St, 15.10.2025
Úvod Blog Strana 1811

Apple Watch Series 5: remienky s magnetmi môžu spôsobovať problémy hodinkám.

Apple Watch Series 5- remienky s magnetmi môžu mať spôsobovať problémy hodinkám. - svetapple.sk

Nové hodinky Apple Watch Series 5 možno každého nenadchli, no nové funkcie aspoň mnohých potešili. Samotné Apple ale varuje. Apple Watch Series 5: remienky s magnetmi môžu spôsobovať problémy hodinkám.

Apple Watch Series 5: remienky s magnetmi môžu spôsobovať problémy hodinkám.

Nová generácia hodiniek je je úplne tak nová generácia hodiniek. Je to len vylepšená verzia Apple Watch Series 4 s novým označením. Prirovnali by sme to možno k autám, ktoré sa tiež z času na čas trochu vylepšia, pomení sa výbava a technológie. Vozidlo ale ostáva rovnaké. Presne to teraz urobilo Apple. Novinkou pri hodinkách je napríklad kompas, ktorý sa tu nachádza vrámci aplikácie ale aj ako nový hardvér.

Samotná appka vám dokáže ukázať svetové strany, nadmorskú výšku a iné zaujímavé údaje, ktoré tu vidíte vôbec po prvý krát. Doteraz sa aj pri navigácii museli Apple Watch spoliehať na iPhone a jeho vstavaný kompas. Po novom to už potrebné nebude. Treba si ale dávať pozor akú verziu hodiniek si vyberiete. Magnetické remienky môžu ovplyvniť funkčnosť kompasu či dokonca ho aj trvalo poškodiť. Varuje pred tým samotné Apple.

Apple Watch Series 5- remienky s magnetmi môžu mať spôsobovať problémy hodinkám. - svetapple.sk
Apple Watch Series 5- remienky s magnetmi môžu mať spôsobovať problémy hodinkám. – svetapple.sk

Pozor aký remienok používate

Samotné Apple momentálne využíva 3 remienky, ktoré spolupracujú s technológiou magnetu. Tá sa veľmi elegantne postará o to, aby bol remienok rýchlo a jednoducho zapnutý a aby to celé vyzeralo dobre. Konkrétne sa jedná o milánsky remienok, moderný remienok a napokon kožený remienok.

Zvyšné remienky už magnety nevyužívajú. Takéto varovanie navyše na svojich webových stránkach zverejnilo samotné Apple. Inžinieri si teda uvedomili, že kompas a magnet sa príliš v láske nemá, no aj napriek tomu ho tu zakomponovali. Nutné je ale podotknúť, že aj keď pred tým Apple varuje, najlepšie bude, keď si to sami dopredu vyskúšate. Predsa len zápästie je pomerne široké a medzi magnetom na spodnej strane a hodinkami na vrchnej strane môže byť slušných 5-7 centimetrov. Magnety navyše nie sú až tak silné takže by vôbec nemusel kompas ovplyvňovať.

Ako sme už ale napísali, toto varovanie vydalo samotné Apple takže pravdepodobne vie prečo tak učinilo. Ak chcete nové hodinky Apple Watch Series 5 radšej sa vyhnite uvedeným remienkom. Tak isto ale môžete všetko dopredu vyskúšať alebo jednoducho nepoužívať kompas. Či ale magnet nebude mať pri dlhodobom používaní vplyv na jeho funkčnosť vám však povedať nevieme…

Apple Watch Series 5- remienky s magnetmi môžu mať spôsobovať problémy hodinkám. - svetapple.sk
Apple Watch Series 5- remienky s magnetmi môžu mať spôsobovať problémy hodinkám. – svetapple.sk

64GB iPhone 11 Pro považujeme trochu za výsmech používateľom.

Apple predstavilo úplne nové iPhony už pred týždňom a dnes sa dostávame na tému, kde ich trochu skritizujeme. 64GB iPhone 11 Pro považujeme trochu za výsmech používateľom. Prečítajte si prečo.

Pri iPhone 11 je to v poriadku

Základná kapacita bola na iPhone dlhé roky 16GB. Po čase sa to našťastie zmenilo a od iPhonu 7 sme mohli kupovať zariadenia so základom 32GB. Dnes je to už 64GB! Je to super. Jedná sa v podstate o ideálnu pomäť pre nenáročného používateľa, ktorý nefotí nijako extra veľa fotografii a taktiež nepoužíva stovky „veľkých“ aplikácii.

V iPhone 11, ktorý je zameraný skôr na obyčajného konzumenta vidíme tento základ ako mimoriadne príjemný. Dokonca len za sumu približne 50€ máte k dispozícii až 128GB. Vďaka tomu máte za relatívne malý cenový rozdiel fakt veľkú kapacitu. Ak sa rozhodnete pre vrchol ponuky 256GB (čo si myslíme, že 99% používateľom bude úplne stačiť), zaplatíte zhruba o 150€ viac ako za základ. Nie je to málo avšak možno aj vďaka tomu nebudete mať o nejaký ten rôčik dlhšie potrebu meniť svoje zariadenie. Čo však iPhone 11 Pro?

Potvrdené, Apple na všetkých nových iPhonoch zabil 3D Touch! - svetapple.sk

Tu Apple zvolilo politiku, s ktorou celkom stotožnení nie sme a aj ako dlhoroční fanúšikovia Applu ho musíme za tieto kroky kritizovať. Telefón sa tvári ako profi. Jeho pamäť je ale úplne smiešna.

Profi zariadenie, profi fotoaparáty, protfi výkon len tá pamäť je celkom trápna…

Nejako takto vnímame novú vlajkovú loď spoločnosti Apple. A aby sme veci uviedli na pravú mieru. Podobne sme to cítili aj minulý rok pri iPhone XS či modeli X. Základná pamäť v roku 2019 len 64GB? Tomu rozumieme pri bežnom smartfóne ale nie pri takom od ktorého sa očakávajú náročné a kvalitné fotografie či videá. Určite si veľa ľudí vystačí aj so základom. Verzie sú ale odstupňované ako 64GB a potom veľký skok na 256GB. Následne končia s podľa nás zbytočnou verziou 512GB.

Skrátka a jednoducho, chýba tú 128GB varianta, ktorá mohla tvoriť základ. Tu by ale nový model XS vo väčšej pamäťovej verzii zrejme skoro nikto nekupoval. Presne preto Apple tento variant vyhodilo a pre budúcich majiteľov nového modelu Pro pripravilo druhú verziu s 256GB samozrejme s mastným príplatkom. Ten v tomto prípade nečiní 50€ alebo 100€ ale približne 170€ čo veru nie je najmenej! Je teda jasné, že Apple využilo zákazníkov tohto modelu. Pravdepodobne obrovské percento z nich pôjde do väčšej varianty. Vo firme sa zrejme manažment zhodol na tom, že keď pre niekoho nie je problém zaplatiť 1149€ za základ, prečo by to mal byť problém 1319€ za 256GB?

Možno by sme ani slovo nepovedali, keby sme nevedeli, že Apple v skutočnosti na tomto iPhone dosť šetrilo. Minimálne na displeji, ktorý už nemá klasický 3D Touch ale len Haptic Touch. Tak isto ušetrilo nemalé milióny aj na jeho vývoji a dizajne, nakoľko recyklovalo množstvo komponentov z minulého roka. Výsledkom bude teda to, že aj pri rovnakom predaji bude zisk vyšší. Uvidíme s akou základnou pamäťou príde iPhone na budúci rok. So 64GB ale pri profi produkte, ktorý je o 300€ drahší ako jeho lacnejší brat (s veľmi podobným hardvérom) ale celkom stotožnení nie sme. Príde nám to ako výsmech pre zákazníkov, ktorí niečo od produktu očakávajú. Čo na to hovoríte vy?

iPhone 11 Pro naživo. Zariadenie pre skutočných profesionálov. - svetapple.sk
64GB iPhone 11 Pro považujeme trochu za výsmech používateľom. – svetapple.sk

AirPods 3 unikli na internet. V predaji by mohli byť pred Vianocami.

AirPods 3 unikli na internet. - svetapple.sk
AirPods 3 unikli na internet. - svetapple.sk

Hoci sme si pôvodne mysleli, že AirPods 3 uvidíme až na budúci rok, teraz to reálne vyzerá, že prídu ešte koncom roka 2019. Dnes dokonca AirPods 3 unikli na internet. V predaji by mohli byť pred Vianocami.

AirPods 3 unikli na internet.

Dopredu upozorňujeme, že je veľmi ťažké predpovedať, do akej miery je tento únik pravdepodobný. Na jeho potvrdenie budeme musieť zrejme chvíľu počkať. Ak sa ale ukáže ako pravdivý, pred očami máme tretiu generáciu extrémne populárnych slúchadiel AirPods, ktorá ponúkne nové tvary, kvalitnejšie audio, pravdepodobne nový zdravotný senzor či technológiu, ktorá bude vedieť eliminovať vonkajšie zvuky. Najdôležitejšou inováciou bude ale vodeodolnosť.

AirPods 3 unikli na internet. - svetapple.sk
AirPods 3 unikli na internet. – svetapple.sk

S novými slúchadlami by ste mali zvládnuť plávať. Najprv sa na internetovej stránke Slashleaks objavil len dizajn nového, menšieho nabíjacieho púzdra pre samotné slúchadlá.

Na fotografii môžeme vidieť vodotlač na čínsku stránku 52audio.com. Ako náhle do vyhľadávania na tejto stránke zapíšete „AirPods 3“, dostanete sa k článku, na ktorom môžete vidieť reálne fotografie týchto zariadení. Samozrejme nejedná sa o žiadnu finálnu verziu slúchadiel. Nachádza sa tu prakticky len ich plastové telo. Aj to nám ale veľa napovedá o tom ako budú fungovať a hlavne o tom ako budú vyzerať.

Mierne dizajnové zmeny, pravdepodobne kvôli novým technológiám

AirPods prvej aj druhej generácie sú obľúbené. Majú príjemný tvar a zaujímavé technológie vďaka ktorým je počúvanie hudby o čosi príjemnejšie. Ich nová generácia by však mala dizajn mierne upraviť. Apple určite dlho pracovalo na tom aby boli slúchadlá ešte ergonomickejšie a zároveň aby sa do nich dali aplikovať nové technológie a odolnosť proti vode. Práve plávanie s AirPods 3 by malo byť samozrejmosťou.

V predošlích únikoch, ktoré sa týkajú tohto zatiaľ stále tajomného zariadenia sme sa mohli dozvedieť, že budú okrem iného po prvý krát podporovať zdravotné funkcie. Nebude to síce nič prevratné ale slúchadlá by mohli sledovať našu tepovú frekvenciu. (To by sa možno dalo využiť na nejakú zaujímavú aplikáciu, ktorá nás bude monitorovať počas počúvania hudby a sledovať ako sa frekvencia mení v závislosti na žánroch a podobne…)

AirPods 3 unikli na internet. - svetapple.sk
AirPods 3 unikli na internet. – svetapple.sk

Okrem iného by mala nová generácia zaznamenať aj pokrok v kvalite prehrávania. Nehovoríme len o tom, že by mala mať o čosi výraznejšie basy (čo jej bolo vyčítané) ale mala by aj lepšie potláčať okolitý hluk. Vďaka tomu by vás aj pri menšej hlasitosti nemali vyrušovať vplyvy prostredia. Samozrejme by to malo mať pozitívny vplyv aj sa samotné prehrávanie.

Ako môžeme vidieť na zmenšovaní (aj bezdrôtového balenia), slúchadlá zrejme neprídu s lepšou výdržou batérie. To ale ani s horšou. Predsa len by šlo o krok späť. To, čo ponúkajú dnes je koniec koncov celkom postačuje. 24 hodín počúvania vďaka puzdru, 5 hodín vďaka samotným slúchadlám a ak sa vám vybijú, za 15 minút ich nabijete na ďalšie 3 hodiny čo je super výsledok.

Kedy budú AirPods 3 predstavené?

Na túto otázku vám samozrejme nikto jednoznačne neodpovie. Môže to byť tento rok, alebo to môže byť aj v 2020-tom. Ako ale analytici predpokladajú, je celkom reálne, že by sme ich mohli vidieť už na Kenyote, ktorá by mala byť koncom tohto roka. Apple na nej predstaví nové verzie iPadu Pro a prirpavovaný MacBook Pro 16″. Taktiež sa šepká o novej generácii Apple TV, ktorá bude výkonnejšia a tak bude lepšie podporovať službu Apple Arcade.

To, že táto konferencia bude je skoro isté. Nenaznačuje nám to len množstvo únikov či prekvapivo krátka konferencia iPhonu 11/ 11 Pro ale aj fakt, že sme na nej nevideli aktualizované kľúčové produkty, ktoré by ešte mali prísť tento rok. No a ak na poslednej (pravdepodobne novembrovej) keynote uvidíme aj AirPods 3, je skoro isté, že sa do predaja dostanú ešte tento rok. Apple by neurobilo chybu a takýto skvelý darček by neposunulo k dostupnosti až na rok 2020. Ak však firma slúchadlá nepredstaví na keynote, dočkáme sa ich začiatkom budúceho roka. Ich cena a podrobné detaily sú však zatiaľ jednou veľkou neznámou. Uvidíme.

AirPods 3 unikli na internet. - svetapple.sk
AirPods 3 unikli na internet. – svetapple.sk

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena!

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk

Apple si dáva veľmi záležať na svojich baleniach. V útrobách spoločnosti pracuje špeciálny dizajnérsky tím, ktorý celý rok pracuje nie len na farbách či dizajne krabíc ale aj na tom aby boli pevné, odolné a funkčné. V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena!

(Aktualizované: O dizajn balenia základného iPhonu 11 a tiež tmavozelenej farby iPhonu 11 Pro.)

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena!

Dnes sme sa vďaka Benovi Geskinovi dozvedeli to ako budú vyzerať balenia od tohtoročných vrcholných modelov, iPhonov 11 Pro Max. Na svojom Twitter účte zdieľal ich fotky. Ako môžeme vidieť na samotných záberoch konečne nastala zmena. Apple chce navyše pravdepodobne odlíšiť dizajn iPhonu 11 a iPhonu 11 Pro aj v tomto smere. Práve drahšie a lepšie verzie by mali ponúkať čiernu farbu na samotnom balení zatiaľ čo tie lacnejšie potom klasickú bielu (ktorá sa aj viacej hodí k „veselým“ farbám.

Informácia o balení modelu 11 zatiaľ však potvrdená nie je. To čo ale potvrdené je vďaka známemu leakerovi je čierny dizajn krabíc „Pro“ variant nových modelov. Konkrétne môžeme vidieť to ako to vyzerá pri modeloch so zlatou farebnou variantou. A je to naozaj luxusné balenie. Apple chce pravdepodobne zdôrazniť lepšiu variantu čiernou farbou. Hoci sa nám nové balenie veľmi páči stále si celkom nevieme predstaviť ako bude vyzerať v prirovnaní s novou tmavozelenou zadnou stranou nového modelu 11 Pro prípadne s verziou Space-Gray. V Apple ale určite vedia čo robia a tak to bude vyzerať dobre.

Jedná sa po dlhšej dobe o dosť veľkú zmenu. Hoci balenia niektorých modelov (napríklad iPhonu 7 a starých modelov (2G,3G,3GS,5) boli čierne, u Apple v posledných rokoch prevládala „čistejšia“ biela. Pri iPhone 6 bolo Apple dokonca tak minimalistické, že na balení ani len nezobrazilo potlač s iPhonom a na miesto toho tu bolo zariadenie „otlačené“ v bielej lesklej farbe (šlo o špeciálnu povrchovú úpravu).

Ako ale môžeme vidieť aj na mnohých prezentačných záberoch a videách, telefón sa snažilo Apple ukázať predovšetkým v tmavších odtieňoch zatiaľ čo model základný 11 preferoval bielu. Už o 4 dni sa ale presvedčíme na vlastné oči a moc sa na túto chvíľu tešíme.

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
iPhone XS Max mal minulý rok bielu farbu balenia – svetapple.sk

Aktualizácia: Medzičasom sa objavil aj dizajn balenia iPhonu 11 a tmavozelenej verzie modelu 11 Pro.

Vyššie v článku sme uviedli, že farba balenia iPhonu 11 je zatiaľ nepotvrdená. Trochu sme hľadali a dostali sme sa k fotografiám priamo od Apple, ktoré pravdepodobne používa na svojich internetových stránkach. Model 11 teda skutočne ponúkne biele balenie, tak ako sme predpokladali a tak ako to asi každému príde logické. Nápis iPhone na bočnej strane by mal byť v rovnakej farbe ako zadná strana zariadenia.

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
Nápis „iPhone“ bude vo farbe zariadenia – svetapple.sk

Model 11 Pro v tmavozelenej farbe ostáva pri čiernom balení. To bude naozaj výrazne „čierne“ vďaka čomu pekne vynikne nové zariadenie aj v exkluzívnej farbe.

V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! - svetapple.sk
V takomto balení zakúpite nové iPhony 11 Pro Max. Konečne zmena! – svetapple.sk

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple.

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. - svetapple.sk

Hoci už minuloročné modely mali špičkové fotoaparáty, tie tohtoročné sú ešte o niečo lepšie. Hlavne sú tri a ponúkajú nové možnosti. Pozrite si iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple.

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple.

Marketingové oddelenie spoločnosti Apple vždy veľmi dobre vedelo ako zaujať používateľa jednoduchou a vtipnou cestou. V novej reklame skĺbili prakticky všetko čo k novému iPhonu 11 Pro patrí. Fotenie sa pritom neuskutočnilo na rozsiahlych scenériách ale vo vzduchovom tuneli, v ktorom sa natáčala aj reklama na model 11 Pro, ktorá bola zameraná na jeho odolnosť.

Pokiaľ ste na prezentácii sledovali podrobne, určite vám neunikli dva nové režimy, ktorými sa navyše nemusí chváliť len model 11 Pro ale aj základná verzia 11 s dvojitým fotoaparátom na zadnej stránke. Jedným z nich je vylepšený portrétny režim, ktorý sa po novom zameriava predovšetkým na domácich miláčikov a druhým je potom nočný režim, vďaka ktorému odfotíte kvalitné zábery aj v zhoršených svetelných podmienkach bez toho aby ste museli použiť blesk. Nie vždy sa to hodí a často krát „prisvietenie“ pokazí celkový dojem a atmosféru z fotografie.

Druhá vec, ktorú si potom v reklame môžeme všimnúť je už propagácia samotných troch šošoviek fotoaparátu, ktoré sú však výsadou len lepšieho iPhonu 11 Pro. Základná je označená ako „wide“ a odfotíte s ňou klasický záber. Druhou je potom „telephoto“, ktorá dokáže oprický priblížiť váš obraz dvojnásobne (na tomto by len tak mimochodom mohlo Apple ešte zapracovať), no a poslednou, ktorá je zároveň aj novinkou je „ultra-wide“, vďaka ktorej je záber širokouhlý (120 stupňov).

https://www.youtube.com/watch?v=Gb2xJ-GMKmo

Samotná reklama pôsobí veľmi príjemným a vtipným dojmom. Použiť naozaj „vlasatého“ psa bol vhodný krok. Uvidíme ako bude nový model fotiť v realite. Ak si ale všimnete samotné výsledné fotky, vôbec nevyzerajú byť „prikrášlené“ čo je pozitívne. Zábery sú naozaj nádherné.

iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro a jeho dokonalý fotoaparát v novej vtipnej reklame od Apple. – svetapple.sk

Záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo. Nepôjde o prepadák.

Pred predstavením nových iPhonov, keď bol zverejnený ich dizajn boli ľudia skeptickí. Vyzeralo to s budúcnosťou predajov veľmi zle. Po predstavení nových modelov už bolo veľa používateľov otvorenejších ale stále nie nadšených. Ako sa ale ukazuje, záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo!

Záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo

K najnovším informáciám sa dostávame vďaka prestížnemu analytikovi, Ming-Chi Kuovi, ten vo svojej dôležitej správe pre investorov prezradil, že o nový iPhone je skutočne veľký záujem. Podľa jeho dobrých informácii boli predobjednávky naozaj veľké a očakáva sa väčší predaj ako by sme boli povedali možno ešte pred niekoľkými týždňami.

Pozrite si záznam zo včerajšej Keynote na YouTube. - svetappl.sk

Podľa všetkého nový iPhone 11 a iPhone 11 Pro priniesli viacej inovácii ako samotní používatelia čakali a aj mnohými diskutovaný dizajn nie je napokon až taký zlý. Navyše stále ho takmer nikto nedržal reálne v ruke a nezažil ten pocit „aké to je“. Väčšinu zariadení si jednoducho najprv treba vyskúšať a až potom hodnotiť. Novinky prídu do predaja už o 4 dni, teda 20. septembra a podľa všetkého sa môžeme dočkať aj na nedostatok kusov.

Kuo tvrdí, že jablková spoločnosť mala problémy s výrobou zadného matného skla pri drahšom modeli Pro. To môže mať vplyv na dostupnosť niektorých verzii. Používatelia ale veľmi ocenili nové farebné varianty, medzi ktoré patrí Space Gray či Mindight Green. Práve tie by mali byť zo všetkých najžiadanejšie a presne preto sa môžu zo začiatku predaja objaviť problémy s ich dodaním. Predovšetkým pri naozaj luxusnej, tmavozelenej. Na druhú stranu ale v prípade, že omeškanie nastane, bude trvať len niekoľko dní. Nepôjde teda o trvalo „nezohnatelné“ zariadenia.

Tak isto používateľov oslovil aj iPhone 11. Ten za to vďačí predovšetkým vydarenej fialovej variante, mnohým zaujímavým inováciám a hlavne o čosi nižšej cene, vďaka ktorej je ešte dostupnejší ako iPhone XR. Tu sme však o žiadnych problémoch s výrobou nepočuli. Predpokladáme teda, že zakúpiť ho nebude vôbec žiaden problém.

Záujem o iPhone 11 mali hlavne v Číne

Pre koho je určený iPhone 11? Oplatí sa jeho kúpa? - svetapple.sk
Záujem o iPhone 11/11 Pro bude väčší ako sa predpokladalo. – svetapple.sk

Z globálneho hľadiska nám Ming-Chi Kuo prezradil zaujímavé informácie, ktoré sa týkajú číny. Práve pre tento trh je model 11 ako stvorený. Ponúka obrovskú uhlopriečku, čo je v tejto krajine veľmi populárne, obstojný výkon, s ktorým sa nemôže rovnať nič iné a hlavne dobrú cenu. Predobjednávky teda podľa analytika predčili očakávania. Naopak v USA si tiež síce idú základný iPhone 11 avšak záujem tu prekvapivo vzrástol o drahší model 11 Pro, ktorý je tým najlepším iPhonom aký kedy Apple predstavilo. O Európe však žiaľ zatiaľ reč nebola.

Podľa Kua model 11 oslovil hlavne používateľov iPhonu 6,6S a 7. Majitelia novších modelov (pokojne aj s edge-to-edge) displejom zase budú radšej siahať po jeho drahšej variante. Dobrou podporou by mal byť aj výhodný trade-in program, pri ktorom firma vykúpi váš starý model a na miesto neho dostanete zľavu na nákup nového. Vyhnete sa tak komplikácia s predajom a budete mať svoje zariadenie omnoho jednoduchšie. Čo na to poviete?

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS.

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. - svetapple.sk

Jablková spoločnosť predstavila svoju vlajkovú loď minulý týždeň. Dnes po niekoľkých dňoch zisťujeme ďalšie zásadné informácie. Hoci má zariadenie o 4 hodiny lepšiu výdrž batérie, odnieslo si to jeho telo. iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS.

