že sa mal tento rok len vylepšiť, tak s nimi neprišiel (aj keď si myslíme, že priniesol dostatočné množstvo inovácie). To na čo by sme sa malo tešiť je ale iPhone v roku 2020.

Apple tu pozmení dizajn, prinesie technológie, ktoré bude podporovať aj úplne nová platforma a samozrejme, že ho vo všetkom vylepší. Veľmi sa teda tešíme na budúcnosť a vôbec si nemyslíme, že Apple toho 10. septembra predstavilo málo. Práve naopak. Z aktuálnej platformy vyťažila absolútne maximum a my jej za to ďakujeme…

Prečo môže byť iPhone 11 rýchlejší ako iPhone 11 Pro? - svetapple.sk - svetapple.sk
Apple tento rok potvrdilo 3-ročný životný cyklus pre každý nový iPhone. – svetapple.sk

Brexit môže za to, že iPhone vo Veľkej Británii zdražel.

Spoločnosť Apple tento rok síce neznížil cenu vrcholných modelov, iPhone 11 sa ale dočkal menšej korekcie v prospech používateľa. Všade vo svete teda nové modely stoja buď menej alebo rovnako ako minulý rok. Brexit môže za to, že iPhone vo Veľkej Británii zdražel.

Brexit môže za to, že iPhone vo Veľkej Británii zdražel.

Ako sa ukazuje, výstup Veľkej Británie z Európskej Únie, môže mať následky prakticky na všetko. Obyvatelia krajiny si to uvedomujú čoraz viacej. Teraz budú musieť zaplatiť za nový iPhone viac ako počas minulého roka. Hoci rozdiel nie je až taký výrazný, vzhľadom na to, že firma tento rok ceny nezvyšovala a skôr ich chcela tlačiť dole je to pre všetkých obyvateľov krajiny skôr smutná správa.

Rozdiel medzi cenami v USA a Európe je preto taký výrazný, pretože všetky uvedené ceny, ktoré sme mali možnosť vidieť na Kynote sú vždy uvádzané bez DPH. Okrem iného v EU platí automaticky dvojročná záručná doba, kdežto v USA platí zo zákona len 1 rok. Ak by ste chceli rovnaké podmienky v USA, musíte si zaplatiť balíček Apple Care+, ktorého cena je 149$. Potom sa už netreba čudovať, prečo vrámci EU stojí model 11 64GB 799€ a v USA 699$ (cca 625€).

iPhone 11 hands-on. Takto vyzerá fantastická novinka naživo. - svetapple.sk

Ceny vo veľkej Británii…

Pokiaľ sa pozrieme na všetky nové modely vrámci Veľkej Británie, zistíme, že rozdiel v cene je zhruba 50 libier pri modeli 11 Pro a 11 Pro Max. Čo sa týka dostupnejšej verzie 11, tu si priplatíte len 20 libier. Prvá cena pojednáva o sume, ktorú zaplatia obyvatelia UK v librách. Druhá cena v oblej zátvorke ukazuje prepočet na eurá. Tretia cena v hranatej zátvorke ukazuje cenu na Slovensku.

  • iPhone 11 (64GB) – 729£ (812€) [799€]
  • iPhone 11 (128GB) – 779£ (843€) [849€]
  • iPhone 11 (256GB) – 879£ (951€) [969€]
  • iPhone 11 Pro (64GB) – 1049£ (1135€) [1149€]
  • iPhone 11 Pro (256GB) – 1199£ (1297€) [1319€]
  • iPhone 11 Pro (512GB) – 1399£ (1514€) [1449€]
  • iPhone 11 Pro Max (64GB) – 1149£ (1243€) [1249€]
  • iPhone 11 Pro Max (256GB) – 1299£ (1406€) [1419€]
  • iPhone 11 Pro Max (512GB) – 1499£ (1626€) [1649€]

Ako môžete vidieť na cenách, hoci v UK narástla, predsa len je väčšina modelov vo väčšine verzí stále výhodnejšia ako u nás. Samozrejme rozdiel je minimálny a cestovať sa do tejto krajiny po nový iPhone určite neoplatí. Na druhú stranu je to ale smutné, že aj po zdražovaní kúpime iPhone v tejto krajine stále lacnejšie ako u nás…

Pre koho je určený iPhone 11? Oplatí sa jeho kúpa? - svetapple.sk
Brexit môže za to, že iPhone vo Veľkej Británii zdražel. – svetapple.sk

Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5 a prečo nie sú sklamaním?

Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5 a prečo nie sú sklamaním? - svetapple.sk

Veľa používateľov vyjadrilo nespokojnosť nad novými hodinkami od jablkovej spoločnosti. Podľa nás sa ale na situáciu treba pozerať trochu ináč. Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5?

Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5? Máme zlý pohľad na vec?

Aj vás naštvalo ako málo Apple inovovalo svoj extrémne populárny produkt, Apple Watch? Ani sa vám nečudujeme. Prišli tu prakticky len 4 inovácie. Najväčšou je samozrejme stále zapnutý displej, ktorý funguje spolu s celodennou výdržou batérie.

Druhou zaujímavou novinkou je potom kompas, ktorý doteraz fungoval len na iPhone a treťou medzinárodné SOS. Na záver ešte čerešnička na torte, ktorú Apple neprezentoval na svojej konferencii a to je kapacita úložiska, ktorá po novom nie je 16GB ale 32GB. Ešte dodáme, že hodinky prišli v nových vyhotoveniach. Dostali sme opäť titánové či keramické modely.

Minulý rok bol ale inovatívny line-up omnoho bohatší čo sa týka tohto produktu. S tým samozrejme súhlasíme, lebo je to pravda. Na druhú stranu sa na to celé treba pozerať z iného pohľadu.

Apple Watch nie je produkt na 2 roky. Používateľ ho môže nosiť pokojne 5 rokov, batéria to vydrží.

Prvé hodinky Apple Watch boli predstavené presne pred 5. rokmi s tým, že ich predaj začal približne po pol roku. Ak si ich teda niekto kúpil, dnes majú vyše 4 roky a stále fungujú. Nehovoríme, že sa medzi tým neposunuli ďalej ale ľuďom stále reálne stačí aj ich prvá generácia, ktorú stále bez problémov používajú. Predstavte si ten skok, ktorý musia zažiť teraz, keď prídu do Apple Store a vyskúšajú si Apple Watch Series 5 so všetkými tými funkciami.

Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5 a prečo nie sú sklamaním? - svetapple.sk
Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5 a prečo nie sú sklamaním? – svetapple.sk

Druhá a tretia generácia prišla s lepšími vlastnosťami, vodeodolnosťou, malými technologickými zmenami či možnosťou pripojenia na LTE (Series 3). Stále však ide o zariadenie, ktoré vyzeralo prakticky rovnako ako generácia prvá.

Veľká zmena prišla až minulý rok, kedy hodinky prišli s novým dizajnom, väčšími displejmi a tiež s EKG či detekciou pádu. Ľudia z nej boli skutočne nadšení. Reálne však šlo o veľkú inováciu, ktorá prišla až po 4 rokoch (od predstavenia prvého modelu) a mala osloviť predovšetkým majiteľov Apple Watch Series 0, Series 1, Series 2 a možno pár tých, ktorí mali Series 3 nebola však na nich priamo zameraná.

No a v podstate to isté sa deje aj dnes

Apple Watch Series 5 neprišli ako ten „revolučný model“. Hodinky prišli len ako akýsi vylepšený model hodiniek Apple Watch Series 4 a j možné, že revolúcia sa nebude konať ani na budúci rok ale až v roku 2021! Apple zase bude inovovať ale väčších zmien sa vôbec nemusíme dočkať tak skoro. Treba tu podotknúť, že ide o relatívne drahú spotrebnú elektroniku, pri ktorej sa predpokladá, že ju používateľ nebude meniť z roka na rok.

To znamená, že ani Apple nemôže robiť každým rokom tak lákavé Apple Watch, pretože by si zachviľu vyčerpal inováciu a človek, ktorý vlastní ročný model by aj tak nemal záujem na výmenu. Radšej by ešte rok počkal a kúpil by ďalšiu generáciu. Firma k tomu presne týmto štýlom pristupuje a je to dobré. Apple Watch Series 5 v podstate nie je plnohodnotná generácia. Je to len akýsi „facelift“ modelu Series 4. Ak sa na to ale pozeráme z tohto pohľadu, zistíme, že hodinky mali zatiaľ len 2 veľké generácie. Prvou bola tá prvá, druhou tá štvrtá. Zvyšok bol len ich vylepšením…

Ak teda máte Apple Watch Series 0,1,2,3, nové hodinky sú pre vás ako stvorené. Ak ale máte Apple Watch Series 4, určite ich kvôli vám Apple nepredstavilo. Pre vás si chystá až model v roku 2020 alebo 2021. To treba pochopiť…

Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5 a prečo nie sú sklamaním? - svetapple.sk
Pre koho boli predstavené Apple Watch Series 5 a prečo nie sú sklamaním? – svetapple.sk

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť