St, 16.07.2025
Úvod Blog Strana 1632

Apple kvôli koronavírusu zvýši výrobu iPhonu.

iPhone XR

Koronavírus sa v Číne stále rýchlo rozširuje a reaguje na to aj spoločnosť Apple. Nemyslíme ale teraz len finančnú podporu, ktorú poskytne v boji proti zákernému ochoreniu. Bavíme sa aj o produkcii zariadení, ktorú náhle zvýšila približne o 10%.

Apple kvôli koronavírusu zvýši výrobu iPhonu.

V Cupertine urobili rozhodnutie, v ktorom žiadajú dodávateľov, aby v prvej polovici roku 2020 vyrobili viac ako 80 miliónov kusov iPhonov, uvádza spoločnosť Nikkei. Pokiaľ by boli tieto čísla presne, znamenali by to medziročný nárast výroby o približne 10%.

V prvom rade by malo ísť o iPhone 11, ktorý je v súčasnosti extrémne populárny. Taktiež sa v týchto objednávkach skrýva aj iPhone SE 2, ktorý príde už v marci. Apple by z neho chcelo vyprodukovať aspoň 15 miliónov kusov.

Jablková spoločnosť tiež zvýšila výrobné množstvá bezdrôtových slúchadiel AirPods. Podľa najnovších štatistík by ich mala vyprodukovať za 6 mesiacov cez 45 miliónov kusov. Len tak pre zaujímavosť, za celý minulý rok ich firma predala zhruba 60 miliónov dokopy (12 mesiacov). Očakáva teda zrejme väčší záujem.

AirPods sa čoskoro začnú vyrábať vo Vietname.
Apple kvôli koronavírusu zvýši výrobu iPhonu.

Rok 2020 je podľa Nikkei rušnejší

Ako uviedla analytická spoločnosť, podľa jej názoru bude rok 2020 rušnejší ako rok 2019. Zvýšené objednávky iPhonu sú na jednej strane dobrou správou pre dodávateľov spoločnosti Apple. Napriek tomu však prichádzajú v dosť ťažkom období, kedy svetu vládne koronavírus.

V súčasnosti je kvôli nemu zablokovaných niekoľko veľkých čínskych a viac ako 4500 ľudí je nakazených, pričom vírusu podľahlo už vyšše 100 ľudí. Spustenie výroby iPhonu SE 2 sa očakáva v treťom februárovom týždni.

Prepuknutie koronavírusu ale môže mať negatívny vplyv na všetky plány spoločnosti Apple. Možno aj preto sa snažia v Cupertine u svojich dodávateľov nechať vyrobiť čo najväčší možný počet iPhonov. Nechcú aby boli nedostatkovým tovarom…

Pokiaľ nebudú schopné čínske továrne produkovať kvôli ochoreniu zariadenia, je pravdepodobné, že môže vzniknúť náhla nedostupnosť iPhonov. Samozrejme takýto scenár je len ten najhorší možný a pravdepodobne sa nenaplní. V tak veľkej spoločnosti, ako je práve Apple s ním ale musia napriek tomu rátať. iPhone je jeden z najdôležitejších produktov.

Dúfajme, že sa celá situácia upokojí a koronavírus sa nebude rozširovať ďalej. Táto nákaza má veľký vplyv na ekonomiku ale žiaľ, ešte väčší na ľudské zdravie a to si treba vážiť. Máme ho len jedno…

Pozrite sa na interaktívnu mapu, ukazujúcu šírenie koronavírusu v priamom prenose.
Apple kvôli koronavírusu zvýši výrobu iPhonu.

Zdroj: Ázijská recenzia Nikkei, cultofmac

Zákazníci v USA minuli 3,6 miliardy dolárov na TOP 100 appky v App Store!

App Store

Predstaviť App Store v roku 2008 sa po čase ukázala ako veľmi dobrá voľba. Tento internetový obchod generuje ročné zisky na úrovni niekoľkých miliárd dolárov. Len na TOP 100 appiek minuli zákazníci v roku 2019 až 3,6 miliardy dolárov. Je to viac ako v roku 2018.

1Google Play ďaleko za Applom

Apple Store má 11. rokov. Takto sa menil jeho dizajn a dizajn aplikácii. - svetapple.sk -
Zákazníci v USA minuli 3,6 miliardy dolárov na TOP 100 appky v App Store!

Apple urobilo v roku 2019 tržby pri TOP 100 platených appkách cez 3,6 miliardy dolárov. Čo však konkurencia? Napríklad taký Andorid má omnoho viac aktívnych používateľov. Napriek tomu sa to nikde neukázalo. Dáta hovoria, že Google Play zaznamenal za rovnaké obdobie tržby vo výške „len“ 1,1 miliardy dolárov.

Napriek omnoho nižššej hodnote oproti jablkovej spoločnosti môžeme hovoriť o úspechu. Minulý rok bola čiastka ešte podstatne horšia. Firma si oproti 2018 polepšila až o 42%! To určite nie je zanedbateľné číslo. Bavíme sa tu opäť o sume zhruba 500 miliónov dolárov. To je podobný pokrok ako pri Apple, len s úplne inými konečnými číslami…

Ak vás zaujíma, koľko majú z takýchto appiek samotné spoločnosti, odpoveď je jednoduchá. Apple si berie za každý nákup províziu na úrovni 15-30% v závislosti na tom, akým spôsobom bol vykonaný. Pokiaľ ide napríklad od predplatné, Apple berie 30% za každý mesiac odoberania. Po roku platenia sa táto provízia u konkrétnych kupujúcich znižuje na 15%. Stále je to ale pekná hodnota.

Do komentára nám napíšte, koľko ste minuli v App Store za rok 2019 za platené alebo odoberané appky vy. Tiež môžete napísať, aká bola vaša najdrahšia aplikácia v živote a koľko v čase nákupu približne stála.

Ako zastaviť predplatné na iPhone? Kompletný návod pre AppStore. - svetapple.sk
Ďalšie

Pozrite sa na nové video „Shot on iPhone“ – Powder

Pozrite sa na nové video "Shot on iPhone" - Powder
Pozrite sa na nové video "Shot on iPhone" - Powder

Jablková spoločnosť už pred rokmi uviedla do sveta reklamnú kampaň „Shot on iPhone“. Dôvod je ten, že tieto zariadenia fotia a natáčajú stále lepšie a lepšie zábery. Niekedy je to na nerozoznanie od profesionálnych kamier či fotoaparátov. Pozrite sa na najnovšie video s názvom „Powder“, ktoré tématický spĺňa všetko, čo nesie vo svojom názve.

Pozrite sa na nové video „Shot on iPhone“ – Powder

Jablková spoločnosť dnes pridala na svoj YouTube kanál nové, 2 minútové video s názvom „Powder“. Všetky zábery, ktoré sa v ňom vyskytujú boli vyhotovené pomocou iPhonu 11 Pro/ 11 Pro Max. Po väčšine času sledovania tohto videa na to ale neprídete, pretože má neuveriteľne vysokú kvalitu spracovania.

Nový snímok z kolekcie „Shot on iPhone“ bol natáčaný v kanadských horách. V tejto krajine sa každý rok konajú snowboardové závody Winter X Games Red Gerard, na ktoré sa spoločnosť Apple snaží tak trochu nadviazať.

Pozrite sa na nové video "Shot on iPhone" - Powder
Pozrite sa na nové video „Shot on iPhone“ – Powder

„Shot on iPhone je tu už roky“

Čo sa týka samotnej kampane, tak za posledné roky sme sa stretli s desiatkami reklám. Spoločnosť Apple vydáva pod jej taktovkou svoje fotografie alebo videá prevažne po predstavení nových produktov na trh. Samozrejme sa ich vrámci podpory predaja dočkávame aj neskôr v priebehu roka.

Ukazovanie schopností zariadení v praxi je asi najlepší spôsob propagácie. Ľudia jednoducho uvidia fotku alebo video, ktoré vyhotovilo najnovšie zariadenie a zatúžia po niečom podobnom tiež. Pokiaľ majú rovnaké záujmy ako tie, ktoré Apple v kampani prezentuje (napríklad v tomto prípade zimné športy), je to ešte lepšie.

Snímok „Powder“ považujeme za veľmi vydarený a páči sa nám, akým spôsob ho Apple spracovalo. Zábery natočené na iPhone 11 Pro sú skutočne úžasné. Apple používalo len to, čo má zariadenie dostupné. Sú to 3 šošovky fotoaparátu s rôznymi vlastnosťami.

Radi by sme ale dodali, že ak rátate pri natáčaní s rovnakým výsledkom, musíte byť profesionálom. Presne takýchto ľudí si Apple na túto prácu najíma… Čo poviete?

https://youtu.be/F3iwC1AzxqA

iPad oslavuje 10. rokov od svojho predstavenia. Pozrite sa aký bol úspešný.

Spoločnosť Apple bola vždy revolučná. 3 roky potom, ako sa začal predávať iPhone prišiel na trh aj iPad, ktorému veľa ľudí zo začiatku nerozumelo. Steve Jobs ale tušil, že to bude dobrý krok. Za prvý deň sa predalo viac ako 300 000 kusov a dnes patrí k najpredávanejším tabletom na svete!

iPad oslavuje 10. rokov od svojho predstavenia.

Verte alebo nie, uvedenie prvého iPadu na trh prebehlo ešte v roku 2010. Presný dátum predstavenia bol síce 3. apríla, takže to dnes ešte nie je úplne celých 10 rokov ale napriek tomu o tom píšeme v predstihu. Toto zariadenie dokázalo zmeniť celý priemysel.

Potom ako Steve Jobs ukázal prvú generáciu tohto produktu, ľudia sa čudovali. „Na čo by komu bol väčší iPhone?“. To bola jedna z najčastejších otázok. Napriek tomu však šlo asi o celkom praktické a extrémne populárne zariadenie.

Dôvod je ten, že za jediný deň predaja, sa o prvý iPad pobilo hneď 300 000 ľudí. V súčasnosti toto číslo nie je veľké ale v roku 2010 to boli skutočne rekordné dáta… Pokiaľ by bolo viacej vyrobených kusov, je možné, že by sa ešte počet majiteľov výrazne navýšil. iPad teda nespôsobil iba revolúciu ale aj obrovský záujem po tejto platforme. Naučil ľudí, ako ju používať a výrobcov, ako ju majú vyrábať.

Steve Jobs a jeho prvý iPad - svetapple.sk
iPad oslavuje 10. rokov od svojho predstavenia – svetapple.sk

Extrémny úspech iPadu pokračoval. Predával sa ako na bežiacom páse

Na tieto čísla by sme ešte nadviazali pomocou 2 miliónov predaných kusov za prvé dva mesiace na trhu. Za celý rok 2010 ich bolo potom 7,5 milióna kusov. Na nováčika v oblasti perfektný výsledok.

O rok neskôr Apple zaznamenalo predaje iPadu až na úrovni 32,4 milióna kusov! Pomohol tomu určite aj legendárny iPad 2. Hovorí sa, že stále existuje malé percento používateľov, ktorí ho ešte majú (aj keď už dávno nemá podporu).

Apple v roku 2012 predalo opäť (dovtedy) rekordný počet iPadov. Šlo o číslo 58,3 miliónov. V roku 2013 ich bolo dokonca 71 miliónov kusov. To bol ale vrchol. Do dnešného dňa (od roku 2013) Cueprtinsky gigant predal približne 350-400 miliónov kusov iPadov (7 rokov). Ročne sa predaj za posledných cca. 5 rokov pohybuje na úrovni 40-50 miliónov kusov.

Nožnicová klávensica aj v obale pre iPad Pro 2020?
Nožnicová klávensica aj v obale pre iPad Pro 2020?

iPad bojuje proti súperom z vlastných radov.

Za dôvod poklesu môžeme označiť celkovo menší záujem o toto zariadenie. Na vine boli phablety, ktoré okrem iného začalo produkovať aj Apple. Reč je samozrejme o 5,5″ iPhone 6 Plus, ktorý firma predstavila ešte v roku 2014 (čo nám celkom pekne zapadá do časovej osi po roku 2013). Napriek teda tomu, že iPad musí bojovať so silnou konkurenciou z vlastných radov, drží sa celkom dobre aj dnes.

Dlhodobo vedie v priečkach najlepšie predávaných tabletov. Môže za to jeho spoľahlivosť a relatívne dobrá cenová dostupnosť (aj keď samozrejme záleží na verzii). Za pokles predajov môže aj fakt, že iPad si používatelia nechávajú omnoho dlhšie ako 3 roky. V tomto smere nepotrebujú tak častú inováciu ako napríklad v prípade iPhonu. Aký model máte doma vy?

https://www.youtube.com/watch?v=qxWEpp206lg
https://www.youtube.com/watch?v=jj6q_z2Ni9M

Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.

Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.
Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.

Vo svete sa neustále dejú naozaj kuriózne veci. Kým prevažne v Číne zabíja nebezpečný koronavírus, simulačná hra, ktorá sa zameriava na vyhubenie ľudstva morom získava na popularite. V krajine, kde museli uzatvoriť mestá, v ktorých žijú desiatky miliónov obyvateľov sa dostala Plague Inc. na vrcholné rebríčky v obchode App Store.

Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.

Témou posledných dní je určite nebezpečne a rýchlo sa šíriaci koronavírus. Na boj proti nemu finančne prispeje aj spoločnosť Apple. Na tejto mape si potom môžete pozrieť to, ako sa nebezpečná nákaza šíri po celom svete, koľko je oficiálne potvrdených nakazených prípadov a koľko si vyžiadal koronavírus obetí.

Interaktívne zobrazenie pripomína populárnu hru Plague Inc, ktorá vyšla ešte v roku 2012. V týchto dňoch sa teší extrémnej popularite. Dostáva sa na prvé priečky najsťahovanejších appiek v celej Číne. Za touto hrou stojí štúdio Ndemic Creations so sídlom vo Veľkej Británii. Jej náhly úspech je veľkým prekvapením.

Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.
Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.

Jedna z najlepších mobilných strategických hier vôbec

Čo sa týka samotného herného titulu, nie je vo svete vôbec neznámy. Odborníci a fanúšikovia ju považujú za jednu z najkreatívnejších a najúspešnejších mobilných „stratégii“ za posledných 10 rokov. Hráč tu má za cieľ vyvinúť patogén v snahe vyhladiť ľudstvo. Je potom už len na jeho šikovnosti, či sa mu to podarí, alebo nie.

Dôkazom toho, že hra je naozaj populárna ešte aj dnes je fakt, že sa už dlhodobo drží v rebríčkoch TOP 25 na App Store. Na vrchol ale vystrelila až počas posledných dní. Je to presne v období, keď sa začal šíriť mestom Wu-han koronavírus. To nie je náhoda.

Samotná nákaza sa šíri mimoriadne rýchlym tempom. Dnes už má na konte viac ako 80 obetí a minimálne 3000 nakazených ľudí. Jedná sa o respiračné ochorenie, ktoré spôsobuje napríklad zápal pľúc. Prenáša sa z človeka na človeka. Ľudia ho často krát prirovnávajú k podobnému vírusu SARS, ktorý v rokoch 2002 a 2003 zabil približne 800 ľudí.

Ľudia na sociálnych sieťach hovoria, že hra Plague Inc. im pripomína realitu

Jeden z používateľov čínskej sociálnej siete Weibo poznamenal, že hoci by o tom nemal žartovať, keď sledoval živé vysielanie z ohniska koronavírusu z mesta Wu-Chan, skutočne mu to pripomínalo práve hru Plague Inc.

Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.
Takto to vyzerá v hre Plague Inc. – svetapple.sk

Napriek tomu, aký katastrofický charakter hra na prvý pohľad má, v skutočnosti bola niekoľko krát uznávaná za svoju vzdelávaciu hodnotu. Jeden z jej hlavných vývojárov bol dokonca pozvaný aby vystúpil v Centre pre kontrolu a prevenciu chorôb v USA.

Ako poznamenal ďalší používateľ na sociálnej sieti Weibo, Youxijun: „Hra nás zdanlivo žiada, aby sme zničili svet patogénom, ale v skutočnosti nás vzdeláva o vede a učí nás, ako sa vyrovnať s tým, keď ochorieme. “

Aj to môže byť jeden zo psychologických dôvodov, prečo ju ľudia začali náhle sťahovať. Navyše mnohí používatelia hovoria o tom, že najlepším spôsobom, ako poraziť podobnú nákazu je pozrieť sa jej priamo do očí. Pokiaľ vás Plague Inc. zaujala, stiahnete ju kliknutím na tento odkaz.

Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.
Koronavírus sa postaral o náhlu popularitu hry Plague Inc.

Tim Cook – „Obdivoval som jeho ľudskosť“. Kobe Bryant inšpiroval aj CEO Apple.

Tim Cook - „Obdivoval som jeho ľudskosť“. Kobe Bryant inšpiroval aj CEO Apple.
Tim Cook - „Obdivoval som jeho ľudskosť“. Kobe Bryant inšpiroval aj CEO Apple.

Každý už pravdepodobne vie, že nás včera opustil legendárny basketbalista Kobe Bryant. Vo veku 41 rokov zahynul pri havárii vrtuľníka v kalifornskom Calabasase. Na palube sedela okrem siedmych ďalších cestujúcich aj jeho 13-ročná dcéra, ktorá tiež nešťastne prišla o život. Tima Cooka evidentne táto udalosť veľmi zasiahla. Vyjadril to v novom Tweete.

Tim Cook – „Obdivoval som jeho ľudskosť“

Jeden z najlegendárnejších športovcov v histórii už nie je medzi nami. Jeho pamiatku si okrem iných uctil aj generálny riaditeľ spoločnosti Apple. Vo svojom príspevku na sociálnej sieti Twitter napísal:

Mám zničené a zlomené srdce z odchodu Koba Bryanta. Obdivoval som jeho atletickú zdatnosť z diaľky a jeho ľudskosť zblízka. Bol originál. Naše myšlienky a modlitby posielame jeho rodine, priateľom a fanúšikom. RIP.

Legendárny Bryant sa objavil aj v reklame od spoločnosti Apple. Šlo o propagáciu štvrtej generácie populárnej Apple TV v roku 2016. Kampaň niesla názov „Father Time“ a zahral si v nej aj herec Michael B. Jordan, ktorého môžeme poznať napríklad z filmu Creed. Podľa mnohých bol Kobe jednou z najlepších a najvtipnejších celebrít, ktoré sa kedy v Apple reklamách objavili.

Pokiaľ si chcete pozrieť samotné video, nachádza sa hneď pod originálnym tweetom Tim Cooka, kde vyjadril kondolenciu. Snímok má len jednu minútu ale pokiaľ ste boli fanúšikom basketbalistu, určite vás poteší. Odpočívaj v pokoji Kobe.

Tim Cook - „Obdivoval som jeho ľudskosť“. Kobe Bryant inšpiroval aj CEO Apple.
Tim Cook – „Obdivoval som jeho ľudskosť“. Kobe Bryant inšpiroval aj CEO Apple.

Chlapíkovi sa pokazil OLED displej na iPhone. Pozrite sa ako to vyriešil.

Chlapíkovi sa pokazil OLED displej na iPhone. Pozrite sa ako to vyriešil.
Chlapíkovi sa pokazil OLED displej na iPhone. Pozrite sa ako to vyriešil.

Rozbitý displej je vždy veľmi nepríjemná záležitosť. Cena opravy sa často krát pohybuje na úrovni stoviek eur v prípade, že ide o nový model. Svoje o tom vie aj používateľ  MotherOfAnOP na Reddite. Napriek tomu sa mu podarilo problém vyriešiť elegantným spôsobom.

Chlapíkovi sa pokazil OLED displej na iPhone. Pozrite sa ako to vyriešil.

Slovenský magazín Mobil.sk dnes informoval o kurióznom riešení poškodeného displeja, ktoré sa objavilo na sociálnej sieti Reddit. Na videu môžeme vidieť, že displej na telefóne je prasknutý, no hlavne sa na ňom pravdepodobne po páde objavil nepríjemný zelený pás. Jedná sa o pomerne bežné poškodenie, ktoré sa týka hlavne OLED panelov.