Doba „tenkého dizajnu“ končí

Treba tu ale podotknúť, že toto zariadenie malo okrem slabej výdrže aj veľký problém. Pri trochu väčšom tlaku sa jeho hliníková konštrukcia ohla. Už v tomto období používatelia volali po zmene. Firma sa však tvárila, že prosby nepočuje. Na miesto tenkého dizajnu už roky žiadame lepšiu výdrž batérie. V roku 2015 vyšiel iPhone 6S.

Hoci je nový iPhone 11 Pro o čosi hrubší ako jeho predchodca, iPhone XS Max stále to zase nie je také zlé. Môžeme tu ale pozorovať zaujímavý trend, ktorý sa po rokoch mení. Kým ešte prednedávnom sa výrobcovia predbiehali v tom, koho zariadenie poskytne tenší dizajn, dnes môžeme sledovať to, že na tomto atribúte už až tak moc nezáleží. Napríklad v takom roku 2014 to ale bol závod, kvôli ktorému trpel aj samotný iPhone 6. Apple ho síce dokázal urobiť len v hrúbke 6,9 mm.

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. - svetapple.sk
Staršie modely sa kvôli „dizajnu“ ohýbali – svetapple.sk

Možno ste si ani nevšimli, no ten už mal hrúbku 7,1 mm. Nie je to veľký rozdiel ale stále to nie je moc. iPhone 7 bol prakticky totožný a model 8 opäť pribral na 7,3 mm. Napokon tu môžeme spomenúť ešte iPhone X, ktorý mal v roku 2017 „až“ 7,7 mm a jeho brat, ktorý pšiel o rok neskôr a bol označený ako XR až 8,3 mm! To už je oproti 6,9 mm veru citeľný rozdiel (aj viditeľný ale pravdepodobne nikomu neprekážal). Každé nové zariadenie malo lepšiu výdrž batérie. Minuloročný model XS mal tiež 7,7 mm (tak ako model X). Jeho nástupca je ale zase hrubší.

iPhone 11 Pro dobieha model 11

iPhone 11 Pro naživo. Zariadenie pre skutočných profesionálov. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. – svetapple.sk

Nová vlajková loď spoločnosti Apple sa evidentne nesústredila na svoju „štíhlu“ linku a namiesto toho uprednostnila odolnosť a výdrž batérie. Tento krok oceňujeme. Rozdiel nebudete ani vnímať, iPhone 11 Pro má len o 0,4 mm viac ako iPhone XS.

Dostal sa teda na hodnotu 8,1 mm čo síce nie je také strašné ale ukazuje sa, že jablkovej spoločnosti už na tomto atribúte príliš nezáleží. Na miesto toho tu máme vylepšený, podľa Applu aj odolnejší dizajn, vďaka ktorému by sa zariadenie nemalo rozbiť hneď pri prvom nešťastnom páde a tiež vylepšenú výdrž batérie. Tá vzrástla razantne až o 4 hodiny (v prípade 5,8″ modelu). Dá sa teda povedať, že telefón bude stáť oveľa viac za to.

Navyše v hrúbke dobieha aj model 11 či XR. Tie sú úplne totožné. Ak si ale zakúpite iPhone 11 Pro Max dostanete totožnú hrúbku s modelom 11 Pro. Výdrž batérie tohto zariadenia vzrástla až o 5 hodín…

iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. - svetapple.sk
iPhone 11 Pro je hrubší ako jeho predchodca iPhone XS. – svetapple.sk

Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné.

Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné. - svetapple.sk
Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné. - svetapple.sk

Spoločnosť Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné. netreba sa tomu čudovať. Na Keynote spomenula, že zariadenia sú vyrobené z extrémne tvrdého skla, ktoré bude asi veľmi náročné poškodiť. Následujúce zábery by vás o tom mali presvedčiť.

Apple prezentuje nové iPhony ako extrémne odolné.

Jedným z kameňov úrazu smartfónov je práve ich odolnosť. Dizajn môže byť aký chce pekný, čo z toho má používateľ, keď mu telefón omylom spadne na zem a kompletne celý sa rozbije? Takéto nehody sa žiaľ stávajú a miesto toho aby výrobcovia zapracovali na materiáloch, spracovaní a odolnosti, snažia sa navrhnúť len nový elegantný dizajn, ktorý však s týmito nehodami príliš dobre nefunguje. Ako to však vyzerá, Apple to tento rok urobilo presne naopak.

