Používanie iOS zariadení je v jednom bode veľmi rizikové. Niekedy sa môže stať nehoda, kedy nám jednoducho telefón alebo tablet spadne na zem a katastrofa je na svete. Ako opraviť rozbitý displej? Pozreli sme sa, aké sú možnosti.

3Návšteva neautorizovaného servisu – ušetrím čas ale s rizikom. Navyše zaplatím viac.

Cenník opráv v neautorizovanom servise - svetapple.sk
Cenník opráv v neautorizovanom servise (PCespres) – svetapple.sk

„Ako opraviť rozbitý displej? Skočím do neautorizovaného servisu v obchodnom centre u nás v meste. Telefón potrebujem opraviť expresne a nemám čas nikam ďaleko chodiť alebo ho niekam posielať“. Aj toto si môže majiteľ povedať a v podstate má pravdu. Pokiaľ telefón používa nonstop a musí byť stále na telefóne, jednoducho ho potrebuje mať „fit“ čo najrýchlejšie.

Oplatí sa ale neautorizovaný servis? Pozreli sme sa na ceny. Tie nás nemilo prekvapili, keď sme zistili, že sú o dosť vyššie ako v autorizovanom servise.

Jeden z najznámejších servisov, PCexpres ponúka výmenu displeja na iPhone XS za sumu 429€ s DPH (28.1.2019). To je poriadna pálka. Oproti autorizovanej výmene je to rozdiel 67,80€. Pravdepodobne je cena dielov pre neautorizované servisy vyššia, a tak musia operovať s vyšším cenníkom.

Prečítajte si tiež  Takto Apple predáva v reálnom čase.

Servis na svojich internetových stránkach navyše píše, že sa jedná o originálny náhradný diel (konkrétne PCexpres, iný servis toto sľubovať nemusí. Rozdiel medzi displejmi si môžete pozrieť tu), ktorý je dodávaný priamo výrobcom. Nevieme, do akej miery je toto tvrdenie pravdou, nakoľko originálne náhradné diely by sa mali dostať výhradne k autorizovaným servisom, avšak za predpokladu, že stránka hovorí pravdu, cena opravy dáva logiku.

Na prácu navyše zákazník dostane automaticky záruku 3 mesiace a na náhradný diel 2 roky. Pokiaľ teda technik neurobí niečo správne, 3 mesiace sú dosť dlhým časovým obdobím na to aby sa to prejavilo a vy ste robotu dodatočne reklamovali.

Neautorizovaný zásah prináša riziko

Stále ale musíte rátať s tým, že v neautorizovaných servisoch personál nie je školený priamo Applom a nemusí mať žiaden certifikát na opravu. Sami sme mali skúsenosť, kedy nám na iPhone 7 Plus bol síce diel vymenený, ale na kovovom tele sa objavila preliačina. Išlo práve o neodbornú manipuláciu.

Vtedy sme samozrejme na problém upozornili a objektívne nám chybu uznali a odstránili. Neautorizovaný servis vám navyše displej nenakalibruje tak, aby vyzeral úplne rovnaký ako od výrobcu. Môže byť teda o čosi menej svetlý (alebo naopak), prípadne môže mať celkovo mierne pozmenené farby. Na druhú stranu ale poväčšine ide iba o malé rozdiely, ktoré používateľa trápiť nebudú.