Zábery ukazujú s najväčšou pravdepodobnosťou 5,8″ model. Nevieme ale presne určiť, o ktorú generáciu iPhonu sa jedná, nakoľko predná strana je vo všetkých prípadoch rovnaká. Môže ísť teda buď iPhone X, iPhone XS alebo iPhone 11 Pro.

Používateľ sa rozhodol, že nebude displej meniť ale použije trochu kreativity. Koniec koncov, niečo, čo sa mu podarilo asi nikto na svete nemá. Je mimoriadne originálny nápad.

Chlapíkovi sa pokazil OLED displej na iPhone. Pozrite sa ako to vyriešil.
Chlapíkovi sa pokazil OLED displej na iPhone. Pozrite sa ako to vyriešil.

Nepekný zelený pásik premenil na laserový meč pomocou pozadia. Stačilo len správne napasovať obrázok. Samozrejme, že v tomto prípade ide v prvom rade o recesiu. Pokiaľ sa vám niekedy ale niečo podobné stane, aspoň viete, že aj takáto nepríjemná skúsenosť sa dá brať s humorom.

Minimálne dovtedy, kým vám servis nenacení opravu. Dúfame teda, že sa nikto z vás s podobným problémom trápiť nebude. Ak by sa to ale napokon predsa len stalo, už viete, ako ho môžete elegantne vyriešiť aspoň dovtedy, kým displej dáte vymeniť. Čo poviete, išli by ste do toho? Napíšte nám do komentára. 🙂

Phones screen broke, maybe for the better. from r/StarWars

Apple naznačuje, že by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.

Apple naznačuje, že by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.
Apple naznačuje, že by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.

Dark Mode je mimoriadne populárny režim a používatelia po celom svete chvália Apple za to, že ho po rokoch pridalo do iOS 13. Ako sa však ukazuje, v nástupcovi (iOS 14) môže byť ešte prepracovanejší. Firma by mohla zmeniť dizajn všetkých ikoniek do tmavej verzie.

Apple naznačuje, že by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.

O operačnom systéme iOS 14 toho zase tak veľa nevieme. Okrem iného môžeme povedať, že ho v Cupertine testujú úplne novým spôsobom. Tak isto sme sa dopočuli, že príde na všetky zariadenia, na ktorých bol doteraz dostupný a podporovaný iOS 13. Ako sa však zdá, Apple pre nás tají a pripravuje ešte jednu novinku. „Prekecol“ ju ale nový patent.

Ochrana známka, ktorú firma získala zobrazuje jedinečný dizajn aplikácia Apple Music v Dark Mode. Samozrejme, že patent nepopisuje to, na čo by mala táto appka slúžiť. O tom môžeme len polemizovať. Ide tu len výhradne o tmavý dizajn. Vzhľadom ale na špekulácie o možnom vylepšení Dark Mode pomocou nových ikoniek aplikácii nám to celkom dobre zapadá do pomyselnej skladačky.

Musíme ale pripomenúť, že veľmi podobné (ak nie skoro rovnaké) logo už spoločnosť Apple používa. Konkrétne slúži pre službu Apple Music For Bussines. Firma novinku predstavila ešte minulý rok. Je to spôsob akým môžete priniesť známe piesne do obchodnej prevádzky alebo napríklad reštaurácie či kaviarne. Apple požiadalo o ochrannú známku na tento dizajn v USA ale aj v Číne.

Apple naznačuje, že by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.
Apple naznačuje, že by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.

Akoby vyzeralo, keby bol Dark Mode aplikovaný aj na dizajn appiek od Apple?

S týmto nápadom po nových informáciach prišiel magazín Macobserver, ktorý nám ukázal ich dizajn. Ako môžeme vidieť aplikácie vyzerajú veľmi zaujímavo a v podstate nám neprekáža, že majú použitú kontrastnú farbu bielej. Tak isto je to výhodné aj pre výdrž batérie. Ako isto viete, Dark Mode ju dokáže zásadne ušetriť na OLED displejoch.

Otázne ale v tomto prípade ostáva to, či by používateľom nerobila každodenná zmena zmena problémy. Myslíme to samozrejme po stránke orientácie v systéme. Predsa len mnohé appky poznáme podľa farieb a umiestnenia.

Ak by farby menili minimálne raz za deň, mohlo by to byť trochu mätúce. Je to ale len taká naša teória, ktorá nemusí znamenať v praxi absolútne nič. Čo si o tom myslíte vy? Privítali by ste takúto novinku alebo nie?

Apple by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.
Apple by mohlo zmeniť ikonky appiek pre Dark Mode v iOS 14.

Nový MacBook Pro 13″ môže prísť skôr ako na WWDC 2020!

macbook pro 13" klávesnica
Čo mi vadí na motýlej klávesnici pri MacBooku Pro 13" 2019?

Minulý rok spoločnosť Apple zaviedla do predaja MacBook Pro 16″. Tento počítač priniesol perfektný výkon, displej, reproduktory ale aj starú dobrú klávesnicu. Tak isto sa jemne pozmenil dizajn Touch Baru. Veľa z toho môže získať aj nástupca súčasného MacBooku Pro 13″. Pôvodne mal prísť v júni. Možno to bude ale oveľa skôr.

Nový MacBook Pro 13″ môže prísť skôr ako na WWDC 2020!

MacBook Pro 16″ je zariadenie, ktoré je určené výhradne pre profesionálov. Ako určite viete, tento počítač prináša obrovský výkon a môže stáť aj poriadne vysokú sumu. O jeho kvalitách sa už v minulosti stihol presvedčiť napríklad Petr Mára, ktorého recenziu si môžete pozrieť na tomto odkaze. Späť však k téme.

Spomínaný počítač prišiel s niekoľkými používateľskými vylepšeniami, ktoré nám každý deň môžu zjednodušovať život. Faktom v tomto prípade ostáva to, že sme sa ich nedočkali na MacBooku Pro 13″, ktorý je ešte populárnejší a predávanejší. Neznamená to však, že sem nikdy nedorazia. Práve naopak. Treba si len počkať.

Pôvodne sa hovorilo o tom, že Apple tento počítač predstaví počas WWDC 2020. Bolo by to relatívne vhodné miesto, na ktorom sa často krát stretávame s novými produktami z portfólia Macu. Aby sme len pripomenuli, minulý rok pri tejto príležitosti spoločnosť Apple predstavila napríklad Mac Pro alebo XDR Pro Display.

macbook pro 13" klávesnica
Čo mi vadí na motýlej klávesnici pri MacBooku Pro 13″ 2019?

Nový MacBook Pro 13″ už v marci

Pred malou chvíľou sme vám priniesli článok o tom, že nových červených Apple Watch sa dočkáme už v marci tohto roka. Majú sa objaviť po boku iPhonu SE 2/ 9, kvôli ktorému primárne toto podujatie vznikne. Dnes už vieme, že to nebudú jediné dve novinky. Pridať by sa mal aj MacBook Pro 13″. Jeho vizualizácie sme priniesli ešte minulý rok.

Počítač by mal priniesť vylepšený výkon a možno mierne pozmenený dizajn. Displej prejde modernizáciou ale nevieme, či Apple v tomto prípade zväčší uhlopriečku. Každopádne, bolo by to určite vítané. MacBook Pro 13″ by už mohol byť označovaný ako MacBook Pro 14″. Uvidíme, zatiaľ sa o tom ale veľa nehovorí, takže je to neisté.

macbook pro 13 2020

Najväčšou inováciou bude ale potom klávesnica a Touch Bar. Tá by sa mala zbaviť motýlieho systému. Nahradiť ju má starší, nožnicový systém. Ako sme si nedávno všimli, súčasné riešenie je omnoho hlučnejšie ako to, na ktorý sme zvyknutí z MacBooku Pro 13″ 2014. V tomto smere teda zmenu vítame.

Samozrejmosťou by potom mala byť klávesa ESC mimo Touch Baru a tak isto na druhej strane oddelené Touch ID. To zmení technológiu po vzore 16″ verzie. Skenovanie má prebiehať na princípe optického senzoru.

Ak sa už teda tešíte na nový MacBook Pro 13″ (alebo 14″?) a robíte si naň zálusk za dva mesiace by mohol byť teoreticky dostupný. Samozrejme, nič nesľubujeme. Zdroje sú ale relatívne dôveryhodné, tak uvidíme. Máme tu niekoho, kto sa na novinku teší?

macbook pro 13 2020
Takto bude vyzerať MacBook Pro 13″, ktorý príde v roku 2020.

V marci 2020 by sme sa mohli dočkať Apple Watch Series 5 PRODUCT (RED).

V marci 2020 by sme sa mohli dočkať Apple Watch Series 5 PRODUCT (RED).
V marci 2020 by sme sa mohli dočkať Apple Watch Series 5 PRODUCT (RED).

V Cupertine sa už pripravujú na ďalšiu konferenciu, ktorá by mohla byť v marci tohto roka. Na konci roka 2019 sme vás informovali o tom, že hodinky Apple Watch Series 5 možno prídu aj vo verzii PRODUCT (RED). Teraz to vyzerá tak, že budú predstavené už za dva mesiace.

V marci 2020 by sme sa mohli dočkať Apple Watch Series 5 PRODUCT (RED).

Inteligentné hodinky Apple Watch si dnes môžete zakúpiť v niekoľkých verziách. U nás na Slovensku sú však v súčasnosti dostupné len v hliníkovom prevedení. Samozrejmosťou je potom možnosť výberu hneď z niekoľkých farieb (a obrovského množstva remienkov). K dispozícii sú tieto 3 prevedenia:

  • Space Gray
  • Silver
  • Gold

Už onedlho tu ale môže pribudnúť ďalšie. Červená farba. Možno sa jedná o trochu netradičnú verziu, ale každý kto má nejaký červený produkt od Apple asi vie, že výťažok z predaja putuje na dobrú vec organizácii (RED).

Tá dlhodobo bojuje vo svete voči zákernému ochoreniu HIV/AIDS a pomáha tým, ktorí sú nakazení. Spolupráca trvá už roky. Po prvýkrát sa objavila ešte v roku 2006. Do minulého roka (aj to nie dokonca) bolo známe, že Apple prispelo už 220 miliónov amerických dolárov. Jedná sa o jedného z najväčších podporovateľov tejto organizácie.

V súčasnej dobe vo veľkom pokračuje a predstavuje stále nové a nové produkty, ktoré sú dostupné v tejto farbe (napríklad iPhone 11). Pri Apple Watch ste si doteraz mohli kúpiť iba červený náramok PRODUCT (RED). Všetko by sa ale mohlo zmeniť už v marci.

Apple daroval 220 miliónov dolárov na boj proti AIDS ku dnešnému dňu
Apple daroval 220 miliónov dolárov na boj proti AIDS ku dnešnému dňu – svetapple.sk

Červené Apple Watch Series 5 ale aj iPhone SE 2/ 9

Dnes sa na internete objavili informácie o tom, kedy by sme sa nových Apple Watch v červenej mohli konečne dočkať. Apple niekedy predstavuje PRODUCT (RED) zariadenia neskôr ako bežné verzie. Dôvod je ten, aby oživilo po pár mesiacoch ponuku na trhu. V tomto prípade to bude dávať zmysel, pretože Apple Watch Series 5 budú k dispozícií presne po pol roku (uvedené na trh v septembri 2010)

Červené hodinky by mohli byť teda elegantné a veľmi pekné. Navyše prídu po boku iPhonu SE 2/ 9, ktorý bude mať tak isto k dispozícii aj túto verziu. Pokiaľ teda budete mať záujem o toto zariadenie, sledujte nás aj naďalej.

Presnejšie informácie budeme ešte aktualizovať. Každopádne zatiaľ všetko nasvedčuje marcu a Apple nemá dôvod predstaviť ich inokedy. Počas Kenyote bude na verziu PRODUCT (RED) kladená omnoho väčšia pozornosť ako keby boli predstavené potichu zaradením do predaja ako nový produkt. Kto do nich teda pôjde?

V marci 2020 by sme sa mohli dočkať Apple Watch Series 5 PRODUCT (RED).
V marci 2020 by sme sa mohli dočkať Apple Watch Series 5 PRODUCT (RED).

SLEDUJ NÁS

43,257FanúšikoviaPáči sa
9,272NasledovníciNasledovať
475OdberateliaPredplatiť