Recyklovalo síce starší dizajn ale použilo materiály, vďaka ktorým sú oba nové iPhony mimoriadne odolné a rozbiť ich nebude také jednoduché (aj keď niekomu šikovnému sa to určite podariť môže). Okrem prezentačných videí dnes Apple zverejnilo aj úplne novú reklamu na iPhone 11 Pro, ktorá tieto veci zdôrazňuje.

iPhone 11

Nový iPhone 11 propaguje Apple už na prezentačnom videu ako veľmi odolný. Okrem údaju o vodeodolnosti do 2 metrov na dobu 30 minút sa tu síce nič viac nedozvieme, môžeme tu ale vidieť obrovské množstvo a nehôd, ktoré by iPhone za normálnych okolnosti veľmi rýchlo poškodili. Nové technológie, ktoré firma pri výrobe týchto zariadení zaviedla by mali rozbitiu zamedziť. To ako to bude vyzerať v praxi ešte len uvidíme. Na videu ale telefón pôsobí akoby sa ani rozbiť nedal…

https://youtu.be/H4p6njjPV_o

iPhone 11 Pro

V podstate to isté platí aj pre model 11 Pro. Jeho predstavenie síce funguje na inom princípe ako prezentačné video na iPhone 11 (v tom sa Apple viac sústredilo na používateľský zážitok a tu na výrobu) avšak aj v tomto videu môžeme vidieť ako Apple testovalo odolnosť nového zariadenia v tých najnáročnejších podmienkach. To naznačuje, že jeho rozbitie bud taktiež veľmi náročné. Vodeodolnosť je tu navyše ešte o čosi väčšia. Telefón môžete na 30 minút ponoriť do hĺbky až 4m. Nevieme síce kto to reálne využije ale prečo nie…

https://www.youtube.com/watch?v=cVEemOmHw9Y

Druhé video je úplne nové a ukazuje špeciálny test odolnosti modelu 11 Pro, ktorý je vystavený tým najnáročnejším podmienkam. Reklama sa podľa nás veľmi podarila a dokonalo ukazuje to, čo sa ňou jablková spoločnosť snažila znázorniť.

Nové zariadenia síce nie sú nezničiteľné ale pravdepodobne sa budú rozbíjať len veľmi ťažko a to je veľmi dobrá a dôležitá správa. Sme zvedaví na prvé testy, ktoré ukážu ich slabiny. Pokiaľ by ale telefóny prežili tie najnáročnejšie pády, pravdepodobne by si tým nový iPhone získal fantastickú reputáciu, ktorú by mu bezpochyby závidela aj konkurencia. Uvidíme.

https://www.youtube.com/watch?v=K0VWwY6MR0k

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. - svetapple.sk
Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. - svetapple.sk

To, že spoločnosť Samsung často využíva relatívne agresívne reklamy na propagáciu svoju propagáciu. Tento krát by sme možno nepovedali, že je reklama až taká agresívna, no útok na iPhone to určite je. Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10.

Nový Samsung Galaxy Note 10 je vlajkovou loďou Juhokórejského výrobcu a tak celkom logicky obsahuje množstvo funkcii, ktoré sú výnimočné a ktoré momentálne nemáme ani v iPhone. Jednou z takýchto funkcii je určite aj možnosť rozmazať pozadie v reálnom čase počas toho ako natáčate videá. Jedná sa v podstate o rovnaký režim, aký má aj iPhone avšak tu funguje len pre fotenie. Aby ste boli v obraze, hovoríme samozrejme o režime portrét.

Nový režim od Samsungu umožňuje používateľom vytvárať ešte profesionálnejšie zábery a musíme uznať, že to vyzerá fakt dobre. Objektívne si ale dovolíme podotknúť, že aj táto technológia má stále svoje muchy a ešte potrebuje doladiť. Objavujú sa tu podobné chyby ako pri fotografiách na režim portrét v čase, kedy ho Apple spustilo v beta verzii pre iPhone 7 Plus. Samozrejme v tomto prípade sa jedná pravdepodobne čisto o softvérovú záležitosť (aj keď viacero objektívov na zadnej strane nového Samsungu Galaxy Note 10 môže pomôcť k lepšiemu výsledku).

U Apple by sme túto funkciu hľadali len veľmi ťažko. Hoci nový iPhone 11 a iPhone 11 Pro má absolútne špičkový fotoaparát a možnosti natáčania videa, niečo podobné Apple do jeho aplikácie ešte nezakomponovala. Netreba ale zúfať. Podobné rozmazanie pozadia dokáže možno aj vaše zariadenie, treba na to ale použiť tu správnu aplikáciu. Jednou z nich je profesionálna FilmicPro. Treba však za ňu zaplatiť 14,99€ zatiaľ čo v Samusngu máte túto technológiu už v cene.

Nová reklama

Nový, len veľmi krátky 15 sekundový spot od Samsungu prezentuje túto funkciu v reálnom čase, pričom ju porovnáva so svojim najväčším konkurentom a asi aj úhlavným nepriateľom, iPhonom. Na videu môžeme vidieť žiadosť o ruku, pričom ju natáčajú dvaja ľudia súčasne. Jeden drží v ruke nový Note 10 s funkciu Bokeh Up, druhý zase iPhone bez tejto funkcie. Po pár sekundách môžeme vidieť ako majiteľ iPhonu schováva zariadenie do vrecka a natáča sa už len na Note 10.

https://youtu.be/WbWk9lWrZqc

Takáto reklama je podľa nášho názoru celkom vtipná a vôbec nie taká agresívna ako to zvykne Samsung robiť. Firma by mala určite pokračovať skôr v takomto marketingu, v ktorom vyslovene neuráža jednu spoločnosť ale len jednoducho naznačí, že má tu a tam o čosi naviac. Uvidíme ako bude natáčať iPhone 11 a iPhone 11 Pro v reálnom čase. Hoci funkciu Bokeh Up nemá, určite bude mať veľmi kvalitné zábery a vytvárať naň videá či filmy bude zábava…

Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. - svetapple.sk
Samsung vás v novej reklame bude lákať, aby ste zahodili iPhone a prešli na Note 10. – svetapple.sk

Spotify si posvieti na tých, ktorí zneužívajú rodinne zdieľanie služby.

Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!
Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!

Najpopulárnejšia hudobní stramovacia služba na svete ponúka rôzne balíčky predplatného. Patrí medzi ne samozrejme aj rodinné zdieľanie. Nie každý, kto ho ale využíva vytvára rodinu. Spotify si posvieti na tých, ktorí zneužívajú rodinne zdieľanie služby.

Spotify si posvieti na tých, ktorí zneužívajú rodinne zdieľanie služby.

Spoločnosť chce nastoliť aj v tomto smere poriadok. Je síce pravda, že pokiaľ ponúkne takúto možnosť, mala samotná stramovacia služba rátať s tým, že ju môže využívať prakticky ktokoľvek. Na druhú stranu al chápeme, prečo chce proti „podvodom“ bojovať. Prichádza o cenný zisk. Predsa len rodinné zdieľanie môže využívať až 6 ľudí. Táto služba stojí 8,99€.

Ak si službu ale zakúpite ako jednotlivec, zaplatíte 5,99€. Je to teda značný rozdiel. Ak sa povedzme dohodne partia kamarátov na tom, že bude využívať rodinné zdieľanie každý po svojom, mesačne to na osobu vychádza 1,49€. To je oproti 5,99€ značný rozdiel. No a hoci si možno poviete, že tých „šesť euro“ nikoho nemôže zodrať z kože, pravdepodobne by ste sa čudovali koľko používateľov reálne využíva rodinné predplatné aj keď vôbec nie sú rodina a nežijú spolu.

No a presne preto kompetentní zakročili a upravili svoje podmienky pre používanie služby. Súhlasiť s nimi musí automaticky každý, kto službu naďalej používa. Služba tu uvádza, že tí, ktorí využívajú rodinné zdieľanie budú musieť občas spoločnosti Spotify poskytnúť dáta o polohe (samozrejme všetko sa bude diať automaticky). Podľa toho špeciálny systém vyhodnotí či sa vyskytuje blízko jedného bydliska alebo ste úplne inde a nie ste členom rodiny. Zaujímavý spôsob ale nepríde nám celkom fér.

Spotify-svetapple.sk

To či ste rodina alebo nie sa nedá určiť len podľa vašej polohy

Určite so mnou budete súhlasiť, že to či ste členom rodiny sa nedá určiť na základe vašej dlhodobej polohy. Povedzme, že celý život život žijete v Košiciach a používate službu Spotify. Tento rok ste ale ako študent vyrazili do Bratislavy a práve odtiaľ budete nevedomky odosielať dáta o polohe. Samozrejme, že systém okamžite vyhodnotí, že nie ste členom rodiny a vaše členstvo nemusí uznať. Presne preto nás celkom zaujíma akým spôsobom bude Spotify pristupovať k takýmto prípadom.

Dôležité je tiež dodať to, že tieto nové pravidla platia už od 5. septembra ale zatiaľ nie vrámci Európy ale len USA. Systém sa tu pravdepodobne ešte len začína testovať a ak bude úspešný môžeme ho očakávať aj u nás. Ak teda používate rodinné predplatné, pripravte sa na to, že občas budete musieť prenocovať u kamaráta alebo potom jednoducho zaplatiť 6 euro za individuálne Spotify.

Na záver už len dodáme, že všetky vaše údaje, ktoré odošlete do Spotify budú uschované na jednom uzamknutom mieste a nebude k ním mať prístup nikto iný ako spoločnosť sama. Nebudete sa teda musieť obávať o to, že sa niekto dostane ku vášmu súkromiu. Akonáhle vaše zdieľanie navyše systém skontroluje a vyhodnotí, automaticky tieto dáta vymaže a už ich nikto nikdy neuvidí.

Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!
Spotify na 3 mesiace zadarmo pokiaľ ho chcete vyskúšať!

